Jump to content
IGNORERAD

TV licens för dator


janne_h

Recommended Posts

Du ja, men vad tror du att dina bidragsturister kommer att koncentrera sig på?

 

Fast ni har kanske fritidsgårdarna kvar däruppe, och isåfall så är problemet löst...

Bidragsturister?? Vad är det?

Vi är så dåliga på bidrag eftersom vi arbetar istället.

Vad arbetar du med? Skulle vara väldigt trevligt att veta.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    25

  • Benriach

    23

  • Nemo

    11

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Jag jobbar på parkförvaltningen inom Skarpnäcks förvaltningsområde.

 

Hurså?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag tror nog Kiruna klarar sig, vi tjänar näst bäst i Sverige(tror det var täby eller Danderyd som låg före)

Ingen arbetslöshet och de flesta har en årsinkomst på dubbelt så hög som latmaskarna söderut.

TV-licensen betalar vi gärna eftersom vi har råd med det...

Puss

Erkki

Nädå det är många kommuner som har högre medelinkomst än Kiruna, finns även i skåne län, arbetslöshet har ni också, iof inte så hög (4,5 %). :ahh:

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå det är många kommuner som har högre medelinkomst än Kiruna, finns även i skåne län, arbetslöshet har ni också, iof inte så hög (4,5 %). :ahh:

Tja Bananen,

Nu har du fel igen.. Arbetslösheten är 2,3 % och det är förmodligen sörlänningar som kört fel...

Jag borde ha påpekat att vi tjänar bland de bästa av de som är under 50 år, mitt fel.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar på parkförvaltningen inom Skarpnäcks förvaltningsområde.

 

Hurså?

Trevligt, där har jag bott.

Bodde på fallskärmsgatan(tror jag det hette)

Kul att du får vistas i ett område där all service tillhandahålls av invandrare, svenskarna orkar väl inte..

Lättare att jobba kommunalt.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du får vistas i ett område där all service tillhandahålls av invandrare, svenskarna orkar väl inte..

 

Nej, "svenskarna" håller sig nog gärna borta från affärer med dina önskemedborgare.

 

Förövrigt så är Skarpnäcks församling (tack och lov) större än själva Skarpnäck. Men jag kan säga som så att det finns en jävla massa zigenarbajs att sanera utanför Markuskyrkan i Björkhagen. Kyrkan som är dumma nog att ge dessa missfoster mat...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, "svenskarna" håller sig nog gärna borta från affärer med dina önskemedborgare.

 

Förövrigt så är Skarpnäcks församling (tack och lov) större än själva Skarpnäck. Men jag kan säga som så att det finns en jävla massa zigenarbajs att sanera utanför Markuskyrkan i Björkhagen. Kyrkan som är dumma nog att ge dessa missfoster mat...

Tja Benriach,

Vi kanske slutar denna diskussion precis nu, att kalla folk för missfoster klingar illa i mina öron.

Skaffa dig ett riktigt jobb istället för att störa dig på andra.

Finns visst en del bajs att sanera inom parkförvaltningen också...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Benriach,

Vi kanske slutar denna diskussion precis nu, att kalla folk för missfoster klingar illa i mina öron.

Skaffa dig ett riktigt jobb istället för att störa dig på andra.

Finns visst en del bajs att sanera inom parkförvaltningen också...

Puss

Erkki

Tja, vänta bara tills du får dem som grannar.

 

Men då blir det väl ett jävla gnäll om att det är de där jävlarna i Ståckhålm som har bestämt att de skall dit...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vänta bara tills du får dem som grannar.

 

Men då blir det väl ett jävla gnäll om att det är de där jävlarna i Ståckhålm som har bestämt att de skall dit...

Jag har ju haft dem som grannar i Skarpnäck, bodde där 2 år.

Trevligt folk överlag, fast man störde sig på att sopor och gräsklippning sköttes så dåligt.

De är välkomna, gräsklippare kan stanna.. Det växer ju så dåligt här uppe.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

De är välkomna, gräsklippare kan stanna..

 

Ja oroa dig inte för det,de kommer inte för att jobba. Det enda de tar med sig är tiggarburken, tyckasyndomskylten samt den sedvanliga zigenarutstyrseln...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja oroa dig inte för det,de kommer inte för att jobba. Det enda de tar med sig är tiggarburken, tyckasyndomskylten samt den sedvanliga zigenarutstyrseln...

Tja,

De och alla andra tycker ju faktiskt synd om dig!

Rasist, låtsasjobb och inskränkt!

Vad du tar på dig spelar mindre roll, missfoster klär inte i något.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Bananen,

Nu har du fel igen.. Arbetslösheten är 2,3 % och det är förmodligen sörlänningar som kört fel...

Jag borde ha påpekat att vi tjänar bland de bästa av de som är under 50 år, mitt fel.

Puss

Erkki

"Lägst arbetslöshet har Kiruna med 4,3 procent."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/arbetslosheten-minskar-16

 

"Det är Kiruna kommun som har länets lägsta arbetslöshet på 4,3 procent"

http://news.cision.com/se/arbetsformedlingen-norrbotten/r/stora-skillnader-i-arbetsloshet-i-lanet,c9548747

 

"Den lägsta andelen utan arbete uppmätes i kiruna med 4,2 och den högsta i haparanda med 14,2 procent"

http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.75050d89144b969bc3a32c1/Fakta+BD-l%C3%A4n+2014-04.doc.pdf

 

"bland de bästa av de som är under 50 år"

Jaha, du skrev fel eller nåt, källa?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

De och alla andra tycker ju faktiskt synd om dig!

Rasist, låtsasjobb och inskränkt!

Vad du tar på dig spelar mindre roll, missfoster klär inte i något.

Puss

Erkki

Nu när du själv ser dig som nån slags Norrländsk gud, eller nåt, varför inte ge oss en bild av dig själv? Vad gör du? Att klanka ner på parkjobbet var tydligen helt ok för en fördomsfri person som dig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten är inte Kiruna världens största kommun eller dylikt till ytan?

 

Isåfall så kan ju ni ta hand om alla stackars krigsflyktingar som kommer, fast de gillar kanske inte de norrländska myggen...

Nja, dom som bor i dom lite rikare/finare kommunerna vill ju inte ha sånt skräpfolk i närheten av sitt område/bostad.

 

"De tjugo fattigaste kommunerna tar emot fem gånger fler flyktingar, räknat per invånare, än de tjugo vars invånare har högst inkomstnivå."

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/farre-flyktingar-i-rika-kommuner/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Efter ha läst på lite ger jag dig rätt mina siffror inkluderar arbetsstöd.

Sorry

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, dom som bor i dom lite rikare/finare kommunerna vill ju inte ha sånt skräpfolk i närheten av sitt område/bostad.

 

"De tjugo fattigaste kommunerna tar emot fem gånger fler flyktingar, räknat per invånare, än de tjugo vars invånare har högst inkomstnivå."

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/farre-flyktingar-i-rika-kommuner/

Såklart, måste ju dra in statliga bidrag så de kan betala de anställda på Parkförvaltningen..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart, måste ju dra in statliga bidrag så de kan betala de anställda på Parkförvaltningen..

Puss

Erkki

Ja, de som städar upp din(Ja, jag förmodar att du röstar på ett flyktingbidragsvälkomstparti) skit skall förstås inte ha nån respekt i samhället.

 

Detta jobb borde ju göras gratis av folk som bor i bostadsrätten i närheten...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Känns helt OK att klanka ner på dig, att kalla folk för missfoster som indirekt betalar din lön är bara dumt.

Jag klippte gräs när jag var femton sen gick jag vidare...

Idag arbetar jag på en arbetsplats med 20 anställda, 19 icke svenska och jag.

Jag är givetvis den slöaste..

Puss erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns helt OK att klanka ner på dig, att kalla folk för missfoster som indirekt betalar din lön är bara dumt

 

Hur betalar en zigenare en parkanställds lön?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de som städar upp din(Ja, jag förmodar att du röstar på ett flyktingbidragsvälkomstparti) skit skall förstås inte ha nån respekt i samhället.

 

Detta jobb borde ju göras gratis av folk som bor i bostadsrätten i närheten...

Nej, respekt får man ej när man kallar sina medmänniskor för missfoster.

Din arbetsuppgift känns helt rätt i min värld, du har helt enkelt hittat rätt.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, respekt får man ej när man kallar sina medmänniskor för missfoster.

Din arbetsuppgift känns helt rätt i min värld, du har helt enkelt hittat rätt.

Puss

Erkki

Var har jag kallat mina medmänniskor för missfoster?

 

Om du menar zigenare så har de valt, sen hundratals år, att leva utanför gängse regler och då är de enligt min definition ej heller mina medmänniskor...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...