Jump to content
IGNORERAD

VM i Brazil


Krögarn

Recommended Posts

  • Svar 799
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • B747

    55

  • Trident

    55

  • Bibben

    42

  • conservator

    40

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hoppas Holland segrar

Hoppas och hoppas...

Men jag tror dom gör det.

Final mot Tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, när ska det här satans fjanterierna ta slut, den ena kanalen visar Almedalsveckan, där alla tävlar om att slicka upp väljarna... :y5:

Andra kanaler visar karlar som springer efter en satans läderpung, och ojar sig som dagisbarn... :wild:

Fattas bara att det skulle sändas en melodifestival, med en bunt skäggiga damer samtidigt... :whoco5:

Nä, nu får det vara slut på tramserierna, och ge oss våra ordinarie TV kanaler tillbaks, typ anslagstavlan, helgmålsringning. och annan lättsinnig underhållning... :police:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, när ska det här satans fjanterierna ta slut, den ena kanalen visar Almedalsveckan, där alla tävlar om att slicka upp väljarna... :y5:

Andra kanaler visar karlar som springer efter en satans läderpung, och ojar sig som dagisbarn... :wild:

Fattas bara att det skulle sändas en melodifestival, med en bunt skäggiga damer samtidigt... :whoco5:

Nä, nu får det vara slut på tramserierna, och ge oss våra ordinarie TV kanaler tillbaks, typ anslagstavlan, helgmålsringning. och annan lättsinnig underhållning... :police:

 

Mvh. borje222

Nej,nu skojar du bara.Detta är nog det bästa vi har på TV ,skådespel för miljarder människor

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hejar på costa rica det verkar vara ett förnuftigt land

1. författningsenligt avskaffat sin armé,

2. Att de till 2021 vill bli det första koldioxidneutrala landet i världen.

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Rättvisa till slut! Så förtjänt mot ett så defensivt lag som Costa Rica! Underbart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rättvisa till slut! Så förtjänt mot ett så defensivt lag som Costa Rica! Underbart!

Rättvist, men kul med små länder som utmanar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir lite tudelad, Lilleputtlandet mot?????Javisst ja, aven Holland ar ju ett Lilleputtland. Jaja, da fick dom val vinna da, kanns lite mer VM pa satt o vis med Holland-Argentina i semin!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Rättvisa till slut! Så förtjänt mot ett så defensivt lag som Costa Rica! Underbart!

Ja verkligen, en seger för fotbollen, Costa Rica försökte ju inte ens att ställa upp till "dans".

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Första VM som jag minns och väckte mitt intresse för sporten var VM 1954 i Schweiz.

 

Fast det var bara på radion som jag kunde följa med matcherna och som säkert många vet så är jag född i Tyskland och "mitt" lag vann till slut mästartiteln.

 

Nästa gång det drog ihop sig igen var det 1958 på VM i Sverige och jag kunde se alla matcher på tv den här gången. Tyvärr föll Tyskland mot Sverige i semifinalen och jag kommer aldrig att glömma den här matchen eftersom jag nästan grät av besvikelse.

 

Men jag lärde mig då som 12-årig mina första svenska ord: "Heja Sverige" som alla på Ullevi skrek och som fick utgöra mitt initiala ordförråd på svenska när jag själv flyttade till Sverige över ett årtionde senare. Alla sa då att det var det utmärkt ordförråd att börja med när man flyttar till Sverige, hehe..

 

Min besvikelse över semifinalförlusten kompenserades dock rikligt genom "mitt" lags enorma framgångar i VM's efterkrigshistoria. Det lönar sig att satsa på "rätt" lag för att "maximera" känslan av framgång och därför "minimera" sin besvikelse genom ett helt "fotbollsliv".

 

För att demonstrera detta har jag räknat ihop alla finaler, semifinaler och kvartsfinaler som "mitt" lag har varit inblandad i, största dels med framgång, under min "fotbollskarriär":

 

  • 7   finaler          (varav 3 vunna)
  • 11 semifinaler   (varan 7 vunna)
  • 15 kvartsfinaler (varav 12 vunna)

Nu känns det nästan som jag själv har spelat alla matcher från tvsoffan. I alla fall har jag nog bidragit till framgångar genom att alltid sätta på mig "rätta" fotbollslagets t-shirt. Och tro mig, det fungerar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... nästan alltid.

 

 

//Singha711

Trevligt facit får man säga men ett silver 58 och ett brons 94 smäller högre då dessa mästerskap rankas betydligt högre i svårighetsgrad!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja, nu har agnarna skiljts från betet. Bara storlag kvar och det är snudd på omöjligt att tippa vinnaren. Jag tror dock att Argentina kommer ta hem detta. Hade tidigare hoppats på en final mellan Argentina-Brasilien men jag tror Argentina -Tyskland kommer spela i finalen nu. 

 

1:Argentina

2:Tyskland

3:Brasilien

4:Holland

 

Di Maria är egentligen det osäkra kortet när det gäller Argentina. Snubben är ju makalöst bra och utan honom blir det helt klart kännbart i offensiven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyskland-Argentina i finalen!

En repris från 1990 och VM i Italien men nu så kommer det bli Argentina som vinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt hela tiden, det blir återigen en heleuropeisk final...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt hela tiden, det blir återigen en heleuropeisk final...

Stämmer.

Holland - Tyskland.

0-1

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt hela tiden, det blir återigen en heleuropeisk final...

 

Inte en chans att inte något lag från den kontinent turneringen går i inte kommer till finalen. Som regel brukar det väldigt sällan bli en vinnare från en annan kontinent. Finns givetvis några undantag då Afrika och Asien inte har vunnit men annars är det bara VM 58 som frångått den regeln.

 

Men om 3-4 dagar har vi svaret :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Inte en chans att inte något lag från den kontinent turneringen går i inte kommer till finalen. Som regel brukar det väldigt sällan bli en vinnare från en annan kontinent. Finns givetvis några undantag då Afrika och Asien inte har vunnit men annars är det bara VM 58 som frångått den regeln.

 

Men om 3-4 dagar har vi svaret :)

Times are changing! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Så där ja, nu har agnarna skiljts från betet. .

Hahaha!

En riktig "Roffe Zetterlundare"!

:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Omojligt, men raffinerat, mina favoriter ar fortfarande Tyskland, bara dom sakrar mot vinthundarna som forsoker springa runt trabeben i forsvaret, Hummels undantaget!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Brasilien-Tyskland i kväll

Ja,vad tror ni?

Själv hoppas jag och tror på Brasilien

Hoppas också att tyskarna knäcker idag! Då brassarna inte har en galen hund i laget! ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Deutchland uber alles..

Nja har svårt att välja där,ena benet vill att Europa går bra ,andra benet skulle vilja se Brasilien-Argentina i final

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...