Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Mycket träning ger själförtroende själv skit nervös i början..Men dioder vita fram röda bak e bra ,, sen vet jag inte men visst är där en funktion som du slår på så du kan dra hem den så den kommer rakt emot dej , o i värsta fall slår du på failsafe så går den hem o landar, Själv kör jag just nu med Nasa v2 och för mig att den har samma funktioner som phantom.

Jepp tror att dom är samma. Men visst är det lite läskigt när man tappar bort dom i luften.... Men den hittar hem så fint.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mycket träning ger själförtroende själv skit nervös i början..Men dioder vita fram röda bak e bra ,, sen vet jag inte men visst är där en funktion som du slår på så du kan dra hem den så den kommer rakt emot dej , o i värsta fall slår du på failsafe så går den hem o landar, Själv kör jag just nu med Nasa v2 och för mig att den har samma funktioner som phantom.

Sen vet jag inte om där finns osd till phantom   osd är ett informationsfönster som du ser i kameran bildskärmen med typ höjd riktning och pil emot dig hur du ligger till i flygriktning och batt tid helt ovärderlig för mig..finns där tillbehör så köp

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ställer om till Naza mode så kan du göra så att en av switcharna gör att du kan switcha mellan vanlig flygläge, course lock home lock. Home lock gör att när du drar högra kontrollen bakåt så kommer den hem drar du den framåt så åker den bort spelar ingen roll alls var du har fram eller bak.

Andra allternativ är att titta på lilla radargrejen på telefonen då ser du hur nosen pekar gämfört med dig själv.

Bra med att ställa Naza mode är att du kan genom att dra högra lilla switchen ned 2 steg så kommer den hem av sig själv.Du behöver inte stänga av sändaren för att aktivera home mode. Kolla med länken till Jag bifogar så  ser du hur du ska göra. Kolla in på tuben om course, lock vanligt läge osv vad det betyder och hur dom fungerar. 

 

http://youtu.be/IK--MQDWb-s

 

Hoppas att du förstår, annars så får du fråga. Svarar gärna!

//G

Bra förklarat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp tror att dom är samma. Men visst är det lite läskigt när man tappar bort dom i luften. Men den hittar hem så fint.

Hur lång räckvidd har du på videoöverföringen på din

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång räckvidd har du på videoöverföringen på din

 

 

Det längsta jag har flygit ännu är ca 400m med korrekt videoöverföring. Vet inte hur långt den täcker

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är Gustavs o Songkrans o Odins fel, nu har jag beställt en också..

 

  FF

Faan vad gött :)

 

En som flyger med likadan i filmen nedan.

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är Gustavs o Songkrans o Odins fel, nu har jag beställt en också..

 

  FF

Fick nyss ett SMS att det fanns inga på lager, så det blir att fortsätta att leta..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick nyss ett SMS att det fanns inga på lager, så det blir att fortsätta att leta..

 

  FF

 

Beställ här om du bor i Sverige, bästa pris http://www.uavsystems.se/phantom-vision-backpack-extra-lipo-p-80.html

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag inte redan köpt flygbiljetter till Thailand hade jag också köpt en.

Nu får jag nöja mig med att se era filmer och bilder...inte fy skam det heller. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så i morgon blir det en tripp till Stora staden, Wentzells hobby får ett besök av mig, det får kosta lite extra i dags läget..

 

  FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så i morgon blir det en tripp till Stora staden, Wentzells hobby får ett besök av mig, det får kosta lite extra i dags läget..

 

  FF

Net on net har Phantom 2 med den lite enklare kameran 

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/lek-och-hobby/radiostyrt/helikopter/dji-phantomvision/202342.4759/

Roligt att du joinar klubben..

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Net on net har Phantom 2 med den lite enklare kameran 

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/lek-och-hobby/radiostyrt/helikopter/dji-phantomvision/202342.4759/

Roligt att du joinar klubben..

Tack i alla fall, men jag bestämt det blir ett besök på Wentzells i morgon, eftersom frugans försäljning går bra, så har jag råd med lite extra utgifter..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så i morgon blir det en tripp till Stora staden, Wentzells hobby får ett besök av mig, det får kosta lite extra i dags läget..

 

  FF

Wentells är gamla i gården! Fanns när farsan var grabb.

 

Klokt val, där kan du få hjälp med allt du behöver och säkert kontakt med nån i ditt område som kan lära dej det du behöver, typ en klubb eller så, sen har du säkert alla reservdelar du kommer att behöva på direkten inte "Drop-shippade" från Kina...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag beställt en ryggsäck post-7723-0-14239000-1408550861.jpg så jag kan åka iväg med hojen och filma med quaden.  Om jag visste hur skoj det var att flyga och filma så hade jag anskaffat en tidigare. Min första quad köpte jag i svergie en leksak för 200kr total värdelös att flyga. Kraschade i allt. Värst var det väl när jag skulle försöka flyga i husvagnen, då höll jag på att förstöra hela inredningen. Den går inte att gämföra med Phantom. 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har handlat där på 70talet, när man jobbade med en ombyggning av Riksbanken..

 

  FF

Fanns visst 4 år innan farsan föddes 1938...

 

Deras hobbykataloger var lika intressanta som "Napp och nytt" för mej på 70talet.

 

Quad är jag inte så intresserad av flygplan med vingar är modellen för mej, allra helst segelflyg, men visst ser det kul ut, och så mycket enklare än helikoptrar, mekaniskt iaf..

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du ska inte behöva oroa dig.

 

Enligt denna artikel i DN som är det nyaste jag läst om din fråga (bara ca 2 veckor gammal)

ska man ha tillstånd från datainspektionen för att filma offentliga platser från drönare

- just av hänsyn till bl.a. din personliga integritet.

 

De som vill ha drönare förnekar detta bestämd. 

Avgör själv om du läser artikeln.

 

Skillnaden mellan denna och andra tillstånd för kameraövervakning är

att de som filmas oftast inte har en aning om det.

 

mvh

 

Drönartrend väcker oro för integriteten

 

 

Hjälp! Emulov kanske har åsikt om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp! Emulov kanske har åsikt om detta?

 

TV har.

 

Han säger sig veta bättre än juristen i artikeln och att man inte behöver tillstånd.

 

Jag ska inte skaffa mig någon drönare just nu, så jag berörs inte hur det än förhåller sig

men vill man flyga i Sverige tycker jag man bör veta vad som gäller.

 

En annan fråga är hur stor chansen är att man åker fast.

 

Men med allt prat om NSA, FRA och personlig integritet kan det nog vara någon mer som

ställer sig frågan om de vill fotas i trädgården eller hand i hand på stan med hemliga älskarinnan :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle va trevligt med lite FPV träffar i Thailand i framtiden,, Mycket man kan lära av varann . Kolla in o goggla på Fpv träffar i Sverige, Finns många fina filmer att skåda, Mitt nästa bygge blir en liten Fpv quad som man lätt kan ha i en väska med all utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

TV har.

 

Han säger sig veta bättre än juristen i artikeln och att man inte behöver tillstånd.

 

Jag ska inte skaffa mig någon drönare just nu, så jag berörs inte hur det än förhåller sig

men vill man flyga i Sverige tycker jag man bör veta vad som gäller.

 

En annan fråga är hur stor chansen är att man åker fast.

 

Men med allt prat om NSA, FRA och personlig integritet kan det nog vara någon mer som

ställer sig frågan om de vill fotas i trädgården eller hand i hand på stan med hemliga älskarinnan :-)

 

 

Vem f-n har sagt att man kommer att fota eller filma? Ja jag kan, men vad jag gör är en annan sak...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...