Soengsang Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Ser att även Nordea har anslutit sig till insättning funktionen på bankomater! Någon som provat, maxbelopp etc. ? Och nej, det är inte svarta pengar jag vill sätta in! Ändrades Maj 24, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 10'/7 finns undantag! Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2014 10'/7 finns undantag! Ahhh, givetvis på tuben, varför tänkte jag inte på det! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 men lär väl vara begränsad summa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2014 men lär väl vara begränsad summa 10K i veckan tycks det vara.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Jag har avvänt det på min SEB bank ganska många gånger, men högsta beloppet jag satt in är nog 9 000 kronor? Fast jag har bara satt in pengar på mina egna konton, det finns en funktion för att sätta in på andra konton också men det har jag inte prövat. Ibland så spottar den ut en sedel som de inte accepterar men då är det bara att lägga in den separat senare så funkar det. Ett I-landsproblem tycker jag är att man inte ser totalsaldot på kontot när man få ut kvittot, man måste köra in kortet igen och trycka saldobesked för att se det... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 10.000kr per vecka är satt som spärr vid insättning. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 10.000kr per vecka är satt som spärr vid insättning. Jag har satt in 100.000 men det var på en Swedbank automat Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) 10.000kr per vecka är satt som spärr vid insättning. Per sjudagars period tydligen... Aå det blir att lomma in på banken som någon brottsling igen då med lite surt förvärvade slantar.. Ändrades Maj 24, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Jag har satt in 100.000 men det var på en Swedbank automat Är det länge sedan du gjorde du det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Är det länge sedan du gjorde du det? 2 eller 3 år sedan inte inte 100 säker , men har satt in belopp typ 20/30.000 efter det på kontoret som ligger vid hantverkargatan Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 2 eller 3 år sedan inte inte 100 säker , men har satt in belopp typ 20/30.000 efter det på kontoret som ligger vid hantverkargatan Det går tyvärr inte numera för nu är spärren 10000/vecka “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Det går tyvärr inte numera för nu är spärren 10000/vecka Inget problem tar numera ut oftare än jag sätter in Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Inget problem tar numera ut oftare än jag sätter in Vänta bara för snart inför de samma spärr för uttag Ändrades Maj 24, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 8000 per 30 dagars period på ica max 2000 per insättning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vänta bara för snart inför de samma spärr för uttag Den frågan får dom ta med frugan, och jag har mina aningar om resultatet av det samtalet. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Tycker de skulle öppna påsättningsautomater i Svedala tänk vilken kö det skulle vara.förhelvete Svenne skynda på det finns andra som är sugen Ändrades Maj 24, 2014 av burrabus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Vänta bara för snart inför de samma spärr för uttag Helt sjukt vi står i kö för att sätta in våra pengar som sedan ägs av bankerna enligt lagen eller vi gör deras jobb via internet och dom tar betalt för det. Dom bestämmer hur mycket vi får sätta in och ta ut av våra pengar.Dom gör massor av miljarder i vinst och gör dom inte det så får skattebetalarna gå in och stödja. Jag hatar bankerna och politikerna.Dom utnyttjar folket och 95% fattar inte ens det. Staten och bankerna plus journalisterna som har fri opinionsbildning med presstödet, tål inte att jag köper bitcoin och dom gör allt för att stoppa käppar i hjulet. Men det skiter jag i för valutorna som finns blir bara svagare och svagare och bitcoin starkare och starkare. Bilda er en egen uppfattning om bitcoin och inte genom mainstream median. Bitcoin är den bästa typ av pengar som någonsin har funnits genom historien och idag får du den mycket mycket billigare än lite senare. Jag vet att många skrattar åt min inställning angående bitcoin.Det gjorde folk för ett par år sedan också när jag köpte och fick höra att den är död så jag är van. P.S Sedan dess har värdet stigit över 100 gånger och jag är ganska övertygad om att det här är bara början och jag köper bara mer. Ändrades Maj 24, 2014 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Helt sjukt vi står i kö för att sätta in våra pengar som sedan ägs av bankerna enligt lagen eller vi gör deras jobb via internet och dom tar betalt för det. Dom bestämmer hur mycket vi får sätta in och ta ut av våra pengar.Dom gör massor av miljarder i vinst och gör dom inte det så får skattebetalarna gå in och stödja. Jag hatar bankerna och politikerna.Dom utnyttjar folket och 95% fattar inte ens det. Vilket jobb är det som ni utför åt bankerna via internet? Jag betalar mina räkningar via internetbanken men det anser jag inte är att jag gör bankens jobb, det är en service som de tillhandahåller. Det är dessutom inte bankerna som infört regelverket vid kontantinsättningar. Europeiska unionen[ EU direktivet 2005/60/ECförsöker förhindra penningtvätt och terroristfinansiering genom att kräva att banker, fastighetsmäklare och många andra typer av bolag måste undersöka och eventuellt rapportera alla affärer över 15.000 euro, särskilt om sådana summor i kontanter är inblandade. Bland annat den svenska lagen 2009:62 och den brittiska 2007 Money Laundering Regulations bygger på detta Ändrades Maj 24, 2014 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vilket jobb är det som ni utför åt bankerna via internet? Jag betalar mina räkningar via internetbanken men det anser jag inte är att jag gör bankens jobb, det är en service som de tillhandahåller. Det är dessutom inte bankerna som infört regelverket vid kontantinsättningar. Europeiska unionen[ EU direktivet 2005/60/ECförsöker förhindra penningtvätt och terroristfinansiering genom att kräva att banker, fastighetsmäklare och många andra typer av bolag måste undersöka och eventuellt rapportera alla affärer över 15.000 euro, särskilt om sådana summor i kontanter är inblandade. Bland annat den svenska lagen 2009:62 och den brittiska 2007 Money Laundering Regulations bygger på detta Skulle det vara en service om vi får betala våra räkningar i affärerna via internet eller annars betala 80kr varje gång vi köper något . Obs! Det står i lagen att dom skall undersöka alla affärer över 15000 euro sääärskilt om kontanter är inblandade, men om jag går in på banken med bara 2000 euro tex så vill dom ha bevis på var pengarna kommer ifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Skulle det vara en service om vi får betala våra räkningar i affärerna via internet eller annars betala 80kr varje gång vi köper något . Obs! Det står i lagen att dom skall undersöka alla affärer över 15000 euro sääärskilt om kontanter är inblandade, men om jag går in på banken med bara 2000 euro tex så vill dom ha bevis på var pengarna kommer ifrån. Regelverket avseende penningtvätt är mer omfattande än det jag klistrade in, bankerna har bara att rätta in sig i ledet. Forex Bank fick böta 50 miljoner för att de inte följde regelverket! http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article2551342.ece Ändrades Maj 24, 2014 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Regelverket avseende penningtvätt är mer omfattande än det jag klistrade in, bankerna har bara att rätta in sig i ledet. Forex Bank fick böta 50 miljoner för att de inte följde regelverket! http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article2551342.ece Joo jag har vetat om att det inte är bankernas direkta egna beslut.Jag har skrivit om det här tidigare också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hjärndöda politiker som tror de stoppar terrorism och svarta pengar genom att försvåra livet för vanligt folk, som vanligt får gemene man lida för deras idi*ti Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Hjärndöda politiker som tror de stoppar terrorism och svarta pengar genom att försvåra livet för vanligt folk, som vanligt får gemene man lida för deras idi*ti Mvh BBJ och summan 10000 /vecka är ju löjligt lågt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 25, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 25, 2014 och summan 10000 /vecka är ju löjligt lågt Det är det faktiskt. När jag bodde i Sverige/före thaifebern så var jag ibland på swap och köpte/sålde hojdelar, typ 25-50K en helg var inte ovanligt, men då var det bara att gå in på banken ock sätta in dem. Men idag är det ju hysteriskt! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu