Jump to content
IGNORERAD

Baksidan: Uteliggare i Borlänge......och Bangkok


Guest lars60

Recommended Posts

Hej

Visst skäms man över att någon ska behöva ligga ute och sova i ett land som Sverige.

Och inte minst att antalet ökar, och det är något att tänka på när det är val.

Att dom fattiga blir fattigare och dom rika blir rikare beror på att en majoritet av det svenska folket vill ha en sån utveckling.

Det var ingen hemlighet vad "det nya arbetar partiet" skulle genomföra om dom fick folkets stöd.

Vi måste välja mellan välfärd åt alla, eller sänkta skatter, slopad förmögenhets skatt och sänkt fastighets skatt som gynnar enskilda.

Jag har själv en klasskamrat ifrån grundskolan som blev bostads lös och dog utanför komunhuset för ungefär 15 år sedan.

Mvh Isan Lover

Hej IL

Visst är det oerhört stötande att människor ska behöva sova ute i ett land som Sverige,

särskilt när våra styrande lägger så mycket pengar på att hjälpa resten av världens befolkning.

Förstår dock inte varför jag ska behöva skämmas för att vara svensk, förklara gärna den som vet.

Att sen dra paralleller till sittande regering känns lite avslaget. Vilket alternativ anser du tar bort de hemlösa?

Tänk på att det var Toblerone-Mååna och hennes partivänner som genom psykiatrireformen skapade boomen av hemlösa.

Skall hon, mha fickpingis-kungen Ohly och Wetterstrand plöja vägen för Sverige i framtiden så är åtminstonde jag tacksam

för att jag inte bor kvar i Sverige. Att skatta sönder de som arbetar och bär upp Sverige har ju inte visat sig vara

särskilt framgångsrikt tidigare. Inte ens Såssarnas Pomperipossa-skatt hjälpte ju.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    5

  • silom

    4

  • noBuzz

    3

  • Marlon

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej IL

Visst är det oerhört stötande att människor ska behöva sova ute i ett land som Sverige,

särskilt när våra styrande lägger så mycket pengar på att hjälpa resten av världens befolkning.

Förstår dock inte varför jag ska behöva skämmas för att vara svensk, förklara gärna den som vet.

Att sen dra paralleller till sittande regering känns lite avslaget. Vilket alternativ anser du tar bort de hemlösa?

Tänk på att det var Toblerone-Mååna och hennes partivänner som genom psykiatrireformen skapade boomen av hemlösa.

Skall hon, mha fickpingis-kungen Ohly och Wetterstrand plöja vägen för Sverige i framtiden så är åtminstonde jag tacksam

för att jag inte bor kvar i Sverige. Att skatta sönder de som arbetar och bär upp Sverige har ju inte visat sig vara

särskilt framgångsrikt tidigare. Inte ens Såssarnas Pomperipossa-skatt hjälpte ju.

/SatanG

Hej

Jag tillhör ju själv dom som har tjänat på sänkta skatter, sänkt fastighets skatt och vi får nu efter senaste valet mer pengar över varje månad.

Men samtidigt har ju många grupper fått det sämre t.ex arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer, jag kan inte tycka annat än att dom pengarna

hade gjort bäyttre nytta hos dom som har det sämre än hos oss som redan har det bra.

Men jag tycker inte heller att Mona Sahlin är något starkt kort.

Men jag är ändå övertygad om att dessa utsatta grupper kommer att få det bättre om dom röd gröna vinner nästa val.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tillhör ju själv dom som har tjänat på sänkta skatter, sänkt fastighets skatt och vi får nu efter senaste valet mer pengar över varje månad.

Men samtidigt har ju många grupper fått det sämre t.ex arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer, jag kan inte tycka annat än att dom pengarna

hade gjort bäyttre nytta hos dom som har det sämre än hos oss som redan har det bra.

Men jag tycker inte heller att Mona Sahlin är något starkt kort.

Men jag är ändå övertygad om att dessa utsatta grupper kommer att få det bättre om dom röd gröna vinner nästa val.

Mvh Isan Lover

Vi får verkligen hoppas att så aldrig blir fallet.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tillhör ju själv dom som har tjänat på sänkta skatter, sänkt fastighets skatt och vi får nu efter senaste valet mer pengar över varje månad.

Men samtidigt har ju många grupper fått det sämre t.ex arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer, jag kan inte tycka annat än att dom pengarna

hade gjort bäyttre nytta hos dom som har det sämre än hos oss som redan har det bra.

Men jag tycker inte heller att Mona Sahlin är något starkt kort.

Men jag är ändå övertygad om att dessa utsatta grupper kommer att få det bättre om dom röd gröna vinner nästa val.

Mvh Isan Lover

Hej IL

Ang. försämringar för arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer så är du säkert mera insatt än jag men

jag tror många med mig anser att det ska vara skillnad på att jobba eller inte jobba.

A-kassan ska ju inte vara en resten av livet försörjning som det var tidigare.

När Sverige gick på knäna under finanskrisen 1992 och jag jobbade iland så berättade en kollega att han

bett sin fru att sluta jobba. Det lönade sig nämligen inte då ökade bidrag skulle väga upp den förlusten.

Är det tillbaka dit du vill?

Hur sjukskrivna och pensionärer har fått det sämre kan du väl förklara?

Är det t.ex. inte många pensionärer som fått ta del av just sänkt fastighetsskatt, som du vill ändra på?

Man kan väl heller inte anse sig ha rätt till ett jobbskatteavdrag, om man inte jobbar eller? Inte heller

blir den egna kakan mindre bara för vissa andra får en större eller hur.

Tror också den sjuke mår bättre och får snabbare vård om det finns fler alternativ. Statens alternativ

duger ju inte ens till såssarna som försvarar den (Göran Persson t.ex.?

"Men jag är ändå övertygad om att dessa utsatta grupper kommer att få det bättre om dom röd gröna vinner nästa val."

Möjligt att du har rätt där men å andra sidan kommer ALLA andra få det sämre.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänk skatten NU!

Låt pengarna stanna hos de som jobbat och slitit som fan för att få in kulorna! Skall jag betala högre skatt bara för att min lata granne inte orkar lyfta på röven? Våga säga NEJ TACK till detta!

Utsatta grupper...hehe jo tack vem är inte utsatt! :D

Min granne är säkert en utsatt grupp. Hans före detta fru tillhör förmodligen också en utsatt grupp. Så vitt jag vet har hon aldrig jobbat i hela sitt liv. Hon har i varje fall varit sjukskriven de senaste 12 åren för att hon känner sig orolig... hehe visst är hon utsatt.den stackaren har inga andra problem än att hon inte vill jobba.

Den som påstår att jag skall betala högre skatt för att hjälpa mina lata grannar, borde få en smäll mitt på käften. Det är en otrolig brist på respekt för det arbetet jag lägger ned samt vad jag bidrar med till den allmänna kassan. Men tyvärr är det nog så i Sverige, att så länge det finns 2 stycken som tjänar 500:- mer än andra så kommer det finnas s.k. "utsatta grupper" som anser sig behöva och vara mera förtjänt av din femhundring, i varje fall för rättvisans sak.. :D (läs.. gudrun, söder bönan, åli, och hela spenat gänget)

För övrigt tycker jag att "riktigt" utsatta (uteliggare)gärna kan få hjälp av mina skattepengar, men det borde finnas pengar till dessa utan att höja skatten. Kan väl inte kosta så mycket att ta hand om dessa?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tillhör ju själv dom som har tjänat på sänkta skatter, sänkt fastighets skatt och vi får nu efter senaste valet mer pengar över varje månad.

Men samtidigt har ju många grupper fått det sämre t.ex arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer, jag kan inte tycka annat än att dom pengarna

hade gjort bäyttre nytta hos dom som har det sämre än hos oss som redan har det bra.

Exakt vad är det som hindrat dig från att ge dessa pengar, som du nu fått över varje månad, till hemlösa etc i din omgivning?

Om du verkligen tycker att de pengarna gör bättre nytta hos de hemlösa, än hos dig, men ändå inte ger - så förstår jag att du skäms.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vad är det som hindrat dig från att ge dessa pengar, som du nu fått över varje månad, till hemlösa etc i din omgivning?

Om du verkligen tycker att de pengarna gör bättre nytta hos de hemlösa, än hos dig, men ändå inte ger - så förstår jag att du skäms.

Exakt... så vitt jag vet borde IL:s hummerfisket inbringat en hel del kulor.. Man kan ju spekulera i hur mycket skatteintäkter detta genererat till stadskassan? Eller dessa pengar går kanske oavkortat till privata räddningsprojekt i Thailand? :D

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Exakt... så vitt jag vet borde IL:s hummerfisket inbringat en hel del kulor.. Man kan ju spekulera i hur mycket skatteintäkter detta genererat till stadskassan? Eller dessa pengar går kanske oavkortat till privata räddningsprojekt i Thailand? :D

Hej

Inkomster ifrån hummerfiske redovisas enligt alla konstensregler när man lämnar dom till uppköparna t.ex på smögen.

Dessa skickar in uppgifterna och skatt betalas precis som på andra inkomster.

Och till dom som tror att skatt kan ersättas med allmosor ifrån bättre bemedlade, så är det ju bara att se på t.ex USA och situationen där.

Nej gammla och sjuka ska allt vi som är yngre, friska och ekonomiskt starkare gemensamt ta hand om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Inkomster ifrån hummerfiske redovisas enligt alla konstensregler när man lämnar dom till uppköparna t.ex på smögen.

Dessa skickar in uppgifterna och skatt betalas precis som på andra inkomster.

Och till dom som tror att skatt kan ersättas med allmosor ifrån bättre bemedlade, så är det ju bara att se på t.ex USA och situationen där.

Nej gammla och sjuka ska allt vi som är yngre, friska och ekonomiskt starkare gemensamt ta hand om.

Mvh Isan Lover

Haha härligt IL. visst är det gött att betala skatt. speciellt när man vet att pengarna det går till bra grejor och inte till en massa lata flummisar. Men med tanke på att hummer är en ganska uppskattad och dyr delikatess så tycker jag att alla hummerfiskare borde betala en extra skatt för att de har tillgång till dessa delikatesser som vi andra sällan har råd att köpa. Tycker du inte det är rimligt i rättvisans namn? Varför skall du sitta och äta färsk svensk obeskattad hummer med dina barn, när jag och mina barn måste äta härsket beskattat fläsk? (förlåt, jag menar fårtacka) Orättvist är bara förnamnet. :D Jag kan tänka mig ett differentierat skattesystem baserat på hur mycket man tycker om hummer. Gillar så där=7% Helt OK=14% Helt underbart=45% Höj genast skatten för hummerfiskare.

Med tanke på ditt USA exempel så kanske man kan dra liknande slutsatser om situationen här hemma. alltså att ett högt skattetryck inte på något vis är en garanti för att inte ha uteliggare/hemlösa.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja säga att det inte finns någon politisk vilja att fixa situationen för de hemlösa. Är liksom ingen fråga som man vinner val på. Och det är bara det som är det viktiga, att driva frågor som gör att majoriteten av svenskarna är nöjda och glada och röstar på det egna partiet i nästa val. Detta gäller oavsett om det är höger eller vänster regering.

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skulle vilja säga att det inte finns någon politisk vilja att fixa situationen för de hemlösa. Är liksom ingen fråga som man vinner val på. Och det är bara det som är det viktiga, att driva frågor som gör att majoriteten av svenskarna är nöjda och glada och röstar på det egna partiet i nästa val. Detta gäller oavsett om det är höger eller vänster regering.

Ha det gött!

Marlon

Hej

Ja det är väl en av nackdelarna med demokrati att små grupper kan utelämnas helt, jag tycker att alla partier skulle enas om en lägsta nivå

för dessa medborgare, som innefattar tak över huvudet och mat, det borde väl vara möjligt.

Vad det gäller en del skribenters intresse för mina och frugans små projekt så är vi igång med insamlingen till byskolan,

den ska göra det möjligt att genomföra nödvändiga reparationer på skolan, förbättra fotbollsplanen och köpa in skolmaterial.

Pengarna ska överlämnas när vi kommer ner och vi ska vara med vid alla inköp för att se till att varenda krona används rätt.

Nästa års projekt ser ut att kunna bli en insamling till områdets läkarstation (vårdcentral) som är mycket primitiv och saknar mängder av

utrustning, ska undersöka möjlihgheterna att göra något där denna vinter.

Hoppas att flera gör liknande saker i sina byar, några känner vi ju till, men det vore roligt att höra om fler.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänk skatten NU!

Låt pengarna stanna hos de som jobbat och slitit som fan för att få in kulorna! Skall jag betala högre skatt bara för att min lata granne inte orkar lyfta på röven? Våga säga NEJ TACK till detta!

Utsatta grupper...hehe jo tack vem är inte utsatt! :D

Min granne är säkert en utsatt grupp. Hans före detta fru tillhör förmodligen också en utsatt grupp. Så vitt jag vet har hon aldrig jobbat i hela sitt liv. Hon har i varje fall varit sjukskriven de senaste 12 åren för att hon känner sig orolig... hehe visst är hon utsatt.den stackaren har inga andra problem än att hon inte vill jobba.

Den som påstår att jag skall betala högre skatt för att hjälpa mina lata grannar, borde få en smäll mitt på käften. Det är en otrolig brist på respekt för det arbetet jag lägger ned samt vad jag bidrar med till den allmänna kassan. Men tyvärr är det nog så i Sverige, att så länge det finns 2 stycken som tjänar 500:- mer än andra så kommer det finnas s.k. "utsatta grupper" som anser sig behöva och vara mera förtjänt av din femhundring, i varje fall för rättvisans sak.. :D (läs.. gudrun, söder bönan, åli, och hela spenat gänget)

För övrigt tycker jag att "riktigt" utsatta (uteliggare)gärna kan få hjälp av mina skattepengar, men det borde finnas pengar till dessa utan att höja skatten. Kan väl inte kosta så mycket att ta hand om dessa?

1 hemlös missbrukare beräknas kosta 2,3 miljoner SEK/år. Jag utgår ifrån att det blir billigare att betala behandling och försöka få in varje person i samhället och arbete.

Om man tänker på mig som gick arbetslös de sista 15-20 åren av mitt missbruk och nu har arbetat sedan 1 december 1992 har nog med råge betalt min skuld till staten.

Problemet i Sverige är att detta problem måste lösas över partigränserna, det går inte att ändra dessa saker varje gång det blir val i Sverige. Nä, lås in alla ansvariga för riksdagspartierna och låt de vara där tills de har kommit fram till en lösning där de kommer fram till en "minimilön" för alla, med minimilön menar jag någånstans mellan Socialbidrag och lägsta A-kassan. OBS!!!! endast ett exempel från mig. Kan säkert finnas flera som har andra och bättre förslag.

MEN, MED BIDRAG MÅSTE DET OCKSÅ STÄLLAS KRAV PÅ DE BIDRAGSBEROENDE.

:diablo: GUBBEN :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben,om du kostade 2,3 millar per år så har du många år kvar att pröjsa innan du är kvitt,men du försöker iaf och det ska du ha all heder för.Och att du kommit ifrån ditt missbruk och nu hjälper andra med problem är ju ytterligare en fjäder i hatten :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst skäms man över att någon ska behöva ligga ute och sova i ett land som Sverige.

Och inte minst att antalet ökar, och det är något att tänka på när det är val.

Att dom fattiga blir fattigare och dom rika blir rikare beror på att en majoritet av det svenska folket vill ha en sån utveckling.

Det var ingen hemlighet vad "det nya arbetar partiet" skulle genomföra om dom fick folkets stöd.

Vi måste välja mellan välfärd åt alla, eller sänkta skatter, slopad förmögenhets skatt och sänkt fastighets skatt som gynnar enskilda.

Jag har själv en klasskamrat ifrån grundskolan som blev bostads lös och dog utanför komunhuset för ungefär 15 år sedan.

Mvh Isan Lover

Fanns det inga hemlösa under sossarnas tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänk skatten NU!

Låt pengarna stanna hos de som jobbat och slitit som fan för att få in kulorna! Skall jag betala högre skatt bara för att min lata granne inte orkar lyfta på röven? Våga säga NEJ TACK till detta!

Utsatta grupper...hehe jo tack vem är inte utsatt! :D

Min granne är säkert en utsatt grupp. Hans före detta fru tillhör förmodligen också en utsatt grupp. Så vitt jag vet har hon aldrig jobbat i hela sitt liv. Hon har i varje fall varit sjukskriven de senaste 12 åren för att hon känner sig orolig... hehe visst är hon utsatt.den stackaren har inga andra problem än att hon inte vill jobba.

Den som påstår att jag skall betala högre skatt för att hjälpa mina lata grannar, borde få en smäll mitt på käften. Det är en otrolig brist på respekt för det arbetet jag lägger ned samt vad jag bidrar med till den allmänna kassan. Men tyvärr är det nog så i Sverige, att så länge det finns 2 stycken som tjänar 500:- mer än andra så kommer det finnas s.k. "utsatta grupper" som anser sig behöva och vara mera förtjänt av din femhundring, i varje fall för rättvisans sak.. :D (läs.. gudrun, söder bönan, åli, och hela spenat gänget)

För övrigt tycker jag att "riktigt" utsatta (uteliggare)gärna kan få hjälp av mina skattepengar, men det borde finnas pengar till dessa utan att höja skatten. Kan väl inte kosta så mycket att ta hand om dessa?

Håller med 100%!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hemlös missbrukare beräknas kosta 2,3 miljoner SEK/år. ...Om man tänker på mig som gick arbetslös de sista 15-20 åren av mitt missbruk och nu har arbetat sedan 1 december 1992 har nog med råge betalt min skuld till staten.

2,3 miljoner låter som en galen siffra! Räknar man med att personen ifråga begår stor materiell åverkan eller misshandlar ett antal skattebetalare varje år då? Det är ju iofs möjligt att det finns ett stort antal (3-4 st.) socialassistenter/kuratorer/handläggare per varje hemlös - då kan de ju bli dessa belopp. Det behövs nog en börsVD per missbrukare för att få ekonomin i balans. yes.gif

Med all respekt, och du kanske inte menade det så; Om en missbrukare kostar 2,3" per år och du var i full swing i 20 år, så har du kostat samhället 46 miljoner - det finns inte en chans att du "med råge betalt" din skuld till samhället. Det tar antagligen hela ykeslivet för drygt fyra läkarlöner att skattevägen betala för ditt missbruk.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det är väl en av nackdelarna med demokrati att små grupper kan utelämnas helt, jag tycker att alla partier skulle enas om en lägsta nivå

för dessa medborgare, som innefattar tak över huvudet och mat, det borde väl vara möjligt.

Vad det gäller en del skribenters intresse för mina och frugans små projekt så är vi igång med insamlingen till byskolan,

den ska göra det möjligt att genomföra nödvändiga reparationer på skolan, förbättra fotbollsplanen och köpa in skolmaterial.

Pengarna ska överlämnas när vi kommer ner och vi ska vara med vid alla inköp för att se till att varenda krona används rätt.

Nästa års projekt ser ut att kunna bli en insamling till områdets läkarstation (vårdcentral) som är mycket primitiv och saknar mängder av

utrustning, ska undersöka möjlihgheterna att göra något där denna vinter.

Hoppas att flera gör liknande saker i sina byar, några känner vi ju till, men det vore roligt att höra om fler.

Mvh Isan Lover

Hej igen IL

Ja då du inte kommenterar på mina frågor eller påståenden så utgår jag ifrån att du håller med mig.

Angående lägsta nivån du tycker partier borde kunna enas om så finns sedan många herrans år Socialtjänstlagen:

”den som inte själv kan tillgodose sina behov eller kan få dem tillgodosedda på annat sätt har rätt till

bistånd av socialnämnden för sin försörjning (försörjningsstöd) och livsföring i övrigt. Den enskilde skall

tillförsäkras en skälig levnadsnivå. Biståndet skall utformas så att det stärker hans eller hennes möjligheter

att leva ett självständigt liv”.

Som du märker så kan man inte säga att den följs. Det är ju inte enbart pga ovilja utan det kan i många fall

beror på att det bland hemlösa finns många psykiskt sjuka som inte klarar av att bo normalt. Missbrukare som inte

klarar av att följa regler som ställs för boendet samt det vanliga, brist på pengar.

När du och andra menar att orättvisorna ökar med nuvarande regering så vill jag gärna påminna, igen, om att

det var såssarna som genom psykiatrireformen på 80-talet skapade en boom av hemlöshet som är vidrig för ett

civiliserat land som Sverige.

Jag har under decennier irriterat mig på att ex. såssarna, med dåvarande Pierre shori i spetsen, skänkte

stora summor till PLO och yassir Arafat årligen. Summor som konstigt nog hamnade på privata konton i utlandet

för massmördaren och hans familj.

Varför skall svenska politiker använda våra pengar till att rädda resten av världen när vi inte ens kan ta hand

om oss själva?

Som du märker är jag inte särskilt positiv till såssarna, kan man förresten vara det när de representeras av

Toblerone-Mååna, Thomas Östmos, Ulvskog, Winberg, Wanja Lundby-wedin, the list goes on. Dvs ett gäng pajasar

som istället för att sätta människor i arbete, sätter svenskarna i ett bidragsberoende.

Tro inte heller det är av välvilja, genom att skapa ett bidragsberoende köper de sig röster i valen.

DVS vi svenskar blir köpta för våra egna pengar.

Jag ogillar också starkt när Du och andra försöker göra empati/solidaritet till en vänster-högerfråga, där

vänstern då naturligtvis tillhör de goda och högern är de egoistiska och onda människorna.

Dock skall Du ha all cred för ditt engagemang och hjälp till det Thailändska folket i din hemby :wai:

/SatanG som idag är trött och irriterad för att jag istället för käka kalles kaviar med eliten i Bangkok :D

sitter fast på en ankringsplats utanför Frankrike.

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej SatanG

Utan att trassla in oss i debatten höger - vänster och välfärd, så borde enligt mitt sätt att se på saken sänkta skatter av

olika slag för höginkomsttagare leda till mindre pengar för dom som är beroende av hjälp.

Och höjda skatter för oss som har råd med det borde leda till möjligheter att förbättra situationen

för dom som har det sämst.

Men du är långt ifrån ensam i att ogilla skatter, men jag tror tyvär att dom är helt nödvändiga.

Att det finns regler i Social tjänstlagen om hur saker och ting ska hanteras stämmer, men fungerar inte.

Dom som har missbruks problem och lider av psykisk ohälsa riskerar att hamna utanför och det tycker jag är oacceptabelt.

Ha det.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det finns regler i Social tjänstlagen om hur saker och ting ska hanteras stämmer, men fungerar inte.

Dom som har missbruks problem och lider av psykisk ohälsa riskerar att hamna utanför och det tycker jag är oacceptabelt.

Alldeles riktigt.

Men det beror inte på skatter utan på inkompetens. Och denna inkompetens närs genom skattefinansiering.

Problemet är alltså att det sitter en massa verklighetsfrånvända nötter och beslutar i frågor de inte behärskar.

Men så länge de bara skalderar "rättvisa åt alla" och "hjälp den lille" så får de fortsätta.

På utsattas och producerande människors bekostnad förstås.

Vad man säger sig tycka eller säger sig mena är värdelöst. Det är vad man gör som räknas.

Har du givit dina extra skattepengar till de hemlösa ännu?

Eller är det bara insamling av andras pengar till dina biståndsprojekt som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Alldeles riktigt.

. Det är vad man gör som räknas.

Har du givit dina extra skattepengar till de hemlösa ännu?

Eller är det bara insamling av andras pengar till dina biståndsprojekt som gäller?

Hej

Du kan vara lugn, vi är naturligtvis själva med och lägger pengar i vår egen insamling, och övriga saker vi har involverat

oss i betalar vi helt själva.

Och jag tror inte dom behövande är så noga med vems pengar som gör förbättringarna möjliga, utan snarare att dom blir av.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser denna tråden kommer jag osökt att tänka på ett inlägg av kamrat17 på nonkishörna. Kanske inte helt on topic men jag tycker ändå att den passar bra in här.

SÄTT DOM GAMLA I FÄNGELSE.

Töm fängelserna och långvårdsavdelningarna. Låt åldringarna bo i fängelserna, där får dom tillsyn och omvårdnad hela dygnet, raster, utflykter, terapi och betalt jobb...

Dom servewras näringsrik kost, som kostar tio gånger mer än den mat våra skolbarn får i skolan.

det finns tv på rummen, sexrum och framförallt är allting gratis...

Inget dras från pensionen.

LÅT FÅNGARNA ISTÄLLET INTA LÅNGVÅRDSPLATSERNA

Kl 16.00 dras persiennerna ned för natten. Dom får bo två eller fyra personer i varje rum...

Inga gemensamhetsutrymmen, indragen efterrätt...

Vill dom ha kaffe får dom betala det med egna medel...

Hyran dras på deras blivande pension...

Vid rymmning fördubblas strafftiden...

PÅ detta sätt kommer sverige att inom kort halvera antalet fångar...

FÖR VEM VILL GÖRA NÅGOT BROTTSLIGT OCH RISKERA EN SÅDAN BEHANLING?

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kan vara lugn, vi är naturligtvis själva med och lägger pengar i vår egen insamling, och övriga saker vi har involverat

oss i betalar vi helt själva.

Och jag tror inte dom behövande är så noga med vems pengar som gör förbättringarna möjliga, utan snarare att dom blir av.

Mvh Isan Lover

Vad bra great.gif Så man kunde alltså säga att du målar skolor i Thailand på hemlösa Svenskars bekostnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SatanG

Utan att trassla in oss i debatten höger - vänster och välfärd, så borde enligt mitt sätt att se på saken sänkta skatter av

olika slag för höginkomsttagare leda till mindre pengar för dom som är beroende av hjälp.

Och höjda skatter för oss som har råd med det borde leda till möjligheter att förbättra situationen

för dom som har det sämst.

Men du är långt ifrån ensam i att ogilla skatter, men jag tror tyvär att dom är helt nödvändiga.

Att det finns regler i Social tjänstlagen om hur saker och ting ska hanteras stämmer, men fungerar inte.

Dom som har missbruks problem och lider av psykisk ohälsa riskerar att hamna utanför och det tycker jag är oacceptabelt.

Ha det.

Mvh Isan lover

Hej IL

Vad Du menar med sänkta skatter för höginkomsttagare antar jag vara införandet av jobbavdraget?

Menar du att alla som har ett jobb är höginkomsttagare? Ett vanligt retoriskt knep bland vänstern

som är emot ALL skattesänkning. All skattesänkning är nämligen utav ondo och det låter bättre om

det enbart gynnar de som redan är välbärgade. Skamgrepp IL!

Ja då är vi tillbaka där vi började igen. Inte ens såssarnas pomperipossa-skatt där de tvingade

människor att skatta mer än de hade i inkomst tog ju bort hemlösheten.

Så vad sägs om fler människor i arbete, låt folk skatta mindre och därmed också större frihet att

ta ansvar för sig själv och sin familj? Det skapar ju knappast mer arbetande människor om de som

INTE jobbar ska kunna leva på samma nivå som de få som redan försörjer så många gör. Eller hur?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...