Jump to content
IGNORERAD

Nya visum reglerna börjar ge resultat


Muimatt

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Jag gav Ken ett karma för inlägg #21 och tog genast bort det.

Bästa substitut för minuskarma jag kunde komma på.

Finns inget substitut för minuskarma, det bästa man som simpel medlem kan göra är nog att göra korkade anmälningar av inlägg och hoppas på att admin lessnar och återinför minuskarma för att slippa alla korkade anmälningar som strömmar in :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    6

  • Muimatt

    5

  • SatanG

    3

  • lk2

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns inget substitut för minuskarma, det bästa man som simpel medlem kan göra är nog att göra korkade anmälningar av inlägg och hoppas på att admin lessnar och återinför minuskarma för att slippa alla korkade anmälningar som strömmar in :crazy:

 

Mja jag tror inte på anmälningar.

Har försökt någon gång med ett inlägg som jag tyckte blev lite väl närgånget men vet inte om det blev läst.

 

Bättre att hålla de värsta avarterna sysselsatta med annat.

Ungefär som att ha oändliga konversationer med avsändare av Nigeria-brev.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Mja jag tror inte på anmälningar.

Har försökt någon gång med ett inlägg som jag tyckte blev lite väl närgånget men vet inte om det blev läst.

 

Bättre att hålla de värsta avarterna sysselsatta med annat.

Ungefär som att ha oändliga konversationer med avsändare av Nigeria-brev.

Men då kanske du kan få miljoner... Vill du kanske att jag vidarebefordrar mina nigeriabrev till dig?

Kanske mer underhållande än att "hålla de värsta avarterna sysselsatta med annat."

 

Moderatorerna har liksom tagit det jobbet redan. Så du kan pyssla med... lite e-mail?

 

Fattar inte hur allt drar iväg, men visumregler var det väl jag tänkte läsa om... F*n nu tappade jag åxå tråden.

 

Jag är ju lika dålig på att hålla topic som ni, men ni är äldre och visare... Förled mig icke i frestelse... osv.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja jag tror inte på anmälningar.

Har försökt någon gång med ett inlägg som jag tyckte blev lite väl närgånget men vet inte om det blev läst.

 

Bättre att hålla de värsta avarterna sysselsatta med annat.

Ungefär som att ha oändliga konversationer med avsändare av Nigeria-brev.

 

Alla anmälningar blir lästa, det är dock inte alla anmälningar som leder till någon åtgärd.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många av MPR's skribenter har mer än 60 dagars semester???

 

Det finns förtidspensionärer som kan behöva vara i varmen för t.ex 4 månader. Även de med låg inkomst

som ej räcker för långa visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det finns förtidspensionärer som kan behöva vara i varmen för t.ex 4 månader. Även de med låg inkomst

som ej räcker för långa visa.

 

Då har vi Schengenavtalet och varma länder finns det några av inom Schengen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga.

Stämmer det att man måste flyga in till (i det här fallet Vietiane) for att få turistvisum  (2 * 90 dagar)

Så man kan inte komma dit landvägen?
Frågar åt en kompis som är lite orolig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga.

Stämmer det att man måste flyga in till (i det här fallet Vietiane) for att få turistvisum  (2 * 90 dagar)

Så man kan inte komma dit landvägen?

Frågar åt en kompis som är lite orolig.

 

Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Nej vada?

Flyg eller landsvag, blev lite dubbeltytt svar.

 

Vad jag vet kan man ta sig till Vientianne pa vilket satt som helst for att besoka ambassaden, tror det va det du menade.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej vada?

Flyg eller landsvag, blev lite dubbeltytt svar.

 

Vad jag vet kan man ta sig till Vientianne pa vilket satt som helst for att besoka ambassaden, tror det va det du menade.

 

Nja, jag uppfattade frågan som om han undrade om det krävs att man måste flyga dit för att få ett turistvisum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har vi Schengenavtalet och varma länder finns det några av inom Schengen.

 

Det finns kanske inte schengenländer där det är tillräckligt varmt året om när man ser ut så här med hela kroppen full av psoreasis. Vet en kompis med mycket psoreasis som även fick använda rohypnol för att kunna sova och inte klia/riva sig blodig.

post-3132-0-88820500-1406430107_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag uppfattade frågan som om han undrade om det krävs att man måste flyga dit för att få ett turistvisum.

 

Tack det var det ja menade

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det var det ja menade

 

Spelar nog ingen roll.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns kanske inte schengenländer där det är tillräckligt varmt året om när man ser ut så här med hela kroppen full av psoreasis. Vet en kompis med mycket psoreasis som även fick använda rohypnol för att kunna sova och inte klia/riva sig blodig.

attachicon.gifkatz 027.jpg

 

Kanarieholmarna borde funka bra.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanarieholmarna borde funka bra.

 

/ SatanG

Det gjorde det kanske klimatmässigt men kanske inte med en pension på knappt 11000 kronor i månaden att försörja en familj på 5 personer.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Det gjorde det kanske klimatmässigt men kanske inte med en pension på knappt 11000 kronor i månaden att försörja en familj på 5 personer.

Det finns numera ljusterapi för dessa personer och bra cremer att smörja in sig med.

Be dom kolla med psoriasisförbundet om detta.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många av MPR's skribenter har mer än 60 dagars semester???

 

Dom flesta ? många som drar sig till Thailand pga att det är(var?) en smidig/billig tillflyktsort att tillbringa vintern i :)

 

Sen så är det ju iof inget problem att fixa visum men ändå ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall det rapporteras om man åker till en annan provins och stannar längre än 48 timmar,

 

Enligt Thaivisa  :

There is also another reporting obligation, and this applies when a foreigner visits another province and stays for more than 48 hours. In that case the reporting of the new address must be provided to the police, or the immigration, within 48 hours.

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/747147-immigration-foreigners-must-now-carry-valid-id-at-all-times-report-within-24-hours/

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall det rapporteras om man åker till en annan provins och stannar längre än 48 timmar,

 

Enligt Thaivisa  :

There is also another reporting obligation, and this applies when a foreigner visits another province and stays for more than 48 hours. In that case the reporting of the new address must be provided to the police, or the immigration, within 48 hours.

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/747147-immigration-foreigners-must-now-carry-valid-id-at-all-times-report-within-24-hours/

 

Den lagen är gammal. Och först och främst till för hotell och dylikt. Det är de som skall rapportera till myndigheterna om eventuella utländska gäster.

Om det nu skall rapporteras av oss också är ju synd och skam. Men inte direkt troligt att det kommer att ske i någon större skala.

 

Och jag kan ärligt säga att jag kommer då inte rapportera nåt om jag ska på en minisemester nånstans utanför Surin.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Den lagen är gammal. Och först och främst till för hotell och dylikt. Det är de som skall rapportera till myndigheterna om eventuella utländska gäster.

Om det nu skall rapporteras av oss också är ju synd och skam. Men inte direkt troligt att det kommer att ske i någon större skala.

 

Och jag kan ärligt säga att jag kommer då inte rapportera nåt om jag ska på en minisemester nånstans utanför Surin.

Man får hoppas det.  Nu rör ju jag mig inte utanför kommungränser mera än max 1 gång per år.

Det där som skrevs i artikeln att man skall ha ett ID eller pass i original, eller kopia stämplad av immigration

får man ju hoppas att de inte tar så hårt på.  Jag kör med en förminskad kopia av pass och uppehållstillstånd, dock inte stämplat av immigration.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får hoppas det.  Nu rör ju jag mig inte utanför kommungränser mera än max 1 gång per år.

Det där som skrevs i artikeln att man skall ha ett ID eller pass i original, eller kopia stämplad av immigration

får man ju hoppas att de inte tar så hårt på.  Jag kör med en förminskad kopia av pass och uppehållstillstånd, dock inte stämplat av immigration.

 

Jag kör med körkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med körkort.

Det är praktiskt när man kör.

Eftersom att jag till 99% alltid kör något då jag lämnar residencet så har jag också körkort.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är praktiskt när man kör.

Eftersom att jag till 99% alltid kör något då jag lämnar residencet så har jag också körkort.

Jag har också Thai körkort, men bäst före datum gick ut för 6 år sedan och jag bryr mig inte

om att skaffa ett nytt eftersom jag nästan aldrig kör.  Fast nu vetefan, kanske skulle vara bra

i alla fall, som ID.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med körkort.

 

Jag med. Fast jag tvivlar på att det alltid fungerar då det inte visar om du har visum eller rätt att stanna i landet.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...