Jump to content
IGNORERAD

Bortkörda försäljare på Phuket vill att Prayuth besöker dem


MPR Nyheter

Recommended Posts

Glocalnets nya ansikte,  sluta svamla om sant du inte vet. Du har en aning om vare sig vad jag har for dator eller vad som egentligen utspelat sig pa beacherna pa Phuket, trilla inte av den kusen, det ar langt ner till marken!

 

Ga och nyp nan i din narhet sa kanske du mar battre!

 

 

Och här har vi mannen som get PMS ett manligt "ansikte", hehe.

 

Det verkar mer och mer som PMS:en verkar sitta i hela månaden, tyvärr.

 

Ta dig en stänkare och koppla av för fan, farbror!

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    24

  • Khun Ken

    16

  • frogfish

    15

  • Moritz

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och här har vi mannen som get PMS ett manligt "ansikte", hehe.

 

Det verkar mer och mer som PMS:en verkar sitta i hela månaden, tyvärr.

 

Ta dig en stänkare och koppla av för fan, farbror!

Usch da, har du inte slappt vader pa ett tag, gor det sa kanns det mahanda battre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch da, har du inte slappt vader pa ett tag, gor det sa kanns det mahanda battre!

 

 

Hehe, hoppas det lättar och herrn får lättare med besvären.

 

Hoppet är det sista som överger en, sägs det, så hoppet finns kvar.

 

PS. Tycker inte herrn att det lättar efter att släppt ut lite väderspänningar? Det tycker jag och alla jag känner, hehe.

 

Herrn är speciell har jag förstått. Ingen färg och kanske också luktlös. Det är kanske bra, för då kan du lägga "krutet" på gumman!

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Synd att du bara gillar ogillar odemokratiska handlingar ifrån en sida i konflikten och totalt blundar för allt odemokratiskt prem, kuppmakare, junta, PAD, PDRC och demokraterna gör..

 

Mvh isan lover

 

Ställ dig framför spegeln och upprepa några gånger för just detta är din paradgren.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ dig framför spegeln och upprepa några gånger för just detta är din paradgren.

 

/ SatanG

Ohutch!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har svammelpelle nåt en ny topp i svammelligan.

 

Grattis!

 

Och gubben med MPRs mest passande nick, en botten ingen trodde det möjligt att nå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det handlade inte om strandförsäljare dom är ju lite svårt att stoppa

det var väl dom som hade byggnader barer mm. utan tillstånd på stranden det handlade om hur skulle det

fungera om jag ställde mig i centrala stockholm och sålde thaimat utan tillstånd skulle det fungera ????

 

mvh Pho

Hej

 

Själv har jag nog fått uppfattningen i media att det även handlar om strandförsäljare och inte bara olagliga byggnader, detta har ju boende på plats berättat om också.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv har jag nog fått uppfattningen i media att det även handlar om strandförsäljare och inte bara olagliga byggnader, detta har ju boende på plats berättat om också.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Länk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Länk?

Har du varit pa dessa strander och sett nagra restauranger varda det namnet nere i sanden?

 

Jag har inte varit dar pa 4 ar sa det kan i o for sig hant mycket, men da var det bara typ solskydd och ett par stolar dar man eventuellt kunde halla balansen tills drycken va slut, det som kallas restauranger ar, tror jag, de Thaikokerier som star (stog) i skuggan vid strandlinjen, de islador dar det fanns kalla drycker o.s.v.  Det enda sanna som vi vet ar att dom inte finns dar langre sa nu far Svenne Turist ta sig upp till streetan och besoka typ 7/11 pa ratt klockslag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit pa dessa strander och sett nagra restauranger varda det namnet nere i sanden?

 

Jag har inte varit dar pa 4 ar sa det kan i o for sig hant mycket, men da var det bara typ solskydd och ett par stolar dar man eventuellt kunde halla balansen tills drycken va slut, det som kallas restauranger ar, tror jag, de Thaikokerier som star (stog) i skuggan vid strandlinjen, de islador dar det fanns kalla drycker o.s.v.  Det enda sanna som vi vet ar att dom inte finns dar langre sa nu far Svenne Turist ta sig upp till streetan och besoka typ 7/11 pa ratt klockslag!

Jag har varit och bott i Patong, yes. Jag har aldrig ätit eller druckit på stranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit pa dessa strander och sett nagra restauranger varda det namnet nere i sanden?

 

Jag har inte varit dar pa 4 ar sa det kan i o for sig hant mycket, men da var det bara typ solskydd och ett par stolar dar man eventuellt kunde halla balansen tills drycken va slut, det som kallas restauranger ar, tror jag, de Thaikokerier som star (stog) i skuggan vid strandlinjen, de islador dar det fanns kalla drycker o.s.v.  Det enda sanna som vi vet ar att dom inte finns dar langre sa nu far Svenne Turist ta sig upp till streetan och besoka typ 7/11 pa ratt klockslag!

 

 

Har du varit på stranden, när jag var där sist och pratade med han som hade hand om stolarna o sin lilla restaurang .

Han tyckte att hyran var dyr, behövde att minst 50 % av stolarna skulle vara uthyrda för att det skulle gå ihop..

 

  FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Alla fasta installationer är borttagna med undantag för tornen för livräddarna  ryssarna o kineserna är ju färgblinda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit på stranden, när jag var där sist och pratade med han som hade hand om stolarna o sin lilla restaurang .

Han tyckte att hyran var dyr, behövde att minst 50 % av stolarna skulle vara uthyrda för att det skulle gå ihop..

 

  FF

Det är fem år sedan jag var på Phuket. Någon har tjänat djävulska pengar om åren på att olagligt hyra ut statlig mark, skönt att dom tar tag i detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Freedom beach är det enda undantaget, solstolarna o restaurangen e kvar men de ligger på privatmark o du får betala 100tbh för att använda vägen o ta dig dit men sjövägen e gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fem år sedan jag var på Phuket. Någon har tjänat djävulska pengar om åren på att olagligt hyra ut statlig mark, skönt att dom tar tag i detta.

Skönt!!! Många Thailändare har blivit av med sin inkomst, Tycker att glittren har andra problem att ta hand om.

Minsta problemet på Phuket, är i alla fall dom som hade solstolar o sina små restauranger...

 

  FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt!!! Många Thailändare har blivit av med sin inkomst, Tycker att glittren har andra problem att ta hand om.

Minsta problemet på Phuket, är i alla fall dom som hade solstolar o sina små restauranger...

 

  FF

Vi kan ju låta dom komma till Sverige och sätta upp sina restauranger och solstolar, vi har ju mil av stränder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ju låta dom komma till Sverige och sätta upp sina restauranger och solstolar, vi har ju mil av stränder.

 

Det var säkert det bästa alternativet du kunde komma på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ju låta dom komma till Sverige och sätta upp sina restauranger och solstolar, vi har ju mil av stränder.

Nu han ju Moritz före .

Men detta måste nog varit en av ditt bästa konstruktiva inlägg  du producerat här.

Mer av sådant, så slipper vi dina spydiga kommentarer i alla trådarna, alla Turisten.

Förresten är det du som är Turisten.

Nä skojade bara vet vem det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt!!! Många Thailändare har blivit av med sin inkomst, Tycker att glittren har andra problem att ta hand om.

Minsta problemet på Phuket, är i alla fall dom som hade solstolar o sina små restauranger...

 

  FF

Inte om du fragar Glittermaffialoversganget, da ar detta den storsta orsaken till hur korrupt och ogastvanligt det ar pa Phuket, taxi o tuctuc ar rena sondagsskolan i jamforelse!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag kan slå vad att solstolarna är tillbaks till högsäsong.

Ja då sätter jag emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

En flaska mekong?

Nej sånt skit dricker jag inte!!  En flaska Absolut Vodka kan gå ann..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag skriver om är ju att markägare bestämmer väl själva i både Sverige och Thailand. Vem som får stå på deras mark och sälja saker.

Vad menar du att skillnaden är där?

Sen om det är privat mark kommunens mark eller statlig mark spelar ju liksom ingen roll. Det är alltid upp till markägaren.

Om du menar att korruptionen inte finns i Sverige på samma vis så kan naturligtvis detta stämma.

Men i Sverige räcker det ju med att känna någon som jobbar i rätt position hos markägaren. Så är ju det som normalt är omöjligt helt plötsligt möjligt.

Och det var inte riktigt min poäng i mitt exempel ändå. Så det spelar liksom inge roll i alla fall.

vem äger stranden?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...