Jump to content
IGNORERAD

Utegångsförbud över hela Thailand från 22:00 till 05:00


MPR Nyheter

Recommended Posts

beerchang$

Den här upptrappningen kom oväntat, från att igår tagit över säkerheten och föst ihop de olika kombattanterna vid förhandlingsbordet till att idag avsätta den tillförordnade regeringen och införa nattligt utegångsförbud. Jag kan just nu bara se två orsaker till denna plötsliga utveckling:

 

1: Thaksin har tryckt på "Selfdestruct Thailand" knappen efter skypemötet och voteringen i Hong Kong igår och militären vill förekomma hans armés attack.

 

2: Det onämnbara har inträffat och det är "Brace for impact" som gäller för armén när beskedt blir offentligt.

 

Ska ringa runt till lite folk...

lägger till en 3: militären överaskar och har en plan hur dom kommer lösa detta ganska snabbt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • måne

    9

  • leifen

    8

  • Scandinaviancorner

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

micke isaan

Det är noterat av intresseklubben! :ahh:

Tydligen va det intressant eftersom du gjorde dig besväret att svara. Eller har du ett så pissigt liv att du helt enkelt va tvungen att kommentera :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu är ju 24-25 maj en lördag och söndag och få elever går dessa dagar, men i morgon blir fri.

 

Coup makers shut down schools from 23-25 May

Bangkok, 23 May 2014 (NNT) – The National Peace and Order Maintaining Council orders all academic institutions to close from 23 – 25 May 2014.

Deputy Spokesman of the Royal Thai Army Col.Winthai Suwaree on Thursday night announced exceptions to the current curfew from 10 PM – 5 AM for the following groups of people: travelers arriving or departing from the country, shift officers or workers, people delivering products from cold storage and short-life cycle products, people who have the need to travel such as patients going to the hospital and humanitarian workers. Other people who need to travel for an emergency can ask for permission from army officers.

The army deputy spokesman later announced that the National Peace and Order Maintaining Council, the coup makers, also ordered all academic institutions, both public and private, to close this Friday until Sunday.

nntlogo.jpg.pagespeed.ce.5C6sHNTwTn.jpg

-- NNT 2014-05-23

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag berättade för hustrun om det nya utegångsförbudet men hon lät sig inte imponeras utan meddelade att det fortfarande är kl 18:00 som gäller för mig ! :police:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det löser sig

Hej

 

Det tror jag också militär, domstolar och kungahus kommer att förlora makten till folket på sikt, demokratin kommer alltid tillbaka eftersom den har ett stort stöd.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

BBC försvann nu med

Hej

 

Ja det är med "det fria ordet" och pressfrihet har väl aldrig varit något som har tilltalat juntor.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det är med "det fria ordet" och pressfrihet har väl aldrig varit något som har tilltalat juntor.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Verkar även gälla dig i många inlägg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Verkar även gälla dig i många inlägg.

Hej

 

Jag har aldrig nekat någon att framföra något eller varit för att någon ska censureras  hur tokigt, olagligt och odemokratiskt det än har varit men jag förbehåller mig rätten att kritisera och argumentera mot den åsikten.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Fragar har med, Vet nagon om utegangsforbudet galler fortsatt over helgen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fragar har med, Vet nagon om utegangsforbudet galler fortsatt over helgen?

 

Du kan nog räkna med det, tills vidare var beskedet. Räkna med minst 1 vecka.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Du kan nog räkna med det, tills vidare var beskedet. Räkna med minst 1 vecka.

det sägs att dom ska korta ner det typ 23-05 lör-sön och sedan 24-04 mån-tis osv tills det ska upphöra

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Jag berättade för hustrun om det nya utegångsförbudet men hon lät sig inte imponeras utan meddelade att det fortfarande är kl 18:00 som gäller för mig ! :police:

 

Fritz..

Kärlek :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom varenda politiker, inklusive Abhisit, Chalerm med söner, ca 20 demokrater blivet arresterade(nåja detained, någon annan kanske kan översätta) så undrar jag om inte vi får en för Thailand chockartad nyhet rätt snart.

Inte fn lär de officiellt gå ut med att de kommit överens om att korruptionspengarna ska delas rättvist mellan alla inblandade parter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det tror jag också militär, domstolar och kungahus kommer att förlora makten till folket på sikt, demokratin kommer alltid tillbaka eftersom den har ett stort stöd.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Även de girigaste politikerna utan ambition om demokrati, får vi hoppas! Fast det heller verkar inte så troligt inom en överskådlig framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...