Jump to content
IGNORERAD

Tagelskjorta.

Odin

Recommended Posts

Ja som trådtiteln förtäljer så är det slut på utsvävningar för mej nu på ett tag, hur länge då frågar kanske någon? 

Jo i ungefär 10Kg. är svaret.

Min startvikt är 89,9Kg.

Är det nån som vågar haka på å tävla kanske...

Å by the way, jag är redan hungrig och sur...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

• Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Odin

28

• Lappen

26

• Wangthong

17

• rolba

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja som trådtiteln förtäljer så är det slut på utsvävningar för mej nu på ett tag, hur länge då frågar kanske någon? 

Min startvikt är 89,9Kg.

Då ligger vi lika viktmässigt... Jag pendlar mellan 89,5 och 90 just nu. Men ska ner till 82-83 är tanken. Men går segt nu pga gymmet. Men minskar i fett/midjemått och ökar i muskelmassa så det är ju helt rätt 

Dela på andra sajter

Min startvikt är 89,9Kg.

Var det inte du som gick ner många kilo i en rasande fart med LCHF-metoden eller vad tusan den heter eller blandar jag ihop dig med nån annan ? Eller åker du jo-jo ? :crazy:

Själv startade jag från 89 Kg för drygt två år sen men snäll som jag är så talar inte om vad jag väger i dag.

Långsambantaren Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Är redan igång med viktminskning.

Startvikt 104,5kg för en vecka sedan.

Idag 103,2.

Målet är ca  95kg.

Veteran

Dela på andra sajter

Var det inte du som gick ner många kilo i en rasande fart med LCHF-metoden eller vad tusan den heter eller blandar jag ihop dig med nån annan ? Eller åker du jo-jo ? :crazy:

Själv startade jag från 89 Kg för drygt två år sen men snäll som jag är så talar inte om vad jag väger i dag.

Långsambantaren Fritz..

LCHF talibanerna på jobbet är värre en Herr Changs Appledyrkan :crazy:

Men likt F*n så växer de i färdriktningen :patsak:

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Min startvikt är 89,9Kg.

Har gått ner drygt 10 kg senaste 8 månaderna. Men har stannat upp runt 89-90 kg nu under de senaste månaderna. Idag vägde jag 89,7 på morgonen. Jag hänger med en bit neråt. Under 85 kg ska jag fast 80 vore fint. 85 borde vara möjligt med lite ansträngning under sommaren. Det där jäkla midjemåttet vore fint att kunna göra något åt. Fast det verkar svårt. Skulle behövt skaffa en gammal flottareka i trä utan motor, bara åror. 

Dela på andra sajter

LCHF talibanerna på jobbet är värre en Herr Changs Appledyrkan :crazy:

Men likt F*n så växer de i färdriktningen :patsak:

/Enis

Ja, den där förbaskade färdriktningen. Har stannat i färdriktningen, men vill ju backa från färdriktningen. Hur ska det gå till? Nu menar jag utan ansträngning, förstås!

Dela på andra sajter

Har försökt ett par år och fortsätter och försöka men tror att ölen ställer till det.

Det är ju så mycket hälsorisker med bukfetma och att vara over 50 gör det inte bättre.

Pendlar mellan 93 och 87.

Har lagt in vikten I  ett exelblad varje måndag I ett par år.

I morse 89.

Nu har jag åtminstone börjat röra på mig.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Har försökt ett par år och fortsätter och försöka men tror att ölen ställer till det.

Det är ju så mycket hälsorisker med bukfetma och att vara over 50 gör det inte bättre.

Pendlar mellan 93 och 87.

Har lagt in vikten I  ett exelblad varje måndag I ett par år.

I morse 89.

Ölen kan man inte göra något åt. Där går min gräns i varje fall. Men så mycket kommer inte från ölen att det ska vara omöjligt att dra ner på något annat istället.

Dela på andra sajter

Jag gick nog ner ett halvt kilo bara av att läsa tråden så jag hänger på.

93.1 i morse

Dela på andra sajter

Jag har bestämt mej sedan ett tag tbx. att efter midsommar blir det inte en enda bira förrän jag minskat 10Kg.

Å vrång som jag är (av födsel och ohejdad vana) så bör det inte ta såå jäkla lång tid. 

Fast ärligt:det suger nåt förjävligt nu, hungrig som en Varg, å roligt är det tametusan inte.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag har bestämt mej sedan ett tag tbx. att efter midsommar blir det inte en enda bira förrän jag minskat 10Kg.

Å vrång som jag är (av födsel och ohejdad vana) så bör det inte ta såå jäkla lång tid. 

Fast ärligt:det suger nåt förjävligt nu, hungrig som en Varg, å roligt är det tametusan inte.

Ja midsommar var ju såå länge sen :)

Testa paleolitisk kost eller stenålderskost (http://hos.sandnet.se/b-a.lonn/mat/paleolitisk_kost.htm)

Fungerade för mig, gick inte så snabbt men jag trodde mer på den än LCHF eller atkinsson och vad dom nu heter där man

ska käka massor med fet mat.

Fast sen gick jag upp igen av Thaikäk 3 ggr om dan så nu är jag tillbaka på runt 80 kg. Var ner och vände vid 70 innan,

men det tog nåt år att komma dit från 90nånting. Olja och socker i maten verkar inte vara nån höjadre för mig i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Jag har gjort tvärt om. Ökat på biran, men potatis, ris och vit bröd skiter jag i. Det finns så mycket god öl att dricka, hellre kvalite än kvantitet. Att plåga sig genom den svenska vintern må väl vara. Men att vara utan öl på sommarn, det är jäklar i mig onödigt självplågeri! 

Dela på andra sajter

Det viktigaste är en kontinuerlig motion.
Jag löptränar 4-5 dagar i veckan och bodyweight workout 3x30 per övning.
Det hållit min vikt på sträckbänken i många år.

Ändrades av Duracell

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Skulle vara kul att höra hur långa (korta) ni är till era småvikter... :) 

En annan packar ju tresiffrigt... Men är lång... Tror jag... :)

Dela på andra sajter

Min startvikt är 89,9Kg.

Då kör vi på det,nästa pilsner tas på Uppsalaträffen.

jrk

Dela på andra sajter

Min startvikt är 89,9Kg.

Jag har redan tjuvstartat och gått ner 9.9kg :)

Dela på andra sajter

Du ska absolut inte behöva gå hungrig utan äter man rätt sort och rätt mängd så blir man mätt och går ner.

Jag gick med Viktväktarna för 3månader sen och då var min startvikt 114,6 och nu är jag nere på 104,7.

Äter tre målmat per dag och 3 mellanmål på det och dricker minst 2l vatten per dag så hungrig är jag aldrig.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Skulle vara kul att höra hur långa (korta) ni är till era småvikter... :)

En annan packar ju tresiffrigt... Men är lång... Tror jag... :)

Enkelt att hålla reda på hur lång man ska vara, ta vikten/önskat BMI och dra kvadratroten på det.

Så sqr(80kg/BMI 23) blir 1.86 eller nåt, jag är lite för kort helt enkelt. :)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Hörrö tjurgubbe, 20 sept är det du som dyker upp i Uppsala, så ska du få en byxljummen zeunerts, sen kommer du på andra tankar :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Hörrö tjurgubbe, 20 sept är det du som dyker upp i Uppsala, så ska du få en byxljummen zeunerts, sen kommer du på andra tankar :crazy:

Skulle jag hålla på så här tills 20/9 så stannar nog vågen på 45 eller nåt... 

Nä jag går min egen väg (tvärtemot alla råd och normer) Odins brutalbantning torde ge önskat resultat till Västgötaträffen hoppas jag.

Hehe

Dela på andra sajter

Skulle jag hålla på så här tills 20/9 så stannar nog vågen på 45 eller nåt... 

Nä jag går min egen väg (tvärtemot alla råd och normer) Odins brutalbantning torde ge önskat resultat till Västgötaträffen hoppas jag.

Hehe

Klokt gjort: Jag började med 5-2, sedan LCHF ingen av dom passar mig, tycker jag. Så nu kör jag en metod som jag tycker passar mig helt efter egna kombinationer. Svårast har jag nu för att låta bli kvällsmackan. Samt att motionera nog mycket.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...