Jump to content
IGNORERAD

Arrival and Departurecard?


Don Went

Recommended Posts

Konstigt eller inte, jag kan inte fylla i en visumansökan från datorn hemma i .pdf

 

och skriva ut densamma . kan du det ? utan Adobe installerat

 

Inget stort problem , jag fixar det på arbetet men Adobe är ,,,,,,,no good

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    8

  • Rillex

    8

  • Khemmarat

    7

  • Soengsang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men adobe reader är ju gratis "get.adobe.com/se/reader/", om du får en räkning hem som är i PDF det är många företag som skickar det, i iphonen är det redan installerat, hur gör du då?

 

Sen att man är styrd av ett program kanske är synd men så är det när vi lever i den tidsåldern det blir monopol på dokument.  :skull:

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, det där verkar krångligare än att sitta på flyget och skriva i när man ändå inte har nåt annat viktigt för sig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men adobe reader är ju gratis "get.adobe.com/se/reader/", om du får en räkning hem som är i PDF det är många företag som skickar det, i iphonen är det redan installerat, hur gör du då?

Reader är gratis men enbart reader, skall du editera så kostar det

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Reader är gratis men enbart reader, skall du editera så kostar det

 

Nej om de lägger upp dokument som organisationer här gör kan det man editera, så som skattemyndigheten, fortum, migrationsverket mm mm.

Hur som helst vart det ett litet miljötänk så har på fredagskvällen, om man slapp skriva ut det på papper utan när man visar passet kommer det upp i tullen i deras fina datorer med den roliga webkameran.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej om de lägger upp dokument som organisationer här gör kan det man editera, så som skattemyndigheten, fortum, migrationsverket mm mm.

Hur som helst vart det ett litet miljötänk så har på fredagskvällen, om man slapp skriva ut det på papper utan när man visar passet kommer det upp i tullen i deras fina datorer med den roliga webkameran.

Jag påstår att det inte går att fylla i Thaiansökan utan att ha fullversion spara och skriva ut

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en skrivmaskin och fyll i blanketten. Garanterat nostalgi.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har inte själv fullversionen, är du inte riktigt klok, skulle en sån snål farbror som jag köpa adobes fullversion av acrobat reader, här är den fria versionen http://www.adobe.com/se/products/reader.html

Ok jag testar din länk i morgon,

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, det där verkar krångligare än att sitta på flyget och skriva i när man ändå inte har nåt annat viktigt för sig...

 

Jo, men som Svensk, söker man ju nya vägar att visa sin överlägsenhet i framförhållning... :y2:  När pöbeln kluddar och letar efter pass i diverse väskor... kan man lugnt luta sig tillbaka och ta upp korrekt ifyllda resedokument från bröstfickan, och fnysa lite åt amatörerna... :14: ...

Och drömma om en svunnen tid, då man bara viftade med det svarta inplastade Svenska passet, och gick före i de flesta köer. (allt var bättre förr...)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kort har inviduella nummer och streckod för maskinell inläsning, så det är bara att gilla läget.

Har några extrakort över.

Jag vill gärna ha dem PM:a

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, det där verkar krångligare än att sitta på flyget och skriva i när man ändå inte har nåt annat viktigt för sig...

 

Inte nåt viktigt för sig !!!

Nallen ska kammas och nattas och maten ska filmas - det finns knappt tid över för att äta och sova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och drömma om en svunnen tid, då man bara viftade med det svarta inplastade Svenska passet, och gick före i de flesta köer. (allt var bättre förr...)

 

Sant, jag kommer ihåg tiden när jag fortfarande levde utan svenskt pass

 

gled in och ut av bla usa Svenskt pass har inte varit bra efter Palme numera är det ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill gärna ha dem PM:a

posta kan jag, riktiga kort.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vinnare blir Kennet 4618 till två arrivalcard som kommer med flaskpost nästa vecka.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, det där verkar krångligare än att sitta på flyget och skriva i när man ändå inte har nåt annat viktigt för sig...

 

Precis, om det är så fruktansvärt lurigt med detta kort så är det väl bara att skriva ut en jättestor lapp med passnr, flightnr, skostorlek och annat viktigt och lägga den i magväskan jämte forexplastfickan / resecheckarna så det är tillgängligt utan att man måste hämta ryggsäcken i handbaggageutrymmet (när man garanterat bokat fönsterplats...)

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga hur gör vi Svenskar med icke Schengenmedborgare (som är turister) med eller utan visa och allt, och personen tänkte spendera 30-60 dagar på en beach med allt vad det innebär.ex Årsta Havsbad  :heat:

Har aldrig sett någon flygvärdinna eller steward ränt runt med "arrivalcard" när man är på väg till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga hur gör vi Svenskar med icke Schengenmedborgare (som är turister) med eller utan visa och allt, och personen tänkte spendera 30-60 dagar på en beach med allt vad det innebär.ex Årsta Havsbad  :heat:

Har aldrig sett någon flygvärdinna eller steward ränt runt med "arrivalcard" när man är på väg till Sverige.

Släng passet, odla lite skägg, halta lite och mumla nåt om någon som heter Allan Akhbar så står limousinen och väntar utanför...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng passet, odla lite skägg, halta lite och mumla nåt om någon som heter Allan Akhbar så står limousinen och väntar utanför...

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga hur gör vi Svenskar med icke Schengenmedborgare (som är turister) med eller utan visa och allt, och personen tänkte spendera 30-60 dagar på en beach med allt vad det innebär.ex Årsta Havsbad  :heat:

Har aldrig sett någon flygvärdinna eller steward ränt runt med "arrivalcard" när man är på väg till Sverige.

 

 

 

Oväntat svar   :6: , i min enfald tänkte jag skriva "inga roliga svar" om immigranter som ovan 

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga hur gör vi Svenskar med icke Schengenmedborgare (som är turister) med eller utan visa och allt, och personen tänkte spendera 30-60 dagar på en beach med allt vad det innebär.ex Årsta Havsbad  :heat:

Har aldrig sett någon flygvärdinna eller steward ränt runt med "arrivalcard" när man är på väg till Sverige.

Tex en Amerikan har 90 dagar på sig innan det behövs ett visum. Dock krävs det nog en biljett ur shengen innan den tiden har passerat om man nu vill passera passkontrollen smärtfritt.

 

http://travel.state.gov/content/passports/english/country/sweden.html

 

Men TM6 är ju det som thalländarna har valt för att kanske få lite statistik på turisterna.

Tappar man bort departurecardet så verkar det ju gå bra att fylla i ett nytt vid utresa, hur illa det är för en extension vet jag faktiskt inte.

Fast om det sen är nån som kollar på dessa lappar eller inte vet jag ju inte, dom kanske knackas in i nån gigantisk databas som registrear

alla mina rörelser i landet, eftersom jag ju även måste visa passet varje gång jag checkar in på hotell och anmäla till polisen om jag bor nånannanstans mer än 48 timmar.

 

Jag är osäker på om vi i Sverige har så stenkoll på våra turister, men jag antar att nån typ av ID måste man väl uppvisa för hotellet här åxå.

Om dom drar iväg och tältar i fjällen så antar jag att om är "under radarn" ett tag i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...