Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nu kommer du bara med korkad argument.

 

man måste ju sänka sig till din nivå för att du skall förstå !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eller skrota varje cykel, moped eller leksak hon skadar sig på !

 

Eller avliva varande katt som river henne när hon drar katten i svansen !

 

Lösspringade katter är visserligen ett otyg och borde förbjudas men di flesta leksaker attackera sällan om di inte blir väldans provocerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden är väl att de valt motorcykel medvetna om riskerna. De bitna barnen har nog inte valt det skulle jag tro.

 

Så du menar att dom som satt i bilarna på bilderna jag postade var medvetna om riskerna?

Jag känner folk (tjej) som varit passagerare till sin kille och åkte bakpå. Hon kände då till riskerna.

Problemet när man använder nånting annat som exempel för att exemplifiera ett fel i en diskussion här på MPR. Är att många snöar in på att argumentera med exemplet istället för att förstå vad den andre vill säga.

Jag begär inte att folk ska hålla med mig. När man dessutom vägrar förstå det jag skriver. Då blir jag frustrerad.

Jag använde motorcyklar för jag vet att FF gillar motorcyklar.

Det resulterade bara i att alla ville försvara hur oskyldiga motorcyklar. Istället för att göra kopplingen till mitt resonemang.

:52:  :52:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte jag som förespråkade det utan TV och jag svarade bara på hans fråga.

 

Så du har aldrig förespråkat förbud av vissa raser?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor aga en hund som har dessa egenskaper, ar det bara snobberi eller "storkuksyndrom"?

Att kriminella gor det for att skydda sig ar i o for sig bevis nog pa olampligheten, visserligen kommer dessa att skaffa andra hundar istallet men varfor utoka antalet hundraser, finns det inte tillrackligt anda?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

man måste ju sänka sig till din nivå för att du skall förstå !

 

Vad är det jag ska förstå? 

 

Att en cykel är jämställd med en kamphund?

En cykel som är tillverkad för att transportera oss och man kan göra illa sig om man cyklar omkull.

Den är jämställd med detta?

 

Så man kan undra vem det är som sätter nivån här när du inte kan vara seriös.

Hur var det med att behandla andra som man själv vill bli behandlad?

Fina ord från din sida men som inte betyder något i realitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En häst är inte framavlad för att attackera. Dålig jämförelse.

Börjar hon med ridning är hon medveten om riskerna att bli avkastad,tycker du att går man på stan ska man förvänta sig att bli attackerad av en kamphund?

Ni börjar få slut på argumenten för dom blir bara mer och mer absurda.

Inte hundarna heller, hästraserna agerar ju också väldigt olika beroende på avelsresutatet! Men den som sitter på häsen måste ju veta vad den sitter på annars går det snett!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju trevligt om du kunde länka till dessa resultat.

 

Det verkar ju inte som du läser mina länkningar. För det har jag redan gjort tidigare i tråden. Finns att läsa i en avhandling i pdf format från SLU Statens Lantbruks Universitet!

 

Men det kanske är lättare att slänga ur sig floskler en att läsa den fakta som gives framför ögona på dig?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har aldrig förespråkat förbud av vissa raser?

 

Nej ingen specifik utan jag har bara pratat om kamphundar som helhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte hundarna heller, hästraserna agerar ju också väldigt olika beroende på avelsresutatet! Men den som sitter på häsen måste ju veta vad den sitter på annars går det snett!

 

Inte?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej ingen specifik utan jag har bara pratat om kamphundar som helhet.

Och vad är då kamphundar?

Jag har försökt delge att alla hundar kan i princip bli kamphundar. Så hur skulle ett förbud enligt dig utformas?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det jag ska förstå? 

 

Att en cykel är jämställd med en kamphund?

En cykel som är tillverkad för att transportera oss och man kan göra illa sig om man cyklar omkull.

Den är jämställd med detta?

 

Så man kan undra vem det är som sätter nivån här när du inte kan vara seriös.

Hur var det med att behandla andra som man själv vill bli behandlad?

Fina ord från din sida men som inte betyder något i realitet.

 

Nu sjönk du riktigt ner i gyttjan  !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju inte som du läser mina länkningar. För det har jag redan gjort tidigare i tråden. Finns att läsa i en avhandling i pdf format från SLU Statens Lantbruks Universitet!

 

Men det kanske är lättare att slänga ur sig floskler en att läsa den fakta som gives framför ögona på dig?

 

Tack, då skall jag se om jag finner den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sjönk du riktigt ner i gyttjan  !

Kolla uppat sa kanske du ser honom komma narmare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är då kamphundar?

Jag har försökt delge att alla hundar kan i princip bli kamphundar. Så hur skulle ett förbud enligt dig utformas?

 

Det är väldigt lätt att som argument säga åt den som kritiserar tala om hur det ska vara.

 

Läs här så ser du definitionen av kamphund.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kamphund

 

Jag blir bara mer och mer förvånad hur ni kan försvara dessa avarter av djur som bara har avlats fram i ett syfte.

Lägga upp filmer på när dom gullar med barn som att det skulle vara något bevis för att dom inte är farliga.

Det räcker med att barnet gör en rörelse eller något annat och PANG så är det klart.

Många av dessa hundar som har bitit har säkert varit snälla 99.99% av tiden men för ett kort ögonblick har instinkten tagit över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte?

Inte sjutton ska ett friskt djur med en sund ledare av de raser som diskuterats gå till attack mot någon människa, men jag har också skrivit i tidigare inlägg att en viss återhållsamhet och försiktighet i umgänget med andra hundar är att förespråka. Men hanhund mot hanhundsproblem är väl inte unikt för dessa raser (som jag ännu inte vet vilka du menar fullt ut)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sjönk du riktigt ner i gyttjan  !

 

Har du redan glömt vad du skrev?

Det var du som drog upp och gjorde en jämförelse med en cykel.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte sjutton ska ett friskt djur med en sund ledare av de raser som diskuterats gå till attack mot någon människa, men jag har också skrivit i tidigare inlägg att en viss återhållsamhet och försiktighet i umgänget med andra hundar är att förespråka. Men hanhund mot hanhundsproblem är väl inte unikt för dessa raser (som jag ännu inte vet vilka du menar fullt ut)

 

Påminner mycket hur fotbollshulliganer på matchdagar fungerar ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du redan glömt vad du skrev?

Det var du som drog upp och gjorde en jämförelse med en cykel.

 

Ju mer du sprattlar desto djupare sjunker du !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte sjutton ska ett friskt djur med en sund ledare av de raser som diskuterats gå till attack mot någon människa, men jag har också skrivit i tidigare inlägg att en viss återhållsamhet och försiktighet i umgänget med andra hundar är att förespråka. Men hanhund mot hanhundsproblem är väl inte unikt för dessa raser (som jag ännu inte vet vilka du menar fullt ut)

 

Tack för att du svarar seriöst och på en trevlig nivå.

Ja jag är allvarligt :)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer du sprattlar desto djupare sjunker du !

 

Jag tycker du ska sluta att skriva om du inte kan vara seriös och hålla en högre nivå.

Du är bara pinsam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska sluta att skriva om du inte kan vara seriös och hålla en högre nivå.

Du är bara pinsam.

 

Host host

 

Ett råd du kanske skulle ge dig själv lite oftare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt lätt att som argument säga åt den som kritiserar tala om hur det ska vara.

 

Läs här så ser du definitionen av kamphund.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kamphund

 

Jag blir bara mer och mer förvånad hur ni kan försvara dessa avarter av djur som bara har avlats fram i ett syfte.

Lägga upp filmer på när dom gullar med barn som att det skulle vara något bevis för att dom inte är farliga.

Det räcker med att barnet gör en rörelse eller något annat och PANG så är det klart.

Många av dessa hundar som har bitit har säkert varit snälla 99.99% av tiden men för ett kort ögonblick har instinkten tagit över.

Det jag håller med om är att vissa raser ställer till med betydligt större skador när det väl går snett än andra trots att det är samma snedtändning som har skett, men tro inte att det skulle vara vanligare med de tidigare nämnda raserna än andra! Snarare tvärtom(normalt sett väldigt tåliga för fysisk hantering)

Link to comment
Dela på andra sajter

Host host

 

Ett råd du kanske skulle ge dig själv lite oftare !

 

Hönan och ägget,hönan och ägget.

 

Jag sträckte ut handen tidigare i en fredsgest och vad gjorde du?

Du svarade med ett otrevligt och förolämpande inlägg.

Ändå så svarade jag dig i en sansad ton men du fortsätter med din överlägsna och nedsättande ton.

 

Svara nu på detta.

Vad var det för fel att fortsätta resonemanget med cykel jämförelsen när det var DU som startade den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, då skall jag se om jag finner den.

 

Här har du den.

http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00002397/01/Studentarbete_178.pdf

 

 

Samt lite utdrag ur avhandlingen.

"Det som Clarke et al (2005) kommer fram till i sin rapport om rasrestriktioner i Ontario, Canada, är att lagen inte har kommit åt problemet då lika många medborgare blir bitna av hundar som tidigare. Dessutom menar rapporten på att, över hela Canada, blir fler bitna av raser som inte har restriktioner än av pitbullterriers (Clarke et al 2005). Det som Klaassen et al (1996) visar i sin studie i Storbritannien är de fall av hundbett som inkom till ett sjukhus före och efter det att the Dangerous Dogs Act, trädde i kraft. Under en tremånadersperiod före det att lagen började gälla så rapporterades 99 fall av hundbett varav 3 % var orsakade av pitbullterriers. Under en tremånadersperiod, 2 år efter det att lagen trätt i kraft, undersökte man återigen antalet rapporterade hundbett och fann då att antalet var i stort sett oförändrat (5 %). Studien visar att the Dangerous Dogs Act (1991) inte hade någon avgörande effekt på antalet hundbett i Storbritannien (Klaassen et al 1996). "

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...