Jump to content
IGNORERAD

Tagelskjorta.

Odin

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag köper det du säger till en viss del.

Men när man bygger muskler kvävs det kolhydrater, vilket är det man minskar på vi bantning.

Så det bland det första man får höra, är att det går inte bygga och banta samtidigt.

En sak i taget, sen självklart kan man lägga in några pass i vecka , men cardio är viktigare..

Rock on!

Först så antar jag att du menar protein istället för kolhydrater.Fett och proteiner är livsviktigt utan dom så klarar vi oss inte.Kolhydrater kan kroppen tillverka själv av de andra näringsämnena om så behövs.

Sen så om du börjar prata om att bygga, vilket jag antar att du menar muskelmassa och banta istället för att förbränna, då är vi inne på lite andra spår.

Om du äter som tidigare och börjar styrketräna, så kommer du att få en ökad muskelmassa samtidigt som du antagligen minskar på fettdepån.

Sen forskningens svar ändras lite genom åren också.Jag har lärt mig att lyssna på min kropp och även fått egna erfarenheter som stämmer för mig.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

• Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Odin

28

• Lappen

26

• Wangthong

17

• rolba

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Först så antar jag att du menar protein istället för kolhydrater.Fett och proteiner är livsviktigt utan dom så klarar vi oss inte.Kolhydrater kan kroppen tillverka själv av de andra näringsämnena om så behövs.

Sen så om du börjar prata om att bygga, vilket jag antar att du menar muskelmassa och banta istället för att förbränna, då är vi inne på lite andra spår.

Om du äter som tidigare och börjar styrketräna, så kommer du att få en ökad muskelmassa samtidigt som du antagligen minskar på fettdepån.

Sen forskningens svar ändras lite genom åren också.Jag har lärt mig att lyssna på min kropp och även fått egna erfarenheter som stämmer för mig.

Klart att man behöver proteiner, men för att bygga krävs även kohydrater, alltså energin för att orka lyfta tungt, få tryck i dina muskler..

Jaja, är ju snart på väg ner till Pattaya, så du får väl visa mig då hur det ska gå till, ser fram emot detta. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

swedenfarang

Okej. Startvikt 85 kg. 183cm.

Innan 20 augusti ska jag vara nere på 78 kg.

Ingen bira innan dess.

82,2 kg idag... Går åt rätt håll.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Ja som trådtiteln förtäljer så är det slut på utsvävningar för mej nu på ett tag, hur länge då frågar kanske någon? 

Jo i ungefär 10Kg. är svaret.

Min startvikt är 89,9Kg.

Är det nån som vågar haka på å tävla kanske...

Å by the way, jag är redan hungrig och sur...

86,1 nu på kvällen, inte hungrig längre men lika sur (som vanligt)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

86,1 nu på kvällen, inte hungrig längre men lika sur (som vanligt)

Öka snart är det kryssning.

Gorocco, fortfarande tjock...

Nej nu ska jag och PiBaeng dra till Nacka Strand och dra upp lite mat till familjen.

Dela på andra sajter

Mja, di som har problem med sin vikt kan prova med att byta våg. Det kan snabbt ge resultat.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Klart att man behöver proteiner, men för att bygga krävs även kohydrater, alltså energin för att orka lyfta tungt, få tryck i dina muskler..

Jaja, är ju snart på väg ner till Pattaya, så du får väl visa mig då hur det ska gå till, ser fram emot detta. :)

Rock on!

Här ett bra exempel varför styrketräning är så pass bra och varför man kanske inte ska bry sig så mycket om att väga sig på en våg.Finns bla. bild på hur stor skillnaden är mellan fett och muskel vid samma vikt. http://www.precisionnutrition.com/rr-cardio-vs-weights

Dela på andra sajter

Har fastnat på 91,4 :y12:

Skulle nog inte tagit den där stora skålen med glass och en dl grädde på till fotbollen igår.

Men va fan man är ju snål och det var sista dagen på grädden. :ahh:

Dela på andra sajter

Har fastnat på 91,4 :y12:

Skulle nog inte tagit den där stora skålen med glass och en dl grädde på till fotbollen igår.

Men va fan man är ju snål och det var sista dagen på grädden. :ahh:

Har ungkarlen sådana lyxprodukter hemma

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Måste bli lite tuffare, 91.4 även denna morgon. Och snart är det racinghelg igen med öl och grillkvällar.

Dela på andra sajter

Vill man reducera sin vikt så bör man i första hand äta lätt mat såsom popcorn eller sockervadd.

Dela på andra sajter

Pingislover

Ja som trådtiteln förtäljer så är det slut på utsvävningar för mej nu på ett tag, hur länge då frågar kanske någon? 

Jo i ungefär 10Kg. är svaret.

Min startvikt är 89,9Kg.

Är det nån som vågar haka på å tävla kanske...

Å by the way, jag är redan hungrig och sur...

Hur har det gått?

Dela på andra sajter

73 kilo och kort i rocken räcker för mig,alla säger ändå good looking man,om inte shit i vecket 

Dela på andra sajter

73 kilo och kort i rocken räcker för mig,alla säger ändå good looking man,om inte shit i vecket 

En karl i sin bästa vikt..

post-5021-0-17412100-1404826407_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Har gått lite upp och ner här nu. Fast nu har jag kruppit stadigt neråt men inte är det mycket att skryta över.

post-6211-0-04815300-1404896126_thumb.jp

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

Dricker chang från morgon till kväll. nya familjer inneboendes och dottern har inte ens provsovit sin egen säng. Livet är hårt men har nog inte gått upp i vikt. Skiter som en raket.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Många gör misstaget när dom tror att motion kan motverka dålig kost eller att man kan unnar sig något då och då.

Vet så många som sagt att dom varit på spinning,gym,Yoga och när dom kommer hem så känner dom sig så duktiga och sen äter en Pizza.

Den pizzan inte bara täcker det dom förbränt på gymmet utan en halv dags energibehov för nästa dag.

Som ett exempel:

Om man har ätit det man ska för en dag men känner sug och äter en kebabpizza så för att förbränna den måste man.

Cykla i 400min i medelsnabbt tempo. Nästan samma antal minuter för dom flesta aktiviteter man gör förutom något som passar Odin...fjällvandring :)

Fjällvandra krävs det bara 160min att förbränna en kebabpizza.

Nu vet jag inte var du hittar sådana uppgifter?

Att fjällvandring skulle kräva så mycket mer än "de flesta"  andra aktiviteter.

Det är ju rent nonsens.

/biker

Dela på andra sajter

Nu vet jag inte var du hittar sådana uppgifter?

Att fjällvandring skulle kräva så mycket mer än "de flesta"  andra aktiviteter.

Det är ju rent nonsens.

/biker

Kontakta http://www.viktvaktarna.se/index.aspx och tala om för dom att deras uppgifter är nonsens.

Dela på andra sajter

Tagit mig från 90kg till 83kg genom att öka motionen, målet är under 80kg innan årsskiftet och 75kg till nästa semester.

Gissar att vikten kommer öka något under juli / augusti då det brukar bli lite mer god mat och dryck då ;)

post-6130-0-73928600-1405240119_thumb.jp

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Har slarvat en tid och det straffar sig.

Tillbaka på startvikten igen. :13:

Veteran

Dela på andra sajter

Jag vägde 122 kg och testade med shakes i tre veckor. Denna diet kallas VLCD VeryLowCalorieDiet, och går ut på att man bara sätter i sig 600 kalorier per dag. (Tjejer 500 kalorier)

Köpte pulver här: http://www.nutrilett.se/our%20diet%20programs/quick-weight-loss/

Efter tre veckor vägde jag 111 kg. Alltså ner 11 kg. Nu ytterligare tre veckor senare väger jag ca 112.5 och fortsätter nu med 5:2 metoden för att förhoppningsvis gå ner 10 kg till, men långsammare.

Det är ju inget snack om att denna metoden fungerar, men det är otroligt tråkigt. Hungerkänslorna försvinner efter 5-6 dagar tycker jag, men fan vad enformigt och osocialt det är att inte äta.

Jo, förresten, ingen dricka heller under dessa tre veckor, alkohol alltså... Cola Zero drack jag nog två liter om dagen hela tiden, men Zero har ju inga kalorier.

/ Joe

Jag insåg att något måste göras när min topp på bilen havererade och jag blev tvungen att reparera den utan pelarlyft.

51 år , överviktig är inte optimalt när det gäller att reparera bilar , värst var de bitar som skulle fixas från hjulhuset .

Så läste jag denna tråden och Joes inlägg . Bestämde mej för att testa Testa Nutrilett . Nu har jag hållit på i 16 dagar och gått ner 8 kg .

Första veckan var värst , men nu känns det lättare . Största fördelen är nog att jag slipper hålla på med mat öht .

Efter dessa tre veckor tänker jag fortsätta med 5:2 jag med och på fastedagarna fortsätter jag med pulver .

Nu känner jag mej riktigt inspirerad att fortsätta om inte annat för hälsans skull . Så tack för inspirationen .

Höll ju på att glömma att skriva startvikten : 183 cm 122 kg .

Ändrades av Tortan

My attitude, your problem .

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...