Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hönan och ägget,hönan och ägget.

 

Jag sträckte ut handen tidigare i en fredsgest och vad gjorde du?

Du svarade med ett otrevligt och förolämpande inlägg.

Ändå så svarade jag dig i en sansad ton men du fortsätter med din överlägsna och nedsättande ton.

 

Svara nu på detta.

Vad var det för fel att fortsätta resonemanget med cykel jämförelsen när det var DU som startade den?

 

Ta inte livet så allvarligt. Du kan spränga någon säkring !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det jag håller med om är att vissa raser ställer till med betydligt större skador när det väl går snett än andra trots att det är samma snedtändning som har skett, men tro inte att det skulle vara vanligare med de tidigare nämnda raserna än andra! Snarare tvärtom(normalt sett väldigt tåliga för fysisk hantering)

Men ar det inte sa att det forekommer den urbota idi*tiska "sporten" (vad ska man kalla det egentligen for sport ar det ju langt ifran) hundkamp och det ar ju darifran man utgatt nar man sokt egenskaper hos andra raser for att para ihop en vinnare, att dessa avarter sedemera fatt egna namn gor dem inte lampligare som knahundar, min fraga kvarstar, varfor skall dessa kamphundar behovas i ett civiliserat samhalle?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ar det inte sa att det forekommer den urbota idi*tiska "sporten" (vad ska man kalla det egentligen for sport ar det ju langt ifran) hundkamp och det ar ju darifran man utgatt nar man sokt egenskaper hos andra raser for att para ihop en vinnare, att dessa avarter sedemera fatt egna namn gor dem inte lampligare som knahundar, min fraga kvarstar, varfor skall dessa kamphundar behovas i ett civiliserat samhalle?

Då ställer jag samma fråga till dig som till Lappen, vilka raser ska bort? För som jag har skrivit tidigare så är det ju direkt olämpligt att farliga hundar utan kontroll utsätter människor för fara!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Då ställer jag samma fråga till dig som till Lappen, vilka raser ska bort?

Inte fan vet jag, men finns det verkligen behov av dessa raser som gar under benamningen kamphund?

Personligen tycker jag de som forbjuder dessa ar inne pa ratt linje, det finns tillrackligt med raser redan for att fylla alla behov saval i yrkesliv som fritid!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fan vet jag, men finns det verkligen behov av dessa raser som gar under benamningen kamphund?

Personligen tycker jag de som forbjuder dessa ar inne pa ratt linje, det finns tillrackligt med raser redan for att fylla alla behov saval i yrkesliv som fritid!

De som folk i allmänhet benämner som kamphundar pga. sitt utseende kan ju vara och är ofta riktigt trevliga individer, lika väl som standardraser kan vara riktigt snett på det i sitt allmäntillstånd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fan vet jag, men finns det verkligen behov av dessa raser som gar under benamningen kamphund?

Personligen tycker jag de som forbjuder dessa ar inne pa ratt linje, det finns tillrackligt med raser redan for att fylla alla behov saval i yrkesliv som fritid!

 

Snälla Baa...

Läs detta ur den avhandling jag nu 2 gånger länkat till i denna tråd.

 

"Ett resultat som vi tycker är väldigt förvånande, men ändå har en viktig poäng är det i rapporten av Klaassen et al (1996) från Storbritannien. Den visar på att vid tidpunkten för deras första studie (1991) var det lika stor risk att, på de akutavdelningar som studerats, söka hjälp för ett bett från den i statistiken vanligaste hundrasen att bli biten av (schäfer) som att söka hjälp för ett bett från en människa. Detta får oss att fundera över hur stort problemen med allvarliga hundbett egentligen är (Klaassen et al 1996). "

 

Vill man ha lösning på problemet eller hitta syndabockar?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Dom gånger jag har läst om människor som har blivit överfallna och bitna så har det oftast handlat om pitbull hundar, men det är väl bara en tillfällighet då.

 

Tror det beror på de allvarliga skadorna som uppstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker med att barnet gör en rörelse eller något annat och PANG så är det klart.

 

Du uttalar dig väldigt kategoriskt och självsäkert för att vara novis på hundar.

Eller är det så att du har stor hundvana och har studerat dessa hundar så pass så du tvärsäkert vet att med stor sannolikhet kommer detta att hända.

Du beskriver själv at du har vänner som du (med stor respekt) undviker att besöka. Dom har en dylika hund och barn.

Varför går deras barn säker? Ska vi tro det du skriver så borde ju barnet redan varit uppätet för länge sedan?

Finns massor av pitbull anstaff mm som lever et aldeles vanligt svensonliv utan konflikter överhuvudtaget.

 

Jag har stor respekt för dig och andra som är hundrädda. Men jag önskar samma respekt till dom som har hundar och faktiskt inte låter hundarna springa vind för våg och nafsa vem som helst. Dom som gör så är oftast redan hårt belastade kriminella.

Dock är en dylika kriminells hund som denne missköter inte at jämföra med en hund som lever i en vanlig familj som uppfostrar sin hund at sköta sig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

De som folk i allmänhet benämner som kamphundar pga. sitt utseende kan ju vara och är ofta riktigt trevliga individer, lika väl som standardraser kan vara riktigt snett på det i sitt allmäntillstånd!

Det vet jag, har sjalv haft Boxer och det va nog en o annan som va radd for den gullungen, men det ar inte vad jag skrev.

Repeterar, framavlade for kampsport, behovs dessa raser, det finns redan raser som tacker alla behov!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet jag, har sjalv haft Boxer och det va nog en o annan som va radd for den gullungen, men det ar inte vad jag skrev.

Repeterar, framavlade for kampsport, behovs dessa raser, det finns redan raser som tacker alla behov!

 

Vad skulle du med boxer till?

Den är ju framavlad till hetsjakt på björn.

Hade du för tillfället björnproblem du ville lösa?

Behövs verkligen boxer idag?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du uttalar dig väldigt kategoriskt och självsäkert för att vara novis på hundar.

Eller är det så att du har stor hundvana och har studerat dessa hundar så pass så du tvärsäkert vet att med stor sannolikhet kommer detta att hända.

Du beskriver själv at du har vänner som du (med stor respekt) undviker att besöka. Dom har en dylika hund och barn.

Varför går deras barn säker? Ska vi tro det du skriver så borde ju barnet redan varit uppätet för länge sedan?

Finns massor av pitbull anstaff mm som lever et aldeles vanligt svensonliv utan konflikter överhuvudtaget.

 

Jag har stor respekt för dig och andra som är hundrädda. Men jag önskar samma respekt till dom som har hundar och faktiskt inte låter hundarna springa vind för våg och nafsa vem som helst. Dom som gör så är oftast redan hårt belastade kriminella.

Dock är en dylika kriminells hund som denne missköter inte at jämföra med en hund som lever i en vanlig familj som uppfostrar sin hund at sköta sig.

Jag ar inte hundradd nar jag ar i Sverige i allmanhet, men det galler nog att ha ogonen med sig i vissa fall.

Jag har fortfarande svart att se vad djur avlade for kamp har for berattigande nar det redan finns raser med alla tankbara anvandningsomraden saval civilt som i yrkeslivet! Jag tror inte buset slutar med hund for det, men jag blir inte garna biten av en typ Mastiff om jag far valja!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle du med boxer till?

Den är ju framavlad till hetsjakt på björn.

Hade du för tillfället björnproblem du ville lösa?

Behövs verkligen boxer idag?

Loligt besserwisserinlagg! Svarar gor jag pa seriosa inlagg!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En kanske skall tillåta kreti & pleti att ha stora katter också typ lejon och tigrar, dödar di någon så är det ägaren som slarvat med uppfostran.

Word.

Och automatvapen.

Same same.

Finns inga dåliga vapen, bara dåliga ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min värsta bitskada är av en Chihuahua. Hoppade upp och bet mig i näsan.

Min svågers hund. Kommer från hundfabrik. Och är därmed inte riktigt mentalt frisk.

Tur det inte var en pitbull som bet dig i näsan.

Din svåger som verkar vara en värdelös hundägare insåg sin begränsning och köpte Chihuahua.

Klokt.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Loligt besserwisserinlagg! Svarar gor jag pa seriosa inlagg!

 

Det är ju på samma nivå som ditt ifrågasättande till vissa rasers existensberättigande?

 

Det är mer än vanligt att dom flesta raser används idag till annat än vad dom för en så där hundra år sedan avlades fram som.

Men det låter ju spektakulärt att dra fram i tid och otid att dessa avlats fram som kamphundar.

 

En schäfer är inte framavlad som kamphund. Konstigt nog så får folk mest bitskador av schäfer.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag ar inte hundradd nar jag ar i Sverige i allmanhet, men det galler nog att ha ogonen med sig i vissa fall.

Jag har fortfarande svart att se vad djur avlade for kamp har for berattigande nar det redan finns raser med alla tankbara anvandningsomraden saval civilt som i yrkeslivet! Jag tror inte buset slutar med hund for det, men jag blir inte garna biten av en typ Mastiff om jag far valja!

 

Jag är inte heller speciellt hundrädd i Sverige. Fast ser jag någon gangster wannabe med stor hund så tar jag nog helst en omväg.

 

För ett tag sedan så var det ett gäng "fina ungdomar" som dresserade sin amstaff (tror jag) i närheten av mitt hem. Den hunden vill jag inte möta.

Men en amstaff i sig är jag inte så rädd för om den har en vettig ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din svåger som verkar vara en värdelös hundägare insåg sin begränsning och köpte Chihuahua.

 

Snacka om lågvattenmärke!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Loligt besserwisserinlagg! Svarar gor jag pa seriosa inlagg!

Faktiskt ett ganska gott argument, boxern har faktiskt kamphundsanor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta inte livet så allvarligt. Du kan spränga någon säkring !

 

 

Ok ska påminna dig om det nästa gång du skriver "jag behandlar andra som dom behandlar mig"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du uttalar dig väldigt kategoriskt och självsäkert för att vara novis på hundar.

 

 

En väldigt arrogant slutsats du drar men det var väntat från den svenska varianten av han som pratar med hundar.

Ärr uppväxt med hundar så en viss erfarenhet har jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt arrogant slutsats du drar men det var väntat från den svenska varianten av han som pratar med hundar.

Ärr uppväxt med hundar så en viss erfarenhet har jag.

 

Du har aldrig funderat på arrogansen i dina egna inlägg?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du beskriver själv at du har vänner som du (med stor respekt) undviker att besöka. Dom har en dylika hund och barn.

Varför går deras barn säker? Ska vi tro det du skriver så borde ju barnet redan varit uppätet för länge sedan?

 

 

Vet egentligen inte varför jag ska ge dig ett svar när du inte tror på mina upplevelser.
Tror du verkligen att jag skulle sitta här och hitta på att hans hundar morrar åt min dotter?
Att en sådan tanke ens kommer upp tyder på att du själv kunna komma på en sådan lögn
När det finns personer här på MPR som jag träffar IRL skulle kunna skjuta mina påståenden i sank om det vore osant.
 
 

 

 

Här tycker jag du visar på en okunskap om hur hundar fungerar och deras revir tänkande.

Jag frågade honom om det för ett tag sedan varför hans hund morrar bara åt min dotter och inte hans barn.

Hans teori är att hon känner att min dotter är ett hot mot deras familj på något sätt.

Därför så visar hon aggressivitet mot just min dotter och ingen annan.

 

 

 

 

 

 

 
Du misstar dig jag är inte ett dugg hundrädd.
Jag har blivit biten men det gjorde han bara en gång.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ar det inte sa att det forekommer den urbota idi*tiska "sporten" (vad ska man kalla det egentligen for sport ar det ju langt ifran) hundkamp och det ar ju darifran man utgatt nar man sokt egenskaper hos andra raser for att para ihop en vinnare, att dessa avarter sedemera fatt egna namn gor dem inte lampligare som knahundar, min fraga kvarstar, varfor skall dessa kamphundar behovas i ett civiliserat samhalle?

Det finns en hel del raser som inte har kamphundsbakgrund som jag själv känner mig betydligt mer nervös inför. Ett av dom flesta skälen till att rasförbudstanken har övergivits är att om t.ex pit bull skulle förbjudas så kommer det givetvis att dyka upp diverse nyskapande korsningar i still med pit bull/rottweiler, presa canario/ovtjarka etc etc. Tror knappast man gör världen någon tjänst med sådan lagstiftning. Sedan skall man också komma ihåg att det vi diskuterar är ett extremt litet problem (i alla fall i Sverige). Kan inte påminna mig om att jag hört att någon blivit dödad av hund i vårt land. Enligt If dör i snitt 4 personer om året i hästolyckor och runt 13 000 skadas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...