Jump to content
IGNORERAD

Skicka Pengar


Badass

Recommended Posts

Brukar väl vara så att de som har låga avgifter erbjuder sämre kurs, mot de som tar högre avgifter och erbjuder en riktigt bra kurs.

 

Själv tycker att jag har fått mycket bra kurs med Swedbank när jag skickar i bath, bara 0,03 under TT kursen.

Men det får inte vara för små belopp.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    15

  • kitungmakmak

    13

  • pigge01

    6

  • Nemo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Tja,

Billigaste sättet att överföra småpengar, ifall man inte vill ge ett kort med för mycket pengar.

Jag har två konton på krung thai, svärmor har kort till det ena kontot.

För över med internetbanken, kostar 0:-

Bara att fylla på kontot när man är i Thailand eller föra över större summor till kontot utan kort.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Billigaste sättet att överföra småpengar, ifall man inte vill ge ett kort med för mycket pengar.

Jag har två konton på krung thai, svärmor har kort till det ena kontot.

För över med internetbanken, kostar 0:-

Bara att fylla på kontot när man är i Thailand eller föra över större summor till kontot utan kort.

Puss

Erkki

Vad kostar det att ha Thailändsk internetbank? Har varit sugen ett tag på den lösningen också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är det enkelt att föra över via ATM när man har ett thai-kort

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag tror inte det kostar något per år, har för mig att visakortet kostar 200 bath per år, men jag kan ha fel.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag tror inte det kostar något per år, har för mig att visakortet kostar 200 bath per år, men jag kan ha fel.

Puss

Erkki

Ja det är svårt att få någon helhet då varje kontor (branch) kan ha sina egna räntor och avgifter.

Funderade att byta mitt konto i SCB från Kanchanaburi till Korat då jag retat mig på småavgifterna (15bath) vid uttag utanför sin Branch, men backade då räntan skulle sjunka från 2,7% till 0,5%.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kan man som fahrang skaffa ett konto med internetbank på bara visa exeption? Skulle ju vara strålande att ha ett thai-kort, men jag fattar ju inte thai så antar att internetbank lösningen kan vara bra för att se hur mycket som finns på kortet i alla fall.

 

Eller man kanske begriper det som står på ATM kvittot åxå.

 

Kostar det dessutom 0kr så är det ju bara bättre. Och jag struntar i räntan för dom veckor jag ska vara nere.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man som fahrang skaffa ett konto med internetbank på bara visa exeption? Skulle ju vara strålande att ha ett thai-kort, men jag fattar ju inte thai så antar att internetbank lösningen kan vara bra för att se hur mycket som finns på kortet i alla fall.

 

Eller man kanske begriper det som står på ATM kvittot åxå.

 

Kostar det dessutom 0kr så är det ju bara bättre. Och jag struntar i räntan för dom veckor jag ska vara nere.

Inga problem å starta konto i thaibank ta med pass å aderssen du bor på - klart

Internetbanken är på engelska om du vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man som fahrang skaffa ett konto med internetbank på bara visa exeption? Skulle ju vara strålande att ha ett thai-kort, men jag fattar ju inte thai så antar att internetbank lösningen kan vara bra för att se hur mycket som finns på kortet i alla fall.

 

Eller man kanske begriper det som står på ATM kvittot åxå.

 

Kostar det dessutom 0kr så är det ju bara bättre. Och jag struntar i räntan för dom veckor jag ska vara nere.

Jag fixade ett konto hos Krungsri Ayutaya bank sist jag var i Thailand dom har internet bank via en app så du kan hålla koll på kontot.

Fria uttag på alla ATM automater har inte koll på räntan men den är förmodligen lika med 0 men resonerade som dig ska man inte spara en större summa på kontot ut bara föra över lite så man kan ta ut under semestern så är det OK, men ska du spara en större summa pengar så är det ju bättre att få ränta och betala en avgift på uttagen.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Lite off topic, men varför skulle man vilja skicka pengar till gf/tjejen, har hon inget jobb eller kan hon inte arbeta. Hur klarade hon sig innan ni träffades, bara lite nyfiken?    :)  

Jag skickar pengar till min frus moster som tar hand om frugans hus. Ca 5000b varje månad får hon för det jobbet,förut innan frugan flyttade hit så skickade jag 15000b till henne så hon och lill-pöjken kunde leva ett ok liv utan att hon skulle behöva jobba typ 12h skift på nån fabrik för att han ska kunna gå i skolan,då menar jag en lite bättre skola än den byskola som är gratis. Om du sen tycker att det är konstigt så får du väl oja dig över min dumhet,men jag bryr mig inte :thumbsup:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Inga problem å starta konto i thaibank ta med pass å aderssen du bor på - klart

Internetbanken är på engelska om du vill

 

 

 

Najs, låter ju som ett enkelt uppdrag. Är väl inte mycket man sparar men CSN betalar inte ut mycket heller så varje krona räknas.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Lite off topic, men varför skulle man vilja skicka pengar till gf/tjejen, har hon inget jobb eller kan hon inte arbeta. Hur klarade hon sig innan ni träffades, bara lite nyfiken?    :)

Skulle inte falla i mig att inte bidra i min sons uppväxt och då de bor i Thailand för tillfället så får hon stanna hemma och ta hand om honom på heltid..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Nu har jag inte läst dom sista sidorna men tycker att man ska akta sig för dom banker

som föreslår el.frågar om dom ska sköta växlingen och inte din Svenska bank.

I detta fall var det kasikorn bank i Petchaburi för 3 veckor sedan och det kostade

mellan 1000 och 1500 B på 20000 ba htsuttag + svenska avgifter.

Det var dock första gången det drabbade oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem å starta konto i thaibank ta med pass å aderssen du bor på - klart

Internetbanken är på engelska om du vill

 

Nja vissa banker nuförtiden vill att man skall ha ett non-immigrant visa för att öppna ett konto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja vissa banker nuförtiden vill att man skall ha ett non-immigrant visa för att öppna ett konto.

Vilka då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Vi fick också åka till några banker innan jag fick konto i Petchaburi.

Vill ni slippa detta så sök i Hua-hin eller Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka då ?

 

Ett flertal, men det skiljer mellan olika kontor, så är de inte intresserade på det första så är det bara att prova på ett annat kontor.  Men det har blivit lite svårare att öppna ett konto nuförtiden gämförtttt med 10-15 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lova att sätta in pengar också  :crazy:  helst omgående.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lova att sätta in pengar också  :crazy:  helst omgående.

 

Ehh, ska man göra det på plats eller går det så att säga att överföra. För det var ju lite vitsen med att ha ett thaikonto.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett flertal, men det skiljer mellan olika kontor, så är de inte intresserade på det första så är det bara att prova på ett annat kontor.  Men det har blivit lite svårare att öppna ett konto nuförtiden gämförtttt med 10-15 år sedan.

Se där ja det kan skilja sig,alla som jag har pratat med säger att det är mkt lättare nu jämnfört med 10-15 år sedan

Jag gick bara in på scb å 15 min ute å klart,samma visa i höstas för min kompis fast på karsikon bank då

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh, ska man göra det på plats eller går det så att säga att överföra. För det var ju lite vitsen med att ha ett thaikonto.

Du ska överföra-bättre kurs oxå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh, ska man göra det på plats eller går det så att säga att överföra. För det var ju lite vitsen med att ha ett thaikonto.

Sätt in omgående, bara att ta samma dag om pengarna behövs.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon annan som har problem att logga in på ICA banken?

Fungerar inte för mig att ens få upp deras sida.

Logga in känner jag mig inte så intresserad av.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du ska överföra-bättre kurs oxå :)

 

 

 

OK, kändes ju lite tokigt att ta ut på ATM och stoppa in när man öppnar, men att dra över en lite större summa (en månads kassa kanske) är ju vettigt. Då spelar inte överföringen i sig så stor roll, om den nu inte är på 300sek. Perfekt att man kan kika på den via nätet, för dom däringa ATM-maskinerna tycker jag är lite sådär översatta till engelska. Eller så fattar jag inte engelska heller. Det kan ju åxå vara en förklaring.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...