husse Inlagd Juni 26, 2014 Dela Inlagd Juni 26, 2014 Oj Oj Oj va mätt jag är.... Hemgjiord ärtsoppa med rökt fläsk i å pankakor med drottningssylt, men jag banta bort grädden idag Ha en fortsatt bra dag Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 26, 2014 Dela Inlagd Juni 26, 2014 Oj Oj Oj va mätt jag är. Hemgjiord ärtsoppa med rökt fläsk i å pankakor med drottningssylt, men jag banta bort grädden idag Ha en fortsatt bra dag Inget foto? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 26, 2014 Dela Inlagd Juni 26, 2014 Inget foto? Det här är ingen mat-tråd Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 26, 2014 Dela Inlagd Juni 26, 2014 Det här är ingen mat-tråd Det är väl snarare en sån anti-mat tråd, snart fylld med militanta veganer i ett tillstånd av ren desperation pga att dom förvägrar sig själv en stekt fläskabit i löksås till middag. Att svälta sig är inte bantning på ett kontrollerat sätt, att kompensera kCal intag med motion eller minska kCal om man inte rör på sig och hitta ett trivsamt sätt att göra det på är mer vettigt. Men att retas med dom som nu äter en morot om dan kan ju vara lite roligt det åxå. Även om det finns en riskt för att det kommer tillbaka på en själv när man nu bestämmer sig för att justera vikten lite neråt. Men alla är ju saliga i sin tro, ett tag i alla fall. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 26, 2014 Dela Inlagd Juni 26, 2014 Det här är ingen mat-tråd Åfan men en litet bevis på hur mätt du var hade suttit fint. Hehe exakt. Bra skrivet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Så har det alltid funkat för mej.förr. Men utan att jag eg. märkte det så blev portionerna större å större, å det var lögn i helvete att bryta trenden. Å jag vet hur jag funkar, de e ingen ide för mej att försöka ``lite fint´´det är allt eller inget. Så jag väntade bara tills jag fick nog, (eller mer sanningsenligt: tills jag inte stod ut med spärrballongen till mage jag tillåtit mej). Å vrång å envis som jag är så blev det tvärstopp...Back i maskin.Där är jag nu, jag är en njutningsmänniska men nu tar jag konsekvenserna av mitt njutande. Ja du var saknad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 28, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 28, 2014 Ja du var saknad Du åxå, här på sträckbänken. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Ja du var saknad Jag lägger till den här, Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 28, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 28, 2014 Jag lägger till den här, grisfest1.jpg En fokuserad yngre gentleman som äter??? Hund?... Hehe Huvudet såg lite suspekt ut... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 En fokuserad yngre gentleman som äter??? Hund?... Hehe Huvudet såg lite suspekt ut... Ett fantastiskt exemplar av stekt spädgris, som smakade mera Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Jag lägger till den här, grisfest1.jpg Maten och gästen verkar ha gått till samma frisör i alla fall. Såg mumsigt ut. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Maten och gästen verkar ha gått till samma frisör i alla fall. Såg mumsigt ut. Dina inlägg ligger nära "Nemo klass " Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Eat less and shit more, problem solved / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Eat less and shit more, problem solved / SatanG Om man skiter mer än man äter, var kommer skiten ifrån då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Dina inlägg ligger nära "Nemo klass " Tack, antar jag... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Ytterligare ett gubbproblem på detta gubbforum, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Om man skiter mer än man äter, var kommer skiten ifrån då? Well, om man inte börjar med att skita mindre än man äter så uppstår ju aldrig problemet, eller hur? Själv anser jag problemet är ganska simpelt, tryck inte in mer kalorier än man gör åt. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Well, om man inte börjar med att skita mindre än man äter så uppstår ju aldrig problemet, eller hur? Själv anser jag problemet är ganska simpelt, tryck inte in mer kalorier än man gör åt. / SatanG Det är väl det viktväktarna kör med, points. Äter man en bit chokaldtårta så blir det x antal points, sen om man springer några kilometer/mil så blir det -x antal points. Bara plus och minus, ät vad du vill men "betala" med motion. Kan du inte betala så får du inte äta. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Det är väl det viktväktarna kör med, points. Äter man en bit chokaldtårta så blir det x antal points, sen om man springer några kilometer/mil så blir det -x antal points. Bara plus och minus, ät vad du vill men "betala" med motion. Kan du inte betala så får du inte äta. Plus och minus är inte allas starka sida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Det är väl det viktväktarna kör med, points. Äter man en bit chokaldtårta så blir det x antal points, sen om man springer några kilometer/mil så blir det -x antal points. Bara plus och minus, ät vad du vill men "betala" med motion. Kan du inte betala så får du inte äta. Jag behöver ingen annan som säger åt mig om jag går upp eller ner. Det märker jag själv. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 (ändrad) Jag behöver ingen annan som säger åt mig om jag går upp eller ner. Det märker jag själv. / SatanG Jovisst, men det är ju själva tänket som dom försöker lära ut. En chipspåse kostar såhär många minuter i gymmet eller vad det nu är man använder för metod för att bränna kalorierna. Skippar du chipsen så kan du skippa träningspasset åxå, ät rätt eller motionera mera. Nån typ av att göra båda antar jag att dom vill uppnå. Dvs käka som vanligt och motionera mer än tidigare om du vill gå ner i vikt, eller ät mindre kalorier och så slipper du 4 timmar i löpspåret varje dag. Antar att det är mer en livsstil, att räkna poäng och få nån kontinuitet i det - gentgemot att köra dieter och gå ner 10 kg som man sen får tillbaka, eller sk. jojo-bantning. Ändrades Juni 29, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Jag har syndat i dag så nu åker Tagelskjotarn på,fan va det skaver. jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Jovisst, men det är ju själva tänket som dom försöker lära ut. En chipspåse kostar såhär många minuter i gymmet eller vad det nu är man använder för metod för att bränna kalorierna. Skippar du chipsen så kan du skippa träningspasset åxå, ät rätt eller motionera mera. Nån typ av att göra båda antar jag att dom vill uppnå. Dvs käka som vanligt och motionera mer än tidigare om du vill gå ner i vikt, eller ät mindre kalorier och så slipper du 4 timmar i löpspåret varje dag. Antar att det är mer en livsstil, att räkna poäng och få nån kontinuitet i det - gentgemot att köra dieter och gå ner 10 kg som man sen får tillbaka, eller sk. jojo-bantning. Felet med ditt inlägg är att du ser träningen som något tråkigt, något du helst vill slippa.. Istället för att göra det till nått som tillhör din vardag, för känslan som infinner sig efter ett pass är fantastisk.. Man får hitta en träningsform som man trivs med, då blir det mycket lättare att motivera sig att utföra det... Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Felet med ditt inlägg är att du ser träningen som något tråkigt, något du helst vill slippa.. Istället för att göra det till nått som tillhör din vardag, för känslan som infinner sig efter ett pass är fantastisk.. Man får hitta en träningsform som man trivs med, då blir det mycket lättare att motivera sig att utföra det... Rock on! Tja, jag kör med vardagsmotion och lite simning. Men du har rätt i att jag inte tycker om att springa i nåt löpspår eller trampa i en trappmaskin, på ett gåband utan att komma nånstans eller trampa på en stillastående cykel. Sen fanns det värre maskiner åxå... Jag har testat och det är inte roligt, tillfredsställande eller ger mig en känsla av välbefinnande. Så jag ser motion av den formen som "betalning" för nåt jag gjort. På samma sätt som jag inte skulle gått till jobbet om dom inte betalade mig. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 29, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2014 Felet med ditt inlägg är att du ser träningen som något tråkigt, något du helst vill slippa.. Istället för att göra det till nått som tillhör din vardag, för känslan som infinner sig efter ett pass är fantastisk.. Man får hitta en träningsform som man trivs med, då blir det mycket lättare att motivera sig att utföra det... Rock on! Jag har länge letat efter en träningstyp som inte innehåller en jäkla massa upprepningar eller som på annat sätt är monoton. Jag har inga problem med att röra på mej, men att stå på ett gym å dra i ett snöre kan jag inte nedlåta mej till att göra. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu