Jump to content
IGNORERAD

Flottan slår till mot Phukets flygplats för att gripa illegala taxichaufförer


MPR Nyheter

Recommended Posts

Man kan inte säga att alla initativ är dåliga med argumentet att det "nog" bara flyttas pengar till annan ficka.

 

Ser lovande ut det här.

 

Jag inväntar då resultatet med spänning. :crazy:

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    19

  • Khun Ken

    12

  • Surin P3

    10

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag antar då att det är slut nu med överpriser från Phukets flygplats. Det har du ju härmed garanterat för oss. :rtfm:

 

Är detta inte en något riskfylld prognos om du tänker efter?

 

//Singha711

 

Ungefär lika riskfylld som att SMHI på vedertaget sätt fastställt att värmen är här i Sverige.

Jag kan bara konstatera att man gör enligt gängse normer som i övriga delar av världen. Förutom just Stockholm då.

Av någon förunderlig anledning så ligger det lagförslag som ska reglera även Stockholms taxinäring från att ta ut dessa överpriser.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag var nere i BKK och DonMuang  for nagon vecka sedan fick jag ett litet papper dar taxinumret, forarens namn m.m. var stamplat samt en uppmaning att skicka in denna OM det skulle visa sig att foraren inte upptradde enligt vad som angavs, ett enkelt och kostnadseffektivt satt att fa bukt pa taxilurendrejarna, lat endasr de som godkanner detta system utova verksamhet, da kan det bli en effektiv sanering!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska naturlagar (dvs korruptionen)!

 

Ser inte alla den dagligen, vare sig förre eller efter kuppen?

 

//Singha711

 

Jag har sett detta dagligen, men har nu anledning att se en strimma ljus i den bäcksvarta "korruptionstunneln". Jag tycker mej, sedan några veckor tillbaka, se de första små stegen mot  minskad korruption i Thailand.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär lika riskfylld som att SMHI på vedertaget sätt fastställt att värmen är här i Sverige.

...

 

De har nog ändå en ohygglig massa historiska väderdata till sitt förfogande för sina prognoser.

 

Men håll med mig, de skulle nog darra i manschetterna om datorn skulle prognostisera 30 graders värme en januaridag i ett ihjälfruset Kalix.

 

Det är ungefär så jag uppfattar den stundom hejdlösa optimism som några fjantiga och populistiska symptomåtgärder under PR-ackompanjemang kan förorsaka här.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett detta dagligen, men har nu anledning att se en strimma ljus i den bäcksvarta "korruptionstunneln". Jag tycker mej, sedan några veckor tillbaka, se de första små stegen mot  minskad korruption i Thailand.

 

Man ser vad man "vill" se.

 

Krävs mer mental disciplin för att rubba på det, i synnerhet när man vill se på ett lands långsiktiga utveckling.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ungefär så jag uppfattar den stundom hejdlösa optimism som några fjantiga och populistiska symptomåtgärder under PR-ackompanjemang kan förorsaka här.

 

Ja du verkar ju inte fatta så mycket annat än att nedvärdera alla som inte tycker som dig. Så i det stora hela för min del spelar din uppfattning ingen större roll en en piss i havet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ser vad man "vill" se.

 

Krävs mer mental disciplin för att rubba på det, i synnerhet när man vill se på ett lands långsiktiga utveckling.

 

//Singha711

 

Skall jag tolka det så, att jag inte är tillräckligt intelligent enligt dej, för att klart kunna bedöma den verklighet jag ser?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du verkar ju inte fatta så mycket annat än att nedvärdera alla som inte tycker som dig. Så i det stora hela för min del spelar din uppfattning ingen större roll en en piss i havet.

 

Fattar överhuvud taget inte sammanhanget med det som skrevs tidigare förutom att du vill övergå till personangrepp (vad annars?).

 

F.ö. demonstrerar du med all tydlighet vad du tycker om åsikter som inte faller dig på läpparna.

 

Det är ett konststycke att beklaga sig över påstådd nedvärderande behandling samtidigt som man skyr inga medel att själv ösa på med nedsättande okvädningsord om sin motståndare. Och allt detta i en och samma mening!

 

Starkt, janne! Fortsätt så! Det blir bara enklare att genomskåda dina egentliga motiv.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag tolka det så, att jag inte är tillräckligt intelligent enligt dej, för att klart kunna bedöma den verklighet jag ser?

 

Haha,

det hade du nog allt gärna vilja tolka så!

 

Du har då inte lagt märke till formuleringen "man" som mig veterligen utesluter "du" eller "jag" och därmed ett personligt åsyftande, eller hur?

 

//Singha711 

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha,

det hade du nog allt gärna vilja tolka så!

 

Du har då inte lagt märke till formuleringen "man" som mig veterligen utesluter "du" eller "jag" och därmed ett personligt åsyftande, eller hur?

 

//Singha711 

 

Man tycker att du är som en söt, liten, på gränsen till rabiat, Duracell-kanin.

Kan man säga så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha,

det hade du nog allt gärna vilja tolka så!

 

Du har då inte lagt märke till formuleringen "man" som mig veterligen utesluter "du" eller "jag" och därmed ett personligt åsyftande, eller hur?

 

//Singha711 

 "Man" är för det mesta ett fegt sätt att utesluta "du" eller "jag".

I detta fallet kan jag inte tolka ditt "man" på mer än ett sätt - att du syftade på mej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 "Man" är för det mesta ett fegt sätt att utesluta "du" eller "jag".

I detta fallet kan jag inte tolka ditt "man" på mer än ett sätt - att du syftade på mej.

 

Precis. Ordet fegt, var det första jag tänkte på också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar överhuvud taget inte sammanhanget med det som skrevs tidigare förutom att du vill övergå till personangrepp (vad annars?).

 

F.ö. demonstrerar du med all tydlighet vad du tycker om åsikter som inte faller dig på läpparna.

 

Det är ett konststycke att beklaga sig över påstådd nedvärderande behandling samtidigt som man skyr inga medel att själv ösa på med nedsättande okvädningsord om sin motståndare. Och allt detta i en och samma mening!

 

Starkt, janne! Fortsätt så! Det blir bara enklare att genomskåda dina egentliga motiv.

 

//Singha711

 

Nja nu var det inte mig själv jag åsyftade. Utan hela ditt sätt att debattera.

 

tillexempel detta som du skrev till TV i en annan tråd. Ganska respektlöst.

När Jive bemöter du hänvisar du till ett ord som skulle göra det hela förmildrande.

Utan att säga så mycket mer om dig som person. Så är hela ditt sätt at debattera och visa respekt för den du debatterar med patetisk.

Vilket verkar gå som en röd tråd när någon skriver nånting som inte faller dig på läppen.

 

Till moddsen Ursäkta för OT

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Till moddsen Ursäkta för OT
 

 

Att få slut på OffTopic-inlägg på MPR, är ungefär lika svårt som att få slut på korruptionen i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lustiga i det hela är att han är lungsjuk bland annat. Och går då till militärens läkare.

Källa: ett gäng Thailändska militära sjuksköterskor. Som var här i Sverige på besök för ett par veckor sedan.

Tack för informationen!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ser vad man "vill" se.

 

Krävs mer mental disciplin för att rubba på det, i synnerhet när man vill se på ett lands långsiktiga utveckling.

 

//Singha711

Hmmm..Just det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder det här att man måste ställa sig i "apkön" med alla barnfamiljer för att få en lapp som berättigar en till en taxi?

 

Det är ju så j*kla najs att bara knalla upp till departures och ta en taxi som precis släppt av nån. Har alltid fått taxameter och de flesta är skitnöjda att få en körning tillbaka till city. Men det kanske är slut med det nu?

 

My bad. Såg just att det stod Phukets flygplats. Men det blir ändå intressant att se om de tajtat upp reglerna utanför Suvvan.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för informationen!  :thumbsup:

 

 

Att en politiker är lungsjuk och går till militärens läkare om han har möjligheten att göra det

är säkert matnyttig information att använda i en viss typ av inlägg.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Att få slut på OffTopic-inlägg på MPR, är ungefär lika svårt som att få slut på korruptionen i Thailand.

 

Då skall jag inte vara sämre, vårt första regn kom till byn idag, kort skur men intensiv. I går blev vi klara med vår brunnsborrning och fick vatten inkopplat, vi har inte kunnat tvätta kläder dom senaste dagarna. Såg till att vatten även blev inkopplat till "mammas" hus.

 

Sorry för OT, men blev så glad att våra grödor fick vatten idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att en politiker är lungsjuk och går till militärens läkare om han har möjligheten att göra det

är säkert matnyttig information att använda i en viss typ av inlägg.

Har du problem med mig så skicka mig ett PM i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skall jag inte vara sämre, vårt första regn kom till byn idag, kort skur men intensiv. I går blev vi klara med vår brunnsborrning och fick vatten inkopplat, vi har inte kunnat tvätta kläder dom senaste dagarna. Såg till att vatten även blev inkopplat till "mammas" hus.

 

Sorry för OT, men blev så glad att våra grödor fick vatten idag.

 

MPRs styrka är väl i stort att vi tillåter OT.

Har hellre ett forum med OT än ett forum utan inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du problem med mig så skicka mig ett PM i stället.

 

För att tacka för information, t.ex. ?

 

Jag har inga "problem med dig".

Så långt därifrån man kan komma.

 

Men dina inläggs hållning till de som tycker annorlunda (jag t.ex. ibland) är i en klass för sig,

och trots antalet tycker jag vissa av dom tål att ifrågasättas.

 

PM'ar du mig så svarar jag givetvis.

Skriver du i en tråd utgår jag ifrån att det är där du vill bemötas.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att tacka för information, t.ex. ?

 

Jag har inga "problem med dig".

Så långt därifrån man kan komma.

 

Men dina inläggs hållning till de som tycker annorlunda (jag t.ex. ibland) är i en klass för sig,

och trots antalet tycker jag vissa av dom tål att ifrågasättas.

 

PM'ar du mig så svarar jag givetvis.

Skriver du i en tråd utgår jag ifrån att det är där du vill bemötas.

Jag är glad att du tycker att mina inlägg håller en klass för sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 "Man" är för det mesta ett fegt sätt att utesluta "du" eller "jag".

I detta fallet kan jag inte tolka ditt "man" på mer än ett sätt - att du syftade på mej.

 

Lägg av, Jive!

 

Det ligger inte i min natur att på det sättet du insinuerar beröva mig själv intressanta och givande opponenter.

 

Och för att anförtro dig en hemlighet: jag har även lärt mig väldigt mycket genom konstruktiv kritik som jag inte vill gå miste om.

 

Vill man förstå något och se dess verkliga väsen från alla sidor, bör man svälja fakta och acceptera omständigheter som inte passar in den av fåfänga och fördom fabricerade bilden man ursprungligen har. Detta leder inte sällan till att man behöver omvärdera sina förutfattade åsikter. Och detta anser jag som en styrka som leder till mycket större framgång än ett krampaktigt och omoget fasthållande av fördomar och förutfattade meningar någonsin kan ge.

 

För att vara på den säkra sidan vill jag härmed vädja och intyga ytterligare en gång att jag i dessa rader inte syftar till dig personligt utan endast talar om vad jag själv tycker i fråga om kritik och "oönskade" fakta.

 

Nej, Jive, jag tycker inte att du "inte är tillräckligt intelligent för att klart kunna bedöma den verklighet du ser", fattas bara annat.

 

Och jag skulle aldrig vara så omdömeslös att påpeka detta för någon person, vare sig jag känner den personligen eller inte,eller delar samma uppfattning eller inte. Är vi på det klara nu?

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...