Badass Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Kanske en dum fråga men vilket sätt är bäst att skicka ner pengar på till Thailand, när jag skickar via min bank SEB till min tjejs Bangkok Bank så tar ju SEB en avgift på 275 Kr. Det måste ju finnas nått annat sätt att skicka på, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 ica banken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Byt bank, swedbank tar 50,- Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Skandiabanken gratis Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Handelsbanken tar 40 sek. Sen tillkommer växlingsavgiften, billigast brukar vara att låta thaibanken göra den (ca 200 baht). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Byt bank, swedbank tar 50,- Låter man mottagande bank betala kostnader för valutaväxling m m så tar SEB också 50 kronor i avgift. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 (ändrad) Skicka Bitcoin kostnad i princip 0 och framme några dagar innan banken har gjort sitt jobb. Bitcoin: I just sent money to 80 people globally from Alaska to Zanzibar – it took me 15 minutes. 100% received the money instantly without error– it cost me less than a dollar. No other system comes close. June 3, 2014 6:33 am ⋅ FentonReport This was fun: Bitcoin is so vastly superior to all other forms of currency and money transfer in history that it’s only difficulty is in meshing with antiquated global banking systems. I offered $1 worth of Bitcoin to Facebook friends who hadn’t used Bitcoin before Ändrades Juni 4, 2014 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 ica banken Har ICA banken internationella transaktioner nu? Jag försökte för något år sedan och då gick det inte. Men om det är så så borde väl dom inte vara dyrare än någon annan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Mottagande bankers avgifter från Swedbank till SCB gick på 425bath sist jag skickade för två veckor sen samt Swedbanks avgift på 50Sek. Dålig affär med små belopp men finns nog inga bättre alternativ. Skickar man 20.000Sek eller 100.000bath blir det marginellt tycker jag. Småduttar på 2.000ke eller 10.000bath tär på marginalerna och kursen. Men sen vet jag av erfarenhet att oavsett belopp tar pengarna slut lika fort Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 (ändrad) Har ICA banken internationella transaktioner nu? Jag försökte för något år sedan och då gick det inte. Men om det är så så borde väl dom inte vara dyrare än någon annan? Vet inte om jag gör fel,men jag skickar alltid via ICA. Ca 1000skr varje månad,mottagaren betalar alla kostnader och om man räknar kurs så hamnar det ganska nära 5 Ändrades Juni 4, 2014 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 ICA använder väl Nordea som är ok, Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Har ett ICA-online kort hos Rochelles stora syster. Det funkar bra och är billigt. Bättre kurs är svårt att finna. Från att jag satt över pengar på kontot. Till att hon kan ta ut, är det mindre än 5 minuter Via telefonen eller datorn. 20 SEK i månaden i kortavgifter. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Har ett ICA-online kort hos Rochelles stora syster. Det funkar bra och är billigt. Bättre kurs är svårt att finna. Från att jag satt över pengar på kontot. Till att hon kan ta ut, är det mindre än 5 minuter Via telefonen eller datorn. 20 SEK i månaden i kortavgifter. Hälsar pigge01 Då måste väl det finnas ett ICA kort hos mottagaren? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Har ett ICA-online kort hos Rochelles stora syster. Det funkar bra och är billigt. Bättre kurs är svårt att finna. Från att jag satt över pengar på kontot. Till att hon kan ta ut, är det mindre än 5 minuter Via telefonen eller datorn. 20 SEK i månaden i kortavgifter. Hälsar pigge01 Förstår jag rätt? Du har alltså lämnat ett kort som står i ditt namn till en annan person? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 (ändrad) Då måste väl det finnas ett ICA kort hos mottagaren? Är det inte en avgift på utländska kort (150-180 baht för varje uttag)? Måste ju sänka kursen. Ändrades Juni 4, 2014 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Har ett ICA-online kort hos Rochelles stora syster. Det funkar bra och är billigt. Bättre kurs är svårt att finna. Från att jag satt över pengar på kontot. Till att hon kan ta ut, är det mindre än 5 minuter Via telefonen eller datorn. 20 SEK i månaden i kortavgifter. Hälsar pigge01 Jo, det funkar ju att göra så. Finns väl bara en hake, att det inte är tillåtet.. /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Är det inte en avgift på utländska kort (150-180 baht för varje uttag)? Måste ju sänka kursen. Det kan variera. ICA tillsammans med AEON har varit avgiftsfritt tidigare i alla fall och kursen Mastercards. Det kan ha ändrats. Nu är det dock långt mellan dessa AEON ATM ställen. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Det kan variera. ICA tillsammans med AEON har varit avgiftsfritt tidigare i alla fall och kursen Mastercards. Det kan ha ändrats. Nu är det dock långt mellan dessa AEON ATM ställen. Tackar för infon. Bra att veta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Är det inte en avgift på utländska kort (150-180 baht för varje uttag)? Måste ju sänka kursen. Jo men det är inte någon större summa Kring 35 SEK per uttag. Så det är försumbart. 200peso i vårt fall. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 (ändrad) Jo, det funkar ju att göra så. Finns väl bara en hake, att det inte är tillåtet.. /biker Lite fusk kan man unna sig. Man får inte ha pengar stående på detta konto. Bara vid tid för uttag. Då salokontroll göres innan kortet medger uttag/köp. Inga pengar inget uttag/köp. Dess utom kan jag stänga kortet. Via min inloggning. På data/ telefon. Öppna tar en dag. Hälsar pigge01 Ändrades Juni 4, 2014 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Finns det AEON i Pattaya? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Finns det AEON i Pattaya? Ja Tex. Big C Extra Pattaya klang. Vid toa nedre plan. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Ja Tex. Big C Extra Pattaya klang. Vid toa nedre plan. Hälsar pigge01 Tack! Just det... Har hört nåt om detta oxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Det kan variera. ICA tillsammans med AEON har varit avgiftsfritt tidigare i alla fall och kursen Mastercards. Det kan ha ändrats. Nu är det dock långt mellan dessa AEON ATM ställen. Japp dessvarre ar det sa, 150 THB vid varje uttag sa nu far det bli den ATM som finns inom rackhall! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 5, 2014 Dela Inlagd Juni 5, 2014 Inte konstigt att bankerna gör så otroliga vinster med alla sina avgifter.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu