Moritz Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Jasså gjorde den inte. Har du källa på det Klicka på texten med blå understrykning. Det är en länk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 Klicka på texten med blå understrykning. Det är en länk. den säger inget som man kan tro på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 den säger inget som man kan tro på Varför är det inte trovärdigt? Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2014 Dela Inlagd Juni 29, 2014 (ändrad) Och så var historien falsk. Flickorna kom inte från samma klass och ingen av dom hade blivit stympade efter ankomsten till Sverige. Alla kom från länder som Somalia eller Eritrea där 97% av flickorna är omskurna. Ruskigt nog i sig, men den världsnyhet man försökte göra det till baserades på dålig journalistik. Hittar inga dementier i de stora tidningarna men på Sveriges Radio efter att ha lyssnat på Media Något att fundera på innan man nästa gången tar den beväpnade glittrande thailändska låtskrivarens pressmeddelanden på allvar. I midsommarhelgen spreds en nyhet som en löpeld i Sverige och över världen: I Norrköping hade man upptäckt 60 könsstympade flickor, och 30 av dem gick i samma klass. Det var en nyhet som var så oväntad och fasansfull att världens medier riktade blicken mot Sveriges åttonde största stad. Brittiska Independent och amerikanska Daily News rapporterade men nyheten var så spektakulär att även tidningar i Malaysia och Indien slog upp stora rubriker. Problemet var bara att det här inte alls stämde. Det som stämde var väl att dom var, är, och andra kanske riskerar att bli könsstympade. Nog så viktigt att lyfta upp. Det gapas en massa (av andra organisationer) om att inte kapa svansen på hundar eller grisar, men personligen så tycker jag detta är värre, mycket värre. Ändrades Juni 29, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Invandrarna lär sig fort då de är överrepresenterade på Svenska fängelser... Sen tror jag nog de flesta Svenskar gör rätt för sig med arbete, det du tar upp som Svensk kultur gör att man lider med dina uppväxtförhållande som gjort att du blivit just som du är, sorry men det är inget jag kan göra något åt mer än att beklaga... På tal om överrepresentation så verkar det som om kriminella är överrepresenterade i SD. Kan man därav dra slutsatsen att de flesta av SD's representanter i själva verket är invandrare själva? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 På tal om överrepresentation så verkar det som om kriminella är överrepresenterade i SD. Kan man därav dra slutsatsen att de flesta av SD's representanter i själva verket är invandrare själva? Ja finns en hel del invandrare där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 På tal om överrepresentation så verkar det som om kriminella är överrepresenterade i SD. Kan man därav dra slutsatsen att de flesta av SD's representanter i själva verket är invandrare själva? Källa till dina sanningar som egentligen är dina egna gissningar, och nej aftonblasket eller exxxpress är inte några sanningsmaskiner. Såg att du i tidigare inlägg försvarar omskärningar av kvinnor, vidrigt... Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Det är väl en svensk förbannade rättighet att få begå några brott Men då länken innehåller källan för påståendet säkert inte är pålitlig då det inte är en SDare som påstår så kan man undra. Ska man inte ens få begå några brott som purSvensk längre? Bedrövligt! http://www.di.se/artiklar/2014/6/30/sd-politiker-morkade-brott/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 60 flickor har hittats könsstympade i Sverige och jag förstår inte snacket om var detta skett. Om någon av dessa flickor varit en av mina döttrar hade jag känt mig graft misslyckad. Det är ett misslyckande av Sverige att tillåta detta brott som kan jämföras med mord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 (ändrad) Källa till dina sanningar som egentligen är dina egna gissningar, och nej aftonblasket eller exxxpress är inte några sanningsmaskiner. Såg att du i tidigare inlägg försvarar omskärningar av kvinnor, vidrigt... Det får du nog vara så god att dokumentera. Kan du inte det så släpp åtminstone flaskan. Ändrades Juni 30, 2014 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Det får du nog vara så god att dokumentera. Kan du inte det så släpp åtminstone flaskan. Börja du med att ha källa på dina påståenden, sen dricker jag inte så det finns ingen flaska att släppa. Men åter så svarar du inte på att du förnekar att omskärelser skulle ske i Sverige,,, är du med i moskeerna och kollar eller lever du med dem? eller har du läst om det i expreeees och aftonblaskeriet... Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 (ändrad) Börja du med att ha källa på dina påståenden, sen dricker jag inte så det finns ingen flaska att släppa. Men åter så svarar du inte på att du förnekar att omskärelser skulle ske i Sverige,,, är du med i moskeerna och kollar eller lever du med dem? eller har du läst om det i expreeees och aftonblaskeriet... Jag har inte förnekat något ang. omskärelser, var får du det ifrån? Var god citera det jag skulle sagt. Eller kom med en ursäkt. Däremot var artikeln som startade tråden fel. Det har programmet Media i Sveriges Radio verifierat och det står även i utländska tidningar hur fel det blev. Det finns en länk i mitt inlägg - du kan klicka själv. Jag kan väl för fan inte hjälpa att de flickor som påstods vara omskurna under deras tid i Sverige inte var det eller att de inte gick i samma klass - vilket var fundamentet i den Världsnyhet som kablades ut. Att ifrågasätta källor är inte det samma som att stödja det de handlar om. Lär dig det. mh Ändrades Juni 30, 2014 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 På tal om överrepresentation så verkar det som om kriminella är överrepresenterade i SD.Kan man därav dra slutsatsen att de flesta av SD's representanter i själva verket är invandrare själva?Det är ej så konstigt för även många invandrare är tänkande människor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Du kan väl inte hjälpa att du stöder något som enligt mig är att jämföra med mord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 SD propagandan i ett nötskal, fast helt utan någon tanke på de som faktiskt drabbas av könsstympningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Du kan väl inte hjälpa att du stöder något som enligt mig är att jämföra med mord Jag tolkar dina inlägg som att du vill att flera kvinnor ska könsstympas. Helst barn och utan bedövning Att du inte skäms. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Enligt SD mobben är det ju bättre att de könsstympas i sitt hemland för där är det ju inte olagligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nu är bananen på väg att idi*tförklara 70-80% igen av MPRs medlemmar.Jag har tidigare uppskattat hans skämt men nu märker jag hur jag avskyrmannnen ifråga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Jag tolkar dina inlägg som att du vill att flera kvinnor ska könsstympas. Helst barn och utan bedövningAtt du inte skäms.Du är ju också en jävla fjant och du måste förklara varför jag är så knäpp.Dom som inte vågar stå för att förbjuda hedersmord och stympning är riktiga kanonkillar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nu är bananen på väg att idi*tförklara 70-80% igen av MPRs medlemmar. Jag har tidigare uppskattat hans skämt men nu märker jag hur jag avskyr mannnen ifråga. Du är inte 70-80% av MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Du är inte 70-80% av MPR. Har du källa på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Du är inte 70-80% av MPR. Och du är inte Bananen. Hen idi*tförklarar bara sig själv. Det gör han i gengäld otroligt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Du är inte 70-80% av MPR.Nej det vet jag och för 2 veckor sen så sa du att det är konstigt att MPRsmedlemmar bryr sig så om hedersmord och kvinnlig omskäretlse.Menar du då att du somtydligen står utanför så är det helt okej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nej det vet jag och för 2 veckor sen så sa du att det är konstigt att MPRs medlemmar bryr sig så om hedersmord och kvinnlig omskäretlse.Menar du då att du som tydligen står utanför så är det helt okej. Nej, du har inte förstått. Jag tycker det är konstigt att de som verkar sympatisera med SD eller brukar klaga på invandrare/flyktingar plötsligt visar en stor sympati för de stackare som utsätts för könsstympning eller hedersmord. Man kan få för sig att det egentligen inte är de stackarna som de värnar om för då borde de ju egentligen vara glada att de kom hit för sannolikheten att det skall ske i Sverige är ju trots allt mindre. Hoppas poletten trillade ner nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nej, du har inte förstått. Jag tycker det är konstigt att de som verkar sympatisera med SD eller brukar klaga på invandrare/flyktingar plötsligt visar en stor sympati för de stackare som utsätts för könsstympning eller hedersmord. Man kan få för sig att det egentligen inte är de stackarna som de värnar om för då borde de ju egentligen vara glada att de kom hit för sannolikheten att det skall ske i Sverige är ju trots allt mindre. Hoppas poletten trillade ner nu. Tja, i din inskränkta värld kan det kanske verka konstigt att folk trots att dom röstar på sd eller sympatiserar med sd skulle kunna känna avsky för dessa hemskheter/handlingar och visa sympati och medkänslor för offren oavsett om det sker i sverige eller ej. Nu var ju könsstympningen redan gjord innan dom kom hit iof, och man är nog bra naiv om man går och tror att dessa sjuka ingrepp inte existerar i sverige, eller på "semesterresor" till ursprungslandet. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu