Jump to content
IGNORERAD

Flottan slår till mot Phukets flygplats för att gripa illegala taxichaufförer


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag är glad att du tycker att mina inlägg håller en klass för sig. 

 

Medvetna syftningsfel under läsprocessen är en del av taktiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    19

  • Khun Ken

    12

  • Surin P3

    10

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gott att de tar tag i problemen i Phuket, i Bangkok på Suvarna., den nya flygplatsen, så har jag aldrig haft några problem att få en Taxi, med taxametern påslagen för det mesta utan att vänta mer än några minuter, det funkar fint.

 

Att kliva upp till departures och hoppa in i en taxi som nyss släppt av passagerare funkar ibland, ibland står vakter eller poliser och viftar bort taxibilarna för att stoppa det där beteendet. Det enda jag tjänat på att ta taxi där uppe har varit de 50 bath som läggs på taxameterpriset, när man åker från den riktiga kön, vid ankommande, nån enstaka gång har jag åkt där uppifrån för att det faktiskt var mer än några minuters kö...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott att de tar tag i problemen i Phuket, i Bangkok på Suvarna., den nya flygplatsen, så har jag aldrig haft några problem att få en Taxi, med taxametern påslagen för det mesta utan att vänta mer än några minuter, det funkar fint.

 

Att kliva upp till departures och hoppa in i en taxi som nyss släppt av passagerare funkar ibland, ibland står vakter eller poliser och viftar bort taxibilarna för att stoppa det där beteendet. Det enda jag tjänat på att ta taxi där uppe har varit de 50 bath som läggs på taxameterpriset, när man åker från den riktiga kön, vid ankommande, nån enstaka gång har jag åkt där uppifrån för att det faktiskt var mer än några minuters kö...

 

 

MVH Tommy

 

Regler är regler, som vi alla tjänar på att följa, (sa någon om trottoarförsäljarna)

så inte bör väl någon ta en regelvidrig taxi till glashuset även om det går fortare och är billigare.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg av, Jive!

 

Det ligger inte i min natur att på det sättet du insinuerar beröva mig själv intressanta och givande opponenter.

 

Och för att anförtro dig en hemlighet: jag har även lärt mig väldigt mycket genom konstruktiv kritik som jag inte vill gå miste om.

 

Vill man förstå något och se dess verkliga väsen från alla sidor, bör man svälja fakta och acceptera omständigheter som inte passar in den av fåfänga och fördom fabricerade bilden man ursprungligen har. Detta leder inte sällan till att man behöver omvärdera sina förutfattade åsikter. Och detta anser jag som en styrka som leder till mycket större framgång än ett krampaktigt och omoget fasthållande av fördomar och förutfattade meningar någonsin kan ge.

 

För att vara på den säkra sidan vill jag härmed vädja och intyga ytterligare en gång att jag i dessa rader inte syftar till dig personligt utan endast talar om vad jag själv tycker i fråga om kritik och "oönskade" fakta.

 

Nej, Jive, jag tycker inte att du "inte är tillräckligt intelligent för att klart kunna bedöma den verklighet du ser", fattas bara annat.

 

Och jag skulle aldrig vara så omdömeslös att påpeka detta för någon person, vare sig jag känner den personligen eller inte,eller delar samma uppfattning eller inte.

 

//Singha711

 

Jag har tidigare skrivit i en annan tråd, att jag har sett positivt på det som hittills har skett sedan militärens övertagande men, har även på sistone sett tendenser som jag inte ser lika positivt på - uppmaning till massmedia att publicera alster som kan "vidga klyftorna" i samhället.

Så jag tillskriver mej själv att inte "sitta i limmet" i mina bedömningar och absolut inte hålla fast vid gamla värderingar av ren fåfänga.

 

Det skulle vara befriande att se samma omvärderingar och erkännanden, när så är befogat, från din och dina meningsfränders sida.

 

Kan du tänka dej att böja din stela rygg en aning ibland, eller är du rädd för att "ramla"? :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare skrivit i en annan tråd, att jag har sett positivt på det som hittills har skett sedan militärens övertagande men, har även på sistone sett tendenser som jag inte ser lika positivt på - uppmaning till massmedia att publicera alster som kan "vidga klyftorna" i samhället.

Så jag tillskriver mej själv att inte "sitta i limmet" i mina bedömningar och absolut inte hålla fast vid gamla värderingar av ren fåfänga.

 

Det skulle vara befriande att se samma omvärderingar och erkännanden, när så är befogat, från din och dina meningsfränders sida.

 

Kan du tänka dej att böja din stela rygg en aning ibland, eller är du rädd för att "ramla"? :)

 

Som "meningsfrände" känner jag mig utpekad.

Vill bara meddela att jag minsann erkänt att det var en bra ide att kolla rislagren.

Så det så :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som "meningsfrände" känner jag mig utpekad.

Vill bara meddela att jag minsann erkänt att det var en bra ide att kolla rislagren.

Så det så :-)

 

Och det skall du ha karma för, så de så! :thumbsup:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare skrivit i en annan tråd, att jag har sett positivt på det som hittills har skett sedan militärens övertagande men, har även på sistone sett tendenser som jag inte ser lika positivt på - uppmaning till massmedia att publicera alster som kan "vidga klyftorna" i samhället.

Så jag tillskriver mej själv att inte "sitta i limmet" i mina bedömningar och absolut inte hålla fast vid gamla värderingar av ren fåfänga.

 

Det skulle vara befriande att se samma omvärderingar och erkännanden, när så är befogat, från din och dina meningsfränders sida.

 

Kan du tänka dej att böja din stela rygg en aning ibland, eller är du rädd för att "ramla"? :)

 

Jag observerar och samlar min vana trogen på fakta och information eftersom jag vill VETA i första hand före att HA RÄTT.

 

Det är en del av min livsfilosofi och har hjälpt mig väldigt långt.

 

Tyvärr lär det nog dröja en lång tid tills jag kan skönja ett verklig paradigmskifte i thailändsk politik.

 

Men vem vet? Kanske det dimper ner en händelse ur det blå redan imorgon som föranleder en omvärdering från min sida. Du kan ju alltid hoppas!

 

Men hittills har jag inte sett något i den riktningen. Snarare pekar tendensen i den omvända riktningen som även du tydligen medger.

 

//Singha711 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag observerar och samlar min vana trogen på fakta och information eftersom jag vill VETA i första hand före att HA RÄTT.

 

Det är en del av min livsfilosofi och har hjälpt mig väldigt långt.

 

Tyvärr lär det nog dröja en lång tid tills jag kan skönja ett verklig paradigmskifte i thailändsk politik.

 

Men vem vet? Kanske det dimper ner en händelse ur det blå redan imorgon som föranleder en omvärdering från min sida. Du kan ju alltid hoppas!

 

Men hittills har jag inte sett något i den riktningen. Snarare pekar tendensen i den omvända riktningen som även du tydligen medger.

 

//Singha711 

 

Nä, jag medger inte att jag ser en tendens. Det skall mer till än en enstaka företeelse i det stora hela för att jag vill kalla det för tendens.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, jag medger inte att jag ser en tendens. Det skall mer till än en enstaka företeelse i det stora hela för att jag vill kalla det för tendens.

 

Sorry, Jive,

men hur skall man då tolka din egen formulering:

 

 

Läser du inte vad du skriver eller glömmer du bort det efter du har skickat iväg ett inlägg?

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, Jive,

men hur skall man då tolka din egen formulering:

 

 

Läser du inte vad du skriver eller glömmer du bort det efter du har skickat iväg ett inlägg?

 

//Singha711

 

He he, ja det var ju vaket.

 

Jag erkänner att jag förväxlade "helhetstrend" med "tendens" i mitt senare inlägg.

Karma för det! :thumbsup:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, ja det var ju vaket.

 

Jag erkänner att jag förväxlade "helhetstrend" med "tendens" i mitt senare inlägg.

Karma för det! :thumbsup:

 

Hedervärt med människor som erkänner sina misstag och inte skyller på autokorrekt-funktioner . :whistle:

 

Mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Ordet fegt, var det första jag tänkte på också.

 

Vadå fegt?

 

Det krävs väl inte mer än att jag klargör att jag inte tycker att Jive är "tillräckligt intelligent ... för att klart kunna bedöma den verklighet han ser".

 

Eller hade du verkligen trott att jag sitter och i all min lömskhet finslipar på uttryck för att indirekt framföra ett sådant omdömeslöst budskap utan att i klartext ge uttryck för dess innebörd?

 

Vad skulle jag vinna på det och på vilket sätt skulle ett sådant uppsåt kunna bidra till att öka på trovärdigheten i min argumentering?

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå fegt?

 

Det krävs väl inte mer än att jag klargör att jag inte tycker att Jive är "tillräckligt intelligent ... för att klart kunna bedöma den verklighet han ser".

 

Eller hade du verkligen trott att jag sitter och i all min lömskhet finslipar på uttryck för att indirekt framföra ett sådant omdömeslöst budskap utan att i klartext ge uttryck för dess innebörd?

 

Vad skulle jag vinna på det och på vilket sätt skulle ett sådant uppsåt kunna bidra till att öka på trovärdigheten i min argumentering?

 

//Singha711

 

Inte för att man vill vara otrevlig, men...

 

Jag skrollar oftast förbi dina inlägg, för jag tycker de saknar de mesta vad gäller verklighetsförankring.

Mest bara ett evigt ordproducerande utan större mening och känsla.

 

Lite som en sån där ordgenerator som fetmarkerar slumpmässiga ord. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott att de tar tag i problemen i Phuket, i Bangkok på Suvarna., den nya flygplatsen, så har jag aldrig haft några problem att få en Taxi, med taxametern påslagen för det mesta utan att vänta mer än några minuter, det funkar fint.

 

Att kliva upp till departures och hoppa in i en taxi som nyss släppt av passagerare funkar ibland, ibland står vakter eller poliser och viftar bort taxibilarna för att stoppa det där beteendet. Det enda jag tjänat på att ta taxi där uppe har varit de 50 bath som läggs på taxameterpriset, när man åker från den riktiga kön, vid ankommande, nån enstaka gång har jag åkt där uppifrån för att det faktiskt var mer än några minuters kö...

 

 

MVH Tommy

 

När jag flög ifrån Suvvan sist i mars så hade de installerat en sorts vändkors man fick gå igenom för att komma in i terminalen-jag antar att det blir för svårt att ta sig igenom dessa och de tillhörande staketen med väskor och skit för att fånga en taxi som just släppt av för att spara 50 battingar.

 

Tror aldrig jag väntat mer än 2-3 minuter i taxikön på suvvan, väntat på immigration och bagageband har jag dock fått göra...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att man vill vara otrevlig, men...

 

Jag skrollar oftast förbi dina inlägg, för jag tycker de saknar de mesta vad gäller verklighetsförankring.

Mest bara ett evigt ordproducerande utan större mening och känsla.

 

Lite som en sån där ordgenerator som fetmarkerar slumpmässiga ord. :)

 

Och ändå verkar mina inlägg provocera sina "adressater" så till den milda graden så att t.o.m. jag kan bli skärrad och undrande vad jag i min enfald nu har ställt till med.

 

Kan det bero på en "elakartad ordgenerator" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

eller kan det rentav vara så att det finns en viss känsla att lägga fingret på de ömmaste ställen samtidigt som att klä detta i passande ord?

 

Du får nog även i framtiden uthärda att jag har en egen uppfattning om verkligheten och önskar ge uttryck för den i de ord som jag själv anser duger bäst.

 

Ja, verklighetsuppfattning skiljer sig från person till person eftersom vi har olika bakgrund, utbildning, kulturell arv, livserfarenheter, språk, ålder etc etc.

 

Ville du alltså påstå att du kan se allt från mitt perspektiv och konstatera att jag är blind? Naturligtvis inte och hade du för ett ögonblick lyckats tämja reptilhjärnans impulsiva instinkter hade du klart kunna konstatera att skillnaden i verklighetsuppfattningen möjligtvis kan bero på att jag inte befinner mig i ditt tolkande hjärna. Precis som alla andra människor med en egen realitet.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå fegt?

 

Det krävs väl inte mer än att jag klargör att jag inte tycker att Jive är "tillräckligt intelligent ... för att klart kunna bedöma den verklighet han ser".

 

Eller hade du verkligen trott att jag sitter och i all min lömskhet finslipar på uttryck för att indirekt framföra ett sådant omdömeslöst budskap utan att i klartext ge uttryck för dess innebörd?

 

Vad skulle jag vinna på det och på vilket sätt skulle ett sådant uppsåt kunna bidra till att öka på trovärdigheten i min argumentering?

 

//Singha711

 

Förlåt, Jive,

 

skulle naturligtvis vara: jag...inte tycker att Jive  "inte är tillräckligt intelligent ... för att klart kunna bedöma den verklighet han ser".

 

Tyvärr såg jag inte denna lapsus innan det var för sent att rätta till.

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

När jag flög ifrån Suvvan sist i mars så hade de installerat en sorts vändkors man fick gå igenom för att komma in i terminalen-jag antar att det blir för svårt att ta sig igenom dessa och de tillhörande staketen med väskor och skit för att fånga en taxi som just släppt av för att spara 50 battingar.

 

Tror aldrig jag väntat mer än 2-3 minuter i taxikön på suvvan, väntat på immigration och bagageband har jag dock fått göra...

Ånej, tar man sig ut för att röka då?

 

Men vänta nu... jag åkte ju hem i april, frågan är om jag tog mig en rök eller inte... Tror inte det... om dom nu installerat vändkors så borde jag nog ha märkt det i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu var det inte mig själv jag åsyftade. Utan hela ditt sätt att debattera.

 

tillexempel detta som du skrev till TV i en annan tråd. Ganska respektlöst.

...

 

 

 

Tack, janne, för den berättigade publicitet som du ger mitt "respektlösa" svar till TV genom att oprovocerat komma släpandes med inlägg från andra trådar riktad till andra personer (känns inte detta mönster igen?). Som en 5-åring som minsann vill peka för fröken på andras illdåd för att få en belöning.

 

Ja, och det måste sägas att jag tyvärr inte skulle kunna behandla dig lika "respektlös" för att du helt enkelt inte kommer att kunna förtjäna min "respektlöshet" så länge du bara dinglar omkring i dina smått förvirrade inlägg utan sammanhängande substans. Var glad för det!

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tycker att du är som en söt, liten, på gränsen till rabiat, Duracell-kanin.

Kan man säga så?

 

Söt är jag förstås, men det där med kaninen har jag lite svårt att leva upp till... :crazy:

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ånej, tar man sig ut för att röka då?

 

Men vänta nu... jag åkte ju hem i april, frågan är om jag tog mig en rök eller inte... Tror inte det... om dom nu installerat vändkors så borde jag nog ha märkt det i alla fall.

 

Du behöver väl inte korsa filen för privatbilar, bussar, limousiner för att få röka?

 

Det är från den yttre filen som vändkorsen satts upp, filen där taxibilar släpper av sina kunder ifrån.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du behöver väl inte korsa filen för privatbilar, bussar, limousiner för att få röka?

 

Det är från den yttre filen som vändkorsen satts upp, filen där taxibilar släpper av sina kunder ifrån.

Aha, fick för mig att det var ut från terminalen. Hur jag nu fick för mig det.. det vet jag ju inte.

 

Spelar inte så stor roll egentligen, man går ner i källaren och tar tåget istället. Klart mest ekonomiskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde det inte var flygvapnet som slår till på en flygplats?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde det inte var flygvapnet som slår till på en flygplats?

 

/Enis

Eftersom flottan star i Phuket som ar en kobbe borde val i saklens namn infanteriet sta dar det are fast mark och flygvapnet halla till uppe bland molnen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom flottan star i Phuket som ar en kobbe borde val i saklens namn infanteriet sta dar det are fast mark och flygvapnet halla till uppe bland molnen?

576.0 km2  

 

En kobbe? cheesy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ändå verkar mina inlägg provocera sina "adressater" så till den milda graden så att t.o.m. jag kan bli skärrad och undrande vad jag i min enfald nu har ställt till med.

 

Kan det bero på en "elakartad ordgenerator" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

eller kan det rentav vara så att det finns en viss känsla att lägga fingret på de ömmaste ställen samtidigt som att klä detta i passande ord?

 

Du får nog även i framtiden uthärda att jag har en egen uppfattning om verkligheten och önskar ge uttryck för den i de ord som jag själv anser duger bäst.

 

Ja, verklighetsuppfattning skiljer sig från person till person eftersom vi har olika bakgrund, utbildning, kulturell arv, livserfarenheter, språk, ålder etc etc.

 

Ville du alltså påstå att du kan se allt från mitt perspektiv och konstatera att jag är blind? Naturligtvis inte och hade du för ett ögonblick lyckats tämja reptilhjärnans impulsiva instinkter hade du klart kunna konstatera att skillnaden i verklighetsuppfattningen möjligtvis kan bero på att jag inte befinner mig i ditt tolkande hjärna. Precis som alla andra människor med en egen realitet.

 

//Singha711

 

Nä, faktiskt inget av det ovanstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...