Baa Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Pepparspray ? Har jag redan och den ar bra om dom kommer in pa tomten, det gor dom inte om for minne har dom! Na, sitter man pa moppen ar det inte bara bett som ar otrevliga, latt att forsoka gira undan och skada sig. Och, nej, jag tanker inte sluta med att aka moppe bara for hundjavlarna! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Funderar fortfarande pa hur man ska bli av med Soidogen som inte ar av en speciell ras och darfor ar svar att prata med! Ta ett snack med ägaren hur du upplever det som otryggt från din son. Poängtera även att om hon inte plockar in sin hund från gatan. Så kommer hunden gå samma öde till mötes som din tidigare hund. Då händer det nog saker. Men framför allt ska du lära din son att inte springa förbi hunden. Titta inte hunden i ögonen. Detta till trots så är det svårt att uttala sig om en hund man aldrig träffat. Dock är hunden ägarens ansvar. Och det är inte ok att grannar ska känna sig otrygga på grund av att ägaren inte tar sitt ansvar. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Men en välskött schäfer jämfört med en välskött Amstaff eller pittbull har ungefär lika stor farlighetsgrad. Men tyvärr är det vanligt att de sista du nämner är i orätta händer och misskötta. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Men tyvärr är det vanligt att de sista du nämner är i orätta händer och misskötta. Ja det är ju det jag skrivit några gånger. Tror du att dessa personer undviker hundar helt om pitbull och amstaff förbjuds? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Tittar man på antalet angrepp med dödlig utgång från tex USA så ser man direkt att Pitbull ligger i topp. Det fanns 34 dödsfall och 81% av dessa angrepp skedde av Pitbull eller Pitbull blandningar, 9% av Mastiff. Det är en viss skillnad på att få ett bett kontra att bli dödad eller allvarligt skadad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Ja det är ju det jag skrivit några gånger. Tror du att dessa personer undviker hundar helt om pitbull och amstaff förbjuds? Nja, men de skulle troligen inte ha hund om dessa förbjöds, är ju inte riktigt lika gangsta-coolt med en Cockerspaniel. Så jag är helt klart för att följa våra granländer och förbjuda framavlade kamphundar! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Så om om enskild hund är av rasen "Pittbull" ÄR den en kamphund oavsett hur just den individen fötts upp, tränats, levt etc och saknar därför existensberättigande och skall avlivas ? I normala Svenska ögon så är denna hundras en kamphund. Dvs en Pittbull. Det går inte att komma ifrån att många är rädda eller livrädda för dessa hundar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Nja, men de skulle troligen inte ha hund om dessa förbjöds, är ju inte riktigt lika gangsta-coolt med en Cockerspaniel. Så jag är helt klart för att följa våra granländer och förbjuda framavlade kamphundar! Ja i Danmark lär det väl räcka med en blandras så är man på rätt sida om lagen. Så det finns nog klart mera gangsta lik alternativ än en cockerspaniel! "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Pitbull finns inte ens med på listan ! Folk är tydligen kloka nog att inte ha dem bland barn.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 I normala Svenska ögon så är denna hundras en kamphund. Dvs en Pittbull. Det går inte att komma ifrån att många är rädda eller livrädda för dessa hundar! Och mycket av detta beror på att det är mycket mer spektakulärt för aftonblaskn att sätta en pitbul på första sidan som skadat et barn..Istället för familjens labrador. Även om skadorna är likartade. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Embler Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Många olika åsikter och troligtvis ingen lösning, på problemet, i sikte. Har själv under en promenad här i Thailand blivet biten av en lös rothveiler. Har sen dess skaffat en el-pistol som säljs överallt i Thailand. Hittills 100% effektivt. Blotta ljudet av gnistorna får hundarna att fly. priset på dessa pistoler är ca 600 bath. Ingen lösning, men bra skydd till vidare. MVH Embler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
turisten Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Tittar man på antalet angrepp med dödlig utgång från tex USA så ser man direkt att Pitbull ligger i topp. Det fanns 34 dödsfall och 81% av dessa angrepp skedde av Pitbull eller Pitbull blandningar, 9% av Mastiff. Det är en viss skillnad på att få ett bett kontra att bli dödad eller allvarligt skadad Jo, fast dessa siffror tar inte med hundrasens popularitet. Enligt siffror jag ha sett är det lite mer än 4 gånger större sannolikhet att bli dödad av en Chow-Chow Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Här är statistik från Sveriges lantbruks universitet. Lista över hur benägna olika hundraser är att attackera barn. Risken att bli biten av en dobermann är exempelvis fem gånger högre än att bli biten av en labrador. 1. Schäfer: 2,83 2. Doberman: 2,71 3. Spets: 1,81 4. Pekineser: 1,56 5. Tax: 1,35. 6. Schnauzer: 1,33 7. Collie: 1,30 8. Jakthund: 1,29 9. Pudel: 0,98 10. Rottweiler: 0,92 11. Beagle: 0,80 12. Terrier: 0,61 13. Bernersennenhund: 0,58 14. Labrador/retriever: 0,49 15. Blandras: 0,46 16. Spaniel: 0,31 17. Shi Tzu: 0,26 18. Malteser: 0,00 Hittade inte din statistik på "Sveriges lantbruks universitet.", kan du länka till den? Hittade den däremot på vovve.net, där den kritiseras kraftigt och Ts kunde inte garantera äktheten på listan, pittbull finns ju inte ens med och det verkar ju konstigt, i usa är pitbull den hundras som orasakar flest dödsfall. "If almost any other dog has a bad moment, someone may get bitten, but will not be maimed for life or killed, and the actuarial risk is accordingly reasonable. If a pit bull terrier or a Rottweiler has a bad moment, often someone is maimed or killed--and that has now created off-the-chart actuarial risk, for which the dogs as well as their victims are paying the price." http://dogbitelaw.com/dog-bite-statistics/all-dog-bite-statistics.html "As of May 25, 2013, the USA death count from dogs in 2013 is 14. Of these, 13 people were killed by pit bulls. In recent years, the dogs responsible for the bulk of the homicides are pit bulls and Rottweilers" http://dogbitelaw.com/dog-bite-statistics/the-breeds-most-likely-to-kill.html Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 du har nog inte haft så många hundar i ditt liv??? gått råd är då till dig som tror sig veta att hundar inte går att läsa av, Titta på Ceasar Milan på kanal 7 i sverige om du är hemma. å sen är jag gift en Thaikvinna, å inte hon som du frågade om, men du kan kanske skulle lyssna på den kvinnan vad hon kan göra så lär du dig något nytt kanske. Om du googlar lite på Gabriella Rastad så kanske du tappar lite förtroende på hennes påstådda övernaturliga kunskaper, jag såg inslaget och jag skrattade rätt gott åt det faktiskt, att hon får ta sändningstid i svt är ganska häpnandsväckande. http://www.tv3.se/sanning-konsekvens/unik-djurpratare-eller-manipulativ-sektledare Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Sa han som förmodligen kan mer om motorer än hundar. Jag är inte speciellt bra på motorer. Men visst jag skulle ju kunna svepa med samma generalisering om motorer "många motorexperter. men det är svårt att förstå varför en motor fungerar egentligen". Min poäng är naturligtvis att om man har ett intresse av något. Så studerar man och lär sig hur saker fungerar. Hundar och hundbeteende är ingen raket vetenskap. Och vad man kommit fram till, är att hundar blir i stort sett som omgivningen påverkar dom. Hundar är enskilda varelser. Men det är ju inte så att dom bestämmer sig för att idag ska jag bita någon. Däremot så kan det vara olika saker som triggar att en hund biter någon. Och detta olika kan ske med vilken hundras som helst. Dock skiljer sig naturligtvis graden av hur lätt en hund retas och gör saker beroende på ras. Men att tro att man löser problemet genom att förbjuda vissa raser. Då är man syniskt korkad om man tror att det löser problemen. En hundägare som är rädd och smyger runt hörnorna. Den personen visar hunden att det är rätt att vara rädd och smyga runt hörnorna. Hunden får naturligtvis lära sig att detta är rätt. Och rätt var det är så kommer det en människa i vägen. Och sen är olyckan ett faktum. Detta var bara ett exempel ur mängden vad som kan gå fel. Men att förbjuda vissa hundraser är lika matnyttigt som att ha en diskussion vilka köksknivar som borde förbjudas i samhället. Då folk skadar sig på köksknivar och använder dessa både till misshandel och mord. Så dom 13 av 14 människor som blev ihjälbitna av pittbulls i usa hade blivit ihjälbitna av andra hundar om inte pittbull hundar hade funnits? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Hittade inte din statistik på "Sveriges lantbruks universitet.", kan du länka till den? Hittade den däremot på vovve.net, där den kritiseras kraftigt och Ts kunde inte garantera äktheten på listan, pittbull finns ju inte ens med och det verkar ju konstigt, i usa är pitbull den hundras som orasakar flest dödsfall. "If almost any other dog has a bad moment, someone may get bitten, but will not be maimed for life or killed, and the actuarial risk is accordingly reasonable. If a pit bull terrier or a Rottweiler has a bad moment, often someone is maimed or killed--and that has now created off-the-chart actuarial risk, for which the dogs as well as their victims are paying the price." http://dogbitelaw.com/dog-bite-statistics/all-dog-bite-statistics.html "As of May 25, 2013, the USA death count from dogs in 2013 is 14. Of these, 13 people were killed by pit bulls. In recent years, the dogs responsible for the bulk of the homicides are pit bulls and Rottweilers" http://dogbitelaw.com/dog-bite-statistics/the-breeds-most-likely-to-kill.html Här kan du läsa en avhandling just från SLU som styrker det jag skriver till fullo. http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00002397/01/Studentarbete_178.pdf Angående farligaste hunden så var poängen att man kan få statistik till vad som helst. Den pekade ju ut schäfer som den farligaste. Jag har ju schäfer så.. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Så dom 13 av 14 människor som blev ihjälbitna av pittbulls i usa hade blivit ihjälbitna av andra hundar om inte pittbull hundar hade funnits? Om du läser avhandlingen som jag länkade till ovan så är risken stor för det. I alla fall enligt den statistik dom hänvisar till för dom länder (bl,a England) som genomfört förbud mot "kamphundar" så har tydligen bitskadorna inte minskat över tiden. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Jo, fast dessa siffror tar inte med hundrasens popularitet. Enligt siffror jag ha sett är det lite mer än 4 gånger större sannolikhet att bli dödad av en Chow-Chow Ja, det är riktigt men om man sen ser på vilka raser som är populärast så finns den inte med där. 2013 Most Popular Dogs in the U.S. 1. Labrador Retriever 2. German Shepherd Dog 3. Golden Retriever 4. Beagle 5. Bulldog 6. Yorkshire Terrier 7. Boxer 8. Poodle 9. Rottweiler 10. Dachshund Vilket gör den kraftigt överrepresenterad när det gäller allvarliga attacker på människor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Här kan du läsa en avhandling just från SLU som styrker det jag skriver till fullo. http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00002397/01/Studentarbete_178.pdf Angående farligaste hunden så var poängen att man kan få statistik till vad som helst. Den pekade ju ut schäfer som den farligaste. Jag har ju schäfer så.. Ok, du har ingen källhänvisning till listan på "Sveriges lantbruks universitet." då? Visst, kollar man inte upp källan så kan det ju bli lite fel, sen finns det ju folk som inte gillar statistik och källhänvisningar utan heller målar upp sin egen bild av hur det är och sedan försöker sprida den vidare i hopp om att folk skall lita på ens ord, då blir det ju också lite fel. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Om du läser avhandlingen som jag länkade till ovan så är risken stor för det. I alla fall enligt den statistik dom hänvisar till för dom länder (bl,a England) som genomfört förbud mot "kamphundar" så har tydligen bitskadorna inte minskat över tiden. Skulle inte tro det. Nä det är möjligt att bitskadorna inte har minskat så mycket då även andra hundar bits, men nu pratade jag om dödsfall pga hundar, men dom har väl heller inte minskat? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Ok, du har ingen källhänvisning till listan på "Sveriges lantbruks universitet." då? Visst, kollar man inte upp källan så kan det ju bli lite fel, sen finns det ju folk som inte gillar statistik och källhänvisningar utan heller målar upp sin egen bild av hur det är och sedan försöker sprida den vidare i hopp om att folk skall lita på ens ord, då blir det ju också lite fel. Inte mer än den du själv hittade från 2011. Dom skriver ju källhänvisning till SLU. Så jag antog att den stämde. Dock som jag poängterade så var poängen med denna för mig att kunna visa att man kan få fram vad som helst med statistik. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Skulle inte tro det. Nä det är möjligt att bitskadorna inte har minskat så mycket då även andra hundar bits, men nu pratade jag om dödsfall pga hundar, men dom har väl heller inte minskat? Du kanske kan lägga fram en trovärdig statistik för hur den frågan är? Anser du att dödsfall på grund av hundar är ett stort problem i Sverige? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
turisten Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Ja, det är riktigt men om man sen ser på vilka raser som är populärast så finns den inte med där. 2013 Most Popular Dogs in the U.S. 1. Labrador Retriever 2. German Shepherd Dog 3. Golden Retriever 4. Beagle 5. Bulldog 6. Yorkshire Terrier 7. Boxer 8. Poodle 9. Rottweiler 10. Dachshund Vilket gör den kraftigt överrepresenterad när det gäller allvarliga attacker på människor. AKC's lista. Pitbull finns inte registrerad i AKC. USA har två rivaliserande hundföreningar, AKC och UKC. Dock är bägge dessa föreningar tämligen ointressanta vad gäller hundstatistik eftersom väldigt få hundar registreras i USA. Siffror över hundraser baseras mest på uppskattningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Hej Vem behöver en kamphund och till vad, förbjud dom fort. Med vänlig hälsning isan lover Jag ska hjälpa IL med ett svar som kanske hjälper dit att förstå.. Det ungefär som en gammal folk 1200 o Ford Mustang med kompressor. När man gasar med bägge 2 så Mustangen beter sig som tokig Kamphund. Lilla folkvagnen är ganska lätt att styra.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 3, 2014 Dela Inlagd Augusti 3, 2014 Jag ska hjälpa IL med ett svar som kanske hjälper dit att förstå.. Det ungefär som en gammal folk 1200 o Ford Mustang med kompressor. När man gasar med bägge 2 så Mustangen beter sig som tokig Kamphund. Lilla folkvagnen är ganska lätt att styra.. FF vem behöver en Ford Mustang med kompressor och till vad, förbjud dom fort. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu