Jump to content
IGNORERAD

Smart liten pryl - Kneedefender

acarls

Recommended Posts

Oregistrerad

Hur fan funkar den ? Fattar inte hur det skulle förhindra framförvarande att fälla ner stolsryggen?

Kan nån förklara?

Dela på andra sajter

Ser väl ut att funka som en kil.

Men framförvarande har ju betalt för en stol som ska gå att fälla ner.

Själv så frågar jag alltid vänligt om jag får fälla ner min stol i bakomvarandes mat innan jag "trycker på knappen".

Eller nä... Det gör jag ju inte. :) Men jag blir heller inte irriterad om jag råkar ut för en nedfälld stol i min mat.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

De stagen brukar inte vara så stadiga att en sån skulle förhindra nåt, och fläppen fälls ju med ryggen iallafall.

Nej vete fan men har bättre använding till 21 $

Dela på andra sajter

Via armarna till brickan blir de en stoppkloss till ryggstödet.

Det är betydligt billigare och effektivare att i tid och otid stöta till den nerfällda stolsryggen.

Ändrades av ban99arne
Dela på andra sajter

Det är ens fulla rätt att fälla ryggstödet om man vill (givetvis inte när det serveras mat), hade blivit rätt förbannad om framförvarande stol fälls ner och gör mitt utrymme mindre samtidigt som den som sitter bakom hade monterat dessa...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Nu sitter bordet fast i ramverket och påverkas inte om framförvarande stol fälls bakåt. 

Bordets läge är det samma men upplevs kanske inte så.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Nu sitter bordet fast i ramverket och påverkas inte om framförvarande stol fälls bakåt.

Finns tyvärr folk som inte förstår eller respekterar de oskrivna regler som finns i många sammanhang då man måste umgås i grupp med okända människor!

Hade någon satt dessa klossar bakom mig så hade jag uppmärksammat kabinpersonalen att åverkan gjorts på inredningen så den inte fungerar som den ska.

Edit: vet inte varför jag citerade Leifen?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag kanske är korkad men fattar inte hur någon kan tycka att det är ok att använda en sådan "pryl"? 

/Krille

Dela på andra sajter

Ganska så korkad uppfinning och är övertygad om att skulle man använda den blir man tillsagd.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hmm, om jag betalar för ett flyg med en stol som går att fälla lite och snällt fäller upp denna när det är dags för förtäring så hoppas jag verkligen inte att nån bakom mig tar initiativet att begränsa den möjligheten på en långflygning.

Speciellt inte om samma person själv använder recliningen.

Men det skulle inte förvåna mig det minsta, ungar som sitter och sparkar i ryggstödet verkar ju vara OK för vissa föräldrar i alla fall.

Men nu var jag ju negativ igen, förbaskat åxå.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ganska så korkad uppfinning och är övertygad om att skulle man använda den blir man tillsagd.

Precis - är ju samma sak som att sitta och "hålla emot" när framförvarande försöker fälla sitt säte.

/Krille

Dela på andra sajter

Precis - är ju samma sak som att sitta och "hålla emot" när framförvarande försöker fälla sitt säte.

/Krille

Det funkar,jag som oftast åker snikklass och är nästan 2 meter finner det inte speciellt behagligt när framförvarande kastar sig bakåt,då kan stoppklossen i mig aktiveras  :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

post-3077-0-87590500-1402412015_thumb.jp

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Det funkar,jag som oftast åker snikklass och är nästan 2 meter finner det inte speciellt behagligt när framförvarande kastar sig bakåt,då kan stoppklossen i mig aktiveras  :crazy:

Fäller du inte ditt egna säte?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Då når jag ju inte spriten  :17:

Men då är det väl bra att framför sittande fäller ner ryggstödet, du har närmare till spriten?

Dela på andra sajter

Inte?, tyckte allt att man inte kom över maten med skallen pga vinkel på sätet (den framför hade fällt sitt säte). Så risken för söl på kläderna finns...

Men blir man bara tillräckligt irriterad så kan man väl köra bänkpress eller :)

Alltid på de svagas sida.

Dela på andra sajter

Det hör väl till vanlig hyfs att kontrollera med bakomvarande resenär om det finns plats för denne om man skall fälla ner ryggstödet.

En utmärkt uppfinning för di som är småväxta och inte har mod att i tid och otid köra in ett knä i ryggen på framförvarande.

Skulle denne trots allt somna så tar man sonika tag i ryggstödet när man reser sig upp för en spatsertur till bekvämlighetsinrättningen.

De enda tillfällen det är lovligt att leka med ryggstödet är när det sitter en slipsnisse med dator bakom dig själv.

Dela på andra sajter

Fäller du inte ditt egna säte?

Många resenärer (speciellt på detta forum) gillar ju att dricka GT och då kan det ju bli lite obekvämt.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...