Jump to content
IGNORERAD

Tur att vi e rikast i Europa!


audirs2

Recommended Posts

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    8

  • nitramj77

    4

  • Wangthong

    4

  • Khemmarat

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

för att inte tala om dom 1.2 miljarder Kineser och 1.1 miljarder Indier som numera oxxå vill åka bil.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen väntas även föreslå att storväxta svenskar skall få ett skattetillägg eftersom även de producerar mer avgaser.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fan vad bil nycklar det ,måste bli upphängda någonstans!  :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tjatas i tidningar och tv att ekonomin är på gång, men jag står fast vid att glöm det tyvärr.Här är ett bra exempel.

http://www.zerohedge.com/news/2014-05-16/where-worlds-unsold-cars-go-die

 

Du får nog börja med lite källkritik. Läs http://www.bloombergview.com/articles/2014-05-19/the-truth-about-auto-sales så får du veta sanningen om "nyheten" du länkar till  ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att du har rätt där men om ekonomin så står jag fast.

 

Jag vet att jag har rätt då många seriösa källor på internet bevisat att innehållet i artikeln är felaktig  ;) Däremot håller jag med dig och tror att du har rätt om ekonomin.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag vet att jag har rätt då många seriösa källor på internet bevisat att innehållet i artikeln är felaktig  ;) Däremot håller jag med dig och tror att du har rätt om ekonomin.

 

/Krille

Det skulle inte vara bra om det stämde och folk skulle få reda på det.Om det skulle stämma så skulle dom med bestämdhet förneka med alla möjliga medel.

http://www.vincelewis.net/unsoldcars.html

Timestamp: Friday, May16th, 2014.

There are hundreds of places like this in the world today and they keep on piling up. And why are they using runways at disused airbases to park up thousands of cars ifcar sales are normal? Nobody has satisfactorily answered that yet.

General Motors had an all time high of 815,000 unsold cars last month, 83 days supply just sitting there. This rose to 826,000 to the end of April which equates as 85 days worth of sales, gone unsold.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att göra er allt för ledsna, så, faktum kvarstår...

 

Regeringen har tillsatt en utredning som ska ta fram en ny fordonsbeskattning.

 

Tror inte denna regering, eller är rätt säker på att denna allians, ej sitter i regeringsställning i höst...

För det är det ju inte sagt, att en idi*tisk allians med bla.FI och Miljöpartiet, skulle röka på mindre, och komma till andra beslut... :crazy:

Nej, helt rätt, fram för små mopedbilar, utan vinterdäck...För är man en politiker, kan man ju alltid ta en Mercedes taxi till jobbet, som väljarna får betala, pga. att man har ett viktigt arbete...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst sa ju Anders Borg i Almedalen att Sveriges ekonomi utvecklades inte som tänkt och minskningen av arbetslösa var nog inte att tro på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst sa ju Anders Borg i Almedalen att Sveriges ekonomi utvecklades inte som tänkt och minskningen av arbetslösa var nog inte att tro på.

 

Tro fan det, när vi för tillfället importerar ca 2000 arbetslösa i veckan... :av-109998:

Ja, man behöver ju liksom inte vara någon professor...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att göra er allt för ledsna, så, faktum kvarstår...

 

Regeringen har tillsatt en utredning som ska ta fram en ny fordonsbeskattning.

 

Tror inte denna regering, eller är rätt säker på att denna allians, ej sitter i regeringsställning i höst...

För det är det ju inte sagt, att en idi*tisk allians med bla.FI och Miljöpartiet, skulle röka på mindre, och komma till andra beslut... :crazy:

Nej, helt rätt, fram för små mopedbilar, utan vinterdäck...För är man en politiker, kan man ju alltid ta en Mercedes taxi till jobbet, som väljarna får betala, pga. att man har ett viktigt arbete...

 

Mvh. borje222

Vill man jävlas med folk som försöker vara hederliga och skaffa sig en yrke där transportstyrelsen är inblandad i beslutsfattandet så skall man gå till polisen och anmäla denne. Då hamnar man i ett misstankeregister och då ger transportstyrelsen avslag .

Tycker jag går i stick i stäv med hur rättssamhället skall vara.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur som helst sa ju Anders Borg i Almedalen att Sveriges ekonomi utvecklades inte som tänkt och minskningen av arbetslösa var nog inte att tro på.

Vilken överraskning!

Ekonomin har ju fungerat så bra hitintills när man lånar ut mer och mer.Jag menar när dom sätter dit extra nollor på deras datorer. :av-109998: 

Dom flesta verkar tro att om dom bara röstar rätt så blir det bra.Men det har aldrig fungerat bra med regeringar,byråkrati eller centralbanker med deras planekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nya tider nu...Man får damma av morfars fars gamla pjäser...Och sätta ner foten..!

 

post-7126-0-40473100-1404942646.jpg

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

vi för tillfället importerar ca 2000 arbetslösa i veckan... :av-109998:

 

Mvh. borje222

 

Det var väl kanske lite syniskt uttryckt, ex kom ca 600 av dem från inbördeskrigets Syrien. Kanske bodde / jobbade någon av dem på denna gata? Jag kallar dem flyktingar. 

 

syria-war.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som tusan att det är våra pensionärerna ska ligga med skit i blöjan upp 10 tim.

Barnen i skolan som ska få dålig utbildning eller skitkass..

Jag klarar mig fortfarande, men tycker inte att det vår sak rädda mellanöstern..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl kanske lite syniskt uttryckt, ex kom ca 600 av dem från inbördeskrigets Syrien. Kanske bodde / jobbade någon av dem på denna gata? Jag kallar dem flyktingar. 

 

syria-war.jpg

Frågan är ju om Sverigge ska vara världens samvete och förbarma sig över alla oroshärdar. Sverige kan inte lösa detta och ta på sig  hur stor del av världens problem som helst. Hur synd jag än tycker om de som drabbas så ser jag också mnga här som inte har det bra utan lider. Ska jag välja att primera svenska arbetslösa ungdomar eller de som drabbats av Assad mfl. egoistiska brottslingar så är mitt val lätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle inte vara bra om det stämde och folk skulle få reda på det.Om det skulle stämma så skulle dom med bestämdhet förneka med alla möjliga medel.

http://www.vincelewis.net/unsoldcars.html

Timestamp: Friday, May16th, 2014.

There are hundreds of places like this in the world today and they keep on piling up. And why are they using runways at disused airbases to park up thousands of cars ifcar sales are normal? Nobody has satisfactorily answered that yet.

General Motors had an all time high of 815,000 unsold cars last month, 83 days supply just sitting there. This rose to 826,000 to the end of April which equates as 85 days worth of sales, gone unsold.

 

Du verkar ha ett stort intresse för konspirationsteorier  :)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som tusan att det är våra pensionärerna ska ligga med skit i blöjan upp 10 tim.

Barnen i skolan som ska få dålig utbildning eller skitkass..

Jag klarar mig fortfarande, men tycker inte att det vår sak rädda mellanöstern..

 

  FF

Det är klart att det går att hitta dåliga ex både på vård och skola i Sverige. Jag som har gamla föräldrar vet att vi har en fantastisk vård i Sverige. 

 

Om du inte ser Sverige som en del av världen kan man tolka det som att undervisningen i skolan var undermålig på 60-talet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju om Sverigge ska vara världens samvete och förbarma sig över alla oroshärdar. Sverige kan inte lösa detta och ta på sig  hur stor del av världens problem som helst. Hur synd jag än tycker om de som drabbas så ser jag också mnga här som inte har det bra utan lider. Ska jag välja att primera svenska arbetslösa ungdomar eller de som drabbats av Assad mfl. egoistiska brottslingar så är mitt val lätt. 

 

Det är väl ingen som påstått att Sverige självt skall lösa världens problem. Världens 10 största flyktingmottagare:

 

post-5632-0-87640900-1404945124.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du verkar ha ett stort intresse för konspirationsteorier  :)

 

/Krille

Du verkar tro på media och dom som lobbar. Har ingen aning om vad som är exakta sanningen, men jag har lärt mig att inte lita på mediaJag brukar få kvitton på det jag tror på genom avkastningen på mina investeringar, även om många tycker att jag är bäng.Bevis finns på tex. MPR. ekonomiavdelningen .   svart på vitt

Det är alltid konspiration tills sanningen brukar rinna ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att det går att hitta dåliga ex både på vård och skola i Sverige. Jag som har gamla föräldrar vet att vi har en fantastisk vård i Sverige. 

 

Om du inte ser Sverige som en del av världen kan man tolka det som att undervisningen i skolan var undermålig på 60-talet? 

Det finns kommuner som har råd med bra åldringsvård o skola..

Eftersom dom rikaste inte tar emot flyktingar alls, klart att kosing över till kommuninvånare..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns kommuner som har råd med bra åldringsvård o skola..

Eftersom dom rikaste inte tar emot flyktingar alls, klart att kosing över till kommuninvånare..

 

  FF

Jag bor i en kommun som inte är rik, så det håller inte. Dock håller jag med om att ett fåtal rika kommuner måste börja dra sitt strå till stacken i det mesta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i en kommun som inte är rik, så det håller inte. Dock håller jag med om att ett fåtal rika kommuner måste börja dra sitt strå till stacken i det mesta. 

Du har tur för 7 år sen hade inte kommunen en endaste krona i skulder.

Nu för tiden har dom lyckas med över 2 miljd i skulder, bostadskvarter som inte fan (FF) ens vill bo i.

Skolan i obygen las ner inga pengar att driva den vad jag ser det, så kan vi inte ta imot fler..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...