Jump to content
IGNORERAD

Kevlar Jeans och MC skydd


Niro

Recommended Posts

Köp en bil istället!

 

Du kan ha vilka kläder du vill, eller inga alls.

Du kan njuta av lagom tempererad luft från ACn.

Du kan föra ett samtal med din passagerare, eller dina passagerare, om du köper nåt mer än 2-sitsigt.

Du kan lyssna på bra musik från ljudanläggningen, passagerarna kan kolla på film, om de vill, de kan till och med ta en tupplur utan att ramla ur bilen och slå ihjäl sej...

Du får med dej en massa bagage, inte bara litegrann ihopskrynklat i nån sadelväska.

Regn är inget problem.

Solen stör inte så mycket, och du slipper bränna sönder dej på långfärder.

Bilar har normalt sett bättre väghållning, säkrare bromsar, högre krocksäkerhet, sen är de bekvämare också!

 

MC, ett föredetta fattigmans färdmedel. som av nån anledning räknas som Coolt i vissa kretsar...

 

 

MVH Tommy

 

Det var nog ett av de sunkigaste inlägg jag läst på länge.

Säger väl allt om skribenten.

Men det är allas rätt att ha en uppfattning.

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    8

  • Niro

    7

  • biker

    6

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Japp har sett den, har haft en själv också så jag vet vad jag skriver om.

Men visst, gillar man avgaser rakt i fejjan, våldsam värme som förstärks av svarta skyddskläder, så visst, plågar er bara.

 

Jag föredrar bil, det gjorde jag så snart jag lämnat moppeåldern.

Köpte hoj, en Yamaha 1300 XJR när 40-årskrisen träffade, sportig så det räckte iaf som första MC, lite kul var det väl, men va jävla onödigt obekvämt!

Finns sportiga bilar också, men visst en sporthoj ger lite mer acc, men nåt goldwingliknande med sidovagn och husvagn på släp... HUR FAN tänker man då ???

 

Saknar min gamla TR6a, en underbar liten bil.

 

 

MVH Tommy

 

Kvällens gapflabb...

Sicket folk det finns.

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog ett av de sunkigaste inlägg jag läst på länge.

Säger väl allt om skribenten.

Men det är allas rätt att ha en uppfattning.

 

Mvh

biker

Kompisens MC kostar mer än min Honda City. Så fattig mans färdmedel skulle jag inte vilja kalla det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns det lite för många sådana som Tommy. Han skriver ju själv att han föredrar bil, har gjort

ända sen moppeåldern. Så varför då köpa en MC? ???

 

Tyvärr ett vanligt fenomen idag, Folk som inte har det minsta känsla eller intresse för tvåhjulingar, ska

lik förbannat köpa hoj "för det är coolt", och för att plånboken råkar tillåta hela spektaklet.

 

I bästa fall så så står bågen i garaget den mesta tiden, men tyvärr så hamnar föraren i olycksstaistiken
ganska ofta.

 

Kommer osökt att tänka på en episod för ett par år sedan.

Var på mässan på Elmia i Jönköping. På parkeringen, en medelålders gentleman, i absolut sprillans nya mc-kläder

går fram till sin absolut sprillans nya BMW mc. Varsamt, tar på sig hjälm, inte ett hårstrå får komma fel.

Vrider om tändningsnyckeln, i med ettans växel...Oj!!

Bara en liten detalj. Bygellåset satt kvar i framhjulet.

Men det gör väl ingenting? De sprillans nya kläderna fick väl ett par revor.

Bågen blev lite repad...kostade nog under 50000 att fixa.

Men det betalar ju kollektivet via försäkringsbolaget.

Men att 500 åskådare såg det hela var nog det värsta för denna man...

 

Mvh

biker

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

min Mc går inte att starta med växeln  i 

Nej, så är det med de flesta moderna MC.

Men nog kan du väl starta din MC, med ett bygellås i framhjulet, eller?

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte fötterna när ni pratar mc skydd..

Själv skulle jag gärna återtagit bikerlivet här i Thailand men anser det vara för farligt även med skydd typ de TS köpt.

Men bättre än inget, såg en stolle igår som körde slalom på petchkasem på en stor sporthoj i shorts å linne utan hjälm.

Men han var väl säkrad med 5 öl innanför västen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Panda och Paddock i bkk bland annat.

 

Jag brukar köpa när jag reser i ut ur Thailand eftersom priserna är bättre...

 

Kevlar brallor med skydd i

https://www.dragginjeans.net/index.php?page=shop.product_details&category_id=44&flypage=flypage.tpl&product_id=141&option=com_virtuemart&Itemid=82

http://www.ridejohndoe.com/en/home/

 

Som nämnts tidigare i tråden, en riktig MC kostar mer än en pickup!!!

 

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns det lite för många sådana som Tommy. Han skriver ju själv att han föredrar bil, har gjort

ända sen moppeåldern. Så varför då köpa en MC? ???

 

Tyvärr ett vanligt fenomen idag, Folk som inte har det minsta känsla eller intresse för tvåhjulingar, ska

lik förbannat köpa hoj "för det är coolt", och för att plånboken råkar tillåta hela spektaklet.

 

I bästa fall så så står bågen i garaget den mesta tiden, men tyvärr så hamnar föraren i olycksstaistiken

ganska ofta.

 

Kommer osökt att tänka på en episod för ett par år sedan.

Var på mässan på Elmia i Jönköping. På parkeringen, en medelålders gentleman, i absolut sprillans nya mc-kläder

går fram till sin absolut sprillans nya BMW mc. Varsamt, tar på sig hjälm, inte ett hårstrå får komma fel.

Vrider om tändningsnyckeln, i med ettans växel...Oj!!

Bara en liten detalj. Bygellåset satt kvar i framhjulet.

Men det gör väl ingenting? De sprillans nya kläderna fick väl ett par revor.

Bågen blev lite repad...kostade nog under 50000 att fixa.

Men det betalar ju kollektivet via försäkringsbolaget.

Men att 500 åskådare såg det hela var nog det värsta för denna man...

 

Mvh

biker

 

Hmmm när var detta?

in fireblade från 98 går ej att starta med växeln i annat än att kopplingen är indragen.

Fäller man ner stödet med växeln i dör motorn.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm när var detta?

in fireblade från 98 går ej att starta med växeln i annat än att kopplingen är indragen.

Fäller man ner stödet med växeln i dör motorn.

 

Vet inte om jag kanske skrev lite otydligt. Killen klär alltså på sig, sätter sig

på motorcykeln, fäller upp stödet, frikopplar, startar, lägger i ettan och

kör iväg. Dvs. precis så som man gör, när man ska köra iväg..

 

Det var ju bara den detaljen, att ett stort bygellås satt kvar i framhjulet.

Alltså tvärlås på framhjulet, och han står på näsan direkt...

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag kanske skrev lite otydligt. Killen klär alltså på sig, sätter sig

på motorcykeln, fäller upp stödet, frikopplar, startar, lägger i ettan och

kör iväg. Dvs. precis så som man gör, när man ska köra iväg..

 

Det var ju bara den detaljen, att ett stort bygellås satt kvar i framhjulet.

Alltså tvärlås på framhjulet, och han står på näsan direkt...

 

Mvh

biker

 

Tror jag varit på väg att göra något liknande någon gång. Dock märker jag att det tar stopp i tid. Så det vara bara att stanna och låsa upp hojen. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lås är skoj prövat själv att dra iväg med kättingen runt bakdäcket. :-) Det var LIITE jobbigt att pilla ut skiten...:-) 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bilvisning i Knasstan nu ( lånar det uttrycket från Ragsson, tycker det passar bra). Det finns massa bilar på Central med lappa på hur mycket de kostar. Hur som haver, även moppar och motorcyklar visas. Hittade ett par fina kevlar jeans där för 6000 och fick tipps om en mc shopp på andra sidan Suchomvit, mittemot Outleten på Thapasit road.

Köpte en nätbrynja där med fast syda hockeyskydd. Kommer att bli skit bra sen när jag gasar runt på Hondan.attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

 

Dom finns ju i vitt också!

post-11166-0-79587600-1407256572.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bilvisning i Knasstan nu ( lånar det uttrycket från Ragsson, tycker det passar bra). Det finns massa bilar på Central med lappa på hur mycket de kostar. Hur som haver, även moppar och motorcyklar visas. Hittade ett par fina kevlar jeans där för 6000 och fick tipps om en mc shopp på andra sidan Suchomvit, mittemot Outleten på Thapasit road.

Köpte en nätbrynja där med fast syda hockeyskydd. Kommer att bli skit bra sen när jag gasar runt på Hondan.attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

Vad blev det för hoj???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Vet inte om jag kanske skrev lite otydligt. Killen klär alltså på sig, sätter sig

på motorcykeln, fäller upp stödet, frikopplar, startar, lägger i ettan och

kör iväg. Dvs. precis så som man gör, när man ska köra iväg..

 

Det var ju bara den detaljen, att ett stort bygellås satt kvar i framhjulet.

Alltså tvärlås på framhjulet, och han står på näsan direkt...

 

Mvh

biker

 

Av denna anledningen så finns det ett "senilsnöre" som man sätter från låset upp till gashandtaget/handbromsen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Av denna anledningen så finns det ett "senilsnöre" som man sätter från låset upp till gashandtaget/handbromsen.

 

Och då undrar man, vad fan är detta för snöre ????

 

Sedan kör man iväg.

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då undrar man, vad fan är detta för snöre :huh:?

 

Sedan kör man iväg.

 

Mvh

biker

 

Jepp, om man är tillräckligt senil så blir det så..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...