Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

hitta en kille från england som åkt med batterier .. verkar vara väldigt luddiga regler ! 

 

 

men lite mera information iallafall ! 

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det blir ju riktigt skarpa bilder med en sån där. Vad kan sånt kosta i Thailand, finns det överhuvudtaget här?   :unsure:      Skulle behöva en ny hobby.    :)

Hej.. Det blir kanonbra bilder, och skulle Full HD inte duga, så finns det för 2000:- SEK mera en version som filmar i 4K.

Jag har en Phantom 3 Advanced.. Full HD alltså och den kostar ca 11500:- SEK

Köp i alla fall med GPS och 3 axis GIMBAL om du vill ha fina bilder/filmer

www.stuki.se/drone.html  Här har jag lagt några bilder/filmer som jag har tagit både i Sverige och Thailand med mina drönare... (visa UTAN gimbal, andra MED)

 

He.. Jag hade med mina förre drönare till Thailand utan problem, flög TILL Thailand med drönare o batterierna i stora bagaget, flög hem med drönare som handbagage och batterierna i stora bagaget..

Frågade dom på flygplatsen och flygbolaget och det var ingen problem sa dom.

Är mera räd om vad tullen ska säga, då det nu är förbjuden att flyga med såna...

Är det då oxå förbjuden att ta med såna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.. Det blir kanonbra bilder, och skulle Full HD inte duga, så finns det för 2000:- SEK mera en version som filmar i 4K.

Jag har en Phantom 3 Advanced.. Full HD alltså och den kostar ca 11500:- SEK

Köp i alla fall med GPS och 3 axis GIMBAL om du vill ha fina bilder/filmer

www.stuki.se/drone.html  Här har jag lagt några bilder/filmer som jag har tagit både i Sverige och Thailand med mina drönare... (visa UTAN gimbal, andra MED)

 

He.. Jag hade med mina förre drönare till Thailand utan problem, flög TILL Thailand med drönare o batterierna i stora bagaget, flög hem med drönare som handbagage och batterierna i stora bagaget..

Frågade dom på flygplatsen och flygbolaget och det var ingen problem sa dom.

Är mera räd om vad tullen ska säga, då det nu är förbjuden att flyga med såna...

Är det då oxå förbjuden att ta med såna?

 

åhfan så det är alltså förbjudet i Thailand ? köpte ju en quad i pattis i vintras 

 

är starkt emot förbud och överförmyndare ! 

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Den här verkar häftig!

 

 

Bara att slänga den i sjön så gör den allt själv sedan.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ibland blir man så trött på folk som inte tänker när dom flyger med sin quad. Förutom flygplan så tycker jag att man ska vara försiktig när man flyger över folksamlingar och sånt. Dom är inte 100% pålitliga och skulle inte va kul att droppa sin quad i skallen på någon.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Drönaren som träffar planet är fake, men bra gjort.

Skickat från min fantastiska LG G2 smartphone via Tapatalk.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fake eller inte. skulle det kunna hända?

 

Skickat från ett skitigt tangenbord via en brevduva.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fake eller inte. skulle det kunna hända?

 

Skickat från ett skitigt tangenbord via en brevduva.

//S

Japp!

 

Den hyfsat nya tekniken som gjort Quadcopter möjlig har gjort hobbyn till nåt av "amatörernas afton"...

 

Vilken idi*t som helst kan köpa och flyga en Quad, helt utan nån förståelse om att han kan ställa till det för andra...

De är dessutom billiga, så vem som helst kan skaffa en, blir nog nån allvarlig olycka strax...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är inte 100% pålitliga och skulle inte va kul att droppa sin quad i skallen på någon.

 

Jag var nära att få en störtande quad i knoppen en gång mitt i stan. Tror inte det hade varit skoj för mig heller om den hade träffat. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så var man på gång igen. Nu är ena 250 quaden klar. Håller på med en backup också! :-).  

1-2015-07-08 18.06.18.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Flygappen varnade igår att mitt batteri har någon cellfel och jag bör inte flyga med den. 60 laddningar under 1 år och den är förbrukad :(

Ett nytt batteri kostar 1000 kr +.

 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta en sån "farlig drönare" på nätet, man får hoppas inte det sprider sig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men detta verka hur kul som helst...

Drone racing: First Person View (FPV)

 

 

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att de leker lite med att köra i vattnet, nån som vet om det finns typ mini ubåtar som man kör på liknande sätt?  Eller det kanske inte är så kul i Svenska färglösa vatten, men i Thailand vore det väl kul... Eller

Är det OT i tråden så be mod ta bort inlägget.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...