Jump to content
IGNORERAD

Bortkörda försäljare på Phuket vill att Prayuth besöker dem


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Same, same but different heter det väl...

Ska bli intressant att se om jag kommer att törsta eller svälta ihjäl på Phukets stränder till hösten. Med lite flyt så kanske Somchai kommer förbi med en lite wok, skalar en annanas eller säljer mig en kall öl. För jag tror ju inte varken det ena eller andra kommer att saknas i framtiden, skillnaden kommer bara att bli i framtiden betalar Somchai en avgift till staten för att få bedriva sin verksamhet och inte till maffian.

Hej

 

Då har nog redan militären installerat nya försäljare.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    24

  • Khun Ken

    16

  • frogfish

    15

  • Moritz

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och star man inte i givakt far man ingen glass, :police:

 

Pratade med min gamla hyresvart i Patong (NorskThai), dom sager sig fatt lofte att fa stalla ut solstolar at sina hotellgaster igen sa snart alla dokument fatt nya stamplar med ratt underskrift, kostnad 0 THB! Tid okant!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och star man inte i givakt far man ingen glass, :police:

 

Pratade med min gamla hyresvart i Patong (NorskThai), dom sager sig fatt lofte att fa stalla ut solstolar at sina hotellgaster igen sa snart alla dokument fatt nya stamplar med ratt underskrift, kostnad 0 THB! Tid okant!

Hej

 

 0 THB på papper ja, men vad kommer det att kosta under bordet och vem går pengarna till ?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

 0 THB på papper ja, men vad kommer det att kosta under bordet och vem går pengarna till ?

 

Mvh isan lover

Eftersom dom har ett helt lagligt tillstand dokumenterat sedan tidigare kommer det inte att kosta nagonting att fa de nya stamplarna, det dom betalade tidigare ar mer an en bra manadslon! Men jag ar inte saker pa hur mycket dom vill beratta!

Ska bli intressant att folja!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eftersom dom har ett helt lagligt tillstand dokumenterat sedan tidigare kommer det inte att kosta nagonting att fa de nya stamplarna, det dom betalade tidigare ar mer an en bra manadslon! Men jag ar inte saker pa hur mycket dom vill beratta!

Ska bli intressant att folja!

Hej

 

Själv är jag övertygad om att någon kommer att sko sig på detta ändå på något vis och ta ut "avgifter" av försäljarna på något sätt, sen är frågan vem det blir maffian, hotellägaren vid stranden, polis, tjänstemän eller militärer?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag övertygad om att någon kommer att sko sig på detta ändå på något vis och ta ut "avgifter" av försäljarna på något sätt, sen är frågan vem det blir maffian, hotellägaren vid stranden, polis, tjänstemän eller militärer?

 

Mvh isan lover

Som man känner sig själv känner man andra.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du det?

Det är ett ordstäv,

försvarsadvokaten

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag övertygad om att någon kommer att sko sig på detta ändå på något vis och ta ut "avgifter" av försäljarna på något sätt, sen är frågan vem det blir maffian, hotellägaren vid stranden, polis, tjänstemän eller militärer?

 

Mvh isan lover

 

Åhhh hoppas hoppas hoppas militären tar något, eller hur?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhhh hoppas hoppas hoppas militären tar något, eller hur?

 

/ SatanG

Det är ju omöjligt. Militären är de enda som inte är korumperade i Thailand, inte en endaste militär har nånsin brutit mot nån lag. Och det är sant det, för det har jag hört från "järngänget". :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som man känner sig själv känner man andra.

Hej

 

Din kränkande antydan struntar jag i, den säger väl mer om dig än mig.

 

Jag tror faktidskt inte att någon människa med kännedom om Thailand skulle uttala sig med säkerhet om motsatsen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju omöjligt. Militären är de enda som inte är korumperade i Thailand, inte en endaste militär har nånsin brutit mot nån lag. Och det är sant det, för det har jag hört från "järngänget". :thumbsup:

Dom får jobbet gjort! Vad gjorde Yingluck och PTP vid sina tre år vid makten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom får jobbet gjort! Vad gjorde Yingluck och PTP vid sina tre år vid makten?

Men Yingluck då! Buhu.. Ryggmärgsreflex?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Yingluck då! Buhu.. Ryggmärgsreflex?

Sanningen bara sanningen! Gick luften ur dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanningen bara sanningen! Gick luften ur dig?

Hur menar du nu?

 

Jag har bett dig tidigare att förklara den röd/gula röran och varför du har ett så outtömligt hat mot alla röda och speciellt Yingluck och älskar de gula, eftersom jag själv inte är infödd thaiare och därför anser att jag alltid kan upplysas av de som kan. Men du frågade bara om jag skojade och sen ignorerade du när jag sa att jag inte gjorde det (Gick luften ur dig kanske?). De enda kommentarerna man ser från dig är ju reptilkommentarer som för det mesta innefattar orden Yingluck eller röd (eller din favoritkompis IL).

 

Så kan du inte ge mig en historielektion som kan förklara den polariserade bilden som du framställer för en sån som mig. Det vore jättekul att förstå vad som kan framkalla sånt hat. Och gärna din bild, inte nån annan forummedlems, det skulle ju göra förklaringen helt värdelös.

 

Så har du nån luft kvar? Frågan är ärlig, men jag förväntar mig ärligt talat inget (vettigt) svar, ev ett  som innehåller "Men Yingluck då?".

 

Så passa på, här har du en som faktiskt vill lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom får jobbet gjort! Vad gjorde Yingluck och PTP vid sina tre år vid makten?

 

 

 

Jo visst far dom saker gjorda, men prioriteringen verkar vara rena lotteriet, eller sa finns det en anledning att inte borja fran toppen, det blir for lite inkomst och gar inte att klappa sig pa medlajerna for det som inte syns!

 

 

Inget forvarande av tidigare regeringar sa du behover inte komma med dina vanliga contrafragor igen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu?

 

Jag har bett dig tidigare att förklara den röd/gula röran och varför du har ett så outtömligt hat mot alla röda och speciellt Yingluck och älskar de gula, eftersom jag själv inte är infödd thaiare och därför anser att jag alltid kan upplysas av de som kan. Men du frågade bara om jag skojade och sen ignorerade du när jag sa att jag inte gjorde det (Gick luften ur dig kanske?). De enda kommentarerna man ser från dig är ju reptilkommentarer som för det mesta innefattar orden Yingluck eller röd (eller din favoritkompis IL).

 

Så kan du inte ge mig en historielektion som kan förklara den polariserade bilden som du framställer för en sån som mig. Det vore jättekul att förstå vad som kan framkalla sånt hat. Och gärna din bild, inte nån annan forummedlems, det skulle ju göra förklaringen helt värdelös.

 

Så har du nån luft kvar? Frågan är ärlig, men jag förväntar mig ärligt talat inget (vettigt) svar, ev ett  som innehåller "Men Yingluck då?".

 

Så passa på, här har du en som faktiskt vill lyssna.

Det är konstigt att du inte frågat IL om hans hat till Abhisit, Demokraterna, Suthep, Kungahuset med dess rådgivare och dom gula! Jag hatar inte Yingluck eller dom rödamen jag avskyr vad dom gör mot sitt land och sitt folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är konstigt att du inte frågat IL om hans hat till Abhisit, Demokraterna, Suthep, Kungahuset med dess rådgivare och dom gula! Jag hatar inte Yingluck eller dom rödamen jag avskyr vad dom gör mot sitt land och sitt folk.

Jag kan fråga IL oxå om det gör dig gladare, men nu frågade jag ju dig. Svaret "Han är ju oxå dum..." var väl ungefär det förväntade. Men jag förstår att du är en upptagen man, dock kvarstår min förfrågan om du känner att du får några ögonblick över nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan fråga IL oxå om det gör dig gladare, men nu frågade jag ju dig. Svaret "Han är ju oxå dum..." var väl ungefär det förväntade. Men jag förstår att du är en upptagen man, dock kvarstår min förfrågan om du känner att du får några ögonblick över nån gång.

Jag hatar inte Yingluck eller dom röda men jag avskyr vad dom gör mot sitt land och sitt folk. Där har du mitt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar inte Yingluck eller dom röda men jag avskyr vad dom gör mot sitt land och sitt folk. Där har du mitt svar!

Det var ju inte så specifikt, men det var ju inte min fråga heller, så jag nöjer mig med det svaret. Du ser, det var väl inte så svårt :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag kan fråga IL oxå om det gör dig gladare, men nu frågade jag ju dig. Svaret "Han är ju oxå dum..." var väl ungefär det förväntade. Men jag förstår att du är en upptagen man, dock kvarstår min förfrågan om du känner att du får några ögonblick över nån gång.

Hej

 

Och jag svarar gärna efter bästa förmåga. 

 

Jag hatar inte vare sig knugen, militären, demokraterna eller Suthep, men jag ogillar deras odemokratiska metoder, ovilja att acceptera majoritets beslut, ständigt återkommande kupper och vägran att acceptera dom regeringar befolkningen faktiskt röstar fram. 

 

Jag vill se ett mer demokratiskt, rättvist och jämlikt Thailand med en jämnare fördelning av resurser och tillgångar, jag vill ha en militär under civil kontroll helt utan politiskt inflytande, en civil konstitution, valda personer till Senat och Parlament och jag tror inte att militärkupper, juntor och diktatur leder till detta. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och jag svarar gärna efter bästa förmåga. 

 

Jag hatar inte vare sig knugen, militären, demokraterna eller Suthep, men jag ogillar deras odemokratiska metoder, ovilja att acceptera majoritets beslut, ständigt återkommande kupper och vägran att acceptera dom regeringar befolkningen faktiskt röstar fram. 

 

Jag vill se ett mer demokratiskt, rättvist och jämlikt Thailand med en jämnare fördelning av resurser och tillgångar, jag vill ha en militär under civil kontroll helt utan politiskt inflytande, en civil konstitution, valda personer till Senat och Parlament och jag tror inte att militärkupper, juntor och diktatur leder till detta. 

 

Mvh isan lover

För rättvisans skull tackar jag även dig för ditt svar, så ingen kan komma och säga att jag inte tackade IL :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju omöjligt. Militären är de enda som inte är korumperade i Thailand, inte en endaste militär har nånsin brutit mot nån lag. Och det är sant det, för det har jag hört från "järngänget". :thumbsup:

 

Nja, min personliga uppfattning är att vissa delar av militären har varit / är grymt duktiga även inom den grenen. Vare sig det rör inköp av materiel såsom smuggling till och från grannländerna inklusive den absoluta majoriteten av droger/fridlysta djur etc som korsar gränserna. Om jag har rätt eller fel kan jag inte bevisa utan är mer en uppfattning som bildats under de senaste 25 åren.

Det innebär inte, enligt mig, att jag kan glädjas åt att åtminstonde en del av den politiska/samhällsdelen av korruptionen nu dras upp till ytan och jag applåderar alla försök som ser ut att vara seriösa var det än sker. Även om man kan tycka illa om juntor så borde man iaf kunna glädjas över detta men det verkar vara för mycket begärt av flera här.

Istället skall det ljugas, överdrivas och propageras emot ALLT som militären gör, skitsamma om det är bra eller dåligt för befolkningen. Som kuriosa till detta kan nämnas att igår gav Dusit utfrågning ett tal på 88 av 100 på hur militären sköter sig enligt de tillfrågade. Ja jag vet att det inte går ta som bevis men bor man inte i de allra rödaste byarna så märks det på en hel del folk att de är glada över kuppen. Den är inte sedd så allvarlig som vi gör den till på MPR, det är inget folk vill ha men alla som varit här ett tag förstår att situationen var ohållbar.

 

Rensas det bland olagliga försäljare som parkerar så folk inte kan gå förbi utan att behöva kliva ut i gatan så är det synd om "den lille mannen", charmen med Bangkok försvinner eller annat skitsnack och militären är så kallhjärtade minsann, nog borde de kunnat hjälpa till med 100,000 nya pass åt illegala kambodjanska arbetare. Varför ger de sig bara på de mindre människorna och annat trams. Vad jag förstått har de vad det gäller samhällsbiten givit sig på de stora fiskarna från början. Den politiska toppen inklusive polisen i Bangkok, hela toppskiktet av polisen och mayorn i Pattaya och mer eller mindre detsamma i Phuket. De ska rensa bland tuk tuk maffior och jetskiuthyrare som inte upphör med sin skitbehandling av turister, hur många farlanger i Thailand har inte klagat på detta? Det är väl ingen dumskalle härinne som förväntar sig att de ska ge sig på sina uppdragsgivare?

 

/ SatanG    

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska rensa bland tuk tuk maffior och jetskiuthyrare som inte upphör med sin skitbehandling av turister, hur många farlanger i Thailand har inte klagat på detta? Det är väl ingen dumskalle härinne som förväntar sig att de ska ge sig på sina uppdragsgivare?  

 

 

Just detta blev ju ett slag i luften da glittermaffian kastade ut solstolsuthyrare och dryckesnasare men lat Jetski vara kvar, man kan ju undra varfor?

 

For ovrigt borjar det markas lite aven i landsortstaderna, svartlottosbutikerna ar inte "officiella" och lanemaffians inkasserare ar mycket tystare, tillfalligt eller ej, den som lever far se men man kan ju hoppas det haller i sig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket av allt det goda som juntan sägs göra hade de kunnat göra utan kupp?

 

Hota taximaffian på Suvan   X

Sätta på tuktukmaffian på  Phuket  X

Kontrollera rislager            X

Rensa stränderna              X

Rensa ut korruption i de egna leden  X

Hota migrantarbetare   X

Göra provinserna i södern säkrare     X

Få Thailänderna att räta ryggen     X

Fixa VM-sändningar åt befolkningen  X

Fixa gratis konserter X

 

Var det viktigare att få makten   ?

Kommer det att bli demokratiska val igen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...