Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det kan ju finnas en anlrdning varför biken har kört in i sdan på bilen

ATT DOM SOM KÖRT BILEN KANSKE HAR KÖRT RAKT UT UTAN ATT KOLLA VÄNSTER ELLER HÖGER

Det var en ny teori.

 

Låter mera som Thailändska polisen. Om du inte varit här hade det aldrig hänt. :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skitkul är att djävlas lite, ta inte allt på allvar..

 

  FF

 

Alltid kul att röra i grytan...

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du tog åt dig är inte mitt problem

Att du kan läsa av din hund det tror jag på men att läsa av andra hundar går inte å det kan du inte ens slå in i huvudet på mig

Jag har haft 2 st schäfrar tididgare å dom visste jag vad jag hade

Jag har även tränat lite hundar tidigare i mitt liv

Men gå du på Soien å möt en hund å tala om för mig vad han tänker göra

 

Ska för övrigt tillägga att i flygvapnet jobbade vi uteslutande med olika hundar. Man använder lånehundar från människor i brukshundsklubben.

Och stora delar av jobbet går ut på att läsa hunden.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Många ord som är en upprepning av det du tidigare skrivit så jag orkar inte ens läsa igenom hela inlägget.

 

Kamphundar ska bort,dom har inget berättigande.

Vems är felet? Jo personer som "du" som avlat fram dom för vissa "arbetsuppgifter"

Det är människans fel helt och hållet och nu får hundarna lida för det.

Det är entusiaster som för sitt eget nöje har skapat dessa hundar utan en tanke på konsekvenserna.

http://www.expressen.se/nyheter/marit-paulsen-stoppa-misshandeln/

 

Detta är något som du försvara med näbbar och klor.

Pinsamt..pinsamt och åter pinsamt med tanke på att du ger sken att vara djurvän.

 

Så när människor begår fel skall man straffa hundarna för det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger att det är en upprepning av det du tidigare har skrivit.

Har du svårt med läsförståelsen?

 

Du djurvän...pyttsan. 

Ok, mr Djrurvän vilka raser ska då förbjudas enl dig för det kan väl inte gälla Amstaff och Pitbull bara, får polarens 2 Rotweilers finnas kvar? hur lång är din lista på raser som ska förbjudas?

När du börjar fundera på detta så ser du nog snart att ämnet inte är svart eller vitt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så när människor begår fel skall man straffa hundarna för det ?

Det samma gäller väl hojarna också, ska man förbjuda dom när det finns en klick som inte kan hantera dom..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det samma gäller väl hojarna också, ska man förbjuda dom när det finns en klick som inte kan hantera dom..

 

  FF

Jag säger som Gert Fylking ÄNTLIGEN!!!! ramlade poletten ner!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hur många i Sverige har omkommit av lösspringande hundar menar du.

Allvarligt talat. Jag har själv kört Motorcykel i många år.

Har en lika stor MC som FF i Thailand sen ca 13 år. Har haft MC körkort i 32 år.

Det faller sig lite roligt att samma folk som är ute och far med pekpinnar när Thomas skriver att han kört för fort och fått böter. Kämpar med näbbar och klor för att förklara det oskyldiga i att åka motorcykel. Och poängterar att man minsann inte är ofarlig för omgivningen.

Som MC förare så har jag genom åren uppmärksammat åtskilliga fall där galningar som vill racea med sin hoj förstör ryktet för alla seriösa MC åkare.

Jag ville bara visa det orimliga i resonemanget att förbjuda en ras.

Det gick tydligen inte in. Utan man började krampaktigt att hålla i hörnflaggan istället.

Nu hänger jag inte med. Du citerar mig sedan börjar du skriva om samma folk som ger Thomas pekpinnar... Har jag gjort det? Undrar fortfarande om du själv har läst det du länkade till. Där stod väl inte något om hur många som omkommit av att bli påkörda av en motorcykel. Och du är inte den enda som har åkt hoj. Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger som Gert Fylking ÄNTLIGEN!!!! ramlade poletten ner!

Länge sedan "Vajjpern" sa nått här MPR! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Det samma gäller väl hojarna också, ska man förbjuda dom när det finns en klick som inte kan hantera dom..

 

  FF

 

Nej. Man straffar och reglerar för förarna för förbjuda vissa motorcyklar känns väldigt fel. Det är ju förarna som begår felen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger som Gert Fylking ÄNTLIGEN!!!! ramlade poletten ner!

Den enda stora skillnaden är att hojen aldrig får spel bara ägaren, tyvärr kan inte säga samma sak om det andra diskussions målet..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hänger jag inte med. Du citerar mig sedan börjar du skriva om samma folk som ger Thomas pekpinnar... Har jag gjort det? Undrar fortfarande om du själv har läst det du länkade till. Där stod väl inte något om hur många som omkommit av att bli påkörda av en motorcykel. Och du är inte den enda som har åkt hoj.

Jag kanske ska be dig om ursäkt just för det. Men det finns folk i tråden som vad jag vet gnytt när jag och tomas råkat nämna att han kör fort och jag berättat hur fort min motorcyckel gått att köra.

Alla dessa är knäpptysta om det som man varit så kritisk till tidigare.

Mig veterligen har jag å andra sidan inte sett någon länk till hur många i Sverige som blivit dödade av pitbull. Så varför ska jag då ha kravet på mig att länka till statistik på det viset. Bilderna jag länkade till talar väl för sig själv?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda stora skillnaden är att hojen aldrig får spel bara ägaren, tyvärr kan inte säga samma sak om det andra diskussions målet..

 

  FF

Trots att ägarna ofta har körkort så kan det ju hända även i motorcyklarnas värld!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många ord som är en upprepning av det du tidigare skrivit så jag orkar inte ens läsa igenom hela inlägget.

 

Kamphundar ska bort,dom har inget berättigande.

Vems är felet? Jo personer som "du" som avlat fram dom för vissa "arbetsuppgifter"

Det är människans fel helt och hållet och nu får hundarna lida för det.

Det är entusiaster som för sitt eget nöje har skapat dessa hundar utan en tanke på konsekvenserna.

http://www.expressen.se/nyheter/marit-paulsen-stoppa-misshandeln/

 

Detta är något som du försvara med näbbar och klor.

Pinsamt..pinsamt och åter pinsamt med tanke på att du ger sken att vara djurvän.

Hm, artikeln du länkar till handlar om utställningsaveln. Brukshundar, jakthundar mm, dvs hundar som har "arbetsuppgifter" avlas huvudsakligen på lämplighet, även i fysisk mening. Tyvärr har dessa utställningsavlare även gett sig på arbetande hundar. Många bruks- och jakthundar förekommer numera i två varianter. T.ex schäfer delas numera upp i "räkstjärtar" (utställningsschäfrar som knappt kan gå) och "sågbockar" (bruksschäfrar som är avlade för att kunna arbeta). 

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda stora skillnaden är att hojen aldrig får spel bara ägaren, tyvärr kan inte säga samma sak om det andra diskussions målet..

 

  FF

Nä det har väl aldrig skett i värdshistorien att gasen hängt sig. Eller bromsen slutat fungera eller att en punktering orsakat en olycka.

Det är ju så man blir mörkrädd när man läser det du skriver.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Man straffar och reglerar för förarna för förbjuda vissa motorcyklar känns väldigt fel. Det är ju förarna som begår felen

 

Hmmm om det inte är motorcyklars fel. Då borde det väl bara vara att förbjuda människor... :)

Det är bevisligen inne att förbjuda allt man tror kan göra skada...

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det har väl aldrig skett i värdshistorien att gasen hängt sig. Eller bromsen slutat fungera eller att en punktering orsakat en olycka.

Det är ju så man blir mörkrädd när man läser det du skriver.

Visst har jag låst framhjulet i 200 knyck, men ändå så klarat av ordna problemet.

Och om gasen skulle hänga sig så räcker bromsen väl ta hand om problemet .

Smällpunka på moderna däck finns inte väl inte ens i din värld.

Punka har jag fått men håller man någorlunda hastigheten, så är bara att stanna.

 

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som skadar och dödar mindre folk än vad motorcyklar gör ska tillåtas, jajjamensan.  :crazy:

 

Oskadlige Fritz..

 

 

 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så när människor begår fel skall man straffa hundarna för det ?

 

Vem ska du annars straffa? Dom människor som avlat fram dessa kamphundar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, mr Djrurvän vilka raser ska då förbjudas enl dig för det kan väl inte gälla Amstaff och Pitbull bara, får polarens 2 Rotweilers finnas kvar? hur lång är din lista på raser som ska förbjudas?

När du börjar fundera på detta så ser du nog snart att ämnet inte är svart eller vitt!

 

Har aldrig påstått att det är svart eller vitt men den hund som biter en människa förtjänar inte att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har jag låst framhjulet i 200 knyck, men ändå så klarat av ordna problemet.

Och om gasen skulle hänga sig så räcker bromsen väl ta hand om problemet .

Smällpunka på moderna däck finns inte väl inte ens i din värld.

Punka har jag fått men håller man någorlunda hastigheten, så är bara att stanna.

 

 

  FF

 

Nästan så man blir rörd och vill fälla en tår över hur fint du kan skriva om din motorcykel.

Faktum är att det finns mycket folk som kämpar för att motorcyklar av den kalibern som du och jag innehar ska förbjudas.

Precis på samma sätt som det finns folk som tycker att vissa hundraser bör förbjudas.

 

Vad jag försöker visa på så är diskussionerna och argumenten ganska likartade.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta e så jäkla bra: troy wants to play but dont know howe to!  :thumbsup:  För ägarna har ingen koll alls!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig påstått att det är svart eller vitt men den hund som biter en människa förtjänar inte att leva.

Frågan var vilka hundraser vill du förbjuda? Jag har blivit biten några ggr. (Skotte, Golden Retriver, Labrador, Blandras) men inte så allvarligt så jag önskat livet av hunden, men givetvis så ska vi inte ha okontrollerade livsfarliga hundar springande på gatorna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ska du annars straffa? Dom människor som avlat fram dessa kamphundar?

 

Varför inte de som skaffar sig sådana hundar och inte ser till att ta sitt ansvar som ägare och tränar och sköter sina hundar på ett ansvarsfullt sätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...