Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nu är ju lynnet på avelshundar även det ett stort lotteri. Även höftfel, hjärtproblem och andra rastillhörande sjukdomar är ett nästan inavelsproblem.

Skall man vara korrekt så är det snarare dålig avel än inavel. Inavel har nog inte förekommit i nån större omfattning under de senaste 50 åren.

Tyvärr är hundavel en tämligen lukrativ sysselsättning (om man skär ned på utgifterna), vilket drar till sig en hel del glada amatörer som behöver pengar

till den nya bilen, köksrenoveringen etc. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kanske är jag fel ute...men du brukar ju hyra dom största SUV-arna som går att hyra här i Thailand. Har för mig att du har en bildtråd där du ger 5 plus till din hyrda Cheva!

 

Precis ! Just det visar ju på hur meningslöst det är att förbjuda saker för att dom kan vara farliga

 

Därav min "whistle" smiley i inlägget men det missade du tydligen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man skall isåfall förbjuda ALLA hundar som KAN vara farliga..

 

Men frågan är hur man vet det i förväg innan dom betett sig illa ?

 

Och kan man inte veta det får man förbjuda alla hundar som finns för att vara säker eller helt enkelt ta tag i de hundar och ägare som ÄR ett problem EFTER att dom har misskött sig som man gör idag !

 

Det är väl ganska dumt att skriva att du tycker att alla hundar ska förbjudas för du har ju hela tiden varit emot att förbjuda en enda.

Måste det vara allt eller inget?.

 

Som jag skrev förut, så vet man varken eller innan det har hänt, och då är det för sent.

 

Så era argument att det är husses fel att älsklingspitbullen biter ihjäl andra levande varelser kan inte användas till ett skit.

Jämförelser med farliga maskiner är brist på argument och snömos ni drar fram för att grumla sikten.

 

Men ett förbud mot dom erfarenhetsmässigt farligaste raserna har effekt..

I Danmark försökte man i lagen 2005 lösa problemen utan förbud genom att införa preventiva åtgärder för den enskilda (hund-)individen.

Det gick inget vidare så i 2010 infördes det förbud mot farliga hundraser som gäller idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ganska dumt att skriva att du tycker att alla hundar ska förbjudas för du har ju hela tiden varit emot att förbjuda en enda.

Måste det vara allt eller inget?.

 

Som jag skrev förut, så vet man varken eller innan det har hänt, och då är det för sent.

 

Så era argument att det är husses fel att älsklingspitbullen biter ihjäl andra levande varelser kan inte användas till ett skit.

Jämförelser med farliga maskiner är brist på argument och snömos ni drar fram för att grumla sikten.

 

Men ett förbud mot dom erfarenhetsmässigt farligaste raserna har effekt..

I Danmark försökte man i lagen 2005 lösa problemen utan förbud genom att införa preventiva åtgärder för den enskilda (hund-)individen.

Det gick inget vidare så i 2010 infördes det förbud mot farliga hundraser som gäller idag.

Är det inte bättre att se till att umgås med dina barn? Istället för att sitta på ett forum dagarna i ända och spy galla över alla som inte tycker som dig?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ganska dumt att skriva att du tycker att alla hundar ska förbjudas för du har ju hela tiden varit emot att förbjuda en enda.

Måste det vara allt eller inget?.

 

Som jag skrev förut, så vet man varken eller innan det har hänt, och då är det för sent.

 

Så era argument att det är husses fel att älsklingspitbullen biter ihjäl andra levande varelser kan inte användas till ett skit.

Jämförelser med farliga maskiner är brist på argument och snömos ni drar fram för att grumla sikten.

 

Men ett förbud mot dom erfarenhetsmässigt farligaste raserna har effekt..

I Danmark försökte man i lagen 2005 lösa problemen utan förbud genom att införa preventiva åtgärder för den enskilda (hund-)individen.

Det gick inget vidare så i 2010 infördes det förbud mot farliga hundraser som gäller idag.

 

Så hur följer man upp denna lag i verkligheten och hur tillämpar man den i domstolarna ?

 

Har det tagits några prejudikat ?

 

Han man kunnat mäta någon effekt av lagen eller är det som i Kanada inte ett skit skillnad ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att se till att umgås med dina barn? Istället för att sitta på ett forum dagarna i ända och spy galla över alla som inte tycker som dig?

 

Är det det du gör, när du upplåter din visdom för kreti och pleti om motorcyklar, ruttet ris, smygande diktatur, Android, Apple, bilförsäljning, hundbett och allt?

"Galla" är förstås synpunkter som du antingen inte förstår eller inte vill förstå. Eller metaforer. Av typen glashus.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis ! Just det visar ju på hur meningslöst det är att förbjuda saker för att dom kan vara farliga

 

Därav min "whistle" smiley i inlägget men det missade du tydligen !

 

Kan bara hålla med.

 

Helt meningslöst med förbud.

Fram för tyngre droger, fri fart

och slopad vapenlicens.

Link to comment
Dela på andra sajter

får en kamphund oavsett ras ett bra tag om vaden. Så släpper han aldrig. Bara biter hårdare och hårdare. Dom är kända för att aldrig släppa taget!

Precis.

 

I länken är ett exempel, en video där en pitbull vägrar släppa taget om ägarens arm, dessa odjur  är framavlade för att döda, ser ingen som helst anledning till att dessa tickande bomber skall få existera bland människor eller bland andra levande varelser för den delen.

http://www.liveleak.com/view?i=a08_1330123297

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Både ja och nej. Men det beror nog mycket på hur seriös uppfödaren är. Sysslar man med inavel så är man enligt min mening extremt oseriös.

Antingen knullar dom fritt eller så sitter nån Einstein och avlar dom med kennelkubbens goda minne för dom fick ju betalt för att registrera föräldrarna, som om dom var med vid födseln eller hade gjort DNA test.

En humbug industri och dom som ylar om kontrollerad avel är dom största kålsuparna.

Svenska kennelkubben har ingen åsikt om kamphundar så länge dom kan få in en slant på ett papper ur deras heliga register där bara sanningar registreras , men dom biter sig själva i svansen.

Sedan har vi alla sönderavlade avarter som inte kan andas, eller gå eller tusen andra problem för att rashundsnissar leker gud på dagarna.

En bransch knökfull av skojare på alla nivåer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker samma om stora motorcyklar och stora SUV-bilar

Fyller ingen funktion i samhället och behöver därmed inte finnas samt borde förbjudas ! :whistle:

Stämmer, dom fyller ingen nödvändig funktion.

Men dom bits inte.

Stora motorcyklar kräver dock en massa liv.

På 80 talet begränsade tillverkarna själva effekten på cyklarna till 100hk för att undvika totalförbud.

I Japan finns liknande regler kvar.

Även på bilar.

Säker andra länder med.

I Thailand kostar hästkrafter mycket skatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis ! Just det visar ju på hur meningslöst det är att förbjuda saker för att dom kan vara farliga

 

Därav min "whistle" smiley i inlägget men det missade du tydligen !

Den visselpipan ser man ju i 99% av dina inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att införa en lag hjälper inte mycket om man inte samtidigt har en organisation som ser till att lagen följs

 

Skall polisen stoppa alla som har en hund som ser ut att kunna vara av en förbjuden ras, göra genkoller på den för att se att den är renrasig och inte en "tillåten" blandning och sedan bötfälla ägaren samt avliva hunden ?

 

Tror du det skulle fungera i dagens Sverige ?

Faktum är att det infördes ett förbud mot kamphundar i Sverige en gång i tiden. Till en början gällde den enbart pit bull sedan skrevs den om till att gälla alla raser som uppfyllde vissa kriterier. Vet inte riktigt men tror att den fortfarande  gäller. Den blev dock ett präktigt fiasko som polis och rättsväsende inte ville ta  i. Tror aldrig någon har dömts enligt den lagen. 1997:49 19 a

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen knullar dom fritt eller så sitter nån Einstein och avlar dom med kennelkubbens goda minne för dom fick ju betalt för att registrera föräldrarna, som om dom var med vid födseln eller hade gjort DNA test.

En humbug industri och dom som ylar om kontrollerad avel är dom största kålsuparna.

Svenska kennelkubben har ingen åsikt om kamphundar så länge dom kan få in en slant på ett papper ur deras heliga register där bara sanningar registreras , men dom biter sig själva i svansen.

Sedan har vi alla sönderavlade avarter som inte kan andas, eller gå eller tusen andra problem för att rashundsnissar leker gud på dagarna.

En bransch knökfull av skojare på alla nivåer.

Fattar inte mycket av detta inlägg. Vill dock bara påpeka att pit bull inte kan registreras i SKK. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, de som skaffar sig en Pitbull verkar göra det oftast p.g.a att det verkar häftigt eller att dom behöver en livvakt. Varför man behöver en livvakt kan dessutom diskuteras. Säpo ordnar väl sånt om det skulle behövas.

Personligen så hade jag varit väldigt tveksam till att skaffa mig en pitbull OM jag skulle skaffa mig en hund.

 

Så länge det verkar finnas ett "behov" av dessa hundar så lär dom inte sluta med att avla fram dom.

 

Janne måste dock få medhåll om att det är ägaren som är största problemet. Men då ser man ju vilken typ av ägare som dras till hundrasen. Det är inte hundarna som drar sig till ägaren.

Hundlicens på dessa hundar skulle inte vara fel och möjlig uppföljning och psyktest obligatoriskt. Detta skulle givetvis finansieras av ägaren och då skulle man sålla bort en stor del av misskötta hundar.

 

I Thailand borde man dock reglera detta med hundägande. Håll hundarna inne på gården eller så blir man av med hunden.

I Sverige är det ett mindre problem även om det inte är obefintligt.

Hej

 

Kanske vore ett utdrag ur brottsregister, uppföljning och psyktest av ägarna också vara obligatoriskt ? 

 

Detta skulle givetvis finansieras av ägaren och då skulle förmodligen en del aldrig bli hundägare och man kunna sålla bort en stor del av dom hundägare missköter sina hundar, inte har kontroll på dom och använder dom på fel sätt t.ex i kriminellt syfte, "dog fights" eller för att skrämma omgivningen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen knullar dom fritt eller så sitter nån Einstein och avlar dom med kennelkubbens goda minne för dom fick ju betalt för att registrera föräldrarna, som om dom var med vid födseln eller hade gjort DNA test.

En humbug industri och dom som ylar om kontrollerad avel är dom största kålsuparna.

Svenska kennelkubben har ingen åsikt om kamphundar så länge dom kan få in en slant på ett papper ur deras heliga register där bara sanningar registreras , men dom biter sig själva i svansen.

Sedan har vi alla sönderavlade avarter som inte kan andas, eller gå eller tusen andra problem för att rashundsnissar leker gud på dagarna.

En bransch knökfull av skojare på alla nivåer.

 

Halleluja. Prästen har talat i tungor ! :av-109998:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex i Sverige blev igår illa biten i ansiktet av en hund.

 

Det gick till så, att hon promenerade på vägen i sommarstugeområdet och bar på sin katt (i famnen). När hon passerade ett av grannhusen, så rusar en hund ut genom en öppen grind och anfaller ex och katt.

 

Hon säger att denna hund står alltid och skäller bakom grinden och matte skriker "håll käften" åt hunden.

 

Det borde fanimej vara körkort på att ha hund (stora som små)!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ex i Sverige blev igår illa biten i ansiktet av en hund.

 

Det gick till så, att hon promenerade på vägen i sommarstugeområdet och bar på sin katt (i famnen). När hon passerade ett av grannhusen, så rusar en hund ut genom en öppen grind och anfaller ex och katt.

 

Hon säger att denna hund står alltid och skäller bakom grinden och matte skriker "håll käften" åt hunden.

 

Det borde fanimej vara körkort på att ha hund (stora som små)!

 

Ja man tycker väl åtminstone att dom kan ha koll på grinden när hunden är ute!

En ganska basalt exempel där ägaren brustit i sitt ansvar!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen knullar dom fritt eller så sitter nån Einstein och avlar dom med kennelkubbens goda minne för dom fick ju betalt för att registrera föräldrarna, som om dom var med vid födseln eller hade gjort DNA test.

En humbug industri och dom som ylar om kontrollerad avel är dom största kålsuparna.

Svenska kennelkubben har ingen åsikt om kamphundar så länge dom kan få in en slant på ett papper ur deras heliga register där bara sanningar registreras , men dom biter sig själva i svansen.

Sedan har vi alla sönderavlade avarter som inte kan andas, eller gå eller tusen andra problem för att rashundsnissar leker gud på dagarna.

En bransch knökfull av skojare på alla nivåer.

 

Innan du sprider din rappakalja så kanske du kan ta reda på fakta. SKK tar inte registreringar på pitbull.

 

Vad gäller dom kortnosiga raserna så är det mycket diskussioner om detta i hundkretsar. Och personligen så tycker jag det handlar mer om människors fåfänga.

Finns massor av vanskapta raser som får sjukdomar genom fel avel. Ingen som förnekar detta.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju lagförslagen inte till för att komma åt dom få olyckor i hemmen. Och om du läste hela avhandlingen så Stog Pitbull för ca 3 procent av dom bitskador som kom in till akuten innan förbudet i England.

Så kravet av förbud har visat sig vara ett slag i luften. Vad avhandlingen pekar på är att det måste till effektivare åtgärder mot den gruppen som missköter sina hundar. Då dessa grupper ofta skaffar en ny hund om polis tar hunden av honom. Och man kan använda i princip vilken stor hund som helst som vapen.

Tack för övrigt för att du tog dig tid att läsa avhandlingen och kommer med vettiga argumentation.

Lite svårt att bemöta osakliga argumentation från andra debattörer som mera bygger på kvällstidningarnas publicering av olyckor i andra länder. Än fakta från forskare i ämnet.

Edit jag är personligen Schäferhundsmänniska och försvarar inga personliga positioner på området. Jag har bevisligen inga problem trots detta att påvisa statistik som pekar ut Schäfer som den största bitarna.

Dock bör man vara saklig i diskussionen.

 

Även om det stämmer att 3% av alla bitskador som hamnar på akuten står pitbullen för, hur svåra var dessa skador i paritet med de andra 97% bitskador?

Och hur många procent av de som hamnade på bårhuset står kamphundarna för?

Nu är ju detta ändå ett mycket litet problem i Sverige, förbannat mycket större problem med lösa hundar i Thailand. Litar du på thailändarnas ägaransvar om det handlar om ditt barn som leker utomhus?

 

Själv fanns det en husägare (falang) i communityn jag bor i 3 pitbulls och var sällan hemma. Han hade höjt sitt staket/stängsel också. De få gånger jag passerat där såg jag alltid barn mellan 2-5 år leka på den allmänna gatan utanför sina respektive hus och varje gång gjorde detta hundarna rasande, trots att barnen inte gjorde något som helst för att reta hundarna. De blev helt enkelt rasande, hoppade allt de kunde för att nå ut och de var inte långt borta för att komma över och hade de gjort det kan jag garantera att det blivet slakt på dessa barn. Du kan hävda dåligt ägaransvar men det räcker inte för det kommer alltid finnas och varför ska andra barn och människor drabbas/begränsas av detta. Varför står rättigheten att äga vilken jävla best som helst högre på skalan än andra människors rättigheter att röra sig fritt på gatorna? Ägaren är nu borta. 

I Thailand ÄR lösa hundar ett stort problem, eller hur? Kanske inte för dig men för gemene man är det så. Jag har själv varit nära att attackeras flera gånger då man vandrat ensam på någon soi, en eller två hundar gör mig sällan något men de drar sig samman i grupp och då kan det bli jävligt otrevligt. En gång när jag var och kikade på lägenheter långt in på en soi och skulle gå tillbaka närmade sig en morrande hund och snabbt en till. De började skälla och då hörde jag andra hundar som började skälla och närma sig från ett fält. Jag backade långsamt utan att vara hotfull på något vis och hörde 6-7 skällande/morrande hundar från olika ställen som närmade sig och då är det nog få som tycker lösa hundar inte är ett problem som borde lösas, igår helst. Jag kom in till lägenhetsområdet jag varit på och ägaren till lägenheten fick ringa taxi.

 

Personligen anser jag att det är grönt ljus på alla lösa hundar, dvs anser någon att en byracka är hotfull så står det var och en fritt att slå ihjäl fanskapen vare sig de har ägare eller inte. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Litar du på thailändarnas ägaransvar om det handlar om ditt barn som leker utomhus?

 

Varför skulle jag göra det?

Jag motsäger inte på nån punkt att gathundar i Thailand är ett problem.

 

Dock är svenska och Thailändska förhållanden väldigt olika. Ett förbud mot kamphundar i Sverige löser ju knappast problemen i Thailand.

Och med strikt ägaransvar följer att ägaren naturligtvis ska ha ansvar för sin hund. Vill minnas att en av forumets medlemmar fick sin hund förgiftad av kommunen då man ville bli av med dessa gathundar.

Konsekvensen vart ju då att genom att hundägaren inte utövade sin tillsyn på rätt sätt. Så vart även medlemmens hund förgiftad och dog.

Mycket tråkigt för ägaren (även jag tyckte det var tråkigt och led med ägaren). Men en konsekvens utav det du beskriver ovan.

Konstigt nog är densamma en av mina största kritiker i denna tråd!

 

Man skulle naturligtvis önska att myndigheterna i Thailand tog mera allvarligt mot dessa hundar som ägarna vill ha som vakthundar. Men inte förstår bättre.

Och det enda sättet som jag tror skulle fungera. Är att man i TV och dylikt för informationskampanjer om konsekvenserna av osunt hundägande. 

För jag tycker inte att det är OK att dessa bestar ska springa vind för våg som oborstade ungdomsgäng. Dock ska vi dessutom  ha i tanken att många av dom hundar som finns på gatorna är vildhundar utan ägare.'

Som springer runt nån restaurang där dom får matrester.

 

I Thailand så tror jag definitivt att ett förbud skulle vara ett slag i luften. Då problemet i Thailand är av en helt annan karaktär än i Sverige!

 

Sen är ju ditt exempel med barnen lite väl tillspetsat. Vilket är lite grand som dom som på 70 talet sa sig vara för miljön. Flyttade till innerstan och krävde att man skulle förbjuda bilar i stan med hänvisning till sina barns hälsa.

Nu är mina barn så pass stora så dom klarar sig själv. Men det är väl lika oansvarigt som förälder att släppa ut barnen under dessa förhållanden och sen bli förbannad om nånting händer.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle jag göra det?

Jag motsäger inte på nån punkt att gathundar i Thailand är ett problem.

 

Dock är svenska och Thailändska förhållanden väldigt olika. Ett förbud mot kamphundar i Sverige löser ju knappast problemen i Thailand.

Och med strikt ägaransvar följer att ägaren naturligtvis ska ha ansvar för sin hund. Vill minnas att en av forumets medlemmar fick sin hund förgiftad av kommunen då man ville bli av med dessa gathundar.

Konsekvensen vart ju då att genom att hundägaren inte utövade sin tillsyn på rätt sätt. Så vart även medlemmens hund förgiftad och dog.

Mycket tråkigt för ägaren (även jag tyckte det var tråkigt och led med ägaren). Men en konsekvens utav det du beskriver ovan.

Konstigt nog är densamma en av mina största kritiker i denna tråd!

 

Man skulle naturligtvis önska att myndigheterna i Thailand tog mera allvarligt mot dessa hundar som ägarna vill ha som vakthundar. Men inte förstår bättre.

Och det enda sättet som jag tror skulle fungera. Är att man i TV och dylikt för informationskampanjer om konsekvenserna av osunt hundägande. 

För jag tycker inte att det är OK att dessa bestar ska springa vind för våg som oborstade ungdomsgäng. Dock ska vi dessutom  ha i tanken att många av dom hundar som finns på gatorna är vildhundar utan ägare.'

Som springer runt nån restaurang där dom får matrester.

 

I Thailand så tror jag definitivt att ett förbud skulle vara ett slag i luften. Då problemet i Thailand är av en helt annan karaktär än i Sverige!

 

Sen är ju ditt exempel med barnen lite väl tillspetsat. Vilket är lite grand som dom som på 70 talet sa sig vara för miljön. Flyttade till innerstan och krävde att man skulle förbjuda bilar i stan med hänvisning till sina barns hälsa.

Nu är mina barn så pass stora så dom klarar sig själv. Men det är väl lika oansvarigt som förälder att släppa ut barnen under dessa förhållanden och sen bli förbannad om nånting händer.

 

Informationskampanjer fungerar nog bra i Sverige men knappast i Thailand. Här, som du vet, är tilltron och respekten för myndigheter minimal. Kan man bryta mot småförbud så gör man det vare sig man tjänar något på det eller inte. Kolla hjälmtvånget, bilbälteslagen t.ex.

 

På vilket sätt var min erfarenhet tillspetsad, var du med eller? Vad tror du hade hänt om 3 rasande pitbulls attackerar några 2-5 åringar?

Bra att dina barn klarar sig själv, dock har inte alla samma möjlighet till övervakning som du vill ha det till.

Finns många familjer där föräldrarna jobbar och en äldre släkting eller nanny övervakar ett eller flera barn och den övervakningen blir sällan lika bra som om det vore föräldrarna. Jag håller iaf med om att hade det varit mina barn så hade jag inte tillåtet dom att leka under dessa förutsättningar. Men jag hade inte heller tillåtet dessa förutsättningar att fortsätta. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt var min erfarenhet tillspetsad, var du med eller? Vad tror du hade hänt om 3 rasande pitbulls attackerar några 2-5 åringar?

 

Jag har aldrig påstått att dina erfarenheter är tillspetsade! Däremot ditt exempel som du vill att jag ska svara på är tillspetsat.

 

Vilken roll har du som förälder. Kanske så att det huruvida vad du tycker är en rättighet. Inte är så praktiskt nyttigt att låta ditt barn på 2.5år leka där 3 pitbull springer runt fritt på gatan.

Vilket överhuvudtaget inte friar ägaren (om en sådan finns) till dessa 3 pitbull från ansvar.

 

Läs gärna det jag skriver och bemöt mig för det. Annars är det väldigt svårt att hålla en seriös debatt i ämnet om man låter känslorna springa iväg ifrån vad den andre skriver.

 

Om du har problem med ungdomar som kör sina bilar i höga farter framför ditt hus. Inte fan sätter väl du ditt barn att leka där. Åven om du tycker att det är barnens rätt att vara där?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janneh nu drar du det till fördömdas gränd igen, som när jag var i Thailand senast, så var en mördarhund inlåst i en bur ca 100 meter ifrån var vi bodde..

post-5021-0-04778000-1407328394_thumb.jp

Hunden till vänster, om han skulle rymma o få tokspel, springa in på området vi bodde o bita mina barnbarn.

Om det skulle hända skulle jag vara en Morförädlrer som hyrde hus i detta område..

post-5021-0-47971600-1407328583_thumb.jp

Hur tusan kan du försvara dessa till en del sönderavlade hundar, både i Sverige o Thailand.

 

  FF

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Janneh nu drar du det till fördömdas gränd igen, som när jag var i Thailand senast, så var en mördarhund inlåst i en bur ca 100 meter ifrån var vi bodde..

attachicon.gifIMG_2334.JPG

Hunden till vänster, om han skulle rymma o få tokspel, springa in på området vi bodde o bita mina barnbarn.

Om det skulle hända skulle jag vara en Morförädlrer som hyrde hus i detta område..

attachicon.gifIMG_0284_2.jpg

Hur tusan kan du försvara dessa till en del sönderavlade hundar, både i Sverige o Thailand.

 

  FF

 

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva det.

Men sluta att försöka  klistra saker på mig som jag aldrig givit utryck för.

Bara bilden du visar om hunden lever så där. Borde renderas till inslaget pannben på ägaren!!!

Det är bland annat för att folk skaffar hund. Låter dom sitta i bur som denna. Som gör dessa hundar till monster.

Folk som inte kan ta hand om sin hund på ett vettigt sätt borde förlora möjligheten med hot om böter eller fängelse om man skaffar hund igen.

 

Försök att förstå. Att det går att få i princip vilken djävla hund som helst till ett bitande monstrer. Om man behandlar hunden illa.

Jag försvarar inte gathundar. Jag försvarar inte det du visar bilder på.

Är ni inte nöjda med att deras hundar stör omgivningen är det ägaren ni ska ta ett snack med. Dom är dom enda som faktiskt kan göra nånting åt situationen. Och till dess så får man som ansvarig mor eller farf  förälder eller som förälder ha den tillsynen över barnen så ingenting kan hända.

 

Jag är dock ganska trött på att ingen läser det jag skriver. Utan ska ställa mig till svars för allehanda hundar som ägaren har förstört.

 

Vad tycker du själv lösningen i Thailand torde vara på det du just belyser?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailands hundproblem finns det ingen lösning på, men ändå försöker du säga förmoda att Satan har dålig koll på sina barn.

Men jag fortfarande inte hur du kan försvara dessa hundar, eftersom det ingen som helst koll vem dom parar sig med.

Ditt billiga försvar att jag vi som har sån best i närheten, ska hålla våra ungar inlåsta är både patetiskt o riktigt barnsligt..

 

 FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...