Jump to content
IGNORERAD

Thaksin vill starta exilregering


janne_h

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Förbjuda honom, han är ju en dömd brottsling på flykt!

 

Och det är ju vad allt handlat om från dag ett, fam Shinawatra måst bort från politiken!

Hej

 

Är hela familjen dömd ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 154
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    21

  • Soengsang

    12

  • Tallviking

    12

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Är hela familjen dömd ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej inte mig veterligen, bara madamme "thankyou 3 times" och Thaksin?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

I nästa val, som jag hoppas kommer snart, skall alla få rösta på precis vem dom vill av de kandidater som har rätt att ställa upp i valet

 

Och de som får flest röster skall tilldelas makten enligt normala demokratiska principer

 

MEN, och det är ett väldigt stort MEN

 

Det demokratiska systemet och lagarna i Thailand måste innan valet reformeras så att de som får makten TVINGAS följa de demokratiska principerna och reglerna

 

Gör dom inte det skall dom åka ut ögonaböj och fråntas makten direkt och sedan bannlysas från politiken.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej inte mig veterligen, bara madamme "thankyou 3 times" och Thaksin?

Hej

 

Så med andra ord kan familjen finnas kvar i politiken?

 

Vad skulle för övrigt hindra att någon i familjen startade ett annat parti ?

 

Vad skulle kunna hindra att Thaksin själv eller någon annan finansierade ett rött parti ?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är medveten om att Thaksin är hatad av dom gula och demokraterna men han är älskad av ändå fler, ska man förbjuda honom och hans partier blir det ju ändå inskränkningar i demokratin.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Du, jag och resten av världen vet att han stal stora delar av Thailands kapital.

Tänk vilken nytta dom pengarna hade gjort bland Thailands fattiga befolkning och runt om i landets skolor.

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I nästa val, som jag hoppas kommer snart, skall alla få rösta på precis vem dom vill av de kandidater som har rätt att ställa upp i valet

 

Och de som får flest röster skall tilldelas makten enligt normala demokratiska principer

 

MEN, och det är ett väldigt stort MEN

 

Det demokratiska systemet och lagarna i Thailand måste innan valet reformeras så att de som får makten TVINGAS följa de demokratiska principerna och reglerna

 

Gör dom inte det skall dom åka ut ögonaböj och fråntas makten direkt och sedan bannlysas från politiken.

Hej

 

Borde man inte reformera dom Institutioner som ska bevaka att regeringar och parlament sköter sig först, dom är ju i nuläget både partiska och styrda av landets odemokratiska krafter?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Borde man inte reformera dom Institutioner som ska bevaka att regeringar och parlament sköter sig först, dom är ju i nuläget både partiska och styrda av landets odemokratiska krafter?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Vilken del av "Det demokratiska systemet och lagarna i Thailand" var det du inte förstod ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du, jag och resten av världen vet att han stal stora delar av Thailands kapital.

Tänk vilken nytta dom pengarna hade gjort bland Thailands fattiga befolkning och runt om i landets skolor.

Hej

 

Själv tillhör jag dom miljoner av människor som har fått se en rekordartad ekonomisk tillväxt och utveckling i vårt område, med sjukvård, vägar, bättre skolor, nya hus, nya bilar, sophämtning, nya brandbilar, så allt tyder på att stora pengar har satsats just på fattiga i landets mest eftersatta områden.

 

Men självklart har denna regering med all säkerhet en viss korruption precis som alla tidigare regeringar i landets korta demokratiska historia, men om en är större eller mindre kan vi bara spekulera om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Borde man inte reformera dom Institutioner som ska bevaka att regeringar och parlament sköter sig först, dom är ju i nuläget både partiska och styrda av landets odemokratiska krafter?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Nu är väl Thaksin själv en odemokratisk makt.

 

En icke valbar person som ändå styrt landet från sin exil.

 

Ta av dig glasögonen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du, jag och resten av världen vet att han stal stora delar av Thailands kapital.

Tänk vilken nytta dom pengarna hade gjort bland Thailands fattiga befolkning och runt om i landets skolor.

 

 Är man bara folkvald i fria val så är det hans demokratiska rättighet att roffa åt sig så mkt han vill, tänk att de odemokratiska krafterna här på forumet ska ha så svårt att förstå det  :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilken del av "Det demokratiska systemet och lagarna i Thailand" var det du inte förstod ?

Hej

 

Den del som tillåter gula att bryta mot lagar och regler utan åtgärd och samtidigt förbjuder röda detta, enligt mig bör lagar och regler omfatta alla partier och politiker oavsett färg, och dom Institutioner som ska övervaka och upprätthålla lagen bör vara neutrala och förbjudna att agera politiska verktyg åt ej folkvalda makthavare.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Borde man inte reformera dom Institutioner som ska bevaka att regeringar och parlament sköter sig först, dom är ju i nuläget både partiska och styrda av landets odemokratiska krafter?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Du menar göra dom maktlösa mot regeringen. Och se till att fruar och släktingar kan väljas in i senaten? :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu är väl Thaksin själv en odemokratisk makt.

 

En icke valbar person som ändå styrt landet från sin exil.

 

Ta av dig glasögonen.

Hej

 

Hade du haft rätt hade militären inte behövt kuppa, då hade man naturligtvis använt lagen för att bli av med honom.

 

Du får nog inse att det anses vara och är lagligt för privatpersoner att starta och finansiera partier.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

 Är man bara folkvald i fria val så är det hans demokratiska rättighet att roffa åt sig så mkt han vill, tänk att de odemokratiska krafterna här på forumet ska ha så svårt att förstå det  :13:

Visst är det så.

 

Har man fått ihop majoritet i parlamentet så vinner man ju alla omröstningar.

 

Då är det ganska onödigt med debatter och oposition för man vinner ju ändå alla omröstningar.

 

Lagar som är ett hinder kan man rösta bort för man har ju majoritet, för folket har sagt sitt i vallokalerna

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar göra dom maktlösa mot regeringen. Och se till att fruar och släktingar kan väljas in i senaten? :)

Hej

 

Senaten är inte längre vald, redan vid den förra kuppen beslutade juntan att kuppmakarna själva skulle utse en stor del av senaten.

 

Mer sånt här blir med all säkerhet även följden av denna kupp, till glädje för våra gula vänner i och utanför Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst är det så.

 

Har man fått ihop majoritet i parlamentet så vinner man ju alla omröstningar.

 

Då är det ganska onödigt med debatter och oposition för man vinner ju ändå alla omröstningar.

 

Lagar som är ett hinder kan man rösta bort för man har ju majoritet, för folket har sagt sitt i vallokalerna

Hej

 

Det stämmer att principen med majoritetsbeslut tillämpas i både vår Riksdag och Thailands Parlament, men med lite tur ändrar juntan på detta till glädje för forumets gula.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så.

 

Har man fått ihop majoritet i parlamentet så vinner man ju alla omröstningar.

 

Då är det ganska onödigt med debatter och oposition för man vinner ju ändå alla omröstningar.

 

Lagar som är ett hinder kan man rösta bort för man har ju majoritet, för folket har sagt sitt i vallokalerna

Det där borde IL, snickarn, BTT och deras övriga kumpaner läsa väldigt noga, för det var en bra beskrivning av sanningen som inte ens de kan förneka!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer att principen med majoritetsbeslut tillämpas i både vår Riksdag och Thailands Parlament, men med lite tur ändrar juntan på detta till glädje för forumets gula.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Det är ingen nyhet att du förespråkar den formen av demokrati där "the Winner take it all" och kallar det riktig demokrati.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där borde IL, snickarn, BTT och deras övriga kumpaner läsa väldigt noga, för det var en bra beskrivning av sanningen som inte ens de kan förneka!

Hej

 

För  mig är det en alldeles självklar följd av demokrati att en majoritet vinner omröstningar i parlamentet, skulle man ändra på det så är det ju inte demokrati längre.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ingen nyhet att du förespråkar den formen av demokrati där "the Winner take it all" och kallar det riktig demokrati.

Hej

 

Jag anser det självklart vara helt ok enligt demokratiska spelregler att en majoritet får fatta beslut som en minoritet ogillar.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

 

Det stämmer att principen med majoritetsbeslut tillämpas i både vår Riksdag och Thailands Parlament, men med lite tur ändrar juntan på detta till glädje för forumets gula.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Svara nu ärligt! Tycket DU att det är rätt och ett demokratiskt beteende att ändra lagar som gynnar en själv eller sina närmaste till ekonomiska fördelar? Tycker DU att en förtroendevald som gör så ska få fortsätta att verka bara för att han blivit vald av folket för att sköta en uppgift som han totalt skiter i genom sina handlingar på sidan om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag anser det självklart vara helt ok enligt demokratiska spelregler att en majoritet får fatta beslut som en minoritet ogillar.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Det har vi faktiskt förstått att du tycker.

Men för oss som tycker demokrati är mer än ett valresultat, så fungerar det inte för oss.

 

Vi tycker löjliga saker som t.ex. lagar är till för att följas. Inte ändras på bara för att man köpt flest röster i ett val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer att principen med majoritetsbeslut tillämpas i både vår Riksdag och Thailands Parlament, men med lite tur ändrar juntan på detta till glädje för forumets gula.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Gå ut och njut av den svenska sommaren och ta dig en nypa frisk luft.Luften i din bunker är nu så unken och du själv så förblindad av hat att du inte kan tänka klart.Att Thaksin gång på gång kör över allt och alla för att få sin vilja igenom verkar inte påverka din inställning för honom,hans i högsta grad odemokratiska sätt att styra regeringens arbete är väl inget som gagnar nån annan än han själv.Om nu den nuvarande ledningen fick en chans att få Thailands alla stridstuppar att lugna ner sig och försöka tänka på folket istället för på sig själva så vore väl det bra.En militärkupp är aldrig bra men som Thaksins enmansvälde har utvecklats så fanns nog inte så många alternativ(Karln har ju blivit maktgalen)Och alla partier borde väl ha ett partiprogram om hur de ska driva folkets frågor,och partierna borde väl oxå ha en styrelse och inte en envåldshärskare i ledningen.Om reformer kan genomföras någotsånär genomtänkt så tror och hoppas jag detta kan vara ett steg mot en fungerande demokrati men det tar nog tid,inga 10 år som lill-Mao här tror men det borde gå inom rimlig tid(8-12 mån.)Sen undrar jag oxå hur IL som tror han är så demokratisk kan gilla ett parti som styrs av en man och endast han.Är det demokratiskt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Hej

 

Senaten är inte längre vald, redan vid den förra kuppen beslutade juntan att kuppmakarna själva skulle utse en stor del av senaten.

 

Mer sånt här blir med all säkerhet även följden av denna kupp, till glädje för våra gula vänner i och utanför Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

 

 

Det är synd om dej på riktigt när du måste raljera samma sak hela tiden. Men när det kommer från dej känner jag att jag har rätt uppfattning om demokrati eftersom ditt enda syfte är att försvara dom röda och inte demokratin.

Jag är EMOT all form av korruption, maktmissbruk, svågerpolitik med mera, d.v.s. allt det du förespråkar eftersom det är det din husse står för. Att det per automatik gör mej till gul i din värld tar jag som en komplimang. Så fortsätt gärna med ditt dravel, då vet jag att jag fortfarande tänker demokratiskt och, inte som du, egoistiskt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Det har vi faktiskt förstått att du tycker.

Men för oss som tycker demokrati är mer än ett valresultat, så fungerar det inte för oss.

 

Vi tycker löjliga saker som t.ex. lagar är till för att följas. Inte ändras på bara för att man köpt flest röster i ett val.

 

:14:  :14:  :14:  :14:  :14:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...