Jump to content
IGNORERAD

Thailands junta meddelar fler regler för media och hotar med nedstängning


MPR Nyheter

Recommended Posts

För att vara en som säger sig inte gilla floskler använder du otroligt många själv.

Ett axplock:

 

Snyggt självmål !

är du så blind ?

Eller är du bara otroligt blåögd ?

Men släng flosklerna och diskutera verkligheten istället !!

Du pratar i din blindhet. Förklara istället i sak vad du menar !

Försök kom med vettiga argument som svara på frågorna ovan istället för blinda floskler !

har du bara otur när du tänker nu eller ?

Om du inte ens själv förstår skillnaden blir det rätt meningslöst att ens diskutera detta med dig !

Hoppas du bara spelar dum

God dag strutsen !!

Du är så otroligt mekaniskt förutsägbar som en lite robot !

Skriv in dig på någon skola som utbildar i demokrati

Det beror nog i huvudsak på din totala brist på kunskap om vad demokrati egentligen är

Sicket svammel !

Inte ens IL kan bete sig så illa som du gör !

Det saknas alla förutsättningar för en konstruktiv debatt med dig

Som vanligt en massa ordbajsande utan verkligt innehåll

Men du som kan och vet allt om alla kanske skulle söka som PM:s rådgivare

Sämre än förra kan det ju inte bli i alla fall !

Är din UT-kanal så enormt dominerande i dig så det helt enkelt inte får plats en IN-kanal ?

Eller vad är det annars för fel på dig när du beter dig så illa mot andra personer ?

Hett tips: slutatro så mycket om andra och försök istället förklara vad du själv tycker

Du har hittills bara sysslat med det första och du är riktigt dålig på det.

Eller så är din förmåga att läsa vad andra skriver och tycker strax under noll.

Har precis samma tanke just nu för maken till otrevlig och osympatisk människa på MPR var det väldigt länge sedan det fanns

Hur f:n skall man kunna debattera men en sådan vidrig typ som dessutom representerar båda parterna i en diskussion själv !?

Du skulle f:n få gå om alla 9 årens grundskoleutbildning i läsförståelse

Och du har som vanligt bara en lam eller personinriktad kommentar utan nytta.

Jag är den jag är och tänker inte ändra mig

 

Med vänlig hälsning

 

Ja, jävlar. Ord och inga visor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    23

  • Surin P3

    16

  • Joints

    15

  • b-tung

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ps läs mitt tidigare inlägg. Det räcker så! ps du får en karma till..

 

Du kan alltså inte föra en diskussion om vad som kan utveckla Thailand från den situation landet befinner sig i ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan alltså inte föra en diskussion om vad som kan utveckla Thailand från den situation landet befinner sig i ?

 

Hur enkelt som helst, låt regeringen få föra sin politik och om det kommer odemokratiska krafter så ska militären HJÄLPA regeringen så dom kan genomföra sin politik.

Är den aktuellas regeringens politik extremt dålig  så väljs en ny genom demokratiska val.

 

Inte så svårt, eller hur!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur enkelt som helst, låt regeringen få föra sin politik och om det kommer odemokratiska krafter så ska militären HJÄLPA regeringen så dom kan genomföra sin politik.

Är den aktuellas regeringens politik extremt dålig  så väljs en ny genom demokratiska val.

 

Inte så svårt, eller hur!

 

Är du så otroligt blåögd så du tror att den teorin kan omsättas i praktiken i Thailand ?

 

Eller säger du bara så för att du egentligen börjar förstå hur otroligt allvarlig och komplicerad situationen är i Thailand att inte normal "demokrati" just nu räcker till för att lösa landets svåra situation ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du så otroligt blåögd så du tror att den teorin kan omsättas i praktiken i Thailand ?

 

Eller säger du bara så för att du egentligen börjar förstå hur otroligt allvarlig och komplicerad situationen är i Thailand att inte normal "demokrati" just nu räcker till för att lösa landets svåra situation ?

 

Jag säger det pga att demokrati är den enda vägen att föra ett land framåt vare sig det är Thailand, Rwanda eller Myanmar. Men det är fortfarande den enda rätta vägen.

Juntan för en populistisk politik för tillfället i Thailand för att underbygga DERAS framtid för Thailand. Diktatur!

 

Vet att du är av en annan åsikt, men enligt mig så är dikturens väg ett stort misslyckande.

 

Men annars ser jag fortfarande fram mot en öl i framtiden. Må väl!

 

 

Nu lägger jag ner den här tråden.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara en som säger sig inte gilla floskler använder du otroligt många själv.

Ett axplock:

Snyggt självmål !

är du så blind ?

Eller är du bara otroligt blåögd ?

Men släng flosklerna och diskutera verkligheten istället !!

Du pratar i din blindhet. Förklara istället i sak vad du menar !

Försök kom med vettiga argument som svara på frågorna ovan istället för blinda floskler !

har du bara otur när du tänker nu eller ?

Om du inte ens själv förstår skillnaden blir det rätt meningslöst att ens diskutera detta med dig !

Hoppas du bara spelar dum

God dag strutsen !!

Du är så otroligt mekaniskt förutsägbar som en lite robot !

Skriv in dig på någon skola som utbildar i demokrati

Det beror nog i huvudsak på din totala brist på kunskap om vad demokrati egentligen är

Sicket svammel !

Inte ens IL kan bete sig så illa som du gör !

Det saknas alla förutsättningar för en konstruktiv debatt med dig

Som vanligt en massa ordbajsande utan verkligt innehåll

Men du som kan och vet allt om alla kanske skulle söka som PM:s rådgivare

Sämre än förra kan det ju inte bli i alla fall !

Är din UT-kanal så enormt dominerande i dig så det helt enkelt inte får plats en IN-kanal ?

Eller vad är det annars för fel på dig när du beter dig så illa mot andra personer ?

Hett tips: slutatro så mycket om andra och försök istället förklara vad du själv tycker

Du har hittills bara sysslat med det första och du är riktigt dålig på det.

Eller så är din förmåga att läsa vad andra skriver och tycker strax under noll.

Har precis samma tanke just nu för maken till otrevlig och osympatisk människa på MPR var det väldigt länge sedan det fanns

Hur f:n skall man kunna debattera men en sådan vidrig typ som dessutom representerar båda parterna i en diskussion själv !?

Du skulle f:n få gå om alla 9 årens grundskoleutbildning i läsförståelse

Och du har som vanligt bara en lam eller personinriktad kommentar utan nytta.

Jag är den jag är och tänker inte ändra mig

mvh

He he

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger det pga att demokrati är den enda vägen att föra ett land framåt vare sig det är Thailand, Rwanda eller Myanmar. Men det är fortfarande den enda rätta vägen.

Juntan för en populistisk politik för tillfället i Thailand för att underbygga DERAS framtid för Thailand. Diktatur!

 

Vet att du är av en annan åsikt, men enligt mig så är dikturens väg ett stort misslyckande.

 

Men annars ser jag fortfarande fram mot en öl i framtiden. Må väl!

 

 

Nu lägger jag ner den här tråden.

 

Så hur anser du att man skall införa demokrati på bästa sätt i Thailand då ?

 

Någon fungerande demokrati har hittills aldrig funnits i Thailand på det sätt du och jag menar med Demokrati på västerländskt manér !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur enkelt som helst, låt regeringen få föra sin politik och om det kommer odemokratiska krafter så ska militären HJÄLPA regeringen så dom kan genomföra sin politik.

Är den aktuellas regeringens politik extremt dålig  så väljs en ny genom demokratiska val.

 

Inte så svårt, eller hur!

Eftersom regeringen gör som dom vill när dom vunnit valet så uppskjuter dom nästa val 100år framåt i tiden. 

Sedan beordrar man militären att vakta rislagren och att ta hand om besvärliga risbönder som ska ha betalt för riset.  

Regeringen tycker ju att den politiken är bra så vad spelar det för roll vad andra säger när man har infört total censur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen då gör det ju inget.

 

Precis, det är ju same, same but different.

 

Innan fick man inte kritisera Yingluck, klanen, risprogrammet, Thaksin, monarkin eller någon Shinawatra kontrollerad verksamhet. Nu är det andra saker man inte får kritisera bortsett från monarkin så läget är egentligen oförändrat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kan inte ens skylla på "hårfärg och kön" :whistle:

Inte heller på avsaknaden av hjärnceller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, Shinfamiljen var värre. De utgav ju sig för att vara demokratiska och värna om demokrati och yttrandefrihet. Vilket en del upptäckt att de definitivt inte är.

 

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy. It can only fool the gullible. 

Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy, and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy. 

Dom sa sig också bekämpa korruptionen!

post-9848-0-54036500-1405902790.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur satans enkelriktat blind kan du bli. Du börjar bli pinsam nu

 

Släpp hörnflaggan och glöm för en liten stund att du HATAR militärer och försök istället på ett konstruktivt sätt att diskutera hur Thailands problem skall lösas !

 

Hur skall man få stopp på korruptionen bland de ledande politikerna

 

Hur skall man få stopp på korruptionen på lägre nivå

 

Hur skall man bygga upp ett demokratiskt system i landet som tvingar valda politiker att följa demokratiska principer, lagar och regler ?

 

Hur skall man få landet på rätt köl och börja utvecklas istället för som senaste tiden bara brytas ner och närma sig allt mer ett kaos med inbördeskrig ?

 

Det är du som hela tiden påstår att jag "försvarar militärdiktaturen" men tala dom om på vilket sätt jag gör det !

En fråga till som kan ställas, hur hade det sett ut i Thailand idag om inte juntan tagit över.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till som kan ställas, hur hade det sett ut i Thailand idag om inte juntan tagit över.

Tydligen så hade nytt val hållits, eftersom politikerna helt plötsligt blivit varse om riktig demokrati eftersom någon tipsat dem om MPR, Yingluck hade röstats bort i fredligt val och vinnaren var ett nytt parti helt utan korrupta medlemmar.

Tänk vad enkelt det är om man bara läser på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, jag kritiserar allt juntan gör tills den dag de självmant avgår och burar in sig. Du får gärna kalla det blint men jag tycker det är tvärtom.

Hej

 

Självklart ska man både kritisera och fördöma en junta och dess diktatur var helst den finns i världen, det är alla demokratiskt och humanistiskt lagda människors plikt.

 

Hur någon ens kan tala om förbättringar och positiva förändringar för ett land och dess befolkning i.o.m en militärkupp, störtande av en folkvald regering, avskaffande av rösträtt och yttrandefrihet, politisk förföljelse och massarresteringar liksom införande av stenhård censur är som sagt en gåta, men det har ju i.o.f.s funnits Svenskar som har försvarat saker som juntorna i Syd Amerika, liksom apartheid i Syd Afrika och USA,s bombningar av befolkningen i Vietnam också.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur enkelt som helst, låt regeringen få föra sin politik och om det kommer odemokratiska krafter så ska militären HJÄLPA regeringen så dom kan genomföra sin politik.

Är den aktuellas regeringens politik extremt dålig  så väljs en ny genom demokratiska val.

 

Inte så svårt, eller hur!

Hej

 

Håller med dig där, demokrati är inte alls så komplicerat som kuppvännerna vill göra det till och landets militär har naturligtvis inget som helst intresse av att utveckla demokratin eller att stärka dom folkvaldas makt, militären hindrar aktivt en demokratisk utveckling och agerar för att bevara sitt eget inflytande. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart ska man både kritisera och fördöma en junta och dess diktatur var helst den finns i världen, det är alla demokratiskt och humanistiskt lagda människors plikt.

 

Hur någon ens kan tala om förbättringar och positiva förändringar för ett land och dess befolkning i.o.m en militärkupp, störtande av en folkvald regering, avskaffande av rösträtt och yttrandefrihet, politisk förföljelse och massarresteringar liksom införande av stenhård censur är som sagt en gåta, men det har ju i.o.f.s funnits Svenskar som har försvarat saker som juntorna i Syd Amerika, liksom apartheid i Syd Afrika och USA,s bombningar av befolkningen i Vietnam också.

 

Mvh isan lover

Det fanns ju även svenskar som tyckte att khmer rouge var bra i Kambodja..

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska man både kritisera och fördöma en junta och dess diktatur var helst den finns i världen, det är alla demokratiskt och humanistiskt lagda människors plikt.
 

 

Så är det självklart. Det ska kritiseras objektivt och rent generellt fördömas.

Men även en folkvald regering skall kritiseras och granskas samt straffas för eventuella brott, mot demokratin eller mot vad det nu kan vara för brott de begått.

Och i värsta fall avsättas (eller avgå frivilligt) om de brott de begått är för grova.

 

Men då är ju frågan vem som ska avsätta en "trasig" regering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gav dig en ny karma. 

Har absolut inget hat mot dig eller andra som skriver här. Mitt hat är mot att militären ger sig in i den demokratiska debatten och dess utformning. Jag ber om ursäkt att jag inte har förmedlat denna uppfattning för dig och andra på detta forum! Kan även berätta att JAG tycker att Thaksin är sjukt korrupt. Men det tycker jag också att många andra fler är i den Thailändska politiken!

Det dar funkar inte, du ar rodskjorta oberoende vad du skriver om du inte jamsar med " de kloka och fargblinda".

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Det fanns ju även svenskar som tyckte att khmer rouge var bra i Kambodja..

Tja bla,Birgitta Dahl, Jan Myrdal, och regering  Palme erbjöd bistånd  trotts att ambassadörer vittnade om massmord. Så kontentan är det är lätt att förblindas av sin ideologi eller det är lättare att vända bort blicken vilket det flesta i västvärlden gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja bla,Birgitta Dahl, Jan Myrdal, och regering Palme erbjöd bistånd trotts att ambassadörer vittnade om massmord. Så kontentan är det är lätt att förblindas av sin ideologi eller det är lättare att vända bort blicken vilket det flesta i västvärlden gjorde.

Dom hette ju "Röda Khmererna"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det fanns ju även svenskar som tyckte att khmer rouge var bra i Kambodja..

Hej

 

Ja det är ännu ett bra exempel på Svenskars försvar av diktatur och förtryck.

 

Man upphör som sagt aldrig att förvånas över vad folk kan försvara.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det är ännu ett bra exempel på Svenskars försvar av diktatur och förtryck.

 

Man upphör som sagt aldrig att förvånas över vad folk kan försvara.

 

Mvh isan lover

 

 

Sen är det ju ett privilegium vi har, vi som fortfarande lever, att vi kan vara efterkloka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

 

Så är det självklart. Det ska kritiseras objektivt och rent generellt fördömas.

Men även en folkvald regering skall kritiseras och granskas samt straffas för eventuella brott, mot demokratin eller mot vad det nu kan vara för brott de begått.

Och i värsta fall avsättas (eller avgå frivilligt) om de brott de begått är för grova.

 

Men då är ju frågan vem som ska avsätta en "trasig" regering?

 

Hej

 

Självklart ska även folkvalda regeringar granskas och kritiseras, det är ju en del av demokratin.

 

Regeringar ska både tillsätts och avsätts av folket i demokratier, militären har ingen som heslt roll i detta i en demokrati.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja bla,Birgitta Dahl, Jan Myrdal, och regering  Palme erbjöd bistånd  trotts att ambassadörer vittnade om massmord. Så kontentan är det är lätt att förblindas av sin ideologi eller det är lättare att vända bort blicken vilket det flesta i västvärlden gjorde.

 

 

 

 

 

När de störtats av Vietnam så fick de vara kvar som representanter i FNs generalförsamling.

De fick tom militärt stöd av Thailand, Kina och USA så har man bara en gemensam fiende så kan man stödja massmördare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart ska även folkvalda regeringar granskas och kritiseras, det är ju en del av demokratin.

 

Regeringar ska både tillsätts och avsätts av folket i demokratier, militären har ingen som heslt roll i detta i en demokrati.

 

Mvh isan lover

 

 

..och det görs ju i ett första steg i parlamentet men det förutsätter ju att de som har majoriteten vid tillfället inte förbjuder oppositionen att granska, kritisera och debattera majoritetens förslag...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...