Jump to content
IGNORERAD

Thaksin vill starta exilregering


janne_h

Recommended Posts

Min fruga tro osså att Gummiboll e död och att det därför har skett det som har skett!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    21

  • Soengsang

    12

  • Tallviking

    12

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

Hej

 

Det senaste exemplet är väl Syrien?

 

Historien vimlar av exil regeringar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Har Assad gått i Exil ???? Det har nog de flesta medier missat isåfall

 

Inga andra bland "massor av exilregeringar" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det senaste exemplet är väl Syrien?

 

Historien vimlar av exil regeringar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Assad är väl enligt dig lika stort demokratiskt föredöme som Thaksin. Förutom att Assad är vald i flerpartival och regerar landet hemmifrån och inte från utlandet via proxy.

Att du har Syrien som en förebild för Thaksin förvånar mig inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Assad är väl enligt dig lika stort demokratiskt föredöme som Thaksin. Förutom att Assad är vald i flerpartival och regerar landet hemmifrån och inte från utlandet via proxy.

Att du har Syrien som en förebild för Thaksin förvånar mig inte.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har Assad gått i Exil ???? Det har nog de flesta medier missat isåfall

 

Inga andra bland "massor av exilregeringar" ?

Hej

 

Många länder har erkänt Syriens exil regering istället för Assad regimen, jag förstår att detta ogillas av dig eftersom Assad förmodligen är en ledare i din smak.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Många länder har erkänt Syriens exil regering istället för Assad regimen, jag förstår att detta ogillas av dig eftersom Assad förmodligen är en ledare i din smak.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Hur sjuk hjärna har du egentligen ?

 

Läs på vad en exilregering är först

 

Rebellgrupperna i Syrien har numera börjat slåss med varandra och den "exilregering" du pratar om finns tyvärr inte längre eftersom dom inte kunde komma överens om vem av dom som skulle ha makten i en intern maktkamp

 

Jag väntar fortfarande på fler exempel bland "massor av exilregeringar" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Många länder har erkänt Syriens exil regering istället för Assad regimen, jag förstår att detta ogillas av dig eftersom Assad förmodligen är en ledare i din smak.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Nu blandar du dina päron och äpplen så det heter duga!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur sjuk hjärna har du egentligen ?

 

Läs på vad en exilregering är först

 

Rebellgrupperna i Syrien har numera börjat slåss med varandra och den "exilregering" du pratar om finns tyvärr inte längre eftersom dom inte kunde komma överens om vem av dom som skulle ha makten i en intern maktkamp

 

Jag väntar fortfarande på fler exempel bland "massor av exilregeringar" ?

Hej

 

Du kan själv googla fram detta om du vill, börja med andra världskriget och framåt, du kommer att bli förvånad över vad du finner.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Du kan själv googla fram detta om du vill, börja med andra världskriget och framåt, du kommer att bli förvånad över vad du finner.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Jag försökte och hittade bara Tibet och Abschasien. Det blir inga "massor av det"

 

Så upp till bevis nu !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte och hittade bara Tibet och Abschasien. Det blir inga "massor av det"

 

Så upp till bevis nu !!

Men det är ju massor i någons ögon  :crazy: Och en överväldigande majoritet. :neo:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tycker det är alldeles utmärkt om Thaksin startar en exilregering.

 

Trots allt så är ju hans parti valt av majoriteten av folket i Thailand.

 

Tråkigt när folkets vilja inte får råda.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tycker det är alldeles utmärkt om Thaksin startar en exilregering.

 

Trots allt så är ju hans parti valt av majoriteten av folket i Thailand.

 

Tråkigt när folkets vilja inte får råda.

 

BTT

 Du ser inget konstigt i att "hans" parti bildar en exilregering ?

 

Vad är demokratin i att han äger ett alldeles eget parti ?

 

Vad kan en Exilregering tillföra situationen i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 Du ser inget konstigt i att "hans" parti bildar en exilregering ?

 

Vad är demokratin i att han äger ett alldeles eget parti ?

 

Vad kan en Exilregering tillföra situationen i Thailand

 

Och den viktigaste frågan. Hur kan en icke vald före detta politiker få för sig att skapa en exilregering bara så dä och förvänta sig legitimitet?.

Trodde det handlade om en regering bestående av ledamöter i parlamentet som var invalda av folket men ej kan verka av någon anledning.

Det kan ju vara nya modet. Om man inte är nöjd med svensk politik flyttar man utomlands och startar en exilregering. Skitsamma att man inte var invald i riksdan över huvud taget innan. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Del 2 på exilregeringar till hjälp för Tallviking, jag fick inte plats med allt i ett inlägg p.g.a utrymmesbegränsning.

 

 

Governments in London[edit]

 

Governments in exile during World War II,   Belgium 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png, Prime Minister Hubert Pierlot

  Czechoslovakia 23px-Flag_of_Czechoslovakia.svg.png, President Edvard Beneš, Prime Minister Jan Šrámek

  France 23px-Flag_of_France.svg.png, Charles de Gaulle, Henri Giraud

  Greece 23px-State_Flag_of_Greece_%281863-1924_a, King George II, Prime Minister Emmanouil Tsouderos (1941–1944), Sofoklis Venizelos (1944),Georgios Papandreou (1944)

  Luxembourg 23px-Flag_of_Luxembourg.svg.png, Grand Duchess Charlotte, Prime Minister Pierre Dupong

  The Netherlands 23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png, Queen Wilhelmina, Prime Minister Dirk Jan de Geer (1940), Pieter Sjoerds Gerbrandy (1940–1945)

  Norway 21px-Flag_of_Norway.svg.png, King Haakon VII, Prime Minister Johan Nygaardsvold

  Poland 23px-Flag_of_Poland.svg.png, President Władysław Raczkiewicz, Prime Minister Władysław Sikorski (1939–1943), Stanisław Mikołajczyk (1943–1944), Tomasz Arciszewski (1944–1945),

  Yugoslavia 23px-Flag_of_the_Kingdom_of_Yugoslavia.s, King Peter II, Prime Minister Dušan Simović (1941–1942), Slobodan Jovanović (1942–1943), Miloš Trifunović (1943), Božidar Purić (1943–1944), Ivan Šubašić (1944–1945), Drago Marušič (1945)

  Unrecognised Groups Austria, Denmark

Other exiled leaders in Britain in this time included King Zog of Albania and Emperor Haile Selassie of Ethiopia.

The Danish exception[edit]

The Occupation of Denmark (9 April 1940) was administered mainly by the German Foreign Office, contrary to other occupied lands that were under military or civilian administration. Denmark did not establish a government in exile, although there was an Association of Free Danes established in London. King Christian X and his government remained in Denmark, and functioned comparatively independently until August 1943 when it was dissolved, placing Denmark under full German occupation. Meanwhile, Iceland, Greenland and the Faroe Islands were occupied by the Allies, and effectively separated from the Danish crown. (See British occupation of the Faroe Islands, Iceland during World War II, and History of Greenland during World War II.)

Persian Gulf War[edit]

Following the Ba'athist Iraqi invasion and occupation of Kuwait, during the Persian Gulf War, on August 2, 1990, Sheikh Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah and senior members of his government fled to Saudi Arabia, where they set up a government-in-exile in Dhahran. The Kuwaiti government in exile was far more affluent than most other such governments, having full disposal of the very considerable Kuwaiti assets in western banks—of which it made use to conduct a massive propaganda campaign denouncing the Ba'athist Iraqi occupation and mobilizing public opinion in the western hemisphere in favor of war with Ba'athist Iraq. In March 1991, following the defeat of Ba'athist Iraq at the hands of coalition forces in the Persian Gulf War, the Sheikh and his government were able to return to Kuwait.

Municipal Councils in Exile[edit]

Following the Turkish Invasion of Cyprus in 1974 and the displacement of many Greek Cypriotes from North Cyprus, displaced inhabitants of several towns set up what are in effect Municipal Councils in Exile, headed by Mayors in Exile. The idea is the same as with a national Government in Exile - to assert a continuation of legitimate rule, even though having no control of the ground, and working towards restoration of such control. Meetings of the exiled Municipal Council of Lapithos took place in the homes of its members until the Exile Municipality was offered temporary offices at 37 Ammochostou Street, Nicosia. The current Exile Mayor of the town is Athos Eleftheriou. The same premises are shared with the Exile Municipal Council of Kythrea.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Government_in_exile

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det senaste exemplet är väl Syrien?

 

Historien vimlar av exil regeringar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Fyllesvammel????

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fyllesvammel? ???

Hej

 

Det kunde man ju hoppas på i ditt fall eftersom det skulle förklara en hel del, men mycket talar för att du inte ens har detta att skylla på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är alldeles utmärkt om Thaksin startar en exilregering.

 

Trots allt så är ju hans parti valt av majoriteten av folket i Thailand.

 

Tråkigt när folkets vilja inte får råda.

 

BTT

Thaksin är en förrymd brottsling och en icke vald PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kunde man ju hoppas på i ditt fall eftersom det skulle förklara en hel del, men mycket talar för att du inte ens har detta att skylla på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så hur många exilregeringar finns (finns= nutid)det? Räkna nu inte med WW2!!

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är väl 10 exil regeringar http://listverse.com/2008/10/10/10-governments-currently-in-exile/     är från 2008. Såg att Lao fanns med. Sen hade väl Polen en exil regering också.

 

Sen är frågan hur många som "erkänner" Laos exilregering i Paris? Jag vet inga länder som har diplomatiska förbindelser med dem framför regeringen i Vientiane.

 

Det finns väl fortfarande att antal Ryska exilregeringar, det brukar poppa upp lite folk då och då som säger sig vara släktingar med Romanov. Var det inte någon på 1930 talet, Anna Karenia?

 

Men jag tror inte Sverige-eller något annat land för den delen bryter sina demokratiska förbindelser med Thailand och upprättar dem hos Thaksins exilregering istället. Kanske Kambodja men sen blir det nog inte fler...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Sen är frågan hur många som "erkänner" Laos exilregering i Paris? Jag vet inga länder som har diplomatiska förbindelser med dem framför regeringen i Vientiane.

 

Det finns väl fortfarande att antal Ryska exilregeringar, det brukar poppa upp lite folk då och då som säger sig vara släktingar med Romanov. Var det inte någon på 1930 talet, Anna Karenia?

 

Men jag tror inte Sverige-eller något annat land för den delen bryter sina demokratiska förbindelser med Thailand och upprättar dem hos Thaksins exilregering istället. Kanske Kambodja men sen blir det nog inte fler...

Tror inte jag heller. Skulle väl vara om militären spårade ur och det blev riktigt våldsamt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...