janne_h Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Högsta förvaltningsrätten har idag kommit fram att radiotjänst inte har rätt att ta ut TV licens för datorer och telefoner och plattor. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19049823.ab Blir ännu mera komiskt när dom på sin sida hävdar att den praxisen gäller ej retroaktivt. Och dom kommer inte betala tillbaka nånting till dags datum. http://www.radiotjanst.se/Avgiften/Lagar-och-regler/Viktigt-meddelande/ "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Sicka jävla as dom är på Radiotjänst ......men så klart,det är ju statligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Min dotter blev pålurad att betala TV licens trots att hon inte äger nån TV. En slug jävla säljare ringde och lurade henne att säga att hon hade en dator till skolarbetet. Jag hjälpte henna att överklaga, men det var lönlöst. De jävla svinen på Radiotjänst vill ju kräva in så mycket de kan såklart! Betalar man då inte så skickar de det vidare till Kronofogden direkt! Jag kommer nu att hjälpa henne att kräva tillbaka ett års licenspengar. Radiotjänst kan säga vad de vill angående återbetalningen, det får avgöras i domstol i så fall. Det är bara nån jävla tjänsteman antagligen som bestämt att inget skall återbetalas, knappast lagenligt som jag ser det. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Här i Finland har dom helt sonika lagt till den på skatten.Alla som betalar skatt betalar, sen så spelar det ingen roll om du har tv, dator eller är blind och döv. Jäkla fasister Jag fattar inte att sånt kan vara lagligt ens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Här i Finland har dom helt sonika lagt till den på skatten.Alla som betalar skatt betalar, sen så spelar det ingen roll om du har tv, dator eller är blind och döv. Jäkla fasister Jag fattar inte att sånt kan vara lagligt ens. Det är ju bra med statlig radio/tv och media. Tänk hur bakom väggen förda vi äro utan ståtliga YLE. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Här i Finland har dom helt sonika lagt till den på skatten.Alla som betalar skatt betalar, sen så spelar det ingen roll om du har tv, dator eller är blind och döv. Jäkla fasister Jag fattar inte att sånt kan vara lagligt ens. Ungefär som att alla bidrar med skatt till att bygga vägar även om man inte kör på dom. Eller järnvägar, eller sjukhus eller etc etc etc Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 (ändrad) Det är nog bara en tidsfråga nu innan licensen tas bort. Antar att många nu kommer att hävda att dom slängt ut tv:n. Då får dom åka runt och kolla. Hur faan det nu ska gå till. Systemet kommer att urholkas. Fattar inte varför vi ska betala produktion av tvteater, musikfestivaler och annat skit med licensen. Tvinga istället på tv-bolagen att sända nyheter och samhällsinfo för att få sina licenser att sända. Dom som producerar program ska väl göra det på samma villkor. Djäkla puckon. Ändrades Juni 13, 2014 av Nisse Hult Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Ungefär som att alla bidrar med skatt till att bygga vägar även om man inte kör på dom. Eller järnvägar, eller sjukhus eller etc etc etc Finns ju i och för sig något som heter bilskatt även om den inte lär räcka till. Sponsrad sjukvård ser jag mer som en kollektiv försäkring. Jag såg en omröstning där 29% hade svarat att de inte betalade tv-licens. Nu är ju inte det särskilt vetenskapligt men den ger en fingervisning av hur många som åker snålskjuts. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Ungefär som att alla bidrar med skatt till att bygga vägar även om man inte kör på dom. Eller järnvägar, eller sjukhus eller etc etc etc Enda jag skulle vilja titta från dom statliga propagandakanalerna är typ sport.Men sportevenemangen går mer o mer till betalkanalerna. Man blir indiktrerad redan som barn när man tvingas till skolan bort från föräldrarna.Som tur är finns det internet idag där man kan utbilda sig till vad som helst, förutom att man får en handskakning på slutet och ett papper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Jag är jävligt glad över de reklamfria kanalerna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jordvarme Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Äntligen några vettiga domare som inte kryper för SVT/Radiotjänst-maffian, nu kan den där sturske Petter-Nicklas VD:n på Radiotjänst äta upp sin egen skit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Det skulle lätt räcka med en statlig tv-kanal. De borde inrikta sig på nyheter, sport, reportage och dokumentärer som är deras styrka. Underhållningsprogram finns det ingen anledning att staten ska hålla på med. Borde kunna gå att få ned kostnaderna ordentligt och det som blir över borde läggas på skatten. Mer dokumentärer som den om den fascinerande kvinnan som ensam drev ett hotell till hon blev 94 år, det betalar jag gärna en slant för. http://www.svtplay.se/video/127357/palace-hotell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Det skulle lätt räcka med en statlig tv-kanal. De borde inrikta sig på nyheter, sport, reportage och dokumentärer som är deras styrka. Underhållningsprogram finns det ingen anledning att staten ska hålla på med. Borde kunna gå att få ned kostnaderna ordentligt och det som blir över borde läggas på skatten. Mer dokumentärer som den om den fascinerande kvinnan som ensam drev ett hotell till hon blev 94 år, det betalar jag gärna en slant för. http://www.svtplay.se/video/127357/palace-hotell Ja det var en intressant dokumentär “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Japp, nu är tv dator - licensen uppsagd! Har dator men ingen tv sedan 3 år tillbaks! "Preben" hälsar till Köttis! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Efter domen som stoppar Radiotjänst från att ta ut tv-avgift av alla som tittar på tv på datorn kräver flera partier ett nytt system. Men någon skatt får det inte vara, understryker många. http://www.dn.se/ekonomi/partier-vill-ha-ny-tv-finansiering/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 (ändrad) Det brännas förmodligen otroligt med resurser inom SVT helt i onödan. När reklam-tv kom tog det en lång stund innan man vande sig och jag tyckte i många år att SVT var i särklass bäst. Nu tycker jag oftast att det är något sunkigt och mossigt över SVT. Och skall sanningen fram tittas det inte så mycket på tv här längre Edit: Det är som sagts dokumentärer, nyheter och liknande som är SVTs styrka. Underhållningen är bra klen. Ändrades Juni 13, 2014 av Khonis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 "Högsta förvaltningsdomstolen säger att personer kan få pengar tillbaka om de betalat tv-avgift för en dator. Radiotjänst sa först nej men ska nu utreda om man ska betala tillbaka pengar." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19050482.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Det brännas förmodligen otroligt med resurser inom SVT helt i onödan. När reklam-tv kom tog det en lång stund innan man vande sig och jag tyckte i många år att SVT var i särklass bäst. Nu tycker jag oftast att det är något sunkigt och mossigt över SVT. Och skall sanningen fram tittas det inte så mycket på tv här längre Edit: Det är som sagts dokumentärer, nyheter och liknande som är SVTs styrka. Underhållningen är bra klen. Tycker nog att det är orättvist att inte alla som producerar gör det på samma villkor. Undrar vad eu´s konkurenslagar säger om detta. Men staten kanske har förhandlat fram ett undantag för detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Jag tycker det är orättvist att man inte får välja själv om man vill betala och titta på svt. Tyranni och diktatur kallas det. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 (ändrad) Tycker nog att det är orättvist att inte alla som producerar gör det på samma villkor. Undrar vad eu´s konkurenslagar säger om detta. Men staten kanske har förhandlat fram ett undantag för detta. Flytta över alla beslut till Bryssel så att det blir likvärdigt. Tyranni och diktatur ska det vara. Ändrades Juni 13, 2014 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Här i Finland har dom helt sonika lagt till den på skatten.Alla som betalar skatt betalar, sen så spelar det ingen roll om du har tv, dator eller är blind och döv. Jäkla fasister Jag fattar inte att sånt kan vara lagligt ens. Jag hoppas att det ska bli så även i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Inte ett öre från mig till den där jävla kommunist-lekstugan... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Inte ett öre från mig till den där jävla kommunist-lekstugan... Då kan vi skaka hand med varandra. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Det brännas förmodligen otroligt med resurser inom SVT helt i onödan. När reklam-tv kom tog det en lång stund.. Edit: Det är som sagts dokumentärer, nyheter och liknande som är SVTs styrka. Underhållningen är bra klen. Ja tacka vet jag postkodmiljonären, bingolotto och andra reklamfinansierade underhållningsprogram! De e kvalité. På spåret å "så ska det låta" å annan skit på SVT, kan de ta å slänga i komposten! :y15: MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 13, 2014 Dela Inlagd Juni 13, 2014 Det är nog många som har minskat på sitt dumburks-tittande med åren.Jag vet fler som har slutat helt.Jag förstår förr när det inte fanns nått att välja på men nu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu