kitungmakmak Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Japp dessvarre ar det sa, 150 THB vid varje uttag sa nu far det bli den ATM som finns inom rackhall! Nu har jag bara sett AEON på bild i alla fall, men man får väl fundera på att ta ut en större suma via bank som ett alternativ åxå. Jaga efter dessa AEON medans dom var "gratis" kostar ju en del åxå, om man nu inte promenerar dit. Kikat på var dessa AEON finns på en lista och dom hade lyckats undvika exakt alla ställen som jag var nära. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Det kan variera. ICA tillsammans med AEON har varit avgiftsfritt tidigare i alla fall och kursen Mastercards. Det kan ha ändrats. Nu är det dock långt mellan dessa AEON ATM ställen. Hej Tog ut pengar på AEON's ATM på The Mall i Korat i april. Då var det 150 baht avgift även där. /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Lite fusk kan man unna sig. Man får inte ha pengar stående på detta konto. Bara vid tid för uttag. Då salokontroll göres innan kortet medger uttag/köp. Inga pengar inget uttag/köp. Dess utom kan jag stänga kortet. Via min inloggning. På data/ telefon. Öppna tar en dag. Hälsar pigge01 Kortet är väl kopllat till Master Card eller VISA? Då går det att handla med kortet i butik och det är långt ifrån alla butiket/kassasystem som kollar om det finns täckning på det anslutna kontot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Kortet är väl kopllat till Master Card eller VISA? Då går det att handla med kortet i butik och det är långt ifrån alla butiket/kassasystem som kollar om det finns täckning på det anslutna kontot. Intressanta är väl hur det blir om det går att handla med ett stängt/tomt kort utan kredit. Är det fortfarande kontoinnehavaren som blir återbetalningsskldig. Men då gäller det väl att inte yppa att man överlåtit kortet, och inte märkt att det var borta = inte stöldanmält eller spärrat kortet osv. Annars lär man ju sitta med skägget i brevlådan. Jag skulle inte släppa nån med mitt kort, speciellt inte tjejen/exet som troligen skulle tömt Big C. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Drar min vals igen också då: Numera tror jag inte att man får bättre kurs med att skicka svenska kronor. Seanste året har jag alltid skickat Baht, och kursen jag fått har legat ca 2-3 satang under spotkursen. Man vet dessutom vilken kurs man får direkt, skickar man svenska kronor blir det ju kursen om tre dagar. Jag har Nordea som då tar 30 kr, och Bangkok Bank i Thailand som tar 0,25 % dock minst 200 baht och högst 500 baht. Skickar jag således 80000 baht blir Bangkok Banks avgift 200 baht, skickar jag 100000 baht blir avgifte 250 baht. Uttag i Thailand helt fritt hemma i byn, annars 15 baht per uttag. Avgifterna i Thailand kan varierar otroligt mellan olika banker. Min sons fru hade tidigare Krung Thep (stavas det så?), och avgiften i Thailand då blev 700 baht. Han fick helt enkelt byta bank till Bangkok Bank Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Drar min vals igen också då: Numera tror jag inte att man får bättre kurs med att skicka svenska kronor. Seanste året har jag alltid skickat Baht, och kursen jag fått har legat ca 2-3 satang under spotkursen. Man vet dessutom vilken kurs man får direkt, skickar man svenska kronor blir det ju kursen om tre dagar.Håller med, riktigt bra kurs med Swedbank. Stavas gör det väl med Thailändska tecken "Krung Thai Bank", den statligt ägda banken, om du inte menar "Krung Thep Bank". Men den senare är ju Bangkok Bank, så det var väl knappast det han hade innan han bytte dit... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Håller med, riktigt bra kurs med Swedbank. Stavas gör det väl med Thailändska tecken "Krung Thai Bank", den statligt ägda banken, om du inte menar "Krung Thep Bank". Men den senare är ju Bangkok Bank, så det var väl knappast det han hade innan han bytte dit... Krung Thai skulle det vara, lite slö i huvudet idag på morgonen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ombordlevande Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Om du öppnar konto hos Western Union på internet kan du sända upp till fyra tusen kr till ett konto i Thailand per tillfälle för 25 sek tillkommer vad Thaibank lägger till? detta skall ta ca tre dagar enligt uppgift , har inte hunnit prova själv ännu ,då jag varit tvungen skicka över 4000 tusen på minuten , detta kostade då 390 sek . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Kortet är väl kopllat till Master Card eller VISA? Då går det att handla med kortet i butik och det är långt ifrån alla butiket/kassasystem som kollar om det finns täckning på det anslutna kontot. Se länkhttp://www.icabanken.se/kort-och-konto/vara-kort/bankkort-maestro/ Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Kortet är väl kopllat till Master Card eller VISA? Då går det att handla med kortet i butik och det är långt ifrån alla butiket/kassasystem som kollar om det finns täckning på det anslutna kontot. Se länkhttp://www.icabanken.se/kort-och-konto/vara-kort/bankkort-maestro/ Hälsar pigge01 Det är ingen större fara. Kortläsaren / ATM måste vara online Annars funkar inte kortet. Kortet har tryckta siffror så det inte går att dra en slip. Det funkar inte på data köp. Inget kontrollnummer på baksidan. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Banker är de enda som får råna folk lagligt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Gäller även försäkringsbolag Kenneth !!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Se länkhttp://www.icabanken.se/kort-och-konto/vara-kort/bankkort-maestro/ Hälsar pigge01 Det är ingen större fara. Kortläsaren / ATM måste vara online Annars funkar inte kortet. Kortet har tryckta siffror så det inte går att dra en slip. Det funkar inte på data köp. Inget kontrollnummer på baksidan. Hälsar pigge01 Då låter det ju faktiskt riktigt fiffigt. Alla sätt som man kan lura banken på avgifter är ju bra. Räcker gott med usel ränta och att man skall betala för att få göra deras jobb (internetbanken). ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Lite off topic, men varför skulle man vilja skicka pengar till gf/tjejen, har hon inget jobb eller kan hon inte arbeta. Hur klarade hon sig innan ni träffades, bara lite nyfiken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Lite off topic, men varför skulle man vilja skicka pengar till gf/tjejen, har hon inget jobb eller kan hon inte arbeta. Hur klarade hon sig innan ni träffades, bara lite nyfiken? Ibland tar man sig för pannan och funderar från vilken planet du kommer i från? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 (ändrad) Ibland tar man sig för pannan och funderar från vilken planet du kommer i från? Hade nog räknat med ett liknande inlägg. Själv brukar jag använda en isblåsa. Varför jag frågade var ju på grund av ts's fråga om det inte finns billigare sätt att skicka pengar än att betala 275:- i avgift. Detta tyder ju på att det handlar om ganska små summor som han tänkte skicka, jag menar skickar du 10 000 - 50 000 kronor, så spelar det ju inte så störr roll om avgiften är 275 eller 150 kronor. Och jag kommer från en planet där man förväntar sig ett svar på en fråga, hur dum den än kan verka i dina ögon. Så, tänk till lite och försök att ge ett svar på frågan. Ändrades Juni 5, 2014 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Hade nog räknat med ett liknande inlägg. Själv brukar jag använda en isblåsa. Varför jag frågade var ju på grund av ts's fråga om det inte finns billigare sätt att skicka pengar än att betala 275:- i avgift. Detta tyder ju på att det handlar om ganska små summor som han tänkte skicka, jag menar skickar du 10 000 - 50 000 kronor, så spelar det ju inte så störr roll om avgiften är 275 eller 150 kronor. Och jag kommer från en planet där man förväntar sig ett svar på en fråga, hur dum den än kan verka i dina ögon. Så, tänk till lite och försök att ge ett svar på frågan. Din fråga hade ingenting med TS fråga att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Din fråga hade ingenting med TS fråga att göra. Nä, jag började ju med orden "off topic". Du verkar inte heller ha ett svar på frågan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 (ändrad) Hade nog räknat med ett liknande inlägg. Själv brukar jag använda en isblåsa. Varför jag frågade var ju på grund av ts's fråga om det inte finns billigare sätt att skicka pengar än att betala 275:- i avgift. Detta tyder ju på att det handlar om ganska små summor som han tänkte skicka, jag menar skickar du 10 000 - 50 000 kronor, så spelar det ju inte så störr roll om avgiften är 275 eller 150 kronor. Och jag kommer från en planet där man förväntar sig ett svar på en fråga, hur dum den än kan verka i dina ögon. Så, tänk till lite och försök att ge ett svar på frågan. Varför lägga energi på en sådan korkad fråga när jag vet att du inte är så dum att du inte vet svaret? Du hade i stället kunnat frågat hur djup en grop är! Ändrades Juni 5, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leijoh Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Hej ! Har senaste gångerna skickat pengar genom WESTER UNION som tar 25 kr . Bangkok Bank i Thailand har inte tagit någon avgift. 2 eller 3 dagar senare finns pengarna på konto i Thailand . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Hej ! Har senaste gångerna skickat pengar genom WESTER UNION som tar 25 kr . Bangkok Bank i Thailand har inte tagit någon avgift. 2 eller 3 dagar senare finns pengarna på konto i Thailand . Har du någon koll på vilken kurs du fått? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Skickade pengar som var nere 28/5 till en kurs 4.99,vad hände just den dagen för enl,deras egen lista var kursen 4.86.40 sek hos Handelsbanken och 200 bath hos Bangkok Bank i avgifter Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Western union är ett stort nej för mig. Från Forex bank kan man inte skicka utomlands utan måste använda Westerns dyra tjänster.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Western union är ett stort nej för mig. Från Forex bank kan man inte skicka utomlands utan måste använda Westerns dyra tjänster.. Någon nämde att avgiften var 25 kronor. Vad han fick för växlingskurs, framgick ju inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Brukar väl vara så att de som har låga avgifter erbjuder sämre kurs, mot de som tar högre avgifter och erbjuder en riktigt bra kurs. Själv tycker att jag har fått mycket bra kurs med Swedbank när jag skickar i bath, bara 0,03 under TT kursen. Men det får inte vara för små belopp. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu