Jump to content
IGNORERAD

Har blivit billigare att flyga med Thai Airways


stefan5300

Recommended Posts

Jag stirrar mig inte blind på Thai. Men ge tips då om bra priser med inte allt för långa mellanlandningstider, högst 4 timmar och som passar bra med tågtider Kalmar - Köpenhamn - Kalmar.

 

Hej

Jag har alltid åkt med Thai tidigare, men senaste resan mars-april provade jag Qatar. Från Köpenhamn till Bangkok, byte i Doha. Måste säga att allt var till

fullständig belåtenhet. Ca. 2,5 timmars transfertid i Doha, inga långa sträckor att gå mellan terminaler. Omkring 5000 Sek. Däremot vågar jag inte nuförtiden 

välja ett tåg som är i Kastrup i lagom tid för avgång. Det är alldeles för ofta strul med tågen. Jag åker Öresundstågen, och kliver på i Växjö.

Jag övernattade i Kastrup denna gång. Och mycket riktigt, så var en kontaktledning nere mellan Lund och Malmö. Alltså ut med väskorna från tåget, traska ut

på gatan utanför tågstationen. Buss till Malmö C. Åter långt att gå med väskor, in på Malmö C, sedan Öresundståg till Kastrup.

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    30

  • stefan5300

    13

  • Khun Ken

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Årsbiljetterna kostar väl inte 6000 kr ?

20 kg till kostar bara 200 kr

Årsbiljetter sthlm resp Köpenhamn och flygtiderna med norwegian stämmer ju inte heller för Stefan + att han får poäng och möjlighet till uppgradering på thai

post-5585-1401649470,14_thumb.jpg

post-5585-1401649483,84_thumb.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att flera bolag och bl.a. Thai har ändrat sina biljettyper så att nu är 1 månadsbiljetterna borta så 6 månader eller 1 månad samma pris.

Riktade kampanjer kan ha månadsbiljetter.

 

Här finns det säkert någon som är kunnigare än mig om detta.

 

Billigare att stanna länge har det i alla fall blivit.

 

Ökad konkurens är en orsak.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har för mig att flera bolag och bl.a. Thai har ändrat sina biljettyper så att nu är 1 månadsbiljetterna borta så 6 månader eller 1 månad samma pris.

Riktade kampanjer kan ha månadsbiljetter.

 

Här finns det säkert någon som är kunnigare än mig om detta.

 

Billigare att stanna länge har det i alla fall blivit.

 

Ökad konkurens är en orsak.

stämmer finns bara 6 månaders och 1 års biljetter + kampanj som kan vara tidsbegränsad ,således är 3 månadersbiljetten  bortagen

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hej

Jag har alltid åkt med Thai tidigare, men senaste resan mars-april provade jag Qatar. Från Köpenhamn till Bangkok, byte i Doha. Måste säga att allt var till

fullständig belåtenhet. Ca. 2,5 timmars transfertid i Doha, inga långa sträckor att gå mellan terminaler. Omkring 5000 Sek. Däremot vågar jag inte nuförtiden 

välja ett tåg som är i Kastrup i lagom tid för avgång. Det är alldeles för ofta strul med tågen. Jag åker Öresundstågen, och kliver på i Växjö.

Jag övernattade i Kastrup denna gång. Och mycket riktigt, så var en kontaktledning nere mellan Lund och Malmö. Alltså ut med väskorna från tåget, traska ut

på gatan utanför tågstationen. Buss till Malmö C. Åter långt att gå med väskor, in på Malmö C, sedan Öresundståg till Kastrup.

 

/biker

Flög också med Qatar sista resan och var mycket nöjd så jag tänker nog om och flyger med dom igen, det skiljer ju dock 1700 kronor till fördel mot Thai´s biljett och att servicen var mycket bättre än Thai.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Flög också med Qatar sista resan och var mycket nöjd så jag tänker nog om och flyger med dom igen, det skiljer ju dock 1700 kronor till fördel mot Thai´s biljett och att servicen var mycket bättre än Thai.

för en novis vad är det som är bättre med servicen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja det är ju bra pris med Qatar 5817 kr och tider som passar dig

post-5585-1401653166,32_thumb.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

för en novis vad är det som är bättre med servicen

De har mycket personal så det tar inte evigheter innan man får det man beställt, en dubbel GT till exempel. :nyam:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:thumbsup: 

De har mycket personal så det tar inte evigheter innan man får det man beställt, en dubbel GT till exempel. :nyam:

ha ha ha :thumbsup: ok det var viktig service ,jag brukar gå och hämta själv :thumbsup:  :police: slipper jag omvägen via Doha och planbyte  så hoppar jag gärna över gt

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

IDet fixar man med några glas GT eller Wiskey och 1 sömntablett. Vaknar lagom till frukosten. Shokdee na khrap.

Har du något bra tips hur man får i ungarna det ???

 

Gärna utan att föräldrarna märker det :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

ha ha ha :thumbsup: ok det var viktig service ,jag brukar gå och hämta själv :thumbsup:  :police: slipper jag omvägen via Doha och planbyte  så hoppar jag gärna över gt

Ja men då är det ju ingen service om man ska hämta själv. :thumbsup:  :crazy:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du något bra tips hur man får i ungarna det ???

 

Gärna utan att föräldrarna märker det :thumbsup:

Ja jösses djävlar!!! :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: Ja men förmodligen olagligt, så jag står över. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja men då är det ju ingen service om man ska hämta själv. :thumbsup:  :crazy:

men det går snabbt

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

åker  med finnarna 1/1-15--15/2 betalade 6100 ganska bra pris och fördelen är att man landar på bromma på hemvägen 8-10 minuter hemifrån .men jag tror att thai kommer att köra jvla bra kampajn priser till vintern pga orolighetena    mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

åker  med finnarna 1/1-15--15/2 betalade 6100 ganska bra pris och fördelen är att man landar på bromma på hemvägen 8-10 minuter hemifrån .men jag tror att thai kommer att köra jvla bra kampajn priser till vintern pga orolighetena    mvh

 

Nackdelen med dom kampanjbiljetter som var aktuella sist jag kikade och då inte passade mig: att dom spände över max 30dagar och jag skulle ju vara borta 90.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

De har mycket personal så det tar inte evigheter innan man får det man beställt, en dubbel GT till exempel. :nyam:

 

Inga problem på Thai, här om dagen behöva jag inte ens beställa GT, de kom med ett jämt flöde, värdinnorna hade järnkoll på mitt glas, fick tom säga till att nu är det nog, dags att sova :)

Planet var nog till dryg 90% fullt, tycker jag är bra i dessa tider, lågsäsong, militärdiktatur etc etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag sist åkte med Thai och deras nya plan så konstaterade jag att det var bäst att sitta så långt bak i planet som möjligt, här är orsakerna:

 

1: Man sitter långt ifrån alla barnfamiljer med allt vad det innebär med utrustning och stoj.

 

2: Det finns en bar/kök längst bak i planet så flygvärdinnan har aldrig långt att gå med drinken alternativt har du inte långt att gå för att hämta den själv.

 

3: Det finns även toaletter där bak, något de flesta inte verkar veta då köerna på dessa är minimala även direkt efter måltiden.

 

Nackdelen?

 

Man är sist av planet men drar lätt förbi alla barnfamiljer och pensionärer på sträckan fram till immigration om Thai i vanligt ordning parkerar längst ut...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

När jag sist åkte med Thai och deras nya plan så konstaterade jag att det var bäst att sitta så långt bak i planet som möjligt, här är orsakerna:

1: Man sitter långt ifrån alla barnfamiljer med allt vad det innebär med utrustning och stoj.

2: Det finns en bar/kök längst bak i planet så flygvärdinnan har aldrig långt att gå med drinken alternativt har du inte långt att gå för att hämta den själv.

3: Det finns även toaletter där bak, något de flesta inte verkar veta då köerna på dessa är minimala även direkt efter måltiden.

Nackdelen?

Man är sist av planet men drar lätt förbi alla barnfamiljer och pensionärer på sträckan fram till immigration om Thai i vanligt ordning parkerar längst ut...

Ang toaletter såg jag dom hade en större på vänster sida i planet så även i bis

post-5585-1401694511,58_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag sist åkte med Thai och deras nya plan så konstaterade jag att det var bäst att sitta så långt bak i planet som möjligt, här är orsakerna:

 

1: Man sitter långt ifrån alla barnfamiljer med allt vad det innebär med utrustning och stoj.

 

2: Det finns en bar/kök längst bak i planet så flygvärdinnan har aldrig långt att gå med drinken alternativt har du inte långt att gå för att hämta den själv.

 

3: Det finns även toaletter där bak, något de flesta inte verkar veta då köerna på dessa är minimala även direkt efter måltiden.

 

Nackdelen?

 

Man är sist av planet men drar lätt förbi alla barnfamiljer och pensionärer på sträckan fram till immigration om Thai i vanligt ordning parkerar längst ut...

En fördel till, man är först ombord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter vad jag har hört så är ej deras plan byggda för fullvuxna.

 

Ajajaj, är det så? Ska åka med Finnarna för första gången om några veckor. Pilligt, pilligt, men trångt då?

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

När jag sist åkte med Thai och deras nya plan så konstaterade jag att det var bäst att sitta så långt bak i planet som möjligt, här är orsakerna:

 

1: Man sitter långt ifrån alla barnfamiljer med allt vad det innebär med utrustning och stoj.

 

2: Det finns en bar/kök längst bak i planet så flygvärdinnan har aldrig långt att gå med drinken alternativt har du inte långt att gå för att hämta den själv.

 

3: Det finns även toaletter där bak, något de flesta inte verkar veta då köerna på dessa är minimala även direkt efter måltiden.

 

Nackdelen?

 

Man är sist av planet men drar lätt förbi alla barnfamiljer och pensionärer på sträckan fram till immigration om Thai i vanligt ordning parkerar längst ut...

 

Låter det inte mer längst bak, motorerna på vingarna har jag fått för mig hörs bättre därbak.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter alltid mer längs bak, med motorer på vingarna mest pga att fartvinden släpper från flygplanskroppen bak i kabinen. Det brukar vara rätt stor skillnad på längst bak o bara 5-10 rader fram. Nya kärror är alltid tystare än äldre.

Med motorer bak på flygplanskroppen, DC 9, MD80 mfl dönar det s.tan längs bak..

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det låter alltid mer längs bak, med motorer på vingarna mest pga att fartvinden släpper från flygplanskroppen bak i kabinen. Det brukar vara rätt stor skillnad på längst bak o bara 5-10 rader fram. Nya kärror är alltid tystare än äldre.

Med motorer bak på flygplanskroppen, DC 9, MD80 mfl dönar det s.tan längs bak..

 

Det var det jag hade för mig åxå, men vill man nu sitta längst bak i motorbullret så får man såklart göra det.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...