Jump to content
IGNORERAD

Har blivit billigare att flyga med Thai Airways


stefan5300

Recommended Posts

Sam sip sam

Utresa går att boka om också mot en kostnad,sist gick det på 1600kr.

Har du bara bokat är det gratis i alla fall hos Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    30

  • stefan5300

    13

  • Khun Ken

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Moipenyang

Har du bara bokat är det gratis i alla fall hos Nonki

Väntar fortfarande sen 2011 på en bokningsbekräftelse från Nonki..:)

Kör med luckytravel, trevliga och snabba med svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Väntar fortfarande sen 2011 på en bokningsbekräftelse från Nonki..:)

Kör med luckytravel, trevliga och snabba med svar.

Bara att ringa honom

Så sparar du 1600 kr

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nope

 

Jag flyger ner om två veckor med norrmännen. 3000 kr per person för en enkelbiljett med 20  kg bagage och mat förbeställd och betalad

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Bara att ringa honom

Så sparar du 1600 kr

Har betalat nästa resa redan..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat titta på vinterns resa. Planen är 28 oktober till 22 april.

 

Finnair 5300kr och Thai 6200kr låg priset på för en vecka sen.

 

Så visst har priserna blivit billigare.

 

Blev faktiskt tveksam till Thai om nu dom som icke EU bolag inte tar ansvar för flygförseningar vid returresan från Bkk.

 

Stämmer det så vinner Finnair mitt val.

 

Nu kommer jag inte att boka förrän i augusti, så prisbilden är nog något justerad.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har börjat titta på vinterns resa. Planen är 28 oktober till 22 april.

Finnair 5300kr och Thai 6200kr låg priset på för en vecka sen.

Så visst har priserna blivit billigare.

Blev faktiskt tveksam till Thai om nu dom som icke EU bolag inte tar ansvar för flygförseningar vid returresan från Bkk.

Stämmer det så vinner Finnair mitt val.

Nu kommer jag inte att boka förrän i augusti, så prisbilden är nog något justerad.

Ansvar tar dom men du får inga 600 euro utan du får nöja dig med hotell och transfer om planet blir inställt precis samma som även norwegian erbjuder när dom ställer in i bkk varför bokar du inte nu kostar ju inget Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Måste det vara med Thai? Ombokningsbar enkelbiljett finns väll inte. Ombokning brukar vad jag vet bara gälla på återresan och inte på utresan? Men jag kan ha fel. Och att köpa en enkelbiljett brukar jag i varje fall bara göra dagarna innan jag ska flyga så ombokning behövs inte. Men sedan så är det ju så att "Shit Happens" och folk blir sjuka/dör/Olyckor. men va fasen. That's Life!

Hur enkelt som helst att hitta enkelbiljetter för 3000kr (300 x 2 = 6000) billigare än din ettårsbiljett med råge. Men inte med Thai kanske. Så överlägsna är dom inte att man stirrar sig blind på enbart dom.

Jag stirrar mig inte blind på Thai. Men ge tips då om bra priser med inte allt för långa mellanlandningstider, högst 4 timmar och som passar bra med tågtider Kalmar - Köpenhamn - Kalmar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jag åker hem den 25 Juni Köpenhamn-Bangkok Q klass (full Eurobonus) med Thai 6.600:-

Och när du åkte bort till Köpenhamn från Bangkok för cirka ett år sedan, vad kostade den biljetten eller är 6.600 en 1-årsbiljett, i så fall är det ju mycket billigt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när du åkte bort till Köpenhamn från Bangkok för cirka ett år sedan, vad kostade den biljetten eller är 6.600 en 1-årsbiljett, i så fall är det ju mycket billigt.

 ca 11000+ .

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ansvar tar dom men du får inga 600 euro utan du får nöja dig med hotell och transfer om planet blir inställt precis samma som även norwegian erbjuder när dom ställer in i bkk varför bokar du inte nu kostar ju inget

Orsaken till att jag inte bokar än är att jag inte bestämt mig hur jag skall göra i vinter.

Stanna i Korat i det hyrda huset eller flytta till annat ställe.

Känner mer för Udon och Cha Am faktiskt just nu.

 

Vill vänta till jag varit tillbaka från vistelsen i Korat nu i juni.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

 ca 11000+ .

Jag begriper nog inte riktigt men som jag uppfattar det,  du betalar BKK - CPH 11000 Sek och CPH -  BKK 6600 är 17700 Sek, inte billigt eller reser du i premium klass.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag begriper nog inte riktigt men som jag uppfattar det,  du betalar BKK - CPH 11000 Sek och CPH -  BKK 6600 är 17700 Sek, inte billigt eller reser du i premium klass.

Ja du missförstod det handlar om två resor ToT.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefantaby

Bara dom inte sänker för mycket då blir det fullt med skrikiga ungar i planet, hu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara dom inte sänker för mycket då blir det fullt med skrikiga ungar i planet, hu!

IDet fixar man med några glas GT eller Wiskey och 1 sömntablett. Vaknar lagom till frukosten. Shokdee na khrap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ansvar tar dom men du får inga 600 euro utan du får nöja dig med hotell och transfer om planet blir inställt precis samma som även norwegian erbjuder när dom ställer in i bkk varför bokar du inte nu kostar ju inget

Jag har vänner som har blivit erbjudna hotell och 600 euro av Finnair.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har vänner som har blivit erbjudna hotell och 600 euro av Finnair.

Kanon om det var i bkk
Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair är ju ett EU-bolag

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag stirrar mig inte blind på Thai. Men ge tips då om bra priser med inte allt för långa mellanlandningstider, högst 4 timmar och som passar bra med tågtider Kalmar - Köpenhamn - Kalmar.

Det är väll bara att söka på flygresor.se. Jag vet inte hur det är från Köpenhamn. Men från Arlanda flög vi med Norrbaggarna ner (Aldrig mer!) och hem med Aeroflot (Kanon Bra!) kort transfertid. Deras flyg är omlaggda så tiderna är kortare vid byte. Vi fick 2 tim transfer med Ryssen. Norrbaggarnas "Plast-plan" flög direkt Stockholm Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

skrämde ni bort han som va inne o gjorde reklam för billiga Norwegian plåtar härom veckan, kom visst aldrig någe svar hehe

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

skrämde ni bort han som va inne o gjorde reklam för billiga Norwegian plåtar härom veckan, kom visst aldrig någe svar hehe

SurinP3 klargjorde reglerna för honom Ang reklam
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kanon om det var i bkk

Ja definitivt från Bangkok  600 cash eller flygbiljetter värda 1100 euro.  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag flyger ner om två veckor med norrmännen. 3000 kr per person för en enkelbiljett med 20  kg bagage och mat förbeställd och betalad

Ja i Stefans fall som jag talade om så passar ju inte flygtiderna från och till Köpenhamn så norwegians enkelbiljetter är ju ingen lysande affär och så får han ju bara 20 kg med sig till obygden och från sthlm nu flyger man ju med thai för 6000 kr ,men visst ska man bara ner och sedan  vidare så är det ju bra att kunna köpa en enkelbiljett för en billig peng :crazy:  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja i Stefans fall som jag talade om så passar ju inte flygtiderna från och till Köpenhamn så norwegians enkelbiljetter är ju ingen lysande affär och så får han ju bara 20 kg med sig till obygden och från sthlm nu flyger man ju med thai för 6000 kr ,men visst ska man bara ner och sedan  vidare så är det ju bra att kunna köpa en enkelbiljett för en billig peng :crazy:  :thumbsup:

 

Årsbiljetterna kostar väl inte 6000 kr ?

 

20 kg till kostar bara 200 kr

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...