Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det är kul att se att vissa personer utser sig själva som nån jävla hundexpert

Det finns inte en enda som kan sia vad hunden tänker eller vad den tänker göra

där har du fel. man kan visst läsa av vad hunden kommer att göra , märk väl det finns många många erkända hundkännare, kan ju nämna några här: Anders Hallgren/Hundpsykolog- Ceasar milan. USA, m.fl. finns , en hund är inte svår att läsa gentemot vad en katt är.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

där har du fel. man kan visst läsa av vad hunden kommer att göra , märk väl det finns många många erkända hundkännare, kan ju nämna några här: Anders Hallgren/Hundpsykolog- Ceasar milan. USA, m.fl. finns , en hund är inte svår att läsa gentemot vad en katt är.

Bra, kan du ta med dig dom hit da sa vi kan lata varan grabb cykla pa varan Soi!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, kan du ta med dig dom hit da sa vi kan lata varan grabb cykla pa varan Soi!

ladda ner Ceasar  Milans program från internet så lär du dig o dina barn hur man skall bemöta hundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skiljer en "kamphund" från en "hund" ?

 

Kamphund  Hund  Brukshund  vakthund

Kamphund

 

En hel del skiljer kamphundar från andra hundar, men det mest utstickande är väl att de just är framavlade för att slåss.

 

Enl mig har de inget existensberättigande!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ladda ner Ceasar  Milans program från internet så lär du dig o dina barn hur man skall bemöta hundar.

Glom det, skulle aldrig chansa med sadant, roret funkar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

där har du fel. man kan visst läsa av vad hunden kommer att göra , märk väl det finns många många erkända hundkännare, kan ju nämna några här: Anders Hallgren/Hundpsykolog- Ceasar milan. USA, m.fl. finns , en hund är inte svår att läsa gentemot vad en katt är.

Man kan givetvis gissa vad en hund kommer att göra eller hur den kommer att bete sig i vissa lägen, men man kan ju aldrig vara säker, men det klart, en del kan ju prata med katter, och andra påstår sig kunna kommunicera med alla möjliga djur likt kvinnan i klippet nedan.

 

 

Lite info/statistik om hundbett ifrån usa, pitbull ligger inte bra till.

http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics-quick-statistics.php

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan givetvis gissa vad en hund kommer att göra eller hur den kommer att bete sig i vissa lägen, men man kan ju aldrig vara säker, men det klart, en del kan ju prata med katter, och andra påstår sig kunna kommunicera med alla möjliga djur likt kvinnan i klippet nedan.

 

 

Lite info/statistik om hundbett ifrån usa, pitbull ligger inte bra till.

http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics-quick-statistics.php

fel igen, klart man kan avläsa en hund vad den skall göra o vad den inte får göra,man gissar inte för tillrättavisningen på hunden måste ske i samma ögonblick den skall göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

fel igen, klart man kan avläsa en hund vad den skall göra o vad den inte får göra,man gissar inte för tillrättavisningen på hunden måste ske i samma ögonblick den skall göra det.

Mmm, under förutsättning att hunden inte har en egen vilja och lyder blint i alla lägen, vilket dom givetvis inte gör, det är ju mycket vanligt att hundägaren och medlemmar i familjen blir bitna av sin egen hund.

 

Är det frugan din i videon?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att Soidog i Thailand sett det dar TV programmet sa dom vet inte att det gar att kommunicera med dom!

Daremot vet dom hur en pak kanns!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, under förutsättning att hunden inte har en egen vilja och lyder blint i alla lägen, vilket dom givetvis inte gör, det är ju mycket vanligt att hundägaren och medlemmar i familjen blir bitna av sin egen hund.

 

Är det frugan din i videon?

du har  nog inte haft så många hundar i ditt liv??? gått råd är då till dig som tror sig veta att hundar inte går att läsa av, Titta på Ceasar Milan på kanal 7 i sverige om du är hemma. å sen är jag gift en Thaikvinna, å inte hon som du frågade om, men du kan kanske skulle lyssna på den kvinnan vad hon kan göra så lär du dig något nytt kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kul att se att vissa personer utser sig själva som nån jävla hundexpert

Det finns inte en enda som kan sia vad hunden tänker eller vad den tänker göra

Sa han som förmodligen kan mer om motorer än hundar.

Jag är inte speciellt bra på motorer. Men visst jag skulle ju kunna svepa med samma generalisering om motorer "många motorexperter. men det är svårt att förstå varför en motor fungerar egentligen".

 

Min poäng är naturligtvis att om man har ett intresse av något. Så studerar man och lär sig hur saker fungerar. Hundar och hundbeteende är ingen raket vetenskap.

 

Och vad man kommit fram till, är att hundar blir i stort sett som omgivningen påverkar dom.

Hundar är enskilda varelser. Men det är ju inte så att dom bestämmer sig för att idag ska jag bita någon.

Däremot så kan det vara olika saker som triggar att en hund biter någon.

Och detta olika kan ske med vilken hundras som helst.

Dock skiljer sig naturligtvis graden av hur lätt en hund retas och gör saker beroende på ras.

Men att tro att man löser problemet genom att förbjuda vissa raser. Då är man syniskt korkad om man tror att det löser problemen.

En hundägare som är rädd och smyger runt hörnorna. Den personen visar hunden att det är rätt att vara rädd och smyga runt hörnorna.

Hunden får naturligtvis lära sig att detta är rätt. Och rätt var det är så kommer det en människa i vägen. Och sen är olyckan ett faktum.

Detta var bara ett exempel ur mängden vad som kan gå fel.

Men att förbjuda vissa hundraser är lika matnyttigt som att ha en diskussion vilka köksknivar som borde förbjudas i samhället. Då folk skadar sig på köksknivar och använder dessa både till misshandel och mord.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

du har  nog inte haft så många hundar i ditt liv??? gått råd är då till dig som tror sig veta att hundar inte går att läsa av, Titta på Ceasar Milan på kanal 7 i sverige om du är hemma. å sen är jag gift en Thaikvinna, å inte hon som du frågade om, men du kan kanske skulle lyssna på den kvinnan vad hon kan göra så lär du dig något nytt kanske.

Första gången jag har sett detta inslag. Skrattade gott. Att hon kan prata med Svenska djur verkar ju kul. Men funderar på

om hon kan Rumänska? För jag antar att hundar i Rumänien inte kan Svenska.. Hon blev ju helt förstörd efter att ha

lyssnat på dom Rumänska djurens klagan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att förbjuda vissa hundraser är lika matnyttigt som att ha en diskussion vilka köksknivar som borde förbjudas i samhället. Då folk skadar sig på köksknivar och använder dessa både till misshandel och mord.

 

Mja, nu har ju hunden till skillnad från di flesta knivar en egen vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag har sett detta inslag. Skrattade gott. Att hon kan prata med Svenska djur verkar ju kul. Men funderar på

om hon kan Rumänska? För jag antar att hundar i Rumänien inte kan Svenska.. Hon blev ju helt förstörd efter att ha

lyssnat på dom Rumänska djurens klagan!

 

stackare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa han som förmodligen kan mer om motorer eller hundar.

Jag är inte speciellt bra på motorer. Men visst jag skulle ju kunna svepa med samma generalisering om motorer "många motorexperter. men det är svårt att förstå varför en motor fungerar egentligen".

 

Min poäng är naturligtvis att om man har ett intresse av något. Så studerar man och lär sig hur saker fungerar. Hundar och hundbeteende är ingen raket vetenskap.

 

Och vad man kommit fram till, är att hundar blir i stort sett som omgivningen påverkar dom.

Hundar är enskilda varelser. Men det är ju inte så att dom bestämmer sig för att idag ska jag bita någon.

Däremot så kan det vara olika saker som triggar att en hund biter någon.

Och detta olika kan ske med vilken hundras som helst.

Dock skiljer sig naturligtvis graden av hur lätt en hund retas och gör saker beroende på ras.

Men att tro att man löser problemet genom att förbjuda vissa raser. Då är man syniskt korkad om man tror att det löser problemen.

En hundägare som är rädd och smyger runt hörnorna. Den personen visar hunden att det är rätt att vara rädd och smyga runt hörnorna.

Hunden får naturligtvis lära sig att detta är rätt. Och rätt var det är så kommer det en människa i vägen. Och sen är olyckan ett faktum.

Detta var bara ett exempel ur mängden vad som kan gå fel.

Men att förbjuda vissa hundraser är lika matnyttigt som att ha en diskussion vilka köksknivar som borde förbjudas i samhället. Då folk skadar sig på köksknivar och använder dessa både till misshandel och mord.

En kökskniv hoppar väl inte upp av sig själv och skadar någon. Men en hund oavsett ras och storlek kan snedtända och

få ett utbrott. Dom kan bli avundsjuka,vill försvara hem,husse,matte,sitt revir. Dom har fortfarande kvar lite av vilddjuret

i sina gener oavsett om det är en pittbull eller en liten dvärgpudel. Hur väldresserad och uppfostrad en hund än är så kan man

inte lita på honom till 100% Möjligtvis 99%. I fel läge kan det gå åt helvete med alla hundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

stackare!

 

Hundar är väl inte så svåra att förstå men ekorrar är ju helt obegripliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kökskniv hoppar väl inte upp av sig själv och skadar någon. Men en hund oavsett ras och storlek kan snedtända och

få ett utbrott. Dom kan bli avundsjuka,vill försvara hem,husse,matte,sitt revir. Dom har fortfarande kvar lite av vilddjuret

i sina gener oavsett om det är en pittbull eller en liten dvärgpudel. Hur väldresserad och uppfostrad en hund än är så kan man

inte lita på honom till 100% Möjligtvis 99%. I fel läge kan det gå åt helvete med alla hundar.

Så vad du säger är att alla hundar oavsett ras borde förbjudas då? Då samtliga kan snetända?

I alla fall kan jag inte förstå vari ditt resonemang då kan peka ut en speciell grupp av hundar.

Och det är väl det diskussionen handlar om?

 

Som vanligt så känns det tryggt att argumentera mot mitt exempel. Istället för att säga vad man tycker om poängen i exemplet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta ar ju en befangd dialog, detta handlar inte om hundar i ett civilicerat forhallande utan Soidogs och sonderavlada av naturen avarter i Thailand dar Thailandarna i storsta utstrackning totalt skiter i sina djur och later dom lopa fritt, snacka med en sadan jycke som kommer farande med overlappen uppgragen, det ar bland det dummaste jag last.

Jag vet att bada Jannarna pa forumet ar hundmanniskor, jag har ganska stor erfarenhet sjalv, men detta gor inte att situationen i Thailand blir battre, det ar en javla massa hundar som skulle bort helt enkelt, bl.a. for att dom forokar sig utan atskillnad pa ras och lynne.

Ni har all respekt for er kunskap, tyvarr hjalper inte den nar jag blir overfallen nar jag kommer med moppen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad du säger är att alla hundar oavsett ras borde förbjudas då? Då samtliga kan snetända?

I alla fall kan jag inte förstå vari ditt resonemang då kan peka ut en speciell grupp av hundar.

Och det är väl det diskussionen handlar om?

 

Som vanligt så känns det tryggt att argumentera mot mitt exempel. Istället för att säga vad man tycker om poängen i exemplet.

Det har jag aldrig sagt. Har haft hund hela mitt liv. Min ena hund här i Thailand är ju blandning mellan Labrador o Rottwieler.

Det enda jag säger är att man inte ska tro att hunden oavsett ras inte kan få ett helt oväntat utbrott,hur bra den än är dresserad

och fostrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamphund  Hund  Brukshund  vakthund

Kamphund

 

En hel del skiljer kamphundar från andra hundar, men det mest utstickande är väl att de just är framavlade för att slåss.

 

Enl mig har de inget existensberättigande!

 

Så är hunden av en viss ras ÄR den en "kamphund" och det oavsett bakgrund, uppfostran, ägare, skötsel etc etc och har inget existensberättigande ?

 

Om det inte är rasren då, blir den då en halvt kamphund ?

 

Bedömer du människor på samma sätt efter ras ?

 

En gatuhund som anfaller som totalt är "rasfri". Skall den få finnas och bete sig hur som helst för att den INTE är en kamphund ?

 

Döm inte hunden efter håren !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag aldrig sagt. Har haft hund hela mitt liv. Min ena hund här i Thailand är ju blandning mellan Labrador o Rottwieler.

Det enda jag säger är att man inte ska tro att hunden oavsett ras inte kan få ett helt oväntat utbrott,hur bra den än är dresserad

och fostrad.

Har jag nånsin påstått något annat?

Om du backar till mina tidigare meddelande i tråden. Så är ju det nånting jag just framhåller. Att ALLA hundar faktiskt är rovdjur. Och romantiseringen av hundar. Som gör att vi försöker indela olika raser som farliga och andra som ofarliga är helt felaktigt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nånsin påstått något annat?

Om du backar till mina tidigare meddelande i tråden. Så är ju det nånting jag just framhåller. Att ALLA hundar faktiskt är rovdjur. Och romantiseringen av hundar. Som gör att vi försöker indela olika raser som farliga och andra som ofarliga är helt felaktigt.

 

och ändå kör du med exempel som mora- och köksknivar.

 

Munkorg tål fortfarande inte att tänkas på, förstår jag.

En attack på din personliga frihet.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...