Jump to content
IGNORERAD

Thaksins medhjälpare dömd till sex års fängelse för risförskingring


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ganska intetsägande om man inte samtidigt redovisar vad de deklarerade för tillgångar när de tillträdde 2011.

Enligt BP ökade Yingluck' s förmögenhet med 37 miljoner och enligt The Nation med 33 miljoner.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • Surin P3

    12

  • Moritz

    8

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enligt BP ökade Yingluck' s förmögenhet med 37 miljoner och enligt The Nation med 33 miljoner.

Bra ränta för en jänta som inte ens tillhör eliten :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ränta för en jänta som inte ens tillhör eliten :crazy:

 

När hon helt plötsligt dök upp som PM-kandidat var hon inte direkt barskrapad

 

Hon var VD för familjen shinawatras enorma fastighetsbolag SC Asset som hon, Thaksins systrer och Thaksins ex-fru var stora aktieägare i

 

Helt plötsligt när hon vart PM-kandidat vart hennes man VD och aktierna "tillhörde" honom

 

post-3404-0-43835800-1403917943_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

En skillnad till är väl att många rika som döms för saker som mord, våldtäkter, narkotikabrott och grova trafikbrott som har lett till döden för andra ofta inte behöver avtjäna något fängelsestraff alls, att bli släppt mot borgen är ju bara ett första steg i "gräddfilen", sen följer ju en hel del annat.

 

Dom flesta som följer nyheterna i Thailand får ju ganska ofta ta del av fall där rika tas på bar gärning vid riktigt grova brott men ändå slipper undan fängelsestraff och kommer undan med samhällstjänst och böter.

 

Inte ens om en rik människa tas på bar gärning vid ett mord med en rykande pistol i handen eller berusad på en trafik olycksplats där folk har dödats finns det någon garanti för att denne kommer att straffas med annat än böter.

 

Mvh isan lover

 

 

Som Thaksins familj t.ex! Menar du allvar? 

 

I min lägenhet i SVERIGE har jag två grabbar som har en nära släkting som tog ett fängelsestraff för Thaksins son, som körde ihjäl någon på fyllan. Han var med i bilen och gick med på att ta ansvaret, istället för idi*ten, mot ett löfte,som jag inte vet detaljerna om.

 

Jag har skrivit  om detta förut och blivit "idi*tförklarad" av bl.a fader Baa, röd som herrn är, hehe.

 

Frugans söner gick i samma skola som Shinawatra-klanen och tillhör kinesättlingarna i Bkk. Pappans familj hade ett rederi Kina fram till Mao;s revolution.T.ex i den äldres klass så fanns Yinglucks kusin. Hehe och frugans son var alltid kursetta, vilket inte Shinawatra-sonen inte gillade. Frugans son har hjälpt Yinglucks kusin med läxor många gånger. 

 

Om någon är intresserad så finns en länk här; http://www.bcis.ac.th/

 

Frugan är född i Udon Thani och är ett bevis på att alla Isan-bor inte behöver bli bargirls, utan kan gifta sig och ha ett normalt liv som vi i Sverige.

 

T.o.m kanske ett bättre liv än vi svenssons tror är möjligt i Thailand.

 

Att komma till Sverige från ett gott liv i Thaliand är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om börsen går upp under en regerings regeringstid är det bra eller dåligt?

Dåligt, tydligen om regeringsmedlemmarna har aktier själva. Som Bildt t.ex.

 

Enligt Bangkok post är anledningen till att Yinglucks och andras förmögenheter ökat, just det.

 

The lion's share of the increase was a 32.75-million-baht rise in the value of her investments.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Thaksins familj t.ex! Menar du allvar? 

 

I min lägenhet i SVERIGE har jag två grabbar som har en nära släkting som tog ett fängelsestraff för Thaksins son, som körde ihjäl någon på fyllan. Han var med i bilen och gick med på att ta ansvaret, istället för idi*ten, mot ett löfte,som jag inte vet detaljerna om.

 

Jag har skrivit  om detta förut och blivit "idi*tförklarad" av bl.a fader Baa, röd som herrn är, hehe.

 

Frugans söner gick i samma skola som Shinawatra-klanen och tillhör kinesättlingarna i Bkk. Pappans familj hade ett rederi Kina fram till Mao;s revolution.T.ex i den äldres klass så fanns Yinglucks kusin. Hehe och frugans son var alltid kursetta, vilket inte Shinawatra-sonen inte gillade. Frugans son har hjälpt Yinglucks kusin med läxor många gånger. 

 

Om någon är intresserad så finns en länk här; http://www.bcis.ac.th/

 

Frugan är född i Udon Thani och är ett bevis på att alla Isan-bor inte behöver bli bargirls, utan kan gifta sig och ha ett normalt liv som vi i Sverige.

 

T.o.m kanske ett bättre liv än vi svenssons tror är möjligt i Thailand.

 

Att komma till Sverige från ett gott liv i Thaliand är en annan sak.

Om jag idi*tforklarat dig sa ligger det nog nagonting i det! Eller ar du bara fargblind?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Efterlyst i många år ???? Va fan kan du inte bara böka runt bland dina rai med träd,ris och annat skit. Låt Thailand sköta Thailand.

Hej

 

Jag lider med dom släktingar, vänner och andra fattiga sim drabbas av detta orättvisa och korrumperade rättssystem som ensidigt gynnar rika.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

 

Det förstår jag att du inte gör. Ligger som inte i din natur att förstå sådant.

 

För övrigt ser jag inte amnesti som en lösning, utan som ett sätt att få detta att fortsätta som det gjort ett bra tag.

Skönt att militären satte tillfälligt stopp för denna politiska fars.

 

Hej

 

Ställer dessa frågor eftersom du säger dig vara emot amnestier.

 

Vad tycker du om militär och kuppmakares amnesti ifrån 2006 som dessutom är inskriven i den militära konstitutionen ?

 

Tycker du att militär och kuppmakare ska få amnesti för den senaste militärkuppen ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man straffas för att man stoppar kaos i landet, utbredd korruption, maktmissbruk av folkvalda politiker, nepotism, demokratur, död och våldsamheter samt hotande inbördeskrig ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en majoritet här är allting som vanligt.

Så man kan undra vad det är juntan har stoppat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ställer dessa frågor eftersom du säger dig vara emot amnestier.

Vad tycker du om militär och kuppmakares amnesti ifrån 2006 som dessutom är inskriven i den militära konstitutionen ?

Tycker du att militär och kuppmakare ska få amnesti för den senaste militärkuppen ?

Med vänlig hälsning isan lover

Bra fråga.

För militärkuppen 2006, ja.

För nu "pågående" kuppen, ja. Som det ser ut nu.

Om däremot en militärkupp skulle försämra människors vardagliga liv och vara ett hot mot den allmänna säkerheten, nej. Ingen amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju ingen fri press så hur ska allmänheten och därmed du få veta vad som händer?

 

Man får inte heller samla mera än 5 personer - övergeneralens budskap till Suthep var att politik

ska diskuteras 1 och 1 inom familjen.

 

Och han menade det gudhjälpaossalla bokstavligt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra fråga.

För militärkuppen 2006, ja.

För nu "pågående" kuppen, ja. Som det ser ut nu.

Om däremot en militärkupp skulle försämra människors vardagliga liv och vara ett hot mot den allmänna säkerheten, nej. Ingen amnesti.

Hej

 

Så du är alltså för amnesti för en part i konflikten?

 

Har inte alla landets 18 mer eller mindre lyckade militärkupper försämrat människornas vardagliga liv på olika sätt och varit ett hot mot den allmänna säkerheten när befolkningen har förtryckts, hotats och förvägrats yttrandefrihet?

 

Landets alla kupper har definitivt försenat den demokratiska utvecklingen och sett till att landets klyftor har bestått. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så du är alltså för amnesti för en part i konflikten?

Har inte alla landets 18 mer eller mindre lyckade militärkupper försämrat människornas vardagliga liv på olika sätt och varit ett hot mot den allmänna säkerheten när befolkningen har förtryckts, hotats och förvägrats yttrandefrihet?

Landets alla kupper har definitivt försenat den demokratiska utvecklingen och sett till att landets klyftor har bestått.

Med vänlig hälsning isan lover

Nä. Så är det ju inte.

Du har en härlig tendens att överdriva.

Speciellt vad gäller de två senaste kupperna. De tidigare kan jag inte uttala mig om eftersom jag är för ung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä. Så är det ju inte.

Du har en härlig tendens att överdriva.

Speciellt vad gäller de två senaste kupperna. De tidigare kan jag inte uttala mig om eftersom jag är för ung.

Hej

 

Ok, på vilket sätt stärkte kuppen 2006 demokratin eller förbättrade livet för befolkningen?

 

På vilket sätt påverkade kuppen 2006 ex.vis korruption och militärbudget positivt på?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ok, på vilket sätt stärkte kuppen 2006 demokratin eller förbättrade livet för befolkningen?

På vilket sätt påverkade kuppen 2006 ex.vis korruption och militärbudget positivt på?

Med vänlig hälsning isan lover

Vi är på helt olika nivåer, du och jag, vad gäller hur vi ser på saker.

2006 var kuppen nödvändig pga Thaksins hybris, som även finns dokumenterad relativt väl, samt att stora delar av totala befolkningen inte direkt motsatte sig kuppen, utan i själva verket var för den.

Något du väljer att glömma eller så var du inte närvarande eller hade en för liten umgängeskrets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi är på helt olika nivåer, du och jag, vad gäller hur vi ser på saker.

2006 var kuppen nödvändig pga Thaksins hybris, som även finns dokumenterad relativt väl, samt att stora delar av totala befolkningen inte direkt motsatte sig kuppen, utan i själva verket var för den.

Något du väljer att glömma eller så var du inte närvarande eller hade en för liten umgängeskrets.

Hej

 

Såg väl tyvärr ingen koppling till mina frågor i dina svar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Hej

 

Jag lider med dom släktingar, vänner och andra fattiga sim drabbas av detta orättvisa och korrumperade rättssystem som ensidigt gynnar rika.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Där håller jag med dig till 100% Dom röda va visst inget vidare va ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Såg väl tyvärr ingen koppling till mina frågor i dina svar.

Med vänlig hälsning isan lover

Du har ändå mage att påpeka det. Hehe.

Kuppen 2006 var inte till för att förstärka demokratin i sig, utan för att få bort maktgalningen och maktmissbrukaren Thaksin. Och bara det var indirekt ett steg mot en bättre demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har ändå mage att påpeka det. Hehe.

Kuppen 2006 var inte till för att förstärka demokratin i sig, utan för att få bort maktgalningen och maktmissbrukaren Thaksin. Och bara det var indirekt ett steg mot en bättre demokrati.

Hej

 

Själv tycker jag att demokratin i landet försämrades 2006 i.o.m kuppen och införandet av den militära konstitutionen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv tycker jag att demokratin i landet försämrades 2006 i.o.m kuppen och införandet av den militära konstitutionen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hur kan man försämra en havererad demokrati tillika en demokratur ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv tycker jag att demokratin i landet försämrades 2006 i.o.m kuppen och införandet av den militära konstitutionen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hur kan den ha försämrats då du i annan tråd påstår Thaksin blev vald 2011 och fanns på valaffischer överallt.?

 

Överallt tolkar jag som överallt i landet.

 

Men är benägen att hålla med att demokratin försämrats då inte valbara personer ändå valdes.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arrest warrant for Chakrapob for alleged storing of war weapons

in General | June 28, 2014(262 views)
 
 
 
  • 6-28-2014-4-09-01-PM-wpcf_728x413.jpg
The Military Court on Friday night issued a warrant for the arrest of former Prime Minister’s Office Minister Chakrapob Penkair and four accomplices for alleged involvement in stockpiling war weapons.

Pol Gen Somyos Poompanmuang, national deputy police chief, said today that that police investigation had shown that Mr Chakrapob, secretary of the Organisation of Free Thais for Human Rights and Democracy, an exiled anti-coup movement recently set up, was linked to the war weapons and other firearms recently seized from several locations by police and the army troops.

He said that Mr Chakrapob was already facing an arrest warrant on lese majeste charge but attempt to have him extradited from abroad to face trial in Thailand was not possible because there is no lese majeste law in countries where the fugitive have taken refuge.

However, he pointed out that possessing war weapons is universally recognized as a crime and police would try to have Mr Chakrapob extradited to face the charge if it can be determined where he has taken refuge.

The national deputy police chief disclosed that it was reported that the fugitive was in Hong Kong.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att demokratin i landet försämrades 2006 i.o.m kuppen och införandet av den militära konstitutionen.

Med vänlig hälsning isan lover

Det fritt på forumet att tycka vad man vill.

Hur galet eller ogalet det än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Han loggar inte in på MPR så ofta numera, senast var januari 2010! :crazy:

Men han finns på Facebook att läsa om hans öde
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...