Jump to content
IGNORERAD

Tagelskjorta.

Odin

Recommended Posts

86,2 nu på morgonen... sådärja nu börjar det hända nåt...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

• Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Odin

28

• Lappen

26

• Wangthong

17

• rolba

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett tips bara.

Väg en gång i veckan och vid samma tid för vikten kan variera stort under veckan och det är lätt att tappa motiveringen vid en viktuppgång.

Dela på andra sajter

Ett tips bara.

Väg en gång i veckan och vid samma tid för vikten kan variera stort under veckan och det är lätt att tappa motiveringen vid en viktuppgång.

Mja, tror att fruntimren pendlar mellan spegeln och vågen.

Dela på andra sajter

86,2 nu på morgonen... sådärja nu börjar det hända nåt...

Dags för ett par öl då. Det är ju lillördag idag  :14:  :thumbsup:

Dela på andra sajter

swedenfarang

Håll dig till dina akvarieväxter du..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Jag vägde 122 kg och testade med shakes i tre veckor. Denna diet kallas VLCD VeryLowCalorieDiet, och går ut på att man bara sätter i sig 600 kalorier per dag. (Tjejer 500 kalorier)

Köpte pulver här: http://www.nutrilett.se/our%20diet%20programs/quick-weight-loss/

Efter tre veckor vägde jag 111 kg. Alltså ner 11 kg. Nu ytterligare tre veckor senare väger jag ca 112.5 och fortsätter nu med 5:2 metoden för att förhoppningsvis gå ner 10 kg till, men långsammare.

Det är ju inget snack om att denna metoden fungerar, men det är otroligt tråkigt. Hungerkänslorna försvinner efter 5-6 dagar tycker jag, men fan vad enformigt och osocialt det är att inte äta.

Jo, förresten, ingen dricka heller under dessa tre veckor, alkohol alltså... Cola Zero drack jag nog två liter om dagen hela tiden, men Zero har ju inga kalorier.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Har plågat mig med nutrilett chokladsmak en gång i tiden

Gick från 82 till 64 kg

Äckligt och tråkigt men det funkade, vikten behölls länge

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Har plågat mig med nutrilett chokladsmak en gång i tiden

Gick från 82 till 64 kg

Äckligt och tråkigt men det funkade, vikten behölls länge

De där 64 kilona har du väl kvar än? Plus några till  :y2:

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu har jag varit på diet i två veckor men allt jag förlorat är 14 dagar

Provar 5:2 just nu men detta är bara andra veckan. Kör måndag och torsdag

och det enda man tänker på dessa dagar är mat :crazy:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

88,9 kg idag. Fel håll 0,1 kg, sedan igår. Men lite bakslag får man tåla. Jag ser det som ett långsiktigt engagemang att gå ner och senare hålla trivselvikt. Fast jag tänker inte plåga mig. Äter mindre men bättre än förrut. Hektot åt fel håll får jag skylla på 2st öl på kvällen och sämst av allt en stor skål med glass mitt på dagen. Glass är bland det värsta som finns för en bantare, absolut förbjudet, men gott. Om jag då haft värmen att skylla på. Nu är det bara att bita i det sura äpplet och komma igen.

Dela på andra sajter

Jag vägde 122 kg och testade med shakes i tre veckor. Denna diet kallas VLCD VeryLowCalorieDiet, och går ut på att man bara sätter i sig 600 kalorier per dag. (Tjejer 500 kalorier)

Köpte pulver här: http://www.nutrilett.se/our%20diet%20programs/quick-weight-loss/

Efter tre veckor vägde jag 111 kg. Alltså ner 11 kg. Nu ytterligare tre veckor senare väger jag ca 112.5 och fortsätter nu med 5:2 metoden för att förhoppningsvis gå ner 10 kg till, men långsammare.

Det är ju inget snack om att denna metoden fungerar, men det är otroligt tråkigt. Hungerkänslorna försvinner efter 5-6 dagar tycker jag, men fan vad enformigt och osocialt det är att inte äta.

Jo, förresten, ingen dricka heller under dessa tre veckor, alkohol alltså... Cola Zero drack jag nog två liter om dagen hela tiden, men Zero har ju inga kalorier.

/ Joe

Ja roligt är det fan inte (bara när man ställer sej på vågen) och jävligt osocialt åxå att stanna på jobbet när polarna drar å käkar. Igår hängde jag med dom å köpte lite pizzasallad å majs, vatten å kaffe. Det var inte så jäkla kul att sitta å kolla på när dom käkade Wienersnitzel mm heller. Men ändå bättre än att sitta ensam kvar på jobbet.

Känner exakt lika Kenneth, men kör du 5:2 så lägg till en ny regel. Du får bara nyttja frugan dom två dagarna i veckan, då får du ett nytt mål, du kommer att längta till dom dagarna. Hehe

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja roligt är det fan inte (bara när man ställer sej på vågen) och jävligt osocialt åxå att stanna på jobbet när polarna drar å käkar. Igår hängde jag med dom å köpte lite pizzasallad å majs, vatten å kaffe. Det var inte så jäkla kul att sitta å kolla på när dom käkade Wienersnitzel mm heller. Men ändå bättre än att sitta ensam kvar på jobbet.

Känner exakt lika Kenneth, men kör du 5:2 så lägg till en ny regel. Du får bara nyttja frugan dom två dagarna i veckan, då får du ett nytt mål, du kommer att längta till dom dagarna. Hehe

fan vad jag längtar till lördag ,jo mkt bilder blir det :thumbsup:

Dela på andra sajter

fan vad jag längtar till lördag ,jo mkt bilder blir det :thumbsup:

Dra dit pepparn växer. hehe

Ändrades av Odin

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Dra dit pepparn växer. hehe

jo det får vi hoppas dom har peppar ,men en resa till Vietnam och pepparön hade inte varit fel

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Varför plåga sig så förbannat?

Jag äter som vanligt 3ggr per dag.

Men mindre portioner än vad jag brukar vräka i mig.

Och vikten minskar.

Veteran

Dela på andra sajter

Och vikten minskar.

Så har det alltid funkat för mej.förr.

Men utan att jag eg. märkte det så blev portionerna större å större, å det var lögn i helvete att bryta trenden.

Å jag vet hur jag funkar, de e ingen ide för mej att försöka ``lite fint´´det är allt eller inget. 

Så jag väntade bara tills jag fick nog, (eller mer sanningsenligt: tills jag inte stod ut med spärrballongen till mage jag tillåtit mej).

Å vrång å envis som jag är så blev det tvärstopp...Back i maskin.Där är jag nu, jag är en njutningsmänniska men nu tar jag konsekvenserna av mitt njutande.

Dela på andra sajter

Och vikten minskar.

Samma som mig. Jag har provat olika varianter men det här är det som passar mig. Fast jag har lagt om de vanliga tallrikarna till att innehålla mindre utav saker som tillför mycket stärkelse och socker. Ris, potatis och glass t.ex. Vissa maträtter passar dock inte utan dessa saker och då får det bli med det som behövs för att det ska smaka bra. Det viktiga är att minska på mängden. Sedan att jag äter mera grönsaker än förrut är en fördel man får ta. Med det här upplägget slipper man självplågeri. Nackdelen är väl att det inte går så fort. Men det har inte gått så fort att bygga upp den massiva vikten heller och vad finns det för anledning att ha så bråttom? Naturligtvis är det ett beslut som var och en får ta själv. Men ska det gå fort så blir det mera självplågning av det hela. Passar kanske vissa.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Samma som mig. Jag har provat olika varianter men det här är det som passar mig. Fast jag har lagt om de vanliga tallrikarna till att innehålla mindre utav saker som tillför mycket stärkelse och socker. Ris, potatis och glass t.ex. Vissa maträtter passar dock inte utan dessa saker och då får det bli med det som behövs för att det ska smaka bra. Det viktiga är att minska på mängden. Sedan att jag äter mera grönsaker än förrut är en fördel man får ta. Med det här upplägget slipper man självplågeri. Nackdelen är väl att det inte går så fort. Men det har inte gått så fort att bygga upp den massiva vikten heller och vad finns det för anledning att ha så bråttom? Naturligtvis är det ett beslut som var och en får ta själv. Men ska det gå fort så blir det mera självplågning av det hela. Passar kanske vissa.

Ja det finns ju för och nackdelar med allt.

Fördelen med att gå ner i vikt långsamt är att man skapar en "hållbar" rutin för framtiden.

Nackdelen med snabba metoder är att man oftast börjar belöna sig med lite extra gott när man nått målet i vikt.

Sen är karusellen igång igen.

Även jag har provat olika metoder och tycker långsamt är bäst. (för mig)

Allt handlar i grund och botten om vilja och diciplin. (inga enkla saker alla gånger)

Veteran

Dela på andra sajter

Så har det alltid funkat för mej.förr.

Men utan att jag eg. märkte det så blev portionerna större å större, å det var lögn i helvete att bryta trenden.

Å jag vet hur jag funkar, de e ingen ide för mej att försöka ``lite fint´´det är allt eller inget. 

Så jag väntade bara tills jag fick nog, (eller mer sanningsenligt: tills jag inte stod ut med spärrballongen till mage jag tillåtit mej).

Å vrång å envis som jag är så blev det tvärstopp...Back i maskin.Där är jag nu, jag är en njutningsmänniska men nu tar jag konsekvenserna av mitt njutande.

Tjurskallen i dig kommer säkert att klara dig ner på lägre vikt. Problemet kommer väl senare när du ska återgå till ett vanligt liv.

Du måste lägga om livsstil, speciellt när det gäller vad du stoppar i dig. Själv tycker jag att det verkar som att vara nykter alkolist, fast matolist då.

Man får hela tiden tänka på vad man stoppar i sig, framförallt hur mycket. Satsa på godbitarna som gör att du kan njuta av de små portionerna. Det passar mig i varje fall.

Dela på andra sajter

Nu går det på rätt håll för mig, gått upp tre hekto sen i söndags.

Ska äta rejäla köttbitar med pommes och goda såser varje kväll under semestern.

Dela på andra sajter

Tjurskallen i dig kommer säkert att klara dig ner på lägre vikt. Problemet kommer väl senare när du ska återgå till ett vanligt liv.

Du måste lägga om livsstil, speciellt när det gäller vad du stoppar i dig. Själv tycker jag att det verkar som att vara nykter alkolist, fast matolist då.

Man får hela tiden tänka på vad man stoppar i sig, framförallt hur mycket. Satsa på godbitarna som gör att du kan njuta av de små portionerna. Det passar mig i varje fall.

Det är tanken, jag har gjort det förut å ska försöka igen. Jag äter ju lunch på krogen varje dag, å då tar jag vanliga portioner men delar dom på mitten å äter bara ena halvan.

En jobbig sak är att jag älskar Pizza, å polarn har en Pizzeria där jag käkar gratis, å han råkar servera Sthlm.s största å godaste Pizzor... Suck vi får sluta umgås.

Dela på andra sajter

Det är tanken, jag har gjort det förut å ska försöka igen. Jag äter ju lunch på krogen varje dag, å då tar jag vanliga portioner men delar dom på mitten å äter bara ena halvan.

En jobbig sak är att jag älskar Pizza, å polarn har en Pizzeria där jag käkar gratis, å han råkar servera Sthlm.s största å godaste Pizzor... Suck vi får sluta umgås.

Kan du halvera på lunchen, så kan du ta en fjärdedel av hans pizzor.

Föredrar han inte det istället för att sluta umgås är han ju ändå ingen riktig polare.

Be att få en hundpåse så kan du ge några romanska tiggare istället.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...