Jump to content
IGNORERAD

Thaksins medhjälpare dömd till sex års fängelse för risförskingring


MPR Nyheter

Recommended Posts

Men han finns på Facebook att läsa om hans öde

 

Sitter han inte inne ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • Surin P3

    12

  • Moritz

    8

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Sitter han inte inne ?

Jo han sitter inne men Hans vänner har starta en Facebooksida så kan man följa hans öde där ,hur han har det och besök osv
Link to comment
Dela på andra sajter

Rice-pledging scheme’s dominoes are ready to fall

 

The 91,000 sacks (about 9,100 tonnes) of rice worth 69 million baht that are missing from the warehouse of Agritec (Thailand) Company in Pathum Thani are just the tip of a very large iceberg — three million tonnes of rice is rumoured to have "disappeared" from rice stockpiles nationwide.

Although the rice-pledging scheme has been scrapped by the National Council for Peace and Order, the cleanup of the rice scheme mess which was swept under the rug by the Yingluck administration has just started in earnest.

Many people are yet to meet their fate, including former prime minister Yingluck Shinawatra who is accused of negligence for failing to properly oversee the scheme.

But the huge loss over two years from the badly-thought out populist scheme, estimated at 500 billion baht, is indeed a tragedy for the country.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/418040/rice-pledging-scheme-s-dominoes-are-ready-to-fall

 

Writer: Veera Prateepchaikul







 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen så att han slipper o betala tillbaka det han förskingrat?

I så fall blir det mycket lönsamt med en hög "timmpenning" medan han sitter inne.

 

Born41

He was also ordered to compensate the Foreign Trade Department for about 200 million baht for the "stolen" rice and other expenditure.

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/418040/rice-pledging-scheme-s-dominoes-are-ready-to-fall

 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

He was also ordered to compensate the Foreign Trade Department for about 200 million baht for the "stolen" rice and other expenditure.

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/418040/rice-pledging-scheme-s-dominoes-are-ready-to-fall

 

Ja, då var det inte så lönsamt nåt mer. Men sen om han inte har några pengar...

Hmmm... jag anar vart detta är på väg, om nu det finns tillräckligt med advokater som kan hävda sin klients fattigdom.

 

Och han kan sådeles inte återbetala dessa just nu...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då var det inte så lönsamt nåt mer. Men sen om han inte har några pengar...

Hmmm... jag anar vart detta är på väg, om nu det finns tillräckligt med advokater som kan hävda sin klients fattigdom.

 

Och han kan sådeles inte återbetala dessa just nu...

 

Misstänker att han kanske har en del "tillgångar" som kan beslagtas istället. Bilar, Hus etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Misstänker att han kanske har en del "tillgångar" som kan beslagtas istället. Bilar, Hus etc

Som andra helt plötsligt äger eller har skuldsedlar för att överta.

 

Det lär i alla fall bli en lång rättegång rättsprocess antar jag.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Som andra helt plötsligt äger eller har skuldsedlar för att överta.

 

Det lär i alla fall bli en lång rättegång rättsprocess antar jag.

 

Ja det är nog tyvärr sant

 

Han har säkert både husfru, trädgårdsmästare och chaufför som är stenrika enligt gammalt vant praxis i den regeringen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att nämna några namn så har vi väl en hel del höjdare i Sverige som borde vara fattiga men ser ut att leva ganska väl.

 

De stora förlorarna har varit samhället, samt de som haft tillgodohavanden / blivit lurade av bolagen.

Ekobrottsmyndigheterna lägger ner miljoner på att lagföra de ansvariga men går oftast bet.

Det är helt enkelt för svårt.

 

Jag har dock aldrig hört någon lasta regeringen för det. 

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Hej

 

Själv tycker jag att demokratin i landet försämrades 2006 i.o.m kuppen och införandet av den militära konstitutionen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Men sen har du ditt huvud uppstoppad där solen aldrig lyser heller när det kommer till politik :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att nämna några namn så har vi väl en hel del höjdare i Sverige som borde vara fattiga men ser ut att leva ganska väl.

 

De stora förlorarna har varit samhället, samt de som haft tillgodohavanden / blivit lurade av bolagen.

Ekobrottsmyndigheterna lägger ner miljoner på att lagföra de ansvariga men går oftast bet.

Det är helt enkelt för svårt.

 

Jag har dock aldrig hört någon lasta regeringen för det. 

Är det du säger ett indirekt försvar av Yingluckregeringens oansvarslösa politik? 

Borde inte den thailändska regeringen ta ansvar för att förvalta landets tillgångar så bra som möjligt.

Att blanda in Sverige i sammanhanget är som när småbarn bråkar i sandlådan.

Borde inte regeringen klandras för att de inte tar hand om landets resurser, istället för att berömma hur duktiga de varit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du säger ett indirekt försvar av Yingluckregeringens oansvarslösa politik? 

Borde inte den thailändska regeringen ta ansvar för att förvalta landets tillgångar så bra som möjligt.

Att blanda in Sverige i sammanhanget är som när småbarn bråkar i sandlådan.

Borde inte regeringen klandras för att de inte tar hand om landets resurser, istället för att berömma hur duktiga de varit?

 

Jag ser inga motsättningar med det jag skrev.

 

Exemplet var till de som raljerar och lastar en PM (de inte gillar) för att rika undkommer mer eller mindre gratis.

Det är sandlåda - vem skulle drömma om att lasta Reinfelt för att ekobrottsrättegångar läggs ner / avslutas med friande domar

och med samma argumentation som din, ställer frågan om inte hans regering har skyldighet att ta ansvar osv.

 

Självklart har regeringar det, men jag tycker att man i diskussionerna inte ska blanda ihop de lagstiftande, utövande

och dömande delar av makten.

 

Då blir det lätt äpplen, päron och öh ... apelsiner :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att nämna några namn så har vi väl en hel del höjdare i Sverige som borde vara fattiga men ser ut att leva ganska väl.

 

De stora förlorarna har varit samhället, samt de som haft tillgodohavanden / blivit lurade av bolagen.

Ekobrottsmyndigheterna lägger ner miljoner på att lagföra de ansvariga men går oftast bet.

Det är helt enkelt för svårt.

 

Jag har dock aldrig hört någon lasta regeringen för det. 

 

Skillnaden ligger ju i att i Thailand är det regeringen själv och deras närstående som stått för den ekonomiska brottsligheten. Du menar att dom inte skall lastas för det?

 

Nä visst, dom är ju "folkvalda" så dom har ju närmast en skyldighet att stjäla så mycket dom kan ur statskassan... :ironi:

 

(I Sverige räcker det ju som bekant att någon i regeringen förskingrar en Toblerone för att drevet skall gå igång.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inga motsättningar med det jag skrev.

 

Exemplet var till de som raljerar och lastar en PM (de inte gillar) för att rika undkommer mer eller mindre gratis.

Det är sandlåda - vem skulle drömma om att lasta Reinfelt för att ekobrottsrättegångar läggs ner / avslutas med friande domar

och med samma argumentation som din, ställer frågan om inte hans regering har skyldighet att ta ansvar osv.

 

Självklart har regeringar det, men jag tycker att man i diskussionerna inte ska blanda ihop de lagstiftande, utövande

och dömande delar av makten.

 

Då blir det lätt äpplen, päron och öh ... apelsiner :-)

Orsak och verkan har väl aldrig varit forumets starka sida, och inte blir det bättre när man försöker rättfärdiga det som händer i Thailand med att andra länder inte är perfekta. Har väl själv dragits ner i sandlåda några gånger, lätt gjort fast egentligen onödigt.

 

I Thailand hänger ju mycket ihop så där är det inte så lätt att separera de olika delarna av makten. Även om det är svårt att hålla isär blir det väl inte bättre av att blanda in fler faktorer som andra länder i resonemanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

(I Sverige räcker det ju som bekant att någon i regeringen förskingrar en Toblerone för att drevet skall gå igång.)

Eller underlåta att betala TV-licens!

 

Att Thailand har svårt att komma ner i dom nivåerna borde väl de flesta veta vid det här laget. Att då använda Sverige som något som rättfärdigar fel i Thailand blir i sådana fall lite komiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...