Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Och ägarna när dom skaffar nya hundar. Ska du avliva dom också?

 

Munkorg var det. Och koppel. Utomhus. På hundarna.

Lätt att kontrollera.

 

PS Att koppla oansvariga och därmed farliga hundägare var ingen dum ide.

Utomhus och inomhus.

Gärna -stryp och med högspänningsfunktioner.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu vart det helt plötsligt 15 st golvmoppar

Vad det handlar om är att folk går i inbillning att bara för att hunden är liten så är den mindre farlig.

För det mesta tvärtom.

Problemet är att en stor hund skapar större skador på grund av storlek samt kraft i bettet.

Men den som påstår att mindre hundar är mindre ilskna snackar skit!!

Rasen Pitbull har tyvärr blivit kidnappat i sitt eget rykte. Och personer som vill ha folkilskna hundar skaffar sig gärna Pitbull.

Det är dessa hundar som står för statistiken.

För en 30 år sedan så hade dobberman samma rykte. Av någon konstig anledning så är dessa inte lika farliga idag. Vilket man kan fråga sig varför?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar duktig på hundar, hur kommunicerar du med dom?

På ett vänligt vis.

Vill du se så är du välkommen att hälsa på i Sollentuna.

Min gudson som är 4 år och Viper är bästa kompisar. Vilket brukar yppa sig att min gudson sitter på Viper som en häst.

Jag skulle dock aldrig komma på tanken att lämna dom ensamma!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ägarna när dom skaffar nya hundar. Ska du avliva dom också?

 

Har ju inte dödsstraff i Sverige men livtids fängelse finns ju. :thumbsup:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det handlar om är att folk går i inbillning att bara för att hunden är liten så är den mindre farlig.

För det mesta tvärtom.

Problemet är att en stor hund skapar större skador på grund av storlek samt kraft i bettet.

Men den som påstår att mindre hundar är mindre ilskna snackar skit!!

Rasen Pitbull har tyvärr blivit kidnappat i sitt eget rykte. Och personer som vill ha folkilskna hundar skaffar sig gärna Pitbull.

Det är dessa hundar som står för statistiken.

För en 30 år sedan så hade dobberman samma rykte. Av någon konstig anledning så är dessa inte lika farliga idag. Vilket man kan fråga sig varför?

 

Doberman tycker jag definitivt hör till de raserna som borde bära munkorg och hållas i kort koppel utomhus.

 

 

Vi kan fråga några till: Nästan 6000 personer har svarat på Expressens enkla enkät (som är från 2010)

 

post-10507-0-54908400-1406994691_thumb.j

 

Inte bara pitbull som är förbjudna i Danmark.

 

• Pitbullterrier

• Amerikansk Staffordshire terrier

• Tosa

• Amerikansk bulldogg

• Fila brasileiro

• Dogo argentino

• Boerboel

• Kangal

• Centralasiatisk ovtjarka

• Kaukasisk ovtjarka

• Sydrysk ovtjarka

• Tornjak

• Sarplaninac

Även hundar som är en blandning av någon av de 13 listade raserna förbjuds.

De hundar som tillhör någon av raserna som redan finns i landet ska bära munkorg och gå i kort koppel.

Källa: Ritzau (TT)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Dock dras idi*ter som vill ha en "farlig" hund till Pitbull mer än vanligt. Och ger rasen oförtjänt rykte.
 

 

Ett av de största problemen du nämner där.

 

 

Sen måste man nog fråga sig existensberättigandet för vad du säger "farliga" hundar, kamphundar. . . . ska de verkligen finnas i samhället?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl en anledning till att man använder pitbulls vid hundfighter och inte pudlar. Sen må man tycka vad man vil om det, men jag möter hellre en förbannad liten knähund än en flock upphetsade pitbulls. Sen får hundälskare säga vad det vill :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

På ett vänligt vis.

Vill du se så är du välkommen att hälsa på i Sollentuna.

Min gudson som är 4 år och Viper är bästa kompisar. Vilket brukar yppa sig att min gudson sitter på Viper som en häst.

Jag skulle dock aldrig komma på tanken att lämna dom ensamma!

Jag såg detta intressanta inslag på tv för några veckor sedan, vad tror du om det?

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det handlar om är att folk går i inbillning att bara för att hunden är liten så är den mindre farlig.

För det mesta tvärtom.

Problemet är att en stor hund skapar större skador på grund av storlek samt kraft i bettet.

Men den som påstår att mindre hundar är mindre ilskna snackar skit!!

Rasen Pitbull har tyvärr blivit kidnappat i sitt eget rykte. Och personer som vill ha folkilskna hundar skaffar sig gärna Pitbull.

Det är dessa hundar som står för statistiken.

För en 30 år sedan så hade dobberman samma rykte. Av någon konstig anledning så är dessa inte lika farliga idag. Vilket man kan fråga sig varför?

 

Tycker inte att jag ser lika  många dobberman nu för tiden men pittbull ser jag ju rätt så ofta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en kamphund med hög kamplust och extremt oberäknelig har jag märkt

efter folk som fått en kyss i röven och i ansiktet med blodvite inte alltför sällan.

Reagerar mkt starkt på rädda personer också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju inte dödsstraff i Sverige men livtids fängelse finns ju. :thumbsup:

Ja inställningen hos många i denna tråd vittnar om att en och annan skulle sitta bakom galler om detta skulle bli verklighet. Alternativt skulle ingen våga skaffa sig hund överhuvudtaget.

Ärligt talat Stefan. Jag har läst att du älskar hundar.

Och du vet likväl mig. Att du med lätthet skulle ha kunnat göra dina hundar till rena dödsmaskinerna med fel behandling.

Skulle jag komma och besöka dig (vilket jag kanske gör?). Så misstänker jag att jag blir mött av ett gäng vänligt inställda hundar?

Hur svårt hade det varit att göra dina hundar till mördarmaskiner om du haft den agendan?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Doberman tycker jag definitivt hör till de raserna som borde bära munkorg och hållas i kort koppel utomhus.

 

 

Vi kan fråga några till: Nästan 6000 personer har svarat på Expressens enkla enkät (som är från 2010)

 

attachicon.gifhundras.jpg

 

Inte bara pitbull som är förbjudna i Danmark.

 

• Pitbullterrier

• Amerikansk Staffordshire terrier

• Tosa

• Amerikansk bulldogg

• Fila brasileiro

• Dogo argentino

• Boerboel

• Kangal

• Centralasiatisk ovtjarka

• Kaukasisk ovtjarka

• Sydrysk ovtjarka

• Tornjak

• Sarplaninac

Även hundar som är en blandning av någon av de 13 listade raserna förbjuds.

De hundar som tillhör någon av raserna som redan finns i landet ska bära munkorg och gå i kort koppel.

Källa: Ritzau (TT)

 

Ja de är förståndiga våra nordiska grannar på många sätt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de är förståndiga våra nordiska grannar på många sätt.

 

Något liknande i Norge:

 

Det er forbudt å holde enkelte raser i Norge som regnes som farlige raser.

Forbudet gjelder også blandinger hvor en eller flere av disse rasene er med, uansett blandingsforhold.

Det er fem forbudte hunderaser pr. i dag. Disse er

  • Pitbullterrier
  • Amerikansk staffordshire terrier
  • Fila brasilerio
  • Toso inu
  • Dogo argentino
  • tsjekkoslovakisk ulvehund.

Det er også forbudt å avle eller innføre hunder, sæd eller embryo fra disse rasene.

 

Bakgrunnen for at disse rasene er forbudt er at de ansees som potensielt farlige hunder

som er spesielt aggressive, kampvillige og utholdende

 

Likeledes er det, uansett rase, forbudt å holde, avle eller innføre hunder

som er gitt trening i å angripe eller forsvare seg eller hundeholderen mot mennesker og andre hunder,

eller enkeltindivider som fremstår som spesielt aggressive, kampvillige eller med andre sterkt uønskede egenskaper eller fremtreden,

slik at de kan være farlige for mennesker eller dyr.

 

 

Gillar inte förbud generellt, men de där textraderna kallar jag enkel och sund förnuft.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Trots mitt tidigare inlägg så är amstaff en klar favorit ibland hundraser men att sedan jämföra den med vilken annan hundras som helst stämmer inte enligt mina erfarenheter.

Det finns en hel del extra som man måste se till att få rätt på för att det ska bli en pålitlig hund! Vissa hundraser är helt enkelt mycket lättare än andra att hantera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg detta intressanta inslag på tv för några veckor sedan, vad tror du om det?

Att det är ingenting jag vare sig förnekar eller säger stämmer.

Verkar helt otroligt att denna tjej typ dr doolitle säger sig kunna prata med djur på detta sätt.

Dock lär väl vetenskapen utröna i framtiden om detta är möjligt. Dock ingenting jag bygger mina kunskaper på.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inställningen hos många i denna tråd vittnar om att en och annan skulle sitta bakom galler om detta skulle bli verklighet. Alternativt skulle ingen våga skaffa sig hund överhuvudtaget.

Ärligt talat Stefan. Jag har läst att du älskar hundar.

Och du vet likväl mig. Att du med lätthet skulle ha kunnat göra dina hundar till rena dödsmaskinerna med fel behandling.

Skulle jag komma och besöka dig (vilket jag kanske gör?). Så misstänker jag att jag blir mött av ett gäng vänligt inställda hundar?

Hur svårt hade det varit att göra dina hundar till mördarmaskiner om du haft den agendan?

 

Är man elak mot hundar så blir de elaka. Ja de är märkliga mina hundar, när det kommer en okänd farang och hälsar på skäller de bara lite och det tycker jag att de ska göra men kommer det en okänd Thai så blir det ett jäkla skällande, det verkar som det vet att faranger är snälla mot djur.

En gång kom det en elefant på besök, då blev hundarna totalt skogstokiga.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots mitt tidigare inlägg så är amstaff en klar favorit ibland hundraser men att sedan jämföra den med vilken annan hundras som helst stämmer inte enligt mina erfarenheter.

Det finns en hel del extra som man måste se till att få rätt på för att det ska bli en pålitlig hund! Vissa hundraser är helt enkelt mycket lättare än andra att hantera!

Alla hundraser har sina egenheter.

Dock kvarstår faktum. Om man inte inser och parerar för att SAMTLIGA hundar är rovdjur.

Då har man väldigt dålig insikt om problematiken.

Och man tror då att förbud mot vissa raser är problemet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man elak mot hundar så blir de elaka. Ja de är märkliga mina hundar, när det kommer en okänd farang och hälsar på skäller de bara lite och det tycker jag att de ska göra men kommer det en okänd Thai så blir det ett jäkla skällande, det verkar som det vet att faranger är snälla mot djur.

En gång kom det en elefant på besök, då blev hundarna totalt skogstokiga.

Hundar är mästare på att läsa kroppspråk. Förmodligen förväntar sig thai att dina hundar ska vara farliga. Och hundarna better sig utifrån detta? Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en ganska vanlig hund i Thailand som heter Bankeuw eller hur det nu stavas, men en elak djavul ar det ofta. men det finns sakert sadana som far bukt med dom ocksa.

En av mina vanner hade en men den fick dom flytta nar det kom smabarn i huset, dom litade helt enkelt inte pa jycken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett av de största problemen du nämner där.

Sen måste man nog fråga sig existensberättigandet för vad du säger "farliga" hundar, kamphundar. . . . ska de verkligen finnas i samhället?

Svar ja.

Beroende på att om du tar bort en ras. Så söker sig dessa destruktiva personer snabbt en annan.

Mycket effektivare om man förbjöd vissa personer att inneha och handha hundar överhuvudtaget.

Blir liksom som om man diskuterar att förbjuda moraknivar eller inte. Då vanliga knivar ofta är mord verktyg. Men används vanligtvis med annat. Betänk att Anna lind mördades av just en morakniv.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har slutat att åka hälsa på en vän för dom har två rottweiler.

När jag är där ensam är dom hur snälla som helst men när jag hade med min dotter så morrade och skällde den ena.

Så jag litar inte ett dugg på dom och tänker inte riskera min dotters hälsa.

Något jag har berättat att ska vi komma och hälsa på är det bara att förpassa hundarna till annan ort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en ganska vanlig hund i Thailand som heter Bankeuw eller hur det nu stavas, men en elak djavul ar det ofta. men det finns sakert sadana som far bukt med dom ocksa.

En av mina vanner hade en men den fick dom flytta nar det kom smabarn i huset, dom litade helt enkelt inte pa jycken!

Man ska inte lita på någon hund i det avseendet!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har slutat att åka hälsa på en vän för dom har två rottweiler.

När jag är där ensam är dom hur snälla som helst men när jag hade med min dotter så morrade och skällde den ena.

Så jag litar inte ett dugg på dom och tänker inte riskera min dotters hälsa.

Något jag har berättat att ska vi komma och hälsa på är det bara att förpassa hundarna till annan ort.

Det räcker väl med att hundarna är i ett annat rum när ni är där?

Betvivlar att någon skulle utse hundarna till barnvakt Medans ni vuxna har trevligt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket effektivare om man förbjöd vissa personer att inneha och handha hundar överhuvudtaget.

 

Absolut, där kan man börja... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla hundraser har sina egenheter.

Dock kvarstår faktum. Om man inte inser och parerar för att SAMTLIGA hundar är rovdjur.

Då har man väldigt dålig insikt om problematiken.

Och man tror då att förbud mot vissa raser är problemet.

Precis, men det jag säger att det finns en hel del som du måste tänka lite extra mycket på om du har en amstaff i din hand jämfört om det är en golden retriver, så FAKTUM kvarstår konsekvenserna blir allvarligare och instinkterna är ej desamma! Känner flera bra hundmänniskor som inte alls skulle passa en amstaff medan de gör ett bra jobb med en helt annan ras!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...