Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Du lär hör om en drönare närmar sig, det går inte smygfilma dig kan jag lova :)

De låter mycket alltså ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De låter mycket alltså ??

Du lär hoppa upp och fundera på vad som är påväg mot dig :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sysslat med detta( hobbyflyg) i några år. FPV ...flyger lätt 1,6 kilometer iväg om jag vill  ...Längre  med annan utrustning,,,När ts startade tråden visste jag direkt att det blir anti från många ,Men om jag fotar en bar tjej i  Thailand o lägger ut på nätet e det ok  ,, eller flyger en runda o filmar på allmän plats i Sverige då blir det liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sysslat med detta( hobbyflyg) i några år. FPV ...flyger lätt 1,6 kilometer iväg om jag vill  ...Längre  med annan utrustning,,,När ts startade tråden visste jag direkt att det blir anti från många ,Men om jag fotar en bar tjej i  Thailand o lägger ut på nätet e det ok  ,, eller flyger en runda o filmar på allmän plats i Sverige då blir det liv.

Du tycker det är helt ok att bli filmad om man är i sin sommarstuga på landet och har semester ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tycker det är helt ok att bli filmad om man är i sin sommarstuga på landet och har semester ?

Ingen lär kunna flyga så nära dig. Då måste man flyga 5-10m ifrån dig och stå utanför tomten.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan jag se?

post-7568-1408135237,19_thumb.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på dagens kameror så tvivlar jag

 

Det är en grym kvalitet på era filmer och inte lär det bli sämre i framtiden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan jag se?

Det finns snart kameror med en grym zoom

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tycker det är helt ok att bli filmad om man är i sin sommarstuga på landet och har semester ?

Naturligtvis inte. Men om man bara lyfter några meter från marken så blir det ramaskrik, e det ok om man går utanför din sommarstuga o filmar in på tomten ,,e det förbjudet,,,,,eller 

Ändrades av wavis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns snart kameror med en grym zoom

Titta bara på dagens satelliter. :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart kommer ni att försvara detta in i döden så länge ni inte blir drabbade själva

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga som kanske redan varit uppe men har inte läst tråden

 

Läste eller hörde på radio att det är olagligt att filma utan tillstånd i Sverige med dessa prylar

 

Stämmer det ??

 

Tidigare i tråden finns en länk till sveriges radios inslag om  vad som är lagligt / ej lagligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tolkar det får man ta hur mycket bilder man vill bara man INTE sprider dom på internet eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luftgevär som säljs som fria. max 199/sec

jättebra att panga dom där på.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tolkar det får man ta hur mycket bilder man vill bara man INTE sprider dom på internet eller annat sätt.

så e det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en grym zoom på min system kamera. Kan jag använda kameran utomhus? Jag kan filma med den får jag det?  Med min telefon kan jag filma och ta kort, får jag det? Om jag köper en smartklocka med kamera får jag gå utomhus då?

Jag tycker det är grymt mycket trams om detta!

Självklart så måste man visa respekt hur man använder teknik, 

Man får använda quadrocopter för att filma och fota (ej skyddsobjekt) och ska det vara kommersiellt så ska man ha tillstånd

Här är en artikel och det finns fler

http://www.voodoofilm.org/faq/1692

 

Visst är det bra med att diskutera detta men lägg ned. Vi behöver inte 100 tals inlägg i den här tråden om hur hemst det är att bli filmad med en quad eller liknande

//G.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten örfil kan nog råda bot ha ha

Artikeln är i och för sig 12 år gammal så det har hänt en hel del sedan dess så man kanske inte skall dra alltför hårda slutsatser av hur det juridiska läget var då

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tycker det är helt ok att bli filmad om man är i sin sommarstuga på landet och har semester ?

 

Du ska inte behöva oroa dig.

 

Enligt denna artikel i DN som är det nyaste jag läst om din fråga (bara ca 2 veckor gammal)

ska man ha tillstånd från datainspektionen för att filma offentliga platser från drönare

- just av hänsyn till bl.a. din personliga integritet.

 

De som vill ha drönare förnekar detta bestämd. 

Avgör själv om du läser artikeln.

 

Skillnaden mellan denna och andra tillstånd för kameraövervakning är

att de som filmas oftast inte har en aning om det.

 

mvh

 

Drönartrend väcker oro för integriteten
Link to comment
Dela på andra sajter

Artikeln är i och för sig 12 år gammal så det har hänt en hel del sedan dess så man kanske inte skall dra alltför hårda slutsatser av hur det juridiska läget var då

 

Du ansåg att brandröken från Sala INTE kunde kännas uppe i Arjeplog så vad du tror eller vet ska man med en nypa salt ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ge igen med knuten näve :)

Äsch då blir dom bedövade,örfil svider bättre helst över örat hi hi

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...