Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Till di som nu går omkring och oroar sig för att fasta på film från ovan kan jag rekommendra att införskaffa ett paraply eller ett parasoll om man är flera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nästa fråga

 

Om en sådan flyger in över min tomt och jag kan ju givetvis inte veta vad den filmar

 

Har jag rätt att ta ner den med lämpliga metoder ??

 

Ja, Ni skulle kunna sätta upp stegar på strategiska platser på tomtem och införskaffa en fjärilshov då borde Ni kunna fånga in den med lite träning.

Tänk på att inte skada farkosten, då blir Ni ersättningsskyldig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man ska förbjuda allt som flyger över en! Mygg, flugor, luftballonger, flygplan måsar mmm. Tänk om dom ser vad du gör och berättar det vidare. Och så ska vi förbjuda kameror mobiltelefoner det är också  farligt. Trådlösa telefoner wifi ja allt är farlig, lika bra att gräva ned sig oj då kan maskarna spionera...

Tusan om jag vill läsa den här tråden mera det är inte kul alls. Bara tjafs! Troligen bara avundsjuka, dock trist. Jag kommer då flyga och fota med min quad Då fårn ni tjafsa bäst ni vill.

Tar min hink och spade från den här sandlådan och drar till nästa tråd.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är riktigt rolig !

Har du aldrig sett på https://www.google.com/maps/views/streetview?gl=se som filmar typ hela världen från bilen ?

Jag är hellre rolig och har roligt än är både dum, tråkig och okunnig!

http://www.datainspektionen.se/Documents/faktablad-kameraovervakningslagen.pdf

http://teknikensvarld.se/bilkameror-kan-vara-krankande-och-olagliga-116833/

Studera mera, kunskapens börda äro icke tung att bära.

Dock oerhört svår att uppnå för vissa!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man ska förbjuda allt som flyger över en! Mygg, flugor, luftballonger, flygplan måsar mmm. Tänk om dom ser vad du gör och berättar det vidare. Och så ska vi förbjuda kameror mobiltelefoner det är också  farligt. Trådlösa telefoner wifi ja allt är farlig, lika bra att gräva ned sig oj då kan maskarna spionera...

Tusan om jag vill läsa den här tråden mera det är inte kul alls. Bara tjafs! Troligen bara avundsjuka, dock trist. Jag kommer då flyga och fota med min quad Då fårn ni tjafsa bäst ni vill.

Tar min hink och spade från den här sandlådan och drar till nästa tråd.

//G

 

Tag med dig dessa meningar från lagen om kameraövervakning till din nya sandlåda.

Den säger inget om myggor eller andra irrelevanta flygande objekt, men däremot:

 

Enskilda har dessutom rätt till skadestånd vid skada och kränkning av den personliga

integriteten som har orsakats av kameraövervakning i strid med kameraövervakningslagen.

Skadeståndsbestämmelsen är ny och gäller för alla former av kameraövervakning.

En eventuell skadeståndsskyldighet kan jämkas.

 

mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja ja. Vad är det för lag i Thailand där jag flyger då? 

 

Där får man säkert skicka upp vadsomhelst.

De skickar ibland upp järnhjul som ramlar ned och dödar :-)

 

Men i Sverige tror jag t.o.m. det mumlas om att man ska ha tillstånd för thailyktor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en drönarbild.

Var är den ifrån?

post-7568-1408212620,08_thumb.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ansåg att brandröken från Sala INTE kunde kännas uppe i Arjeplog så vad du tror eller vet ska man med en nypa salt :wink:

 

Var personangrepp det enda du klarade av att kommentera med ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var personangrepp det enda du klarade av att kommentera med ?

 

Ta av dig offerkoftan den passar dig inte.Tänker inte ens fråga dig vad det är i mitt inlägg som anses vara ett personangrepp för jag får bara en fråga till svar.

Missade du min smilie? Det var menat som ett skämt men som vanligt ska andra tåla att bli skämtad med men inte du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta av dig offerkoftan den passar dig inte.Tänker inte ens fråga dig vad det är i mitt inlägg som anses vara ett personangrepp för jag får bara en fråga till svar.

Missade du min smilie? Det var menat som ett skämt men som vanligt ska andra tåla att bli skämtad med men inte du.

 

Hett tips. Gå en humorskola för det du kallar humor kallar de flesta normala för påhopp och otrevligt beteende !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hett tips. Gå en humorskola för det du kallar humor kallar de flesta normala för påhopp och otrevligt beteende !

 

Kom verkligen från rätt person :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott ,, Fin plats o flyga på...Nu blir man sugen att ta ner sina grejer, åker ner nu den 25e

Vi kanske kan träffas och flyga, snacka lite? Vad har du för nått att flyga med?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske kan träffas och flyga, snacka lite? Vad har du för nått att flyga med?

//G

Tbs Discovery pro, två kameror en ren fpv kamera o en gopro( kan skifta när jag flyger) , Bildskärm med just nu 5,8 videolänk och radio 2,4 ombyggd till uhf , Vet inte om det e godkänt i Thailand ska kolla upp det... Denna resa blir till Korat en Vecka sen restrerande två veckor är ej bokat , vem vet kanske syns , var håller du hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tbs Discovery pro, två kameror en ren fpv kamera o en gopro( kan skifta när jag flyger) , Bildskärm med just nu 5,8 videolänk och radio 2,4 ombyggd till uhf , Vet inte om det e godkänt i Thailand ska kolla upp det... Denna resa blir till Korat en Vecka sen restrerande två veckor är ej bokat , vem vet kanske syns , var håller du hus.

 

Jag bor i Pattaya Låter som du har hållt på en del med quad. Verkar vara en kul hobby. Helt såld själv! Så det blir att börja bygga nått så småningom. En med FPV och googles.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i Pattaya Låter som du har hållt på en del med quad. Verkar vara en kul hobby. Helt såld själv! Så det blir att börja bygga nått så småningom. En med FPV och googles.

Ja du rena rama giftet denna hobby. o får du iväg kärran nån kilometer med bra fpv utrustning blir du helt såld , själv flyger jag bara ute i naturområde så slipper man gnällspikarna( är ju faktiskt farliga farkoster så gäller o ta sitt ansvar när o var man flyger) Inte omöjligt att jag passerar Pattaya denna resa . Skickar pm om en och en halv vecka om jag har vägarna förbi om inte så blir det i feb mars när  jag stannar längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du rena rama giftet denna hobby. o får du iväg kärran nån kilometer med bra fpv utrustning blir du helt såld , själv flyger jag bara ute i naturområde så slipper man gnällspikarna( är ju faktiskt farliga farkoster så gäller o ta sitt ansvar när o var man flyger) Inte omöjligt att jag passerar Pattaya denna resa . Skickar pm om en och en halv vecka om jag har vägarna förbi om inte så blir det i feb mars när  jag stannar längre.

 

Ja det är häftigt, men som rookie är det med lite skräckblandad förtjusning man flyger mer än ett par hundra meter.

De e ju så jäkla svårt att se åt vilket håll den flyger när man ska vända hemåt, har du nåt tips?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du rena rama giftet denna hobby. o får du iväg kärran nån kilometer med bra fpv utrustning blir du helt såld , själv flyger jag bara ute i naturområde så slipper man gnällspikarna( är ju faktiskt farliga farkoster så gäller o ta sitt ansvar när o var man flyger) Inte omöjligt att jag passerar Pattaya denna resa . Skickar pm om en och en halv vecka om jag har vägarna förbi om inte så blir det i feb mars när  jag stannar längre.

Gör det vore kul att surra lite!

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är häftigt, men som rookie är det med lite skräckblandad förtjusning man flyger mer än ett par hundra meter.

De e ju så jäkla svårt att se åt vilket håll den flyger när man ska vända hemåt, har du nåt tips?

Mycket träning ger själförtroende själv skit nervös i början..Men dioder vita fram röda bak e bra ,, sen vet jag inte men visst är där en funktion som du slår på så du kan dra hem den så den kommer rakt emot dej , o i värsta fall slår du på failsafe så går den hem o landar, Själv kör jag just nu med Nasa v2 och för mig att den har samma funktioner som phantom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är häftigt, men som rookie är det med lite skräckblandad förtjusning man flyger mer än ett par hundra meter.

De e ju så jäkla svårt att se åt vilket håll den flyger när man ska vända hemåt, har du nåt tips?

 

Om du ställer om till Naza mode så kan du göra så att en av switcharna gör att du kan switcha mellan vanlig flygläge, course lock home lock. Home lock gör att när du drar högra kontrollen bakåt så kommer den hem drar du den framåt så åker den bort spelar ingen roll alls var du har fram eller bak.

Andra allternativ är att titta på lilla radargrejen på telefonen då ser du hur nosen pekar gämfört med dig själv.

Bra med att ställa Naza mode är att du kan genom att dra högra lilla switchen ned 2 steg så kommer den hem av sig själv.Du behöver inte stänga av sändaren för att aktivera home mode. Kolla med länken till Jag bifogar så  ser du hur du ska göra. Kolla in på tuben om course, lock vanligt läge osv vad det betyder och hur dom fungerar. 

 

http://youtu.be/IK--MQDWb-s

 

Hoppas att du förstår, annars så får du fråga. Svarar gärna!

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket träning ger själförtroende själv skit nervös i början..Men dioder vita fram röda bak e bra ,, sen vet jag inte men visst är där en funktion som du slår på så du kan dra hem den så den kommer rakt emot dej , o i värsta fall slår du på failsafe så går den hem o landar, Själv kör jag just nu med Nasa v2 och för mig att den har samma funktioner som phantom.

 

Jo dioderna funkar bra när solen inte lyser så starkt, men i solsken ser man inte dom. Å försöka köra hem med kameran kräver att man är ganska hemtam...

Men men det är säker som du säger att man blir tuffare över tid..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...