Jump to content
IGNORERAD

Har blivit billigare att flyga med Thai Airways


stefan5300

Recommended Posts

stefan5300

Ajajaj, är det så? Ska åka med Finnarna för första gången om några veckor. Pilligt, pilligt, men trångt då?

Jag har inte åkt med finnarna men en kompis till mig med normal kroppsbyggnad har gjort det och han sa aldrig mer med finnarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    30

  • stefan5300

    13

  • Khun Ken

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Jag har inte åkt med finnarna men en kompis till mig med normal kroppsbyggnad har gjort det och han sa aldrig mer med finnarna.

Jag har gjort och så även mina barn och några vänner aldrig mer är den gemensamma nämnaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med finnarna en gång i deras Airbus 330 och deras säten skiljer sig inte mot andra i samma typ av plan.

32 tum längd och 18 tum breda stolar är faktiskt bättre än många som använder 31/17 idag.

 

www,seatguru.com  ger svar på mycket.

 

Själv bokade jag med finnarna i dag för kommande vinter. En 6 månader biljett TOR från Arlanda för 5063kr och under 13 timmar.

Kunde inte låta bli till det priset :thumbsup:

 

Jag är inte liten till växten, men räds inte finnarnas säten i ekonomi.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har gjort och så även mina barn och några vänner aldrig mer är den gemensamma nämnaren

Fan vad Ni är elaka, jag flyger aldrig mer med SAS, bara för att hämnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag flög med finnarna hem från Bangkok för två år sedan

 

Är 196 cm lång och kände inte att jag hade utrymmesproblem jämför med Thais kärra jag flög med i vintras

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig heller upplevt finnarna som särskilt trånga, tror nog Thais 777:or är trängre i ekonomi!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det låter alltid mer längs bak, med motorer på vingarna mest pga att fartvinden släpper från flygplanskroppen bak i kabinen. Det brukar vara rätt stor skillnad på längst bak o bara 5-10 rader fram. Nya kärror är alltid tystare än äldre.

Med motorer bak på flygplanskroppen, DC 9, MD80 mfl dönar det s.tan längs bak..

 

Mmmmmmm, nu drömmer jag mig tillbaka till MD80 och platserna längst fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Har aldrig heller upplevt finnarna som särskilt trånga, tror nog Thais 777:or är trängre i ekonomi!

 

Same, Same !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

När jag sist åkte med Thai och deras nya plan så konstaterade jag att det var bäst att sitta så långt bak i planet som möjligt, här är orsakerna:

 

1: Man sitter långt ifrån alla barnfamiljer med allt vad det innebär med utrustning och stoj.

 

2: Det finns en bar/kök längst bak i planet så flygvärdinnan har aldrig långt att gå med drinken alternativt har du inte långt att gå för att hämta den själv.

 

3: Det finns även toaletter där bak, något de flesta inte verkar veta då köerna på dessa är minimala även direkt efter måltiden.

 

Nackdelen?

 

Man är sist av planet men drar lätt förbi alla barnfamiljer och pensionärer på sträckan fram till immigration om Thai i vanligt ordning parkerar längst ut...

 

Jag håller med!

 

Längst bak med i princip egen mugg och eget barskåp slår PE med hästlängder :14:

 

Störs man av motorljudet är det bara investera i ett par schyssta hörlurar så är det problemet löst.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Fan vad Ni är elaka, jag flyger aldrig mer med SAS, bara för att hämnas.

Nä vem faan åker de snåljåparna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fan vad Ni är elaka, jag flyger aldrig mer med SAS, bara för att hämnas.

Inte jag heller :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag håller med!

Längst bak med i princip egen mugg och eget barskåp slår PE med hästlängder :14:

Störs man av motorljudet är det bara investera i ett par schyssta hörlurar så är det problemet löst.

He he pe har ju helt liggbara säten numera och ingen kö till toa och dricka finns tillgängligt hela tiden

post-5585-1401724823,34_thumb.jpg

post-5585-1401724883,53_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har åkt med finnarna en gång i deras Airbus 330 och deras säten skiljer sig inte mot andra i samma typ av plan.

32 tum längd och 18 tum breda stolar är faktiskt bättre än många som använder 31/17 idag.

www,seatguru.com ger svar på mycket.

Själv bokade jag med finnarna i dag för kommande vinter. En 6 månader biljett TOR från Arlanda för 5063kr och under 13 timmar.

Kunde inte låta bli till det priset :thumbsup:

Jag är inte liten till växten, men räds inte finnarnas säten i ekonomi.

Jag hade lagt till en tusing och åkt med thai dels för att slippa planbyte och dels så att jag kan boka om biljetten ja och 30 kg förstås ,ses i ngn risby till vintern Leifen,ha det gott och hoppas allt ordnar sig för dig
Link to comment
Dela på andra sajter

He he pe har ju helt liggbara säten numera och ingen kö till toa och dricka finns tillgängligt hela tiden

 

PE är bara för sådana där kapitalister som kör lastbil :y15:

 

Mvh

BBJ

:angel:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

PE är bara för sådana där kapitalister som kör lastbil :y15:

Mvh

BBJ

:angel:

sist flög jag bis he he

Uppgraderade med poäng :)

Link to comment
Dela på andra sajter

sist flög jag bis he he

Uppgraderade med poäng :)

Vad skiljde bis vs pe?

/K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

sist flög jag bis he he

Uppgraderade med poäng :)

 

Attans livsnjutare där, lite tagelskjorta skulle inte skada :wizard:

 

Mvh

BBJ

:ironi:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajajaj, är det så? Ska åka med Finnarna för första gången om några veckor. Pilligt, pilligt, men trångt då?

Jag som har ett BMI under 30 (inte fullvuxen?) har inga problem att åka ekonomi med Finnarna, åkte Thai i våras och min uppfattning är att de absolut inte har mer plats i ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte åkt med finnarna men en kompis till mig med normal kroppsbyggnad har gjort det och han sa aldrig mer med finnarna.

Drygt 100 kg Wangthong hade inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade lagt till en tusing och åkt med thai dels för att slippa planbyte och dels så att jag kan boka om biljetten ja och 30 kg förstås ,ses i ngn risby till vintern Leifen,ha det gott och hoppas allt ordnar sig för dig

 

30kg är helt ointressant för mig, har nu möjlighet till 30kg på onsdag men kommer kanske upp i 10-12kg.

Förra hemresan kom jag upp i 12kg.

 

Några LEO ihop ska det bli till vintern :thumbsup:

 

Sen är chansen till fri uppgradering stor med finnarna, som gärna överbokar :14: och när jag är medlem i deras program.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vad skiljde bis vs pe?

/K

Incheckning ,passkontroll tog 5 min och innan 10 min så låg jag i massage stolen i loungen och ombord är det Mr hela tiden och ett jäkla påfyllande i glasen och så är det större utbud på maten

post-5585-1401727901,96_thumb.jpg

post-5585-1401727944,84_thumb.jpg

post-5585-1401728009,27_thumb.jpg

post-5585-1401728039,99_thumb.jpg

post-5585-1401728081,55_thumb.jpg

post-5585-1401728120,13_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sebastian Wilhelmsson

Åkte Thai från Stockholm till Bangkok den 10/5 och retur den 1/6, betalade 5.700 spänn för den biljetten.

 

Ska er i Augusti igen, hoppas de inte höjer tills dess...:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte Thai från Stockholm till Bangkok den 10/5 och retur den 1/6, betalade 5.700 spänn för den biljetten.

 

Ska er i Augusti igen, hoppas de inte höjer tills dess... :)

Augusti och september brukar vara billiga resmånader till Bkk

 

Tror du kommer ned under 5000kr.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter alltid mer längs bak, med motorer på vingarna mest pga att fartvinden släpper från flygplanskroppen bak i kabinen. Det brukar vara rätt stor skillnad på längst bak o bara 5-10 rader fram. Nya kärror är alltid tystare än äldre.

Med motorer bak på flygplanskroppen, DC 9, MD80 mfl dönar det s.tan längs bak..

 

Ja jisses, det kommer jag ihåg när man åkte SAS inrikes med en MD-80 och fick sätena bak vid motorerna, snacka om att man var lomhörd när man klev av... Vill minnas att köket var på ena sidan i kabinen vid motorerna? Så det var ju nära till drinkarna iallafall!

 

Sen är det ju lite skillnad på ljudnivån på en MD-80 som har motorerna bultade direkt på flygplanskroppen därbak och en T7 som har dem hängande under vingarna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte åkt med finnarna men en kompis till mig med normal kroppsbyggnad har gjort det och han sa aldrig mer med finnarna.

 

 

 

 

 

 

Många bud, den som (över)lever får se! ;)

 

Men med två små barn i släptåg kanske det inte blir så mycket tid i sätet i alla fall...

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...