Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Lite drönarbilder från Bang Saen alldelles innan Corona.

DJI_0728-HDR.jpg

DJI_0383-HDR.jpg

DJI_0433-HDR-2.jpg

DJI_0744-HDR.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

KoratKalle
15 minuter sedan, skrev janne_h:

Lite drönarbilder från Bang Saen alldelles innan Corona.

DJI_0728-HDR.jpg

DJI_0383-HDR.jpg

DJI_0433-HDR-2.jpg

DJI_0744-HDR.jpg

Jag trodde ni Bangkokbor ratade Bang Saen och Pattaya (några mil söderut), för det har jag läst här på MPR :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Jag trodde ni Bangkokbor ratade Bang Saen och Pattaya (några mil söderut), för det har jag läst här på MPR :-) 

Tror du både läst fel och missuppfattat det som skrivits på MPR. Bang Saen är en ganska populär beach för Thailändska familjer från Bangkok mm. Som hellre åker dit än till Pattaya.

Dom som företrädesvis åker ner till Pattaya, gör det oftast även i syfte att festa. Vilket knappast har varit möjligt i dessa tider.

Hoppas det klargör saker och ting. :)

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

KoratKalle
1 timme sedan, skrev janne_h:

Tror du både läst fel och missuppfattat det som skrivits på MPR. Bang Saen är en ganska populär beach för Thailändska familjer från Bangkok mm. Som hellre åker dit än till Pattaya.

Dom som företrädesvis åker ner till Pattaya, gör det oftast även i syfte att festa. Vilket knappast har varit möjligt i dessa tider.

Hoppas det klargör saker och ting. :)

 

Är det mycket renare och finare beach där vid Bang Saen jämfört med Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev KoratKalle:

Är det mycket renare och finare beach där vid Bang Saen jämfört med Pattaya?

Som Beach är det ungefär som jomtien. Men det är övervägande thai där. Inte så mycket faranger. Väldigt populär för thai familjer att åka till på helgen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

KoratKalle
On 2020-05-28 at 04:33, skrev janne_h:

Som Beach är det ungefär som jomtien. Men det är övervägande thai där. Inte så mycket faranger. Väldigt populär för thai familjer att åka till på helgen. 

Jag tycker ju att stranden i Pattaya har gått om Jomtien med hästlängder de senaste åren i kvalitet.

Du som är tjenis med Bang Saen, jag tänkte fiska lite med eget spö nästa resa, och jag har sett att det står ett gäng Thaiare uppe vid AngSila och fiskar med bottenmete, är det bra fiske där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning. Jag bor i Bangkok, och åker till, Bang Saen sporadiskt nån gång ibland. Kolar inte in sportfiskare överhuvudtaget

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

KoratKalle
3 timmar sedan, skrev janne_h:

Har ingen aning. Jag bor i Bangkok, och åker till, Bang Saen sporadiskt nån gång ibland. Kolar inte in sportfiskare överhuvudtaget

Ofan! ingen aning, jag förstod det :D ja jag har haft hus och bott utanför Bang Saen, jag tycker den beachen är rätt kass. Men den kanske uppskattas av mindre vetande bangkokbor :D 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev KoratKalle:

Ofan! ingen aning, jag förstod det :D ja jag har haft hus och bott utanför Bang Saen, jag tycker den beachen är rätt kass. Men den kanske uppskattas av mindre vetande bangkokbor :D 

 

Kalle, var i Korat bor du?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-28 at 01:00, skrev KoratKalle:

Är det mycket renare och finare beach där vid Bang Saen jämfört med Pattaya?

 

14 timmar sedan, skrev KoratKalle:

Jag tycker ju att stranden i Pattaya har gått om Jomtien med hästlängder de senaste åren i kvalitet.

Du som är tjenis med Bang Saen, jag tänkte fiska lite med eget spö nästa resa, och jag har sett att det står ett gäng Thaiare uppe vid AngSila och fiskar med bottenmete, är det bra fiske där?

 

9 timmar sedan, skrev KoratKalle:

Ofan! ingen aning, jag förstod det :D ja jag har haft hus och bott utanför Bang Saen, jag tycker den beachen är rätt kass. Men den kanske uppskattas av mindre vetande bangkokbor :D 

 

För att ha haft hus i just Bang Saen så verkar du ha ganska dålig koll om Bang Saen , som behöver fråga någon från Bangkok, som enligt dig är mindre vetande 🤣

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3:dje gången jag flög med min drönare..

men visst är det skoj.... :-)

 

Hel grejen att komma upp lite i luften, men är som sagt var ingen videomänniska.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Rillex:

3:dje gången jag flög med min drönare..

men visst är det skoj.... :-)

 

Hel grejen att komma upp lite i luften, men är som sagt var ingen videomänniska.

 

 

Ser ok ut. Bara att träna. Gå gärna en bra bit ovanför trädtopparna. Så kan du träna på att styra utan att riskara att krascha in i ett träd. Vad har du för drönare? Min Zoom har många inbyggda program för filmning som är användbara som exempel. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Ser ok ut. Bara att träna. Gå gärna en bra bit ovanför trädtopparna. Så kan du träna på att styra utan att riskara att krascha in i ett träd. Vad har du för drönare? Min Zoom har många inbyggda program för filmning som är användbara som exempel. 

Med den här utvecklingen av drönare, så får vi nog byta ut våra munskydd mot hjälmar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Ser ok ut. Bara att träna. Gå gärna en bra bit ovanför trädtopparna. Så kan du träna på att styra utan att riskara att krascha in i ett träd. Vad har du för drönare? Min Zoom har många inbyggda program för filmning som är användbara som exempel. 

Det är en DJI mini, den ska gå ner i min kamerarygga.

så värst många program finns det inte.

3 st har jag sett, men som du skrev att gå en bit ovanför träden det är det som jag blir lite stressad över nu i början.

så det ska bara vara ett komplement till kameran.

Link to comment
Dela på andra sajter

De här drönarna kan ju bära med sig allt möjligt.

Tänk när folket från MENA så småningom har listat ut vad de kan användas till. Då räcker det nog inte med en hjälm på skallen för att gå säker.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jive:

De här drönarna kan ju bära med sig allt möjligt.

Tänk när folket från MENA så småningom har listat ut vad de kan användas till. Då räcker det nog inte med en hjälm på skallen för att gå säker.

Nog inga problem, då dessa drönare knappast klarar större vikter. Finns andra. Det är kamera drönare. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Rillex:

Det är en DJI mini, den ska gå ner i min kamerarygga.

så värst många program finns det inte.

3 st har jag sett, men som du skrev att gå en bit ovanför träden det är det som jag blir lite stressad över nu i början.

så det ska bara vara ett komplement till kameran.

Den är lite enklare än min. Men ändå bra drönare. Flyg lite högre så flyger du säkert. 

Vad jag hört om mini dock är att den lätt tappar kontakten med kontrollen. Då den går på wifi. Zoom som jag har går tydligen upp till 7 km, även om jag aldrig testat. Mini är dock bra att lära sig att manövrera med. Och kameran är ok. 

Så du kan göra det mesta med den. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev janne_h:

Nog inga problem, då dessa drönare knappast klarar större vikter. Finns andra. Det är kamera drönare. 

Det känns ju tryggt, att de inte kan användas som vapen i fel händer.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Det känns ju tryggt, att de inte kan användas som vapen i fel händer.

Jag testade min Phantom 4 den kunde lyfta 6 hg, och med dynamit och en spränghatt blir du i bitar.

Så mitt tips är du köper ett hus med källare och inte går ut om du hör en i din närhet.

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett försiktigt inlägg i er drönartråd.

Finns det inte en marknad utöver att tex leta försvunna personer med dessa, tänker på forntidens flygfotograferande av gårdar och hus, skulle det va nått för er, och med dagens kameror blir det väl riktigt bra bilder...

 

Sen har jag ett klipp på en kille från USA jag följer, byggare som gör allt och gillar maskiner, sen filmar oftast med drönaren i sina flesta klipp. Vill minnas att han var nöjd med denna. Kanske kan  ge tips om filmning för nån här i tråden.

 

Hur gör han när han filmar sig själv när han kör lastbilen? Finns det automatik för det eller får man feppla med bil och drönare samtidigt??

 

Replacing the camera ribbon cable on a DJI Mavic drone.

 

13:06 Talking about camera gear

 

Killen har även svetsat ihop sitt hus av container och helsvetsat metalltak, audirs2 skulle nog gilla tråden :) Stör inlägget er tråd, be mod att ta bort inlägget.

https://www.youtube.com/channel/UCUujfNBK9uv3cIW-P5PX7vA/videos

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

 

 

Hur gör han när han filmar sig själv när han kör lastbilen? Finns det automatik för det eller får man feppla med bil och drönare samtidigt??

 

 

På tex min Mavic finns det nåt som heter Active Track Mode och med detta kan man låsa drönaren mot ett rörligt objekt så att den följer automatiskt.

 

Var också ute och körde lite raps häromdagen men tyvärr ca 2 veckor för sent.

 

DJI_0153.thumb.JPG.4b097a6b49a7ca26e026f5380a0d8d8e.JPG

 

DJI_0166.thumb.JPG.fabfc54c59f8e9787bfca73a45da2f22.JPG

 

DJI_0167.thumb.JPG.351603acb432e4b2bb201c077507ce17.JPG

 

DJI_0172.thumb.JPG.f0d006214b3d8c50a73e2450dc784ab6.JPG

 

Ändrades av L64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev L64:

På tex min Mavic finns det nåt som heter Active Track Mode och med detta kan man låsa drönaren mot ett rörligt objekt så att den följer automatiskt.

 

Var också ute och körde lite raps häromdagen men tyvärr ca 2 veckor för sent.

 

DJI_0153.thumb.JPG.4b097a6b49a7ca26e026f5380a0d8d8e.JPG

 

DJI_0166.thumb.JPG.fabfc54c59f8e9787bfca73a45da2f22.JPG

 

DJI_0167.thumb.JPG.351603acb432e4b2bb201c077507ce17.JPG

 

DJI_0172.thumb.JPG.f0d006214b3d8c50a73e2450dc784ab6.JPG

 

Aha, tack för informationen. Då kan man ju göra en massa kul videos.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Tekkor:

Aha, tack för informationen. Då kan man ju göra en massa kul videos.

Klart kul funktion, här ett litet test i någon skog där det ibland syns att sensorerna ser till att det inte blir pannkaka

 

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev L64:

Klart kul funktion, här ett litet test i någon skog där det ibland syns att sensorerna ser till att det inte blir pannkaka

 

 

Fast jag har lärt mig att sensorerna på mavic 2 inte är perfekta. Så risken är stor att man kraschar ändå, om man flyger i skog. Förhoppningsvis är detta fixat till mavic 3? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...