Jump to content
IGNORERAD

Armé personal inblandad i ris bedrägeriet.


Khun Ken

Recommended Posts

Hej

 

Kunde inte beskrivit det bättre själv, att få så mycket betalt för riset innebar naturligtvis en stor förbättring för en vanlig familj på landet.

 

Intresant att notera att militärjuntan tänker gå vidare med ett eget risstöd på 8 500 baht trots att dom var så kritiska till regeringens risstöd.

 

Mvh isan lover

Det är en viss skillnad mellan 8 500 thb och 15 000 thb.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    15

  • Joints

    13

  • Khun Ken

    12

  • Moritz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Det är en viss skillnad mellan 8 500 thb och 15 000 thb.

Hej

 

Men det är inte så stor skillnad på 8 500 och 10-12 000 baht.

 

Ser risk för fortsatta förluster eftersom världsmarknadspriset sannolikt blir mindre än 8 500 baht.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, försvarsbudgeten ökas ju mer än utbildningsbudgeten. I baht räknat är utbildningsbudgeten större men så har det ju varit under många år.

 

"Among the biggest beneficiary of the allocation will be the Ministry of Education, which received a 3.2%  increase in allocation to 498.16 billion baht, the central budget increased 8.6% to 372.74 billion baht and the interior ministry’s allocation rose 2.4% to 341.16 billion baht.

The defence ministry’s budget was increased 5% to 193.065 billion baht but the allocation for the Ministry of Finance was slashed 8.6% to 186.216 billion baht."

 

Ja, visst. Du pratar om procent, medan jag pratar faktiska belopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att frågan inte är retorisk och då krävs det specifikation av tidpunkt

och även vilka Kommunist stater som avses.

Jag orkar inte svara. Det skulle ta för lång tid att söka efter. Men du kan ju ställa frågan till Tallviking, han kan nog svara dig.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar inte svara. Det skulle ta för lång tid att söka efter. Men du kan ju ställa frågan till Tallviking, han kan nog svara dig.

MVH

Sakaeo

 

Du orkar inte fråga, menar du.

Fråga du Tallviking, du som ville veta och har överskott på humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte beskrivit det bättre själv, att få så mycket betalt för riset innebar naturligtvis en stor förbättring för en vanlig familj på landet.

 

Hur många ton odlar "en vanlig familj på landet" ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och mycket bättre har uppköparna fått när de fått betalt för sitt"cyberris" som nu ska räknas(med enorma brister )Det blir nog många huvuden som ska rulla inom kort(hoppas jag)och vilka som tillgodogjort sig dessa vinster får vi spekulera om själva men för mig är det självklart var dessa pengar gått  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många ton odlar "en vanlig familj på landet" ?

 

I vår by gissar jag att en genomsnittsfamlij odlar ca 5-6 ton om året.

De flesta har en markplätt på kanske 5 rai, medan andra sitter på kanske 40 rai. Och nån enstaka på flera hundra rai.

 

Men det är vår by.

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår by gissar jag att en genomsnittsfamlij odlar ca 5-6 ton om året.

De flesta har en markplätt på kanske 5 rai, medan andra sitter på kanske 40 rai. Och nån enstaka på flera hundra rai.

 

Men det är vår by.

 

Det är ungefär som i våran by, utom dom enstaka med flera hundra rai. Så

 

hos oss har en vanlig familj 3-5 rai så speciellt stor påverkan på ekonomin

 

gjorde inte risstödet. Det måste ha varit guld däremot för  "storbönderna"

 

som redan hade hyfsat ställt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur många ton odlar "en vanlig familj på landet" ?

Hej

 

Det är väldigt svårt att svara entydigt på av många anledningar som jordmån, tillgång på vatten, mängd gödsel, kvalitet på utsäde och inte minst hur risplantorna sköts om av odlaren, men jag tror att SurinP3 gissade ganska rätt.

 

Det låter kanske inte så mycket med 5-6 ton men dessa inkomster är ändå i många fall dom i särklass största som en småbrukar familj på landet har under året.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väldigt svårt att svara entydigt på av många anledningar som jordmån, tillgång på vatten, mängd gödsel, kvalitet på utsäde och inte minst hur risplantorna sköts om av odlaren, men jag tror att SurinP3 gissade ganska rätt.

 

Det låter kanske inte så mycket med 5-6 ton men dessa inkomster är ändå i många fall dom i särklass största som en småbrukar familj på landet har under året.

 

Mvh isan lover

 

Vilka kunskapsreserver det finns här.

I vår by (inte långt från Göteborg) är det inte en jävel som har rai eller odlar ris på dom :-)

 

Vi skulle kunna starta en studiecirkel i ABF om småbruk - ev. i kombination med thailändsk matlagning.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...