Jump to content
IGNORERAD

Kevlar Jeans och MC skydd


Niro

Recommended Posts

Var kan jag hitta en affär som säljer riktiga MC kläder i Pattaya eller Bangkok? Jag ska köpa en "riktig" motorcykel och tänker inte åka runt i shorts och linne.

Ändrades av Niro
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    8

  • Niro

    7

  • biker

    6

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hör med Peter_BKK, han brukar ju hänga hos Maitan och det brukar ju du också! :-)

 

Han använder själv den typen av skyddsutrustning som du är ute efter.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan jag hitta en affär som säljer riktiga MC kläder i Pattaya eller Bangkok? Jag ska köpa en "riktig" motorcykel och tänker inte åka runt i shorts och linne.

Om du googlar på Honda wing i lad prao i Bangkok. Så finns det en Dainese affär precis bredvid.

Dom har mc kläder av alla slag liknande du kan köpa i Sverige.

Honda wing säljer för övrigt stora motorcyklar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Men det är riktigt trevligt den dan man vurpar.

 

Japp, men då jag bara kört med läderställ i Sverige och tyckte den var nog så svettigt så kan jag ana hur det känns att sitta i solen vid ett trafikljus och mysa i Thailand.

 

Bara att ha hjälm på sig blir väl som en bakugn.

 

Men, jag håller med om att det är ytterst dumt att inte använda skydd. Men jag hade nog valt att inte susa omkring på MCn när det börjar närma sig 40+gr. Pallade ju knappt att åka songthew i den hettan, trots fartvind och soltak så blev det ganska svettigt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bil istället!

 

Du kan ha vilka kläder du vill, eller inga alls.

Du kan njuta av lagom tempererad luft från ACn.

Du kan föra ett samtal med din passagerare, eller dina passagerare, om du köper nåt mer än 2-sitsigt.

Du kan lyssna på bra musik från ljudanläggningen, passagerarna kan kolla på film, om de vill, de kan till och med ta en tupplur utan att ramla ur bilen och slå ihjäl sej...

Du får med dej en massa bagage, inte bara litegrann ihopskrynklat i nån sadelväska.

Regn är inget problem.

Solen stör inte så mycket, och du slipper bränna sönder dej på långfärder.

Bilar har normalt sett bättre väghållning, säkrare bromsar, högre krocksäkerhet, sen är de bekvämare också!

 

MC, ett föredetta fattigmans färdmedel. som av nån anledning räknas som Coolt i vissa kretsar...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Köp en bil istället!

 

Du kan ha vilka kläder du vill, eller inga alls.

Du kan njuta av lagom tempererad luft från ACn.

Du kan föra ett samtal med din passagerare, eller dina passagerare, om du köper nåt mer än 2-sitsigt.

Du kan lyssna på bra musik från ljudanläggningen, passagerarna kan kolla på film, om de vill, de kan till och med ta en tupplur utan att ramla ur bilen och slå ihjäl sej...

Du får med dej en massa bagage, inte bara litegrann ihopskrynklat i nån sadelväska.

Regn är inget problem.

Solen stör inte så mycket, och du slipper bränna sönder dej på långfärder.

Bilar har normalt sett bättre väghållning, säkrare bromsar, högre krocksäkerhet, sen är de bekvämare också!

 

MC, ett föredetta fattigmans färdmedel. som av nån anledning räknas som Coolt i vissa kretsar...

 

 

MVH Tommy

Man kan köpa en cabbe

 

post-3485-0-10256800-1401658579.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bil istället!

Du kan ha vilka kläder du vill, eller inga alls.

Du kan njuta av lagom tempererad luft från ACn.

Du kan föra ett samtal med din passagerare, eller dina passagerare, om du köper nåt mer än 2-sitsigt.

Du kan lyssna på bra musik från ljudanläggningen, passagerarna kan kolla på film, om de vill, de kan till och med ta en tupplur utan att ramla ur bilen och slå ihjäl sej...

Du får med dej en massa bagage, inte bara litegrann ihopskrynklat i nån sadelväska.

Regn är inget problem.

Solen stör inte så mycket, och du slipper bränna sönder dej på långfärder.

Bilar har normalt sett bättre väghållning, säkrare bromsar, högre krocksäkerhet, sen är de bekvämare också!

MC, ett föredetta fattigmans färdmedel. som av nån anledning räknas som Coolt i vissa kretsar...

MVH Tommy

Nja Tommy där håller jag inte med dig. Du har ju sett min hoj.

Och att åka bil och mc är 2 olika saker som inte kan jämföras på det sättet.

Bra dock att använda skydd som ryggplatta och kläder. Finns luftiga jackor och byxor med inbyggd ryggplatta att köpa.

Och jag tror nog knappast många åker motorcykel för att det skulle anses cool.

Utan det är åkkänsla som man ej upplever med bil det handlar om.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Tommy där håller jag inte med dig. Du har ju sett min hoj.

Och att åka bil och mc är 2 olika saker som inte kan jämföras på det sättet.

Bra dock att använda skydd som ryggplatta och kläder. Finns luftiga jackor och byxor med inbyggd ryggplatta att köpa.

Och jag tror nog knappast många åker motorcykel för att det skulle anses cool.

Utan det är åkkänsla som man ej upplever med bil det handlar om.

Japp har sett den, har haft en själv också så jag vet vad jag skriver om.

Men visst, gillar man avgaser rakt i fejjan, våldsam värme som förstärks av svarta skyddskläder, så visst, plågar er bara.

 

Jag föredrar bil, det gjorde jag så snart jag lämnat moppeåldern.

Köpte hoj, en Yamaha 1300 XJR när 40-årskrisen träffade, sportig så det räckte iaf som första MC, lite kul var det väl, men va jävla onödigt obekvämt!

Finns sportiga bilar också, men visst en sporthoj ger lite mer acc, men nåt goldwingliknande med sidovagn och husvagn på släp... HUR FAN tänker man då ???

 

Saknar min gamla TR6a, en underbar liten bil.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp har sett den, har haft en själv också så jag vet vad jag skriver om.

Men visst, gillar man avgaser rakt i fejjan, våldsam värme som förstärks av svarta skyddskläder, så visst, plågar er bara.

 

Jag föredrar bil, det gjorde jag så snart jag lämnat moppeåldern.

Köpte hoj, en Yamaha 1300 XJR när 40-årskrisen träffade, sportig så det räckte iaf som första MC, lite kul var det väl, men va jävla onödigt obekvämt!

Finns sportiga bilar också, men visst en sporthoj ger lite mer acc, men nåt goldwingliknande med sidovagn och husvagn på släp... HUR FAN tänker man då ???

 

Saknar min gamla TR6a, en underbar liten bil.

 

 

MVH Tommy

 

Nja nu har ju jag min fireblade uppe i Yasothon numera. Och där är vägarna underbara att åka hoj på.

Vad jag vill komma är att bil och motorcykel är olika saker. Och i mitt fall har jag ju bägge. Så jag ser inte problemet.

Nackdelen är att man inte får tag på reservdelar lika lätt däruppe. Utan då är det Bangkok som gäller.

 

Men som svar på TS frågas så har affären som jag skrev garanterat det han söker. Då det är en ren mc kläders affär av västerländskt mått.

Har för mig att det står Dainese som namn skylt på sidan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

post-4451-0-84649300-1401709203.jpgHade inte tänkt åka runt i svart skinnställ. Tänkte mer någon i den här stilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en hojshop efter 3 gatan tror att den ligger efter brandstationen på vänster sida om man kommer från Jomtien. Dom säljer hojkläder. Har bara sett den skymta förb i några gånger.:-)

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

attachicon.gifSkyddsjacka_Dainese_Manis.jpgHade inte tänkt åka runt i svart skinnställ. Tänkte mer någon i den här stilen.

 

Jag kom att tänka på StarWars eller Robocop... Men allt är nog bättre än ett läderställ i det klimatet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat bra Tips om man ska åka längre. Är att gå in på sport avdelningen på någon av dom större varuhusen i Bangkok. Vid cykel avdelningen så brukar dom ha små ryggsäckar med vattensäck med slang. Så man kan dricka vatten Medans man kör. På så sätt minskar man risken för vätskebrist.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Finns en hojshop efter 3 gatan tror att den ligger efter brandstationen på vänster sida om man kommer från Jomtien. Dom säljer hojkläder. Har bara sett den skymta förb i några gånger.:-)

Jag hittade dit idag. Ligger nära Pattaya Klang, soi 21 om jag kommer ihåg rätt. Hon har en liten affär, mycket jackor och skor. Blev lite överraskad att hon hade den Darth Vador jackan jag letade efter. Men hon skulle ha 18.000 för den och det var lite dyrt men hittar jag den inte någon annanstans sååå

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det är bilvisning i Knasstan nu ( lånar det uttrycket från Ragsson, tycker det passar bra). Det finns massa bilar på Central med lappa på hur mycket de kostar. Hur som haver, även moppar och motorcyklar visas. Hittade ett par fina kevlar jeans där för 6000 och fick tipps om en mc shopp på andra sidan Suchomvit, mittemot Outleten på Thapasit road.

Köpte en nätbrynja där med fast syda hockeyskydd. Kommer att bli skit bra sen när jag gasar runt på Hondan.post-4451-0-67229400-1406965162_thumb.jppost-4451-0-39114800-1406965235_thumb.jp

Ändrades av Niro
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg ju maffiga ut, glöm inte ett ryggskydd/skena åxå.

Mycket bra skrivet. Det tillsammans med hjälm är nog dom viktigaste skydden.

Man kan bryta armar och ben och fixa det. Men vare sig spräckt skalle eller bruten rygg går att göra något åt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att bli varmt... Åker själv med thailänskt skinnställ.. Det är lite svalare.. :-)

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att bli varmt... Åker själv med thailänskt skinnställ.. Det är lite svalare.. :-)

Se till å ha ryggskena o hjälm bara så är du safe.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg ju maffiga ut, glöm inte ett ryggskydd/skena åxå.

Darth Vader jackan har även ryggplatta!

post-4451-0-29101600-1407023254_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...