Jump to content
IGNORERAD

Arrival and Departurecard?


Don Went

Recommended Posts

Exakt så är det Kapten!! :thumbsup:

Yupp, jag har rest med 3 barn, fruga som också tyckte hon var barn, samt min egna mentala ålder som ibland kan vara oroväckande låg, så förifyllda kort är inte dummt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    8

  • Rillex

    8

  • Khemmarat

    7

  • Soengsang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

På 9-10 timmar hinner man nog fylla i åt alla på planet

Gör man inte alls. När planet lyfter skickar man i sig en näve sömntabletter och sen väcks man vid landning.

Då ligger oftast A&D-cardet nedstucket i fickan på stolsryggen. Då e det jävligt gött att ha fyllt i ett

hemma så man slipper tänka på det.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide, skall anammas redan nästa resa!   :thumbsup:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledning att jag fyller i det hemma är att jag hinner somna innan dom delar ut det på planet.

Och när jag vaknar en stund innan landning så skriver jag, pga sömntabletterna, som en 3-åring. Ordagrant...

Går knappt att läsa vad det står...

 

Det bästa e att se folk som står vid imigration med pass, biljetter, letar penna osv för att fylla i kortet.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske fungera att scanna in ett orginalkort i hög upplösning för att sedan printa ut efter behov?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske fungera att scanna in ett orginalkort i hög upplösning för att sedan printa ut efter behov?

 

Nja, det är ju tryckt på lite tjockare papper, och komma med ett "egentryck" till pass kontrollen, kanske inte är så populärt...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske fungera att scanna in ett orginalkort i hög upplösning för att sedan printa ut efter behov?

Numera är det en streck-kod som scannas, och är den använd förut så blir det stora problem vid passkontrollen. 

Dom gamla numrerade korten gäller inte längre.

 

Bra nya oanvända kort med unik streck-kod går att använda

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Arnold Layne

Kom ihåg att plocka med mig ett par extra ,,, nu kan jag fylla i dom hemma innan man åker nästa gång ,,, ett orosmoment mindre alltså :preved:

post-3262-0-34467600-1407051630.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg att plocka med mig ett par extra ,,, nu kan jag fylla i dom hemma innan man åker nästa gång ,,, ett orosmoment mindre alltså :preved:

 

Detta är förvisso ganska fiffigt... men vadå orosmoment? Jag tycker faktiskt att ifyllande av detta kort tillhör ritualen när man närmar sig Thailand, väcker ju om inte annat en del gamla minnen  ;)

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Detta är förvisso ganska fiffigt... men vadå orosmoment? Jag tycker faktiskt att ifyllande av detta kort tillhör ritualen när man närmar sig Thailand ;)

Ja det var ju också ett svar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju också ett svar...

Var väl mer en reflektion/kommentar än et svar, TS ställde ju ingen fråga?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I sista backen upp innan passkontrollen finns det skrivpulpeter på bägge sidor där man kan fylla i / komplettera.

Där finns det så vitt jag minns även extra blanketter.

 

En ide som funkar för mig är att ha ett foto av våra pass i telefonen samt av biljetterna inklusive flightnummer.

Så slipper vi gräva i bagagehyllan efter de.

Link to comment
Dela på andra sajter

I sista backen upp innan passkontrollen finns det skrivpulpeter på bägge sidor där man kan fylla i / komplettera.

Där finns det så vitt jag minns även extra blanketter.

 

En ide som funkar för mig är att ha ett foto av våra pass i telefonen samt av biljetterna inklusive flightnummer.

Så slipper vi gräva i bagagehyllan efter de.

Tyvärr verkar dom vara tomma nu förtiden..

Pulpetern finns kvar, men helt tom..

Kanske bara tillfälligt.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
...

 

En ide som funkar för mig är att ha ett foto av våra pass i telefonen samt av biljetterna inklusive flightnummer.

Så slipper vi gräva i bagagehyllan efter de.

Så får man gräva efter en penna istället ;)

 

Jag har ju pass+penna hängande runt halsen med lite plastkort och pengar åxå, och kommer jag inte ihåg vilket flyg jag sitter i så kan jag alltid fråga stolsgrannen.

Hitintills har jag även kommit ihåg utresan, men den tror jag inte man behöver fylla i direkt.

 

Men jag kanske skulle fotografera passet i alla fall, kan ju vara bra å ha om jag glömt kopian på rummet. Fast jag brukar inte ha med mig telefonen heller överallt.

Nåja, det kostar ju inte nåt att ta ett par kort i alla fall.

 

Men jag tycker det är kul att ha nåt att göra, därför betalade jag lite extra för käk tex. Nåt för att hålla mig sysselsatt, men det kanske inte är så kul om man skall pilla med detta och har flera TM6 kort, pass, ungar och allt i famnen samtidigt.

 

EDIT TM6 ska det nog vara., TM7 är ju visa extension där man skall fylla i numret från TM6.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så får man gräva efter en penna istället ;)

 

Jag har ju pass+penna hängande runt halsen med lite plastkort och pengar åxå, och kommer jag inte ihåg vilket flyg jag sitter i så kan jag alltid fråga stolsgrannen.

Hitintills har jag även kommit ihåg utresan, men den tror jag inte man behöver fylla i direkt.

 

Men jag kanske skulle fotografera passet i alla fall, kan ju vara bra å ha om jag glömt kopian på rummet. Fast jag brukar inte ha med mig telefonen heller överallt.

Nåja, det kostar ju inte nåt att ta ett par kort i alla fall.

 

Det flyg man sitter i borde man komma ihåg eftersom man hittat det på senaste flygplats.

Penna skulle man ev. kunna låna av stolsgrannen.

Men numret på den flight man ska lämna landet med däremot, går han nog bet på.

 

Har försökt lära våra passnummer dock utan att lyckas.

Hotellet man ska bo på är enkelt. Carlsberg eller Tuborg hotel varannan gång.

Eller hemma hos familjen Perikles.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kanske ett tips till alla resebyråerna för att öka deras servicenivå - skicka ut förifyllda kort (så gott som det är möjligt) till era kunder!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kort har inviduella nummer och streckod för maskinell inläsning, så det är bara att gilla läget.

Har några extrakort över.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara trevligt om de fanns i PDF så man kan fylla i dem på en dator.

 

Isåfall måste jag ha betalat licens för programvaran för att kunna skriva i pdf så

 

det vore en dyr lösning, fast jättebra för Adobe

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Isåfall måste jag ha betalat licens för programvaran för att kunna skriva i pdf så

 

det vore en dyr lösning, fast jättebra för Adobe

 

Gratis att skriva, kostar att spara. 

Men skull man bo på samma ställe hela tiden för man kopiera det från en annat dokument man har, och sen klistra in det, Ctrl-c sen Ctrl-v (pc), tar inte en dag att göra det. och allt blir tydligt.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Gratis att skriva, kostar att spara. 

Men skull man bo på samma ställe hela tiden för man kopiera det från en annat dokument man har, och sen klistra in det, Ctrl-c sen Ctrl-v (pc), tar inte en dag att göra det. och allt blir tydligt.

 

just det kostar att spara, men kostar även att skriva och skicka in, typ visaansökan

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

just det kostar att spara, men kostar även att skriva och skicka in, typ visaansökan

 

Ett test har inte betalt en krona.

 

1. hämta dokumentet du vill skriva i, tog ett dokument från fortum nu (varför vet jag inte)

 

post-9472-0-90050300-1408126416_thumb.jp

 

2: Skriv in din text

 

post-9472-0-51257900-1408126500_thumb.jp

 

 

välj skriv ut, spara som PDF eller skriv ut på skrivaren, spar du som PDF lägg det på ett ställe du kommer ihåg jag la det på skrivbordet.

 

post-9472-0-58095000-1408126605_thumb.jp

 

Så här ser det ut.

 

post-9472-0-68388500-1408126679_thumb.jp

 

Nu ligger det på skrivbordet som en PDF, men den går inte att redigera igen har du skrivit fel eller vill ändra något göt om det igen.

 

post-9472-0-58646900-1408126692_thumb.jp

 

Så här vart det, helt gratis.

 

post-9472-0-43965100-1408126980_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...