Jump to content
IGNORERAD

TV licens för dator


janne_h

Recommended Posts

Oregistrerad

Ungefär som att alla bidrar med skatt till att bygga vägar även om man inte kör på dom. Eller järnvägar, eller sjukhus eller etc etc etc

Alla använder, eller har nytta av vägarna,järnvägen,sjukhusen på ett eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    25

  • Benriach

    23

  • Nemo

    11

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Tycker precis tvärt om Jävla skit till 90% 10an går väl ann Dokumentärerna Amerikansk dynga rakt igenom

Offe

Jag är jävligt glad över de reklamfria kanalerna :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ps Sport i reklam kanerna utom 4an går inte att se

Ds

Sport på 4:an är en ren plåga att se!

Matchanalys i halvtid? Varför då? Då ska vi ju sända reklam! :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Match analys Vilket skit SRT 1 t före prat 1,40 min fotboll 1t prat plus allt prat i nyheterna Visa fotboll och hockey utan babbel tycker jag Oftast lyssnar jag på musik och stänger ljudet på burken

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla använder, eller har nytta av vägarna,järnvägen,sjukhusen på ett eller annat sätt.

 

Inte om man bor utomlands.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man bor utomlands.

 

Lite samma tänk som det är bara sjuka som skall bidra till att bygga sjukhus eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju i och för sig något som heter bilskatt även om den inte lär räcka till.

Bilisterna betalar ju även en hel del i skatt på bränslet så det kanske till och med blir över till annat. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Alla har tv men ingen vill betala. Patetiskt ta mig fan! Inte trodde jag att det fanns så många gneträvar? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite samma tänk som det är bara sjuka som skall bidra till att bygga sjukhus eller ?

 

Inte alls, om du läser vad jag vad jag citerade så kanske du förstår vad jag menar.

 

 

Bor man utomlands så använder man inte eller har nytta av dessa förmåner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls, om du läser vad jag vad jag citerade så kanske du förstår vad jag menar.

 

 

 

 

Bor man utomlands så använder man inte eller har nytta av dessa förmåner.

 

Dags att dra ett varv på SINK-skattedebatt-kvarnen ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, dags å jämföra skatte inbetalningarna här nu!! Själv betalar jag 15662.- i f-skatt varje månad, hur mycket betalar ni andra? :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har tv men ingen vill betala. Patetiskt ta mig fan! Inte trodde jag att det fanns så många gneträvar? :)

Jag betalar till kabelbolaget varje månad...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls, om du läser vad jag vad jag citerade så kanske du förstår vad jag menar.

 

 

 

 

Bor man utomlands så använder man inte eller har nytta av dessa förmåner.

Bor du utomlands så behöver du inte heller betala för det. Visserligen har du en sinkskatt på den pension som du inte skattat för när du jobbat. Pension är oskattad lön! När jag jobbat utomlands har jag inte betalt skatt i Sverige. En del som jobbar i Sverige betalar hellre inte skatt utan skattesmitar. Du tillhör förmodligen de som likt skattesmitarna tycker att andra ska betala skatt men inte du!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor du utomlands så behöver du inte heller betala för det. Visserligen har du en sinkskatt på den pension som du inte skattat för när du jobbat. Pension är oskattad lön! När jag jobbat utomlands har jag inte betalt skatt i Sverige. En del som jobbar i Sverige betalar hellre inte skatt utan skattesmitar. Du tillhör förmodligen de som likt skattesmitarna tycker att andra ska betala skatt men inte du!

 

Fattar inte varför du skall blanda in hur mycket skatt jag betalar. Jag citerade ju en medlem som sa att alla har nytta av vägarna, järnvägarna eller sjukhusen. och i mitt citat/inlägg så skrev jag:

 

 

Så kan du förklara varför du börjar babbla om sinkskatt och skattesmitare?  Bor man utomlands så har man ingen nytta av vägarna, järnvägarna eller sjukhusen, vare sig man betalar skatt eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag använder i allafall vägarna utomlands,för att slippa att gå.Jag är tom. med och betalar skolgång,sjukhus,vägar etc. där.

Helt enkelt därför att det är skatt på varor och tjänster.Hur mycket betalar man i Thailand för den statliga radio och tv-tjänsten?

Alla har inte TV längre tex min mamma har inte, och jag skulle klara mig bra utan också.Jag är för, att dom pengarna går till något bättre.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag betalar till kabelbolaget varje månad...

Då är det väl bara att betala tv-licensen med då? Själv sa jag upp mitt Comhem abonnemang, om det är några som rövknullar sina kunder med dolda avgifter som kortavgift. vafan är kortavgift? Tycker personligen man ska bojkotta samtliga kabelbolag. Betala tv-license... annars får du en Åbro i halsen! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, dags å jämföra skatte inbetalningarna här nu!! Själv betalar jag 15662.- i f-skatt varje månad, hur mycket betalar ni andra? :14:

Om jag ska räkna in arbetsgivaravgifter o till pensionen så betalar min arbetsgivare ungefär lika mycket.

 

 FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Då är det väl bara att betala tv-licensen med då? Själv sa jag upp mitt Comhem abonnemang, om det är några som rövknullar sina kunder med dolda avgifter som kortavgift. vafan är kortavgift? Tycker personligen man ska bojkotta samtliga kabelbolag. Betala tv-license... annars får du en Åbro i halsen! :)

Ja dom kan kalla det vad dom vill men det är bara att räkna med som en totalkostnad.När jag betalar för Silja Line biljetterna tillkommer hamnavgift eller ett oljetillägg.

Dom skulle lika gärna ta ett spola toalettentillägg eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det väl bara att betala tv-licensen med då? Själv sa jag upp mitt Comhem abonnemang, om det är några som rövknullar sina kunder med dolda avgifter som kortavgift. vafan är kortavgift? Tycker personligen man ska bojkotta samtliga kabelbolag. Betala tv-license... annars får du en Åbro i halsen! :)

Nu är det så Wuttis att jag gillar att välja själv(jag behöver alltså inte fråga frugan om lov  :y15: ), även om kabelavg. är hög så är det ändå mitt eget val att ha eller inte ha och dessutom så finns det lite olika alternativ.

 

Och på tal om valfrihet och blasket åbro, så tar jag den hellre uppkörd i anus än hälld i halsen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför du skall blanda in hur mycket skatt jag betalar. Jag citerade ju en medlem som sa att alla har nytta av vägarna, järnvägarna eller sjukhusen. och i mitt citat/inlägg så skrev jag:

 

 

 

 

Så kan du förklara varför du börjar babbla om sinkskatt och skattesmitare?  Bor man utomlands så har man ingen nytta av vägarna, järnvägarna eller sjukhusen, vare sig man betalar skatt eller inte.

 

Många verkar glömma bort att allt de dragit nytta av i Sverige i samma stund som de lämnar landet. Det är väl ändå självklart att alla inte har nytta av vägar, järnvägar eller sjukhus varje dag hela livet? Detta oavsett om man bor i Sverige eller utomlands. Själv är jag i alla fall extremt tacksam över varje dag jag inte behöver få någon nytta av sjukhusen.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

 Själv är jag i alla fall extremt tacksam över varje dag jag inte behöver få någon nytta av sjukhusen.

 

/Krille

 

Självklart, det är väl alla vare sig man bor i Sverige eller utomlands.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför du skall blanda in hur mycket skatt jag betalar. Jag citerade ju en medlem som sa att alla har nytta av vägarna, järnvägarna eller sjukhusen. och i mitt citat/inlägg så skrev jag:

 

 

 

 

Så kan du förklara varför du börjar babbla om sinkskatt och skattesmitare?  Bor man utomlands så har man ingen nytta av vägarna, järnvägarna eller sjukhusen, vare sig man betalar skatt eller inte.

Har du ingen nytta av vägarna etc, skit i dom då, bry dig inte i det du inte har något med att göra då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ingen nytta av vägarna etc, skit i dom då, bry dig inte i det du inte har något med att göra då!

 

Det är ju det jag gör, men min fråga till dig var ju angående skatter och skattesmitare och varför du tog upp det?  Det låter på dig som att alla som flyttar ifrån Sverige är skattesmitare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det jag gör, men min fråga till dig var ju angående skatter och skattesmitare och varför du tog upp det?  Det låter på dig som att alla som flyttar ifrån Sverige är skattesmitare.

Lär dig läsa då! Det jag skrev är att de som inte bor i Sverige behöver inte betala skatt här. Fast att det bor en del i Sverige som inte heller betalar skatt utan skattesmiter istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...