Jump to content
IGNORERAD

Tur att vi e rikast i Europa!


audirs2

Recommended Posts

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    8

  • nitramj77

    4

  • Wangthong

    4

  • FF

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nils Andersson

Vill man jävlas med folk som försöker vara hederliga och skaffa sig en yrke där transportstyrelsen är inblandad i beslutsfattandet så skall man gå till polisen och anmäla denne. Då hamnar man i ett misstankeregister och då ger transportstyrelsen avslag .

Tycker jag går i stick i stäv med hur rättssamhället skall vara.

Enis

Tack för tipset. detta innebär slutet på thaiinvandringen äntligen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ingen som påstått att Sverige självt skall lösa världens problem. Världens 10 största flyktingmottagare:

 

attachicon.gifoimg.png

Ta fram ett diagram som visar antalet flyktingar per kapita också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att det går att hitta dåliga ex både på vård och skola i Sverige. Jag som har gamla föräldrar vet att vi har en fantastisk vård i Sverige. 

 

Om du inte ser Sverige som en del av världen kan man tolka det som att undervisningen i skolan var undermålig på 60-talet? 

Skolresultaten i Sverige har stadigt försämrats, så nämnvärt att de flesta t.o.m. politikerna anser att det är kris.

Detta borde inte behöva hända i ett samhälle som vårt.

På 60-talet utveklade vi, nu avveklar vi!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl kanske lite syniskt uttryckt, ex kom ca 600 av dem från inbördeskrigets Syrien. Kanske bodde / jobbade någon av dem på denna gata? Jag kallar dem flyktingar. 

 

syria-war.jpg

 

Förstår absolut inte cynismen i mitt inlägg, bara konstaterar fakta. Och hade Syrierna stannat hemma, så verkar det ju som de haft bra med arbete, för de där kåkarna kan ju behöva renoveras en del...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår absolut inte cynismen i mitt inlägg, bara konstaterar fakta. Och hade Syrierna stannat hemma, så verkar det ju som de haft bra med arbete, för de där kåkarna kan ju behöva renoveras en del...

 

Mvh. borje222

Exaktemente. Likasom finnpajsarna under W2 borde minsann hållit sig hemma och snickrat. Basta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exaktemente. Likasom finnpajsarna under W2 borde minsann hållit sig hemma och snickrat. Basta.

 

Ja det uttalandet var ju jävligt oväntat.

Om Sverige får problem så tvekar jag inte en sekund på att Fin., Nor. eller Danmark hjälper oss, vi är ju för fan grannar, men jag förväntar mej inte att Sydafrika ska ställa upp. Om det hettar till i tex. Syrien så borde flyktingarna hamna i granländerna, å inte läsa EU,s taxeringskalender å fly till det land där dom tror sej kunna få bäst ekonomiska vinning.

 

Klart som fan att vi ska hjälpa dom som verkligen behöver, men lyxflyktigar och lycksökare klarar vi oss utan.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen..! Så som jag längtat efter politisk spetskunskap..!

 

Nu ska alla vi okunniga, (inklusive mig själv, få lära oss..!)

 

Sahlin ska motverka extremism

På torsdagen utsåg demokratiminister Birgitta Ohlsson (FP) den förre S-ledaren Mona Sahlin till nationell samordnare mot våldsbejakande extremism. Uppdraget sträcker sig över två år. Samtidigt stänger inte Sahlin dörren helt för en medverkan i en eventuell ny regering efter valet.

sahlin.jpg?1400994941000
 

10 juli 2014 kl 11:15, uppdaterad: 10 juli 2014 kl 22:36

- Det här är det viktigaste beslutet jag har fattat som demokratiminister, sade statsrådet Birgitta Ohlsson (FP) på presskonferensen där tillsättningen presenterades.

- Mona Sahlin har stått på barrikaderna för människors rättigheter.

Regeringen avslöjade tidigare i somras att man efter förslag från två utredare, skulle tillsätta en ny nationell samordnare med uppdrag att arbeta förebyggande mot extremism och värna demokratin.

 

Mona Sahlin kommer att ha samordnaruppdraget i två år. Tjänsten är på 70 procent.

- Jag känner mig väldigt hedrad av att få det här uppdraget. För mig har det här med att bekämpa extremism blivit mer än en fråga, det har blivit själva grunden för all demokratisk verksamhet, sade hon.

För SvD berättar Mona Sahlin att hon ser som en av sina viktigaste uppgifter att samordna kunskapen om, och förhållningssättet till, våldsbejakande extremism.

– Människor inom polisen, eller kommunpolitiken, eller skolan måste veta: vad gör just jag när jag ser att våldstendenser eller exempelvis nazister dyker upp. I dag finns väldigt mycket kunskap, men inte hos de som behöver använda den, säger hon.

Hon pekar vidare på vikten av att från nationell nivå signalera med vilket allvar man ser på våldsanvändande i politiskt syfte. En tydlighet hon menar krävs för att även lokalsamhället ska agera.

Dessutom vill Sahlin inhämta kunskap kring våldsbejakande extremism från andra länder.

– Det viktiga är att sluta prata och börja göra något, sammanfattar hon.

Vilken typ av våldsbejakande extremism som är viktigast att bekämpa vill Mona Sahlin inte slå fast.

– Jag har svårt att dela upp det. Men jag tycker nog att de grupper som inte bara bejakar våld utan även visar sig vilja använda våld och samtidigt vill skapa sig en plattform i den demokratiska parlamentarismen är en extra viktig nöt att knäcka.

På frågan om hennes nya uppdrag innebär att hon inte kommer att ingå i en eventuell ny regering efter riksdagsvalet svarar hon undvikande.

– Den frågan går inte att svara på. Nu har jag tagit det här och nu tar jag mig an det uppdraget.

Den S-märkte statsvetaren Ulf Bjereld har tidigare sagt att sannolikheten att Mona Sahlin skulle ingå i en ny regering varit liten. Nu är den ännu mindre, menar han.

– Det är väldigt ovanligt att tidigare partiledare blir ministrar i en ny regering. Helt klart minskar ju sannolikheten ytterligare att bli minister när hon fått ett tungt uppdrag som hon förväntas vara engagerad i till hundra procent, säger Ulf Bjereld.

– Att släppa det om några månader och hoppa på något annat känns kanske inte så troligt.

Att hon blivit utsedd av en borgerlig regering visar på det breda förtroende som Mona Sahlin har i frågor hon kommer att behandla som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism, menar Ulf Bjereld.

– Det finns en bred uppslutning bakom hennes person och kompetens, vilket hon kommer att ha nytta av. Det visar också att det finns en bred samsyn över blockgränserna i de här frågorna.

 

 

Jag vet inte varför jag osökt kommer att tänka på...

 

 

Mvh. borje222

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte färvåna mig om hon anlitar Kartellen med Stekar-Sebbe i spetsen för att skriva en kampanjsång...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte färvåna mig om hon anlitar Kartellen med Stekar-Sebbe i spetsen för att skriva en kampanjsång...

 

I väntan på nyskrivet material, kan hon kanske använda den gamla "gnoa" låten...

(För någon anledning finns det väl varför hon fortfarande springer i maktens korridorer...)

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det uttalandet var ju jävligt oväntat.

Om Sverige får problem så tvekar jag inte en sekund på att Fin., Nor. eller Danmark hjälper oss, vi är ju för fan grannar, men jag förväntar mej inte att Sydafrika ska ställa upp. Om det hettar till i tex. Syrien så borde flyktingarna hamna i granländerna, å inte läsa EU,s taxeringskalender å fly till det land där dom tror sej kunna få bäst ekonomiska vinning.

 

Klart som fan att vi ska hjälpa dom som verkligen behöver, men lyxflyktigar och lycksökare klarar vi oss utan.

 

Ja, men det är ju det dom gör.

Inte fan finns det granar där nere. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Phu Prani Pranom

Ja det uttalandet var ju jävligt oväntat.

Om Sverige får problem så tvekar jag inte en sekund på att Fin., Nor. eller Danmark hjälper oss, vi är ju för fan grannar, men jag förväntar mej inte att Sydafrika ska ställa upp. Om det hettar till i tex. Syrien så borde flyktingarna hamna i granländerna, å inte läsa EU,s taxeringskalender å fly till det land där dom tror sej kunna få bäst ekonomiska vinning.

 

Klart som fan att vi ska hjälpa dom som verkligen behöver, men lyxflyktigar och lycksökare klarar vi oss utan.

 

Det vi att vi kan. En fjärdedel av alla svenskar, hela 1.300.000 lycksökare, exporterades ju västerut när det inte passade sig att vara kvar i B-landet fattigsverige som drabbats av missväxt. Dessa "visionärer och nybyggare", som till antalet motsvarar de "lyxflyktingar och lycksökare" vi "importerat" mer än 100 år senare, klarade vi ju oss utan. Även om det var tack vare dessa utflyttade svenskar som Sverige fick "tillgodogöra sig och omsmälta det verkligt goda, som finnes i Amerika". Bland annat allmän rösträtt, bättre bostäder (egnahemsrörelsen) och bättre skolor som Sverige kopierade från USA och försökte locka med för att de skulle komma tillbaka

 

Nu räckte ju dessvärre inte dessa lockelser för att lura tillbaka emigranterna till det trötta Sverige. Det bakvända Sverige var inte intressant längre. Och jag tror nog att ättlingarna till de svenska lycksökare som drog västerut även idag tycker något liknande om Sverige, när de läser om de uppfattningar och trångsynta bild om global migration som ofta förmedlas i vissa led i Sverige. De är nog glada att deras förfäder stack till USA.

 

Med lite tur leder däremot nysvenskarnas ökande skara opportuna lycksökare från mellanöstern till en modernare, rikare och mer mänsklig framtid i Sverige, så än finns hopp.

 

Om vi däremot misslyckas med att ta hand om dem, och göra dem produktiva och delaktiga i vårt gemensamma samhälle, så är det ekonomiskt kört för oss alla.

Precis lika kört som det är om dessa nysvenskar åker hem och vi lämnas ensamma kvar.

 

Så för min del hoppas jag på de nysvenska Irakierna, Somalierna, Thailändarna och andra. Annars får barnbarnen troligen emigrera till USA om de ska ha någon framtid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Indianerna satte ej ner foten i tid...Nu sitter de i reservat...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

 

Äntligen..! Så som jag längtat efter politisk spetskunskap..!

 

Nu ska alla vi okunniga, (inklusive mig själv, få lära oss..!)

 

Sahlin ska motverka extremism

På torsdagen utsåg demokratiminister Birgitta Ohlsson (FP) den förre S-ledaren Mona Sahlin till nationell samordnare mot våldsbejakande extremism. Uppdraget sträcker sig över två år. Samtidigt stänger inte Sahlin dörren helt för en medverkan i en eventuell ny regering efter valet.

sahlin.jpg?1400994941000
 

10 juli 2014 kl 11:15, uppdaterad: 10 juli 2014 kl 22:36

- Det här är det viktigaste beslutet jag har fattat som demokratiminister, sade statsrådet Birgitta Ohlsson (FP) på presskonferensen där tillsättningen presenterades.

- Mona Sahlin har stått på barrikaderna för människors rättigheter.

Regeringen avslöjade tidigare i somras att man efter förslag från två utredare, skulle tillsätta en ny nationell samordnare med uppdrag att arbeta förebyggande mot extremism och värna demokratin.

 

Mona Sahlin kommer att ha samordnaruppdraget i två år. Tjänsten är på 70 procent.

- Jag känner mig väldigt hedrad av att få det här uppdraget. För mig har det här med att bekämpa extremism blivit mer än en fråga, det har blivit själva grunden för all demokratisk verksamhet, sade hon.

För SvD berättar Mona Sahlin att hon ser som en av sina viktigaste uppgifter att samordna kunskapen om, och förhållningssättet till, våldsbejakande extremism.

– Människor inom polisen, eller kommunpolitiken, eller skolan måste veta: vad gör just jag när jag ser att våldstendenser eller exempelvis nazister dyker upp. I dag finns väldigt mycket kunskap, men inte hos de som behöver använda den, säger hon.

Hon pekar vidare på vikten av att från nationell nivå signalera med vilket allvar man ser på våldsanvändande i politiskt syfte. En tydlighet hon menar krävs för att även lokalsamhället ska agera.

Dessutom vill Sahlin inhämta kunskap kring våldsbejakande extremism från andra länder.

– Det viktiga är att sluta prata och börja göra något, sammanfattar hon.

Vilken typ av våldsbejakande extremism som är viktigast att bekämpa vill Mona Sahlin inte slå fast.

– Jag har svårt att dela upp det. Men jag tycker nog att de grupper som inte bara bejakar våld utan även visar sig vilja använda våld och samtidigt vill skapa sig en plattform i den demokratiska parlamentarismen är en extra viktig nöt att knäcka.

På frågan om hennes nya uppdrag innebär att hon inte kommer att ingå i en eventuell ny regering efter riksdagsvalet svarar hon undvikande.

– Den frågan går inte att svara på. Nu har jag tagit det här och nu tar jag mig an det uppdraget.

Den S-märkte statsvetaren Ulf Bjereld har tidigare sagt att sannolikheten att Mona Sahlin skulle ingå i en ny regering varit liten. Nu är den ännu mindre, menar han.

– Det är väldigt ovanligt att tidigare partiledare blir ministrar i en ny regering. Helt klart minskar ju sannolikheten ytterligare att bli minister när hon fått ett tungt uppdrag som hon förväntas vara engagerad i till hundra procent, säger Ulf Bjereld.

– Att släppa det om några månader och hoppa på något annat känns kanske inte så troligt.

Att hon blivit utsedd av en borgerlig regering visar på det breda förtroende som Mona Sahlin har i frågor hon kommer att behandla som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism, menar Ulf Bjereld.

– Det finns en bred uppslutning bakom hennes person och kompetens, vilket hon kommer att ha nytta av. Det visar också att det finns en bred samsyn över blockgränserna i de här frågorna.

 

 

Jag vet inte varför jag osökt kommer att tänka på...

 

 

Mvh. borje222

 

 

 

 

 

 

Ja det är ju helt underbart med en så neutral person som Mona som denna samordnare.. Nu kommer hon ju att slå ut sin gamla arbetsgivare expo som ju både registrerar och ger sig på oliktänkande i vänsterextremismens anda :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med lite tur leder däremot nysvenskarnas ökande skara opportuna lycksökare från mellanöstern till en modernare, rikare och mer mänsklig framtid i Sverige, så än finns hopp. Om vi däremot misslyckas med att ta hand om dem, och göra dem produktiva och delaktiga i vårt gemensamma samhälle, så är det ekonomiskt kört för oss alla. Precis lika kört som det är om dessa nysvenskar åker hem och vi lämnas ensamma kvar. Så för min del hoppas jag på de nysvenska Irakierna, Somalierna, Thailändarna och andra. Annars får barnbarnen troligen emigrera till USA om de ska ha någon framtid.

 

Ja låt dom emigrera till USA, senast igår uttalade USA  president "skicka inte era barn hit"

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja låt dom emigrera till USA, senast igår uttalade USA  president "skicka inte era barn hit"

 

Finns ju "svensk-byar" på flera ställen i Thailand annars :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fy fan för detta äckel 

 

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Phu Prani Pranom

Ja, Indianerna satte ej ner foten i tid...Nu sitter de i reservat...

 

Mvh. borje222

 

Det har du rätt i. Och det är ju också en alternativ överlevnadmöjlighet för svenskarna om de inte hänger med i utvecklingen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis lika kört som det är om dessa nysvenskar åker hem och vi lämnas ensamma kvar.

 

Det vore inte helt fel om vi blev lämnade ensamma kvar :14:

 

Då kanske vi kunde ta hand om våra

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du rätt i. Och det är ju också en alternativ överlevnadmöjlighet för svenskarna om de inte hänger med i utvecklingen. 

 

Ja, vissa kallar det utveckling...Och jag ser det bara som avveckling av dagens Sverige...

( Och har vi byggt upp ett samhälle under flera tusen år här uppe i Norden, chansar jag på att ej behöva bli kolonialiserade för att överleva ett tag till... )

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

en alternativ överlevnadmöjlighet för svenskarna om de inte hänger med i utvecklingen.

 

Och den är ,,, ta hand om alla som inte kan ta hand om sej själv eller ..

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är uppenbarligen en skrikande brist i SD på folk som kan tänka själva.

Det känns betryggande.

När sedan reserverna skickas fram i fora som detta, känns det ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...