Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hunddjävlar och deras förbannade ägare som vet allt om sina förbannade hundar och andras förbannade hundar.

Oftast kärringar.

Precis som sigrfried och Roy och deras tigrar, trots att tigerfan bet han i huvut så han aldrig blev folk så skyllde dom på sig själva och inte på Tigern.

Dom har helt rätt, dom borde gett fan i att ha tigrar.

pitbulls, same same.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det inte dags att lägga ner nu när du jämför motorcyklar med hundar i ett försök att rättfärdiga dessa skitrasers berättigande.

Det är ta mig tusan beklämmande.

Det är tur vi har dig Lappen som kan tala om för oss andra hur det är med Punkt på slutet. Apropå beklämmande. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hunddjävlar och deras förbannade ägare som vet allt om sina förbannade hundar och andras förbannade hundar.

Oftast kärringar.

Precis som sigrfried och Roy och deras tigrar, trots att tigerfan bet han i huvut så han aldrig blev folk så skyllde dom på sig själva och inte på Tigern.

Dom har helt rätt, dom borde gett fan i att ha tigrar.

pitbulls, same same.

 

Så om jag säger att det borde vara förbjudet för folk att skaffa stora sporthojar för dessa idi*ter som fräser omkring och orsakar olyckor, stör trafiken, inte tillför något nyttigt och är en allmän plåga tycker du jag pratar logiskt på samma sätt som du just gjorde ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden är tamefan kungen av dubbelmoral.

Så fort en farttaliban börjar klaga på Att jag eller Thomas eller någon annan kör för fort på spikraka motorvägar i Thailand så är det bara länka till denna tråd där motorcyklar och fart bevisligen har stort stöd.

Då får man se hur stort stöd man får för detta.

 

MPR ta mej fan börjar likna dubbelmoralisternas paradis.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tur vi har dig Lappen som kan tala om för oss andra hur det är med Punkt på slutet. Apropå beklämmande. :)

 

Och det är tur vi har rökrökarn janne som talar om för oss hur ofarliga kamphundar är DET är verkligen beklämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är tur vi har rökrökarn janne som talar om för oss hur ofarliga kamphundar är DET är verkligen beklämmande.

 

Ja du brukar ha svårt att ta till dig information.. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du brukar ha svårt att ta till dig information.. :)

 

Det är skillnad på att läsa information och att ändra åsikt. Eller är du så infernaliskt enfaldig att du tror att det du säger är det enda rätta?

Finns inget som du kan säga som gör att jag kommer ändra min åsikt.

En bitande hund är en död hund.

 

Jag blir så ursinnig när jag läser sådant här.

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/762151-kamphund-bet-ihjal-elva-manader-gammal-flicka

Fast du kanske tycker detta är ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag säger att det borde vara förbjudet för folk att skaffa stora sporthojar för dessa idi*ter som fräser omkring och orsakar olyckor, stör trafiken, inte tillför något nyttigt och är en allmän plåga tycker du jag pratar logiskt på samma sätt som du just gjorde ?

Ja det tycker jag.

Som ägare av en GSXR 1000 på 170 hk och ungefär lika många kilo i vikt så måste jag säga att det rimliga i att folk får flyga runt på sådana inkl jag är ytterst tveksamt.

Jag själv är förvånad över att det ännu är tillåtet.

Men fula stora bullrande HD är tamejfan ännu mer obegripligt att sånt skräp får säljas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag.

Som ägare av en GSXR 1000 på 170 hk och ungefär lika många kilo i vikt så måste jag säga att det rimliga i att folk får flyga runt på sådana inkl jag är ytterst tveksamt.

Jag själv är förvånad över att det ännu är tillåtet.

Men fula stora bullrande HD är tamejfan ännu mer obegripligt att sånt skräp får säljas.

 

Men där inser du att det är ägaren som skapar dom stora farorna och inte hojen som sådan ?

 

Anser du att ägaren har någon påverkan hur hunden beter sig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men där inser du att det är ägaren som skapar dom stora farorna och inte hojen som sådan ?

Anser du att ägaren har någon påverkan hur hunden beter sig ?

Nu lägger inte folk band på sig själva av det skälet finns lagar och regler.

Om jag ville ha en hund så behövde jag inte köpa en pitbull jag kunde köpa en tax.

Men då skulle den ju inte matcha mina svarta addidas mjukisbyxor med vita revärer inte heller mina solbrillor mina cigg eller min guldkedja.

Paris Hilton och förortskidsen vet vad som gäller.

Eftersom ingen av dom har hjärna så återstår lagstiftning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir så ursinnig när jag läser sådant här. http://nyheter24.se/...r-gammal-flicka Fast du kanske tycker detta är ok?

 

Jag blir ungefär lika ursinnig som dig. Beroende på att föräldrarna borde inte få ha hund. Då dom bevisligen är olämpliga.

Men du tror inte att det finns en anledning till att föräldrarna anhölls för dråp?

Om det är lika enkelt som vissa vill göra gällande. Att hunden agerar helt självständigt och är en mördarmaskin i sig.

Då borde det räcka med att ta bort hunden som är den skyldige så är ju problemet löst.

I annat fall så borde man ju åtala SAMTLIGA föräldrar som äns kommer på tanken att skaffa sig en pittbull för framkallande av fara.

 

Om du sansar dig i debatten och inte så envist tittar på förbjuder man just dessa raser så kan alla barn och hundar sen sjunga we shall overcome tillsammans så är allt bra.

Det finns vissa människor som inte borde ha hund överhuvudtaget.

Det hoppas jag att du åtminstone kan enas om det?

 

Och vad bryr du dig mest om? Att du har en känsla av trygghet genom att veta att en viss ras som du ogillar är förbjuden? Eller föredrar du att faktiskt vara säker. genom samhällets kraftfulla åtgärder mot oseriösa hundägare. Som inte förstår att deras lilla gulliga hund enligt lag SKLA vara kopplad bl.a?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Men där inser du att det är ägaren som skapar dom stora farorna och inte hojen som sådan ?

 

Anser du att ägaren har någon påverkan hur hunden beter sig ?

Stora skillnaden är väl att hojen aldrig kan tokspel, men sådan best när den får tokspel.

Så skulle inte jag gå i mellan om det inte var mina barn eller barnbarn eller nära vän som var utsatta..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen den som kör den.

Men den retoriken praktiseras du ju inte på hundar. Så då borde man ju med samma retorik konstatera att sporthojar skapar olyckor och borde således förbjudas.

Kallas för dubbelmoral om du inte håller med i detta!

 

 

Mja, där ser man vad lösspringande motorcyklar kan ställa till med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa han som förmodligen kan mer om motorer än hundar.

Jag är inte speciellt bra på motorer. Men visst jag skulle ju kunna svepa med samma generalisering om motorer "många motorexperter. men det är svårt att förstå varför en motor fungerar egentligen".

 

Min poäng är naturligtvis att om man har ett intresse av något. Så studerar man och lär sig hur saker fungerar. Hundar och hundbeteende är ingen raket vetenskap.

 

Och vad man kommit fram till, är att hundar blir i stort sett som omgivningen påverkar dom.

Hundar är enskilda varelser. Men det är ju inte så att dom bestämmer sig för att idag ska jag bita någon.

Däremot så kan det vara olika saker som triggar att en hund biter någon.

Och detta olika kan ske med vilken hundras som helst.

Dock skiljer sig naturligtvis graden av hur lätt en hund retas och gör saker beroende på ras.

Men att tro att man löser problemet genom att förbjuda vissa raser. Då är man syniskt korkad om man tror att det löser problemen.

En hundägare som är rädd och smyger runt hörnorna. Den personen visar hunden att det är rätt att vara rädd och smyga runt hörnorna.

Hunden får naturligtvis lära sig att detta är rätt. Och rätt var det är så kommer det en människa i vägen. Och sen är olyckan ett faktum.

Detta var bara ett exempel ur mängden vad som kan gå fel.

Men att förbjuda vissa hundraser är lika matnyttigt som att ha en diskussion vilka köksknivar som borde förbjudas i samhället. Då folk skadar sig på köksknivar och använder dessa både till misshandel och mord.

 

 

Att du tog åt dig är inte mitt problem

Att du kan läsa av din hund det tror jag på men att läsa av andra hundar går inte å det kan du inte ens slå in i huvudet på mig

Jag har haft 2 st schäfrar tididgare å dom visste jag vad jag hade

Jag har även tränat lite hundar tidigare i mitt liv

Men gå du på Soien å möt en hund å tala om för mig vad han tänker göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lägger inte folk band på sig själva av det skälet finns lagar och regler.

Om jag ville ha en hund så behövde jag inte köpa en pitbull jag kunde köpa en tax.

Men då skulle den ju inte matcha mina svarta addidas mjukisbyxor med vita revärer inte heller mina solbrillor mina cigg eller min guldkedja.

Paris Hilton och förortskidsen vet vad som gäller.

Eftersom ingen av dom har hjärna så återstår lagstiftning.

 

Så varför köpte du inte en 50 cc istället för en monsterhoj då så du slipper riskera alla andras liv

 

Eller anser du att du på ett ansvarsfullt sätt med rätt utbildning och erfarenhet kan hantera hojen på ett förhållandevis säkert sätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lägger inte folk band på sig själva av det skälet finns lagar och regler.

Om jag ville ha en hund så behövde jag inte köpa en pitbull jag kunde köpa en tax.

Men då skulle den ju inte matcha mina svarta addidas mjukisbyxor med vita revärer inte heller mina solbrillor mina cigg eller min guldkedja.

Paris Hilton och förortskidsen vet vad som gäller.

Eftersom ingen av dom har hjärna så återstår lagstiftning.

Ja man måste tydligen ha en flaschig sporthoj för att passa ihop med fina skinnstället. ;)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir ungefär lika ursinnig som dig. Beroende på att föräldrarna borde inte få ha hund. Då dom bevisligen är olämpliga.

Men du tror inte att det finns en anledning till att föräldrarna anhölls för dråp?

Om det är lika enkelt som vissa vill göra gällande. Att hunden agerar helt självständigt och är en mördarmaskin i sig.

Då borde det räcka med att ta bort hunden som är den skyldige så är ju problemet löst.

I annat fall så borde man ju åtala SAMTLIGA föräldrar som äns kommer på tanken att skaffa sig en pittbull för framkallande av fara.

 

Om du sansar dig i debatten och inte så envist tittar på förbjuder man just dessa raser så kan alla barn och hundar sen sjunga we shall overcome tillsammans så är allt bra.

Det finns vissa människor som inte borde ha hund överhuvudtaget.

Det hoppas jag att du åtminstone kan enas om det?

 

Och vad bryr du dig mest om? Att du har en känsla av trygghet genom att veta att en viss ras som du ogillar är förbjuden? Eller föredrar du att faktiskt vara säker. genom samhällets kraftfulla åtgärder mot oseriösa hundägare. Som inte förstår att deras lilla gulliga hund enligt lag SKLA vara kopplad bl.a?

 

Många ord som är en upprepning av det du tidigare skrivit så jag orkar inte ens läsa igenom hela inlägget.

 

Kamphundar ska bort,dom har inget berättigande.

Vems är felet? Jo personer som "du" som avlat fram dom för vissa "arbetsuppgifter"

Det är människans fel helt och hållet och nu får hundarna lida för det.

Det är entusiaster som för sitt eget nöje har skapat dessa hundar utan en tanke på konsekvenserna.

http://www.expressen.se/nyheter/marit-paulsen-stoppa-misshandeln/

 

Detta är något som du försvara med näbbar och klor.

Pinsamt..pinsamt och åter pinsamt med tanke på att du ger sken att vara djurvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många ord som är en upprepning av det du tidigare skrivit så jag orkar inte ens läsa igenom hela inlägget.

 

Säger väl det mesta om hur seriöst man ska ta det du skriver.

 

Om du citerar ett meddelande som du inte ens orkar läsa. Så kan du knappast förvänta dig att någon tar dig på allvar sen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varför köpte du inte en 50 cc istället för en monsterhoj då så du slipper riskera alla andras liv

 

Eller anser du att du på ett ansvarsfullt sätt med rätt utbildning och erfarenhet kan hantera hojen på ett förhållandevis säkert sätt ?

Fan har hojarna fått ett eget tänk,psyke o lynne också..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man måste tydligen ha en flaschig sporthoj för att passa ihop med fina skinnstället. ;)

Ungefär samma som när åker haschmoppe, så ska man se ut som en slusk..

 

  FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger väl det mesta om hur seriöst man ska ta det du skriver.

 

Om du citerar ett meddelande som du inte ens orkar läsa. Så kan du knappast förvänta dig att någon tar dig på allvar sen.

 

Jag säger att det är en upprepning av det du tidigare har skrivit.

Har du svårt med läsförståelsen?

 

Du djurvän...pyttsan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Det kan ju finnas en anlrdning varför biken har kört in i sdan på bilen

ATT DOM SOM KÖRT BILEN KANSKE HAR KÖRT RAKT UT UTAN ATT KOLLA VÄNSTER ELLER HÖGER

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du tog åt dig är inte mitt problem

Att du kan läsa av din hund det tror jag på men att läsa av andra hundar går inte å det kan du inte ens slå in i huvudet på mig

Jag har haft 2 st schäfrar tididgare å dom visste jag vad jag hade

Jag har även tränat lite hundar tidigare i mitt liv

Men gå du på Soien å möt en hund å tala om för mig vad han tänker göra

Det finns många situationer där jag inte har en susning om hundar. Den som påstår sig vara fullärd inom något vet ingenting.

Jag vet inte till och börja med varför jag ska behöva bevisa mina kunskaper om hundar för dig?

 

Jag är tidigare militär hundförare. Och har hund som en av mina intressen Hobbies.

 

Dock blir det nästan patetiskt när du vill peka ut vad jag kan eller inte kan utifrån dina egna erfarenheter.

Och problemet här är väl att det gynnar inte åsikten "Att Pittbull borde förbjudas" Att tillskriva mig kunskaper om hund och hundoppfostran.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...