Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan

MPR Nyheter

Recommended Posts

Nästan så man blir rörd och vill fälla en tår över hur fint du kan skriva om din motorcykel.

Faktum är att det finns mycket folk som kämpar för att motorcyklar av den kalibern som du och jag innehar ska förbjudas.

Precis på samma sätt som det finns folk som tycker att vissa hundraser bör förbjudas.

Vad jag försöker visa på så är diskussionerna och argumenten ganska likartade.

Visst har det likheter, ungefär som min Farfar sa om hästen, den drar bränsle när inte jag använder den.

Så han en köpte traktor tror att det var 1952, som med hojen ställer jag den i garaget så gör den ingen skada.

Tyvärr kan jag inte säga det samma om hunde

FF.

www.easi.nu

Dela på andra sajter

• Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• janne_h

124

• Tallviking

40

• Lappen

37

• Baa

29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vem ska du annars straffa? Dom människor som avlat fram dessa kamphundar?

Faktiskt en utmärkt ide. En välavlad kamphund är faktiskt oerhört vänlig mot människor (dock inte alltid mot andra hundar). Det finns en hel del raser som avlats fram för att vara lite skarpare än andra raser. Något som i sig inte är något större problem om det inte vore för den oseriösa aveln som förekommer. En hundras med egenskaper som kan bli farliga måste balanseras med mental stabilitet. En seriös uppfödare ser också till att dess hundar hamnar hos lämpliga köpare.

Tyvärr kan vem som helst ägna sig åt att avla fram vad som helst (speciellt i en del förorter) vilket enligt min mening ungefär som om vem som helst fritt fick lov att tillverka bomber eller eldvapen.

Dela på andra sajter

Visst har det likheter, ungefär som min Farfar sa om hästen, den drar bränsle när inte jag använder den.

Så han en köpte traktor tror att det var 1952, som med hojen ställer jag den i garaget så gör den ingen skada.

Tyvärr kan jag inte säga det samma om hunde

FF.

Det här skulle jag vilja se din motorcykel göra... :)

https://www.youtube.com/watch?v=T2LZauEsq6U

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Frågan var vilka hundraser vill du förbjuda? Jag har blivit biten några ggr. (Skotte, Golden Retriver, Labrador, Blandras) men inte så allvarligt så jag önskat livet av hunden, men givetvis så ska vi inte ha okontrollerade livsfarliga hundar springande på gatorna!

Min värsta bitskada är av en Chihuahua. Hoppade upp och bet mig i näsan.

Min svågers hund. Kommer från hundfabrik. Och är därmed inte riktigt mentalt frisk.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Min värsta bitskada är av en Chihuahua. Hoppade upp och bet mig i näsan.

Min svågers hund. Kommer från hundfabrik. Och är därmed inte riktigt mentalt frisk.

Har Ni väldans korta ben eller en osedvanligt lång näsa månne?

Dela på andra sajter

Har Ni väldans korta ben eller en osedvanligt lång näsa månne?

Låter mer som en beskrivning på någon från Flen.

Dela på andra sajter

Prova att bildgoogla på "dog bite"

Usch hemska bilder, så illa det kan gå! en av de första hundraserna som dyker upp vid en sökning är en Jack Russel (tror jag) som då hamnar på Lappens svarta lista!

Dela på andra sajter

Usch hemska bilder, så illa det kan gå! en av de första hundraserna som dyker upp vid en sökning är en Jack Russel (tror jag) som då hamnar på Lappens svarta lista!

Testa att bildgoogla på "Motorcycle Accident" så skall du få se på riktigt vidriga bilder

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Prova att bildgoogla på "dog bite"

Eller prova att googla på motorbike accident.

Dela på andra sajter

Fast vi måste skjuta alla vargar som tassar omkring i skogen, för dom attackerar våra söta hundar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Fast vi måste skjuta alla vargar som tassar omkring i skogen, för dom attackerar våra söta hundar..

Rock on!

Tror nog att det är andra än hundägare som förespråkar det?

Dela på andra sajter

Varför inte de som skaffar sig sådana hundar och inte ser till att ta sitt ansvar som ägare och tränar och sköter sina hundar på ett ansvarsfullt sätt ?

Något som du tror kommer att fungera i praktiken?

Dela på andra sajter

Det är ju det system vi faktiskt har sedan några år och det har lyckats till en del men det finns många puckade idi*ter som skaffar sig fel typ av hundar av helt fel anledningar och det är dessa puckade idi*ter vi skall sätta åt. Inte deras hundar.

Dela på andra sajter

Det du förespråkar har man provat i flera länder. Det har ej givit annan effekt än att bitskadorna är dom samma fast från andra raser.

Vi har redan facit för den åtgärden.

Dela på andra sajter

Frågan var vilka hundraser vill du förbjuda? Jag har blivit biten några ggr. (Skotte, Golden Retriver, Labrador, Blandras) men inte så allvarligt så jag önskat livet av hunden, men givetvis så ska vi inte ha okontrollerade livsfarliga hundar springande på gatorna!

Det är en fråga som bäst lämpade ska svara på eftersom det finns en gråzon.

Den hund som bet dig kan bita ett litet barn och göra mer skada. För att förhindra det ska hunden avlivas.

Vet flera hundar som bitit flera personer efter att hundägarna vägrat att avliva dom.

Skulle en en hund bita min dotter så slaktade jag den och dumpade resterna i en slambrunn.

Dela på andra sajter

Jag antar att det ar mitt fel om min grabb blir hundbiten eftersom jag skaffat barn till en varld som ar mer lampad for hundar?

Det spelar ingen som helst roll hur duktig Janne eller nagon annan ar i att handha sina husdjur sa lange det finns de som inte kan det, varfor skall man prompt ha en san dar javla mordarmaskin som sonderavlats som kampdjur, det finns ingen som helst anledning, det finns ju for fan hur manga andra raser som helst, denna diskution ar erbarmeligt korkad om man inte inser skillnaden pa en MC och en egentankande varelse. En MC sliter sig inte eller hoppar over mitt staket, det kan en hund gora! Haja for fan vad ni tjafsar om!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Eller prova att googla på motorbike accident.

Skillnaden är väl att de valt motorcykel medvetna om riskerna. De bitna barnen har nog inte valt det skulle jag tro.
Dela på andra sajter

Det är en fråga som bäst lämpade ska svara på eftersom det finns en gråzon.

Den hund som bet dig kan bita ett litet barn och göra mer skada. För att förhindra det ska hunden avlivas.

Vet flera hundar som bitit flera personer efter att hundägarna vägrat att avliva dom.

Skulle en en hund bita min dotter så slaktade jag den och dumpade resterna i en slambrunn.

Klart att du ska vara rädd om din dotter och skydda henne till varje pris men under en uppväxt så ingår i mångas fall även ett samspel med djur som ibland går lite snett, bara att hoppas att det inte är så allvarligt! Du kan ju inte avliva varenda häst som slänger av henne om hon nu skulle vilja börja rida en dag!

Ändrades av conservator
Dela på andra sajter

Det du förespråkar har man provat i flera länder. Det har ej givit annan effekt än att bitskadorna är dom samma fast från andra raser.

Det var inte jag som förespråkade det utan TV och jag svarade bara på hans fråga.

Dela på andra sajter

Det vore ju trevligt om du kunde länka till dessa resultat.

Dela på andra sajter

Klart att du ska vara rädd om din dotter och skydda henne till varje pris men under en uppväxt så ingår i mångas fall även ett samspel med djur som ibland går lite snett, bara att hoppas att det inte är så allvarligt! Du kan ju inte avliva varenda häst som slänger av henne om hon nu skulle vilja börja rida en dag!

Eller skrota varje cykel, moped eller leksak hon skadar sig på !

Eller avliva varande katt som river henne när hon drar katten i svansen !

Dela på andra sajter

Klart att du ska vara rädd om din dotter och skydda henne till varje pris men under en uppväxt så ingår i mångas fall även ett sampel med djur som ibland går lite snett, bara att hoppas att det inte är så allvarligt! Du kan ju inte avliva varenda häst som slänger av henne om hon nu skulle vilja börja rida en dag!

En häst är inte framavlad för att attackera. Dålig jämförelse.

Börjar hon med ridning är hon medveten om riskerna att bli avkastad,tycker du att går man på stan ska man förvänta sig att bli attackerad av en kamphund?

Ni börjar få slut på argumenten för dom blir bara mer och mer absurda.

Dela på andra sajter

Eller skrota varje cykel, moped eller leksak hon skadar sig på !

Eller avliva varande katt som river henne när hon drar katten i svansen !

Nu kommer du bara med korkad argument.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Nu kommer du bara med korkad argument.

man måste ju sänka sig till din nivå för att du skall förstå !

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...